/fotboll/osk/forum/2588.aspx/fotboll/osk/forum/2588.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Tvetov Nato
2012-06-14 15:07
ÖREBROARE I STOCKHOLM!

I ett EM då Sverige bara gör oss besvikna är det lika bra att börja peppa för matchen mot GAIS den 5 Juli. För den kommer vi vinna!

Vi samlas på Retro pub på söder som vanligt. Förra matchen mot Gävle fyllde vi tre bord och var runt 20 personer. Stämningen vid grahns 1-1 mål gjorde personalen på retro både förvånade och häpna. Hela taket lyfte. Det är förmodligen första gången någonsin som stela SoFo levde på riktigt!! Jag hoppas alla som var där, både genomresande och permanent boende i stan, tittar förbi även nästa gång.

Med ny tränare och ett nytt självförtroende så kommer vi fan kämpa, bita oss fast, klänga oss kvar med all våran kvarvarande sista kraft. FÖR DET ÄR VI SOM ÄR ÖREBRO SPORTKLUBB!

Så nu är det dags igen. 5 Juli, 19.00.

Länktips!
Hör av dig här eller på facebook vid frågor.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ALLSVENSKAN 2013!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Örebro Marta (hane)
2012-06-14 15:05
Om Sixten kan släppa prestigen tror jag han skulle kuna göra sig bra som motståndarspion och förse PO med material inför kommande matcher. För just taktikkunnandet kan man faktiskt inte ta ifrån honom. Sedan har han en rad löjliga principer, men låter man PO sköta principnadet så kan det säkert bli helt ok. Men frågan är hur kanststött Sixten blivit.

Sixten var f.ö. inte med på en enda bortamatch med U21, vad jag vet. Knappt ens på någon hemmamatch (kan va ngn enstaka).

Men så småningom måste nog även PO börja fokusera sina krafter på de han väljer att satsa på. I alla fall för tillfället. Allt fokus måste ligga på att klara kontraktet nu.
Benny Böckling(Bort med Wirtanen!)
2012-06-14 15:04
Kan det vara ÖSK som är intresserade?
Örebro Schella
2012-06-14 14:41
Har sagt det förut men säger det igen Viktor Noring är utlånad från Trelleborg till MFF, där han bara sitter på bänken. Dahlin är ohotad etta. Se över möjligheten att överta lånet. Vi behöver en tryggare mv.
Örebro Salt&Peppar
2012-06-14 14:36
Jag måste säga att utan ha sett matchen igår, så känns det väldigt positivt och luftigt med Peo som ny tränare. Känns som någon kommer in och "städar upp", vänder på alla stenar och gör rent med Ajax. Och därefter har klart för sig vad som ska göras. Sällan en nystart har känts så fräsch och välbehövlig som denna.

Sen återstår ju matcherna och det får vi ju återkomma till, men i nuläget känns som vi kan ha gjort ett tränarkap (?!)

Vi får hoppas det iaf.

:)
Örebro chilie
2012-06-14 14:28
Kollar nätet efter en vecka i turkiet...ss är sparkade och en seger mot aik och. Wirtannen är på bänken!!!! ska bli nice att komma hem och se sport spela sig kvar i alsvenskan :)
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-06-14 14:27
Det är lätt att bli förälskad så klart och man ser med nya, kanske mer optimistiska ögon. Det är något nytt. Har för mig att det var rätt positivt runt Sixten också inledningsvis. Visst är känslan att han är mer pedagogisk, social och kommunikativ. Han verkar veta vad han vill fotbollsmässigt också. Åtminstone på sikt. Att Conny slutar för att han fick sparken visar också att han betytt en del för Connys framgångar.

Men han har naturligtvis sina baksidor också. Det ryktas att om man väl kommer på kant med honom kan man hamna i frysboxen för gott.

Så jag vill sammanfatta det med att han verkar ha en del viktiga ledaregenskaper som vi saknat hos Sixten. Sedan får vi se hur det kommer att forma sig fotbollsmässigt. Coachning, taktik, spel osv.

Fick känslan av igår att han gillar Wowoah ;0). Kanske till ÖSK-Karls stora förtret ;)) Men vi får se
Örebro Roswall
2012-06-14 13:51
Saywee, jag låter lite besviken, det gör jag. Men jag var rätt nöjd. En bra första match sådär. Det kan bli en riktigt spännande resa det här!
Örebro Svartvitt-redaktionen
2012-06-14 13:51
Marcus Astvald fick på ett kanonskott som krossade ett logefönster på västra läktaren. Kanske löneavdrag att vänta? Sedan gick Astvald ut och var matchens bästa ÖSK:are. Kanske borde resultera i en löneökning? Hur som helst såg både han och anfallskollegan tillika målskytten Kalle Holmberg rejält spelsugna ut.
- Vi var det. Vi brukar snacka om att vi tycker om att spela lite Barca-fotboll tillsammans.

Vad har Per-Ola Ljung haft för inverkan på er under de få dagar han har varit här?
- Personligen så tycker jag, redan efter två dagar, att jag har fått en jättebra känsla av vad han är för tränare, för person socialt, fotbollsmässigt. Så jag tror att det här kommer bli skitbra med honom.
AIK Saywee
2012-06-14 13:27
Den där fönsterkrossen kommer att kosta för Astvald, jag vet sedan yngre år att glasrutor inte är gratis, men vi fick jobba för våra fåniga tilltag ... och lära oss att veta hut ;)

Jaja, ingen ruta, utan rutan utan helhet är krossad, men det är utanför hut och ...
AIK Saywee
2012-06-14 13:20
Roswall, du känns lite smått besviken på flera punkter, men du hade kanske förväntat dig mer?

Jag tycker att det svartvita spelet var stabilt, vi var väl egentligen aldrig hotade, utan var helt enkelt stabila i vår hemmaborg.

Men publiken, var i helvete fanns den, inte är väl EM så himla intressant en sådan kväll, eller?
AIK Saywee
2012-06-14 13:14
OUJ, vad jag gillar denna förändring och optimism som kommit åter :)

"Vad tänkte du när "Mackan" Astvald sköt sönder ett logefönster på västra läktaren på uppvärmningen?
- "Mackan" fick till ett kanonskott så att rutan gick sönder, men man brukar väl säga: Inget kalas, utan kras. Då kände jag att det var gött, nu kan kalaset börja, ler PeO. "

Snart beställer jag en tårta från SVEA´s i Kumla !!!

Heja SPORT och SUPPORT, nu jobbar vi alla (ALLA!!!) för AS 2013 :)
Örebro Svartvitt-redaktionen
2012-06-14 13:14
Per-Ola Ljung efter matchen: "Inget kalas, utan kras"
Örebro Kom hem Kuba
2012-06-14 13:09
Ryktas om en återvändare till Degen...
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Roswall
2012-06-14 13:08
Blandade tankar från matchen igår:

*AIK oerhört bleka. Visserligen saknades en del.

*Berisha och Wikström stabila! Känns riktigt bra med Berisha, hoppas han kan hålla sig frisk nu. Bra värvning!

*Älskar Kalles kämparanda! Han jobbar så stenhårt att det till och med smittar av sig på mig framför datorn.

*Astvald, genomgripande bra insats på ovan position.

*Hagge jobbar fint.

*Anttonen (som jag älskar) och Wowoah imponerade inte lika mycket.

*Grahn känns tveksam, han känns nästan alltid som bäst i slutet utav matcherna. Riktigt ful spark mot Danielsson.

Jag vill se mer ifrån Bamberg, Rama, Grahn, Anttonen. De behöver komma upp några nivåer ifall de ska nå mina förväntningar. Träningsmatch och direkt efter semestern, jag vet. Men hoppas!

Grymt kul och fint med vinst, Sixtens grundspel och Peos fighting spirit på det! Blir väll annat framöver... Frammåt!
AIK Saywee
2012-06-14 12:57
Jag hakar på den positiva trenden, tror att det det blir en trevlig höst, när kontraktet är klart drar jag av ett säkert och häftigt pyro, (22:22) långt bort från arenan utan risk för skador, bränder och böter för klubben, för då vill jag fira :)

Blir jag påkommen, betalar jag självklart böterna ur egen ficka, självklart alltså !!!

Heja SPORT.
Örebro Mattias69 (välkommen P-O Ljung!)
2012-06-14 12:46
@Flugan på väggen (i full fart mot SE och div.1):

Nej, det är inte ett dugg fånigt. Det är just den här mentaliteten som ÖSK har saknat och som behöver komma in i organisationen. Jag gillar också Ljungs inställning om att det måste gå, vi bara ska klara av det här.
AIK Saywee
2012-06-14 12:22
@svartvitseger!:

Intressant, tänkte länka denna tidigare, men vet inte hur man gör, länkkungen Krille får nog fixa en manual till mig, men det kan ta´s via pm
Flugan på väggen (i full fart mot SE och div.1)
2012-06-14 12:20
Ljung:

"Den nya vinnarmentaliteten: När vi åker på en snyting, då reser vi oss upp direkt, snabbt, och kör vidare!"

FAAAAN GRABBAR, JAG TROR PÅ DEN HÄR KARLN!

Fånigt, va?
AIK Saywee
2012-06-14 12:19
@Lekiller:

Troligtvis inte, det är skillnad på intresse och engagemang, men jag har för mig att klubben kostat på sig en Sixten-resa till Kiev, undrar om han verkligen vill "jobba" för klubben? Har för mig att det är någon slags tränarkonferens, men vadå, varför är han där, vad är/blir hans uppdrag, tills nuvarande kontrakt är slut, eller blir det en förlängning på någon annan position ...
Örebro svartvitseger!
2012-06-14 12:17
hittade en Intervju med boris http://manneduberg.wordpress.com/2012/06/13/intervju-med-boris-lumbana/
AIK Saywee
2012-06-14 12:11
Jag vill bara tjöta lite till om pyro ...

Ni kanske kommer ihåg att jag brassade av ett antal raketer 22:22 en kväll när isen fortfarande flöt omkring på Svartån och frosten, isen och slasksnön låg kvar på marken. Firade våra fina nyförvärv ...

Jag vill skriva att jag tycker att bengaler och smällare kan vara effektfulla och trevliga, om de sker på ett säkert och "lagligt" sätt, vi skall ju inte bränna upp några supportrar, eller belasta klubben med oplanerade kostnader, det är ju ont om sådana, trots att vi kanske fortfarande, växer i supporterantal och att ekonomin växer, eller?

Alltså, en höstkväll och ett lagligt, trevligt och säkert arrangemang, när det är storpublik, tycker jag faktiskt kan vara riktigt stämningsfullt och häftigt.

MEN, en klack som orkar jobba, med ramsor, sånger, flaggor och baner för sitt lag, det är absolut bäst, ur min synvinkel, ända tills domaren blåser av förställningen, oavsett resultat och ...... :)

Heja alla supportar, supporta ÖSK på bästa sätt utan böter och trams :)

ÖSK i Allsvenskan 2013 !!!

Örebro Lekiller
2012-06-14 12:00
U21 match i afton i Borås. Ljung skall även han bege sig ner till Borås för att studera matchen och de som spelar. Hade Sixten någonsin ens tänkt tanken tro?
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-06-14 11:20
Tänkte åter lite på detta med pyro. Så länge det är förbjudet på arenorna med sådant, så är det ju jädrigt onödigt att belasta klubben man gillar (?) med böter.

15.000 kronor kan tyckas marginellt för ÖSK, men den supporter som tände på, borde ju fundera om han/hon själv har råd med sådana nöjen och stå rakryggad för sina insatser emot klubben !!!!

Däremot blir väl notan för Bolsjevikerna något större

"Fyrverkeri kostar Ryssland miljon" (liten pappersrubrik i dagens NA)

Ryska så kallade supportrar kastade in fyrverkeripjäser under Ryssland-Tjeckien, detta kan även resultera i att deras landslag får sex poängs avdrag i nästa EM-kval ....

Heja SPORT, jag önskar nog allra helst flera målfyrverkerier under sommaren och hösten :)
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Nu tar vi Guld!)
2012-06-14 10:31
Enligt videon på officiella så verkar Peo vara en väldigt pedagogisk tränare som värdesätter att det är bra stämning i truppen och att alla håller ihop.

VILKEN SKILLNAD!!!
AIK Saywee
2012-06-14 07:56
Trevlig läsning i pappers-NA till morgonens frukost och så tyvärr en sådan där liten notis som gör mig irriterad och sänker humöret en aning!

"ÖSK straffas för pyroteknik"

Det handlar om pyro i Norrköping och ÖSK har valt att inte yttra sig i ärendet.

Det vore ju rakryggat om pyromanen yttrade sig i ärendet och tog ansvar för sitt handlande!

FEGIS !!!
AIK Saywee
2012-06-14 07:36
Jag har i vart fall återfunnit optimismen även om matchen var "poänglös" :)

Det hade varit tråkigt med oavgjort och ganska illa om det blivit förlust.

Jag hoppas att vi alla tillsammans kan jobba för svartvitt allsvenskt spel 2013.

Det jag tycker var lite tråkigt dock, var att det blev så lite publik i det fantastiska fotbollsvädret, trodde faktiskt att betydligt fler skulle hälsa Per-Ola välkommen :(

Heja SPORT !!!
Örebro Bulten i Boo
2012-06-14 07:09
@Call of Jhebbal Sag:

återigen hmmm... Är man "gnällig" och har "en negativ attityd" när man konstaterar att ett lag nog inte håller för serien efter en inledning med åtta förluster och fyra oavgjorda på de tolv första matcherna? Det är i seriematcherna man visar att man vänder trenden. Första steget mot att bli bra är att inse att man är dålig.. (sorry Call of Jhebbal Sag, inte riktat mot dig, förstår vad du menar, den närkingska pessimismen behövs!)
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-06-13 23:43
@rirobban:

Förvisso saknade ÖSK också en del spelare som aspirerar på startplats så nog relativt jämnt skägg där
Örebro rirobban
2012-06-13 23:09
Nu tar vi det lilla lugna här. Sixten vann också träningsmatcher med ÖSK, med en Kalle Holmberg som målskytt. AIK saknade 8 viktiga spelare i startelvan. Visst skönt att vinna, men fortfarande bara en träningsmatch.

Dock skönt om PeO kan få in en vinnarmentalitet så snabbt som möjligt :)
Annons: