/fotboll/osk/forum/2581.aspx/fotboll/osk/forum/2581.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Mjällby Lelles match
2012-06-09 15:14
Saywee//
Det har du rätt i. Jag menade såklart: Hur känns det att PO har blivit headcoach? Bra eller anus...

Hockeyallsvenskan är ju het:
Örebro, Khk, Tingsryd.

Viktigt:
Allsvenskan är alltid no1.
Örebro Lekiller
2012-06-09 14:48
@Valderinho (Avgå Sjögren):

Kommer man kunna följa presskonferensen eller??
Örebro Valderinho (Avgå Sjögren)
2012-06-09 14:10
@ÖSK KRILLE (GFG):

Klockan 15.00.
AIK Saywee
2012-06-09 14:09
@Kapten Jak:

Det kan vi ju knappast svara på i nuläget ...

... oavsett vi är vänner med Fahlander eller ej.
AIK Saywee
2012-06-09 13:59
ÖSK-Karl, det ligger som vanligt, väldigt mycket i det du skriver.

Hopps bara att alla nu ger järnet för ÖSK,
efter EM-uppehållet och jag menar verkligen ALLA !

Framtidståget, segertåget är på väg mot målet ?

Heja SPORT !!!
Mjällby Kapten Jak
2012-06-09 13:56
Fahlander-vänner:

Är ni nöjda med PO Ljung?

Örebro "ÖSK-Karl (ÖSK i full fart mot SE och div.1)
2012-06-09 13:34
Saywee//

Du har så rätt, själv hade jag innan sommaren 2011 inte missat en hemmamatch live utan att överdriva på minst 20 år. Dessutom sponsrat en hel del. Familjens semester planerades t.o.m för att jag inte skulle missa en hemmamatch. Men att se något så kärt misshandlas fick mig att ge upp när Sixtens kontrakt förnyades, då var jag i chock, jag hade som du vet sett allt komma, varnat, både internt och externt. Hoppade inför detta år av all sponsring till ÖSK och de pengarna gick till ÖHK och Indianerna. Den enda match jag sett live i år var mot ÅFF, som vissa här vet har jag rätt nära band till den föreningen. Med de små resurser ÅFF jobbar efter skulle ÖSK med sina potentiella resurser redan tagit SM-guld om de efterliknade ÅFF. ÅFF sätter genast upp en spelare till försäljning om han inte förlänger kontraktet när det är minst ett år kvar. Vidare har de en klausul i varje spelares kontrakt som per automatik ger dem betydligt mindre i lön om de åker ur AS.

Så varför går då inte ens inbitna fans som mig på matcherna? Svaret är enkelt, man vill inte se den man älskar misshandlas och lida. Det gör mycket av publiktappet, för att inte tala om medgångssupportrar. Det som nu har hänt med Sixten är bara en liten del av problematiken. För att återupprätta förtroendet måste vårt skämt till styrelse kicka/omplacera Mosander, Sjögren och Sköldmark, kanske även Jan Karlsson. Tror det finns minst en som lider lika mycket som jag, det är Thomas Nordahl, han vill hjälpa klubben han älskar, men ingen frågar honom ens, vet minst en person till som skulle gå på eld för klubben, men han får heller inget stöd, trots alla goda förslag han kommit med.

Jag kan inte begripa att det är så fiiiint att sitta i styrelsen så de hellre gör det mot att kompetent folk kommer in som kan ta oss mot ett guld som Örebro som stad borde haft för länge sedan.

Sedan detta fina prat om kravprofiler, vad hade de för kravprofil när Sjögren anställdes? För att inte tala om Sköldmark, de flesta i fotbolls-Sverige vet varför Sköldmark fick sparken i Gais, men ärligt talat är jag inte säker på att styrelsen eller Jan Karlsson vet detta. Nu flyr (med rätta) sponsorer inför 2013 och publiktappet är ett faktum. Ekonomin är inte längre så god, frågan är skall då styrelsen få ansvarsfrihet?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-06-09 13:26
När är presskonferensen idag?

Någon som vet?
AIK Saywee
2012-06-09 12:35
@svartvitseger!:

Läs vad jag skrev, många har varit trogna trots motgångarna ...

... men kvarstår att många fans, supportrar och publik har valt att inte ser ÖSK spela så kallad fotboll, eller?
Örebro Grixx
2012-06-09 12:07
svartvitseger!// Precis som alla kan alla ha gjort mer eller agerat annorlunda....speciellt med facit i hand.

Hur stor roll det spelat eller om man tycker att man gjorde det bästa av situationen är en annan sak....det finns alltid några som tycker annorlunda.
Örebro svartvitseger!
2012-06-09 11:58
Ni kan inte påstå (oss) supportar sviker laget när vi åker hundratals mil?
2012-06-09 11:48
PETTER ÖSTMAN//

Suveränt bra krönika ;)
2012-06-09 11:24
@Urban, Sjukvårdsbiträde:

Jag gillar verkligen när du härmar ordbajseriet ;) Men först nu kom jag på att Jan Karlsson låter på samma sätt som Tony Gustavsson, tack gode Gud att inte han blev vår tränare.
AIK Saywee
2012-06-09 11:16
@ÖSK KRILLE (GFG):

Dessutom glömde vi ju bort alla dessa "klappruttna spelare", som så många klagat på.
AIK Saywee
2012-06-09 11:12
@ÖSK KRILLE (GFG):

Stämmer, men även publik, fans och supportrar har svikit och "underlevererat" när det tagit emot. Fast många är/har också varit trogna trots motgångarna.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-06-09 10:59
Alla har en del i att vi ligger där vi ligger. Tränarna, sportchef och styrelse.

Men det största ansvaret har styrelsen.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2012-06-09 10:41
Tycker fortfarande inte att årets tabelläge är Sixtens fel. Byt ut styrelsen.
Örebro Mattias69 (ÖSK i full fart mot SE och div.1)
2012-06-09 08:49
När jag bläddrade igenom NA idag på morgonen så verkar det som om Mosander blir kvar som assisterande och när man läser kommentarerna här på forumet så verkar det som om Mosander är den som gör mest skada för klubben av Sixten, Sjögren och Mosander.

Med andra ord, har man inte gjort tillräckliga åtgärder ännu? Ska bli intressant att få ta del av presskonferensen som ska hållas idag.
Örebro DaSa
2012-06-09 08:17
Jag tror det blir bra med P-O, vet inget om honom som tränare men skönt att det blivit klart:) Jag tycker att vi skall behålla Sixten, han kan bli Alberts assisterande. Vore kul att se hur länge han stannar:) Nu när tränaren är klar så gäller det att hitta en målis. Egentligen är jag helt emot Astrit-kontrakt, men jag tror att enda chansen att få in en kompetent målis i dagens läge är att skriva ett korttidskontrakt med Oscar Jansson. Han får chansen att visa upp sig och ösk får en bättre (?!) målis än idag, win win...
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-06-09 07:51
@Saywee:

Nä di är ju träligt! Då får du no Hilda på däj!
2012-06-09 07:47
@Info!:

Tjusigt! Skulle du be svartvitt publicera!

Man kan ju se att snittet i princip dalat ända sedan 2008
Hammarby Info!
2012-06-09 02:57
Såg att det pratades publikjämförelser så jag knappade in siffrorna och gjorde ett diagram av det hela som finns i länktipset här under om nån vill få en mer visuell bild av det hela. Man ser post-Superettan boomen rätt så tydligt bland annat. Linjerna längst till höger för 2012 kan givetvis fortfarande komma att ändra sig en hel del då många matcher återstår.
Örebro Miroslav kuba
2012-06-09 01:38
Publik då och nu . Då Var det mer väntat att vi skulle kämpa i botten nu är det en större besvikelse plus att vi är längre ner i skiten nu :) Skulle vi vända på detta och faktiskt ha en rimlig chans att klara oss kvar i höst så kommer publiken komma tebax !!
AIK Saywee
2012-06-09 01:22
Undrer om en får byte dress utan att det blir en masse trams å tjöt ;)
AIK Saywee
2012-06-09 01:22
Undrer om en får byte dress utan att det blir en masse trams å tjöt ;)
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-06-09 01:01
Urban, Sjukvårdsbiträde//

Bästa publiksiffra på Behrn Arena under säsongen 2007 är mot Elfsborg. Då kom 11.191 pers.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-06-09 00:57

Men däremot så har vi ingen publiksiffra under 6000 pers 2007.
2012-06-09 00:49
@ÖSK KRILLE (GFG):

Det är bra med tanke att vi låg i botten större delen av säsongen
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-06-09 00:48

Nu ljög jag :). 5 hemmamatcher under 7000 men jag tror snittet låg runt lite över 8000. men i vi hade över 10.000 i 4 matcher.

Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-06-09 00:38

2007 var det året vi var uppe i allsvenskan efter 2 säsonger i superettan. Jag tror att vi inte hade en enda publiksiffra under 7000 pers.
Annons: