/fotboll/osk/forum/2580.aspx/fotboll/osk/forum/2580.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-06-19 19:08
@Grixx:

För att den andra (enligt uppgift) var en storklubb (Tror det var HeIF) och alla andra biföll väl bara
AIK Saywee
2012-06-19 18:54
ÖSK-Karl, 17:56,

ja en sådan match blir ju lite svårbedömd ...

Grixx, Urban, Elliot2007 med flera,

vad gäller beträffande lån av spelare och fönster?
Örebro Grixx
2012-06-19 18:37
Om ÖSK var en av få, hur kunde det då drivas igenom?
Postat via SvenskaFans-appen
2012-06-19 18:16
@Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!):

Vi diskuterade detta ganska mycket tidigare i vintras. Ingen får spela för ÖSK före 1/8. Inte ens en kontraktlös.

Däremot tillåter internationella regler att en kontraktslös spelare skulle kunna spela för ÖSK imorgon (som jag tolkat det. Jag kollade reglerna rätt mycket. Du får dock högst representera två lag per säsong i officiella tävlingssammanhang men kan vara registrerad för tre). Men det är alltså de svenska reglerna som stoppar.

Det paradoxala i det hela är att ÖSK var en av de få klubbarna som drev frågan att flytta fram fönstret från 1:a juli till 1:a augusti för att harmonisera med övriga Europa. Något ÖSK får sota för nu....
Örebro "ÖSK-Karl (ÖSK i full fart mot SE och div.1)
2012-06-19 17:56
Saywee//

Detta med U21 verkar det vara en massa undantag med .I 1-6 matchen mot Häcken hade tydligen ÖSK en drös 17-åringar som tog slut efter 60 minuter och ingen ifrån A-truppen. Häcken hade sitt U-21 lag förstärkt med 6 stycken spelare från A-truppen. En sådan match kan inte ge mycket för något av lagen antar jag?
IFK Göteborg Sillstryparen - igen
2012-06-19 16:59
Sorry för "fel länk" i förra inlägget. Blev ju rätt på något vis ändå. Menade Norlla Amiri som enligt Lunds BK har haft flera allsvenska intressenter.

IFK Göteborg Sillstryparen - igen
2012-06-19 16:57
Har ni någon koll på den här killen? Flera allsvenska klubbar verkar ju intresserade i varje fall.

Edit: Wowoah har ni så klart koll på :)
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2012-06-19 14:50
Kan en kontraktslös spelare gå direkt in i laget eller måste man ändå vänta på att fönstret öppnar 1 augusti?
AIK Saywee
2012-06-19 13:19
Sedan har vi ju märkligt nog den där division 2 yttermittfältaren i Kalmar som Hertiggen och Bernt kanske återkommer om lite närmare, eller var det bara ett påhitt ?

Vilka i ÖSK scoutar honom?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-06-19 13:08
Urban, Sjukvårdsbiträde//

Det kanske det inte var?

Marta//

Jag tycker också att det inte är rätt tid att ta in testspelare just nu. Jag kom bara på att tänka på det när jag läste att bla Mjällby har haft testspelare hos sig redan nu.
AIK Saywee
2012-06-19 13:07
pemo och Fatcit,

tackar för edra inlägg, men detta med U-21 vilket jag faktiskt trodde handlade om U-nder 21 år (inte Ungdom eller Utveckling?) innebär för mig att man är högst 20 år "gammal", fast jag förstår att det finns några U-ndantag från den regeln.

Krille och Urban,

det vore kanske inte helt smart att röra till det med testspelare, när vi nyligen fått in en ny tränare, jag tror att det är lämpligt att han i lugn och ro (?) kan se vad vi kan göra med den fina trupp vi har i dag och dessutom vet vi ju knappast var vi kan tänkas behöva förstärka senare i höst.
Örebro Marta (hane)
2012-06-19 13:00
Att ta in testspelare i ett sådant här läge känns som att sända ut helt fel signaler på fler än ett sätt, som jag ser det...
2012-06-19 12:53
@ÖSK KRILLE (GFG):

Fast var det testspelare här i fjol före fönstret öppnade?

Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-06-19 12:41
Inte en enda testspelare har varit här och visat upp sig. Betyder det att ÖSK har ändrat strategi för hur man vill gå tillväga när det det gäller att rekrytera nya spelare till klubben.

Tidigare säsonger så har det ju varit testspelare här var och varannan vecka under sommaren.
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2012-06-19 11:22
U:et står väl för under..

När det gäller Under 21 i OS, så måste alla vara under 21 när kvalet börjar (2 år innan OS)
Örebro pemo
2012-06-19 09:32
Nej, där heter det väl U-21 men man får vara 23 år.
Såvida det inte är OS. Då tror jag att man får ha några fler överåriga. Beckham är i alla fall uttagen till Englands OS lag

Äsch, det finns säkert någon allvetande sida där begreppen kan redas ut.
Själv vill jag reda ut vilken startelva som skall försvara den svart/vita dräkten mot GAIS. En högt motiverad elva hoppas jag.
We not gonna take it
AIK Saywee
2012-06-19 08:07
Vad står U:et i U21 för?

pemo,
förresten tackar för info, gäller detta alla U21-or, typ även i landslaget?

Nej, nu skall jag till elfabriken, innan den tunga frukosten sänker mig i paltkoma.

ELO :)

Öreskå - 66
2012-06-18 23:28
ÖSK U-21 mot BK Häcken U-21
1-6
Örebro pemo
2012-06-18 22:48
Saywee // Jodu, man får ha sex ( 6 ) överåriga i U-21serien. Därav min undran.
Det brukar ju var med några från A-truppen, som inte riktigt är aktuella.
Men jag läste på "Eyravallen" att anledningen var nog att det var viktigare att träna hela truppen inför torsdagens träningsmatch, än att plocka poäng i en U-serie. Vet inte hur det gick ännu, men skall snart smita in på NA.se och få resultatet. Innan pappers-NA kommer
25 or 6 to 4
AIK Saywee
2012-06-18 20:31
DaSa,

fast enligt Hertigge och Bernt, så vill jag minnas att Bernt skulle luska lite vidare kring en yttermittfältare i div 2 i Kalmartrakten, om jag inte minns fel ...

... hoppas att han återkommr med lite mera kött på benen :)
AIK Saywee
2012-06-18 20:27
Ursäkta men nu laddar jag för kvällens matcher ...

... men varför pratar Henke med en sådan där sprucken röst som media brukar återge när man inte vill att någon skall höra rösten ordentligt, typ i olika brottsmål, fast Henke har väl passerat mål-brottet?

FORZA GLI AZURRI !!!
Örebro DaSa
2012-06-18 20:26
Om vi nu hänger kvar så tycker jag att vi skall göra ett försök att värva Gustavsson eller min favorit Ekunde (som mittback) från GAIS. Ayarna hade också satt fint men det är nog en svårare värvning.
Örebro Bulten i Boo
2012-06-18 20:14
självmål kanske? :-)
AIK Saywee
2012-06-18 20:12
kenya, hehe, ja kanske - en direktinskruvad hörna ?
Örebro kenya
2012-06-18 20:03
Wowoah.
AIK Saywee
2012-06-18 19:50
Vem tror ni gör ÖSK´s första "höstsäsongsmål" ?

Jag gissar på Yasin ....
AIK Saywee
2012-06-18 19:03
pemo,

mitt tidigare "motlägg" var något slags skämt, men jag förstår inte helt riktigt din kluring, eftersom jag inte vet vilka regler som gäller för att spela i U21, jag trodde att det var "Under 21 år", eller något liknande?

När blir man senior?
AIK Saywee
2012-06-18 18:58
Benny Böckling,

visst är inledningen av "andra halvan" oerhört viktigt, men det är ingen katastrof om vi bara får oavgjort eller till och med torskar mot makrillarna.

Vi har egentligen ett bra lag och många tidigare skadade är på väg tillbaka och dessutom har vi fått en ny röst i omklädningsrummet.

Efter GAIS-matchen återstår 17 omgångar och 51 poäng att kriga om :)

MEN, det är framförallt hemma, på Behrn Arena som vi absolut inte skall förlora, jag önskar ett stort publikstöd och ett stort Kubanstöd i gamla fina Örebro, det är nu om någonsin, som det behövs support!!!

Heja SPORT !
Benny Böckling(Bort med Wirtanen!)
2012-06-18 18:19
Först nu börjar jag inse hur sjukt viktig matchen mot GAIS är, vinst och vi är med igen, torsk och man får börja förbereda sig för matcher mot Falkenberg nästa år
AIK Saywee
2012-06-18 17:59
@pemo:

Nu förstår jag inte riktigt vad du klurar över ;)

Du menar väl U2 eller kanske UB40 ?
Annons: