/fotboll/osk/forum/258.aspx/fotboll/osk/forum/258.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Benny Böckling
2017-02-25 20:09
[QUOTE=Chris P. Bacon]Ramsan känns ju rätt given: "Naah, Naah Naah, Naah Naah Naah Naah, Naah Naah Naah Naah, Divine!" på melodin "Hey Jude" av Beatles. [/QUOTE] Klockrent
Postat via SvenskaFans-appen
Häcken Hisingen12
2017-02-25 20:04
@Benny Böckling:

Avbräck vetefan? Han kmr inte få spela för Ojala kmr spela ist mot er.
sudic har sällan vart så stabil hos oss o wahlström e bättre i de långa loppet.
Örebro Chris P. Bacon
2017-02-25 19:59
@Benny Böckling:
Ramsan känns ju rätt given: "Naah, Naah Naah, Naah Naah Naah Naah, Naah Naah Naah Naah, Divine!" på melodin "Hey Jude" av Beatles.
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-02-25 19:50
Janne känns rätt sval så här långt. Som en sämre variant av Sköld
2017-02-25 19:49
@Ö.S.K Krille:

- Ring var bra idag
- Ja idag ja

Lite närkiskt ;0)
Örebro Benny Böckling
2017-02-25 19:42
Sudic i Häcken fick rött kort i dag efter en riktig idiottackling så han antar jag är avstängd i en match nu precis som om det hade varit allsvenskan. Ett avbräck för Häcken.

Hade varit storartat om vår käre anfallsbomb kunde blir klar till matchen mot Häcken nu.. Naah lär vi säkert få se i ett inhopp i alla fall.

Divine Naah är väl ändå ett namn med potential förresten? Vad har vi för sköna smeknamn att gå på där?
Örebro Nicknamn i ribban
2017-02-25 19:32
Vi kan ju iallafall konstatera att målet vi släppte in i slutminuten mot Åtvid inte gjorde någon skillnad för utgången mot Häcken. Blir en stor skillnad i kvalitet sett till vad vi har mött hittills. I mina ögon är Häckens nuvarande trupp topp 3 i Sverige.
Örebro Ö.S.K Krille
2017-02-25 19:28
@Brandao:

Jag tycker man kan ge beröm till Ring när han gör en bra insatts. När han får så mycket skit annars.
Örebro Jonas r
2017-02-25 19:27
Ang Besara får man inte glömma bort att han har sköld framför inte så lätt då, tror när han får någon bättre där framme kommer hans framspelningar resultera i många fler poäng.
2017-02-25 19:24
@Brandao:

Han är otroligt underhållande att se på många sätt. Vi har väl inte haft någon med den tekniken och rycket sedan Porokara. Kanske Valdet också.Bassonbeng hade rycket men kanske inte den utmanande tekniken (peta och spring)

Tycker också Omoh är lite mer disciplinerad och tydligare i sitt spel i år
Örebro Jonas r
2017-02-25 19:24
[QUOTE=Brandao]Ang Besara var det längesen han visa hög kvalité ... [/QUOTE] Tycker han visat kvalité sen han kom skillnaden från förra säsongen är att han missat sina lägen i år det tror jag kommer bli bättre han har trots allt spetsen den försvinner inte bara.
Örebro Jonas r
2017-02-25 19:22
Problemet är att en del spelare kommer alltid vara hackkyckling oavsett vad dem presterar. Tycker för övrigt att defensiven sett helt ok ut på på försäsongen om vi bortser från Sirius matchen. Säker på att vi kommer få se en bättre defensiv detta är och en mer varierat anfallsspel vilket jag tycker märks redan nu in med spetsen så är vi med i topp fem.
Örebro Brandao
2017-02-25 19:19
Ang Besara var det längesen han visa hög kvalité ...
Hagges vänsterfot
2017-02-25 19:16
@Brandao:

Ring var bra idag och bör därför hyllas vad är problemet? Tror ingen tycker att han är världsklass och om en spelare är bra så hör han väl få beröm oavsett motstånd eller menar du att Besara ska hyllas idag för att han har hög kvalité annars? Konstig logik..
Örebro Brandao
2017-02-25 19:06
Aspen

Ja du, din syn på fotboll kontra min är väldigt olik.. känner att jag inte vill byta med dig ;) vi är olika och det är ju bra..

Tycker ändå det är intressant att Ring gick från att vara en Habil spelare till att bli enormt hyllad på bara en match , som dessutom var mot ett div2 lag.

Omoh var en klass för sig så länge han spelade enligt mig..
Örebro Empes
2017-02-25 18:46
Nej, Ring kan inte bedömas på den här matchen. Det är i defensiven han har visat brister och där prövades han nästan inte alls. Kul hur som helst att han gör det så bra offensivt.
Örebro Aspen.
2017-02-25 18:40
@Brandao:

Du har svårt men jag har lätt. Kan bero på att vi har olika förmågor
Örebro Empes
2017-02-25 18:27

Har bara sett målen från matchen, några kommentarer om dem:

1-0: Såg ut som en intränad variant. Det är bra. Och en bra variant dessutom, tycker jag.

2-0: Fin inspelning av Omoh till en bra löpande Sköld mot första stolpen. Bra att Omoh får göra poäng – bra om han kan börja se sig själv som en ordentlig poängspelare. Bra även att Sköld får göra mål.

3-0: Från sin defensiva mittfältsposition i ÖSK’s offensiv kan Ring avancera och spela fram Ayaz. Bra passning av Ring, bra löpning och avslut av Ayaz. Framgång för Axéns spelsystem.

4-0: Mycket bra långpassning från Ring, bra djupledslöpning av Mårtensson. Också det här målet kan sägas hänga ihop lite med Axéns spelidé med att ge en av innermittfältarna en högre utgångspunkt i offensiven.

5-0: Fin långboll av Gerzic mot en återigen fint djupledslöpande Ayaz som avslutar fint.

Tycker särskilt mycket om att vi löper i djupled. Tror jag är viktigt.
Örebro Brandao
2017-02-25 18:24
Tycker ändå det är svårt att bedöma Ring och som några gör, höjer han till skyarna. Vi möter ett division 2 lag som har noll press spel, dåligt anfallsspel. Alla spelare i en Allsvensk klubb ska glänsa mot sådana lag.

Visst var han bra och förtjänar beröm, men låt oss inte luras att han har blivit någon superstar över en natt...

Det stora testet för samtliga blir mot Häcken..
Örebro Ö.S.K Krille
2017-02-25 18:07
Idag ska Ring ha beröm. Han var riktit bra idag. Han vissar att han har en bra passningsfot.

Bra jobbat Ring. Fortsätt på den inslagna vägen.
Örebro Ö.S.K Krille
2017-02-25 17:08
Dagens alla 5 mål.
Örebro Jonas r
2017-02-25 17:06
Aik vann m 3-0 idag och AB kallar det storseger haha Stockholms media alltså
Hagges vänsterfot
2017-02-25 16:30
Men sluta nu!
Hur kan ni på riktigt säga att Saywee fick en löjlig avstängning? Han har
Hållt på och senast i veckan fick admin kritik att Saywee favoriseras.
Admin har gjort rätt och ÖSK vann med 5-0!
Forza!
Örebro Empes
2017-02-25 16:26
Roligt med Ring. Fått en del kritik härinne, bland annat från undertecknad. Och trygg är jag ju inte på något vis ännu med honom. Men finns ju - vilket jag också varit inne på - en del på plussidan också med Ring. Jag tänker på i form av passningsfot, teknik, mod och snabbhet. Hoppas han stärks av det här och kan komma in i en positiv utvecklingsspiral när det gäller positions- och markeringsspelet.
Örebro Aspen.
2017-02-25 16:09
Ring bäst
Örebro Minatankar
2017-02-25 15:57
Norrtälje mötte upp bra i första halvlek men orkade inte ge motstånd i andra. Bra tempo och rörelse av samtliga ÖSK-spelare. Varierat spel i mitten och på kanterna. Brendans raka och hårda markpassningar i djupled är värdefulla. Ring och Nordin slog många, väl avvägda, långa och öppnande höjdpassningar. Omoh duktig. Bra rörelse i Mårtensson och Rodgic. Mot bättre motstånd behöver ÖSK, som man också uttryckt, ett par långa spelare för försvar respektive anfall när nu långa Moberg, Astrit och RÅP lämnat laget.
Marcus Avenbrand
2017-02-25 15:56
Örebro Benny Böckling
2017-02-25 15:55
Tack för den andra halvleken ÖSK.. Nu blir det en spännande "final" nästa helg.

Ring bra, Omoh bra, Ayaz bra.

Nu blir det hockey..
Örebro jp (fd jpsvartvitt)
2017-02-25 15:52
Ring låg ju bakom allt idag! Kul att se
Örebro Misterister
2017-02-25 15:37
@Brandao:

Ja, han ser fortfarande väldigt seg och långsam ut.
Annons: