/fotboll/osk/forum/2575.aspx/fotboll/osk/forum/2575.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Benny Böckling(Bort med Wirtanen!)
2012-07-02 10:44
Kalle Holmberg på topp,suck......
Örebro TommyS
2012-07-02 10:43
Allt tyder väl på Wowoah som vänsterback? Han har spelat alla tre träningsmatcher.

Frågetecken är väl vem som ersätter Grahn bredvid Hagge på innermittfältet och vilka som spelar på topp. Ljung verkar klokt nog vilja matcha småskadade och nyligen rehabiliterade spelare försiktigt så Lumbana kan nog få chansen när så många mer kreativa spelare är borta (Grahn, Saeid, Alimi, Berger) men jag hoppas att Haddad kan spela från start.

Jag tror på en stark kämpainsats med ett drömmål från Rama och ett skitmål från Astvald.
Örebro Conjuration
2012-07-02 01:21
Knappast ett skrämmande lag när jag ser Urbans realistiska elva men vad har vi för alternativ? Helt ärligt så tycker jag att vi saknar ett tillräckligt bra kollektiv för att kunna överleva i Allsvenskan, visst har vi några stjärnor som Haddad (skadebenägen), Grahn (oslipad kortfantast), Rama (pannkaksform innan uppehållet, petad). Wikström, Atashkadeh och även Hagge (när han ej spelat mittback) har varit stabila under säsongen men generellt när man sätter alla pusselbitar tillsammans så drog inte kollektivet åt samma håll. Just laget före jaget, kollektivet tycker jag varit HeIFs styrka de senaste åren (även om de var individuellt duktiga) och ifall PEO kan trolla med knäna så är jag ändå optimistisk över att vi kan klara kontraktet. Jag är oerhört spänd av förväntan därför nu i matchen mot GAIS. Blir intressant att se hur PEO formar laget, ifall han gör något oväntat eller spelmässig synbar förändring. Det känns lite som vinna eller försvinna ang. GAIS matchen, vinst innebär hopp medan förlust (och då förmodligen Wanderson som vanligt avgör matchen) att det blir bortamatcher mot Degen nästa säsong. Pga att jag skriver från svenskafans appen så blir det ingen styckeindelning, ber om ursäkt för kladdigt inlägg.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-07-02 00:10
14 mille känns som ett ruskigt överpris för Astrit. Hatten av för Norrköpings sportchef.
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-07-02 00:07
Så tyvärr är väl risken att vi får se:

--------------------Sandqvist------------------------

Anttonen---Berisha----Wikström---Wiktorsson

Bamberg----Lumbana(?)------Haginge-------Rama

------------Holmberg---Asvald---------------

GAIS kommer att krubba upp den uppställningen....
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-07-02 00:05
@ÖSK KRILLE (GFG):

Grahn är väl avstängd
AIK Saywee
2012-07-01 23:22
@Grixx:

Grixx, samma här, ok
AIK Saywee
2012-07-01 23:21
Förstår att flera av er vill veta mer detaljerat vad som hände i "Astrit-affären" och att om jag skriver A så måste jag skriva B, men C det tänker jag inte skriva ...
AIK Saywee
2012-07-01 22:57
Om det är OK att älta lite historia, så har jag idag fått höra intressanta grejer om den tidigare "Astrit-affären" och det var banne mig inte roligt :(

Det är tyvärr riktigt skrämmande och jag hoppas att samtliga inblandade svartvita aktörer som visade Astrit var dörren var placerad, snarast lämnar klubben!

Idag verkar det enligt GT som att Norrköping kan tänkas få 14 miljoner kronor för Astrit, om ryktet stämmer .....

Katastrofal svartvit styrelse, det är vad vi har haft :(
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-01 22:53
Nu när man kan komma ur sin EM-dvala, så kan man koncentrera sig på ÖSK och allsvenskan.

Mycket viktig match mot GAIS på torsdag. Min nervositet blir värre ju närmare torsdag vi kommer. Bara vinst som gäller.

Här är min start 11:a mot GAIS. Om de flesta är tillgängliga för spel de vill säga.

--------------------Sandqvist------------------------

Anttonen---Berisha----Wikström---Wiktorsson

Bamberg----Grahn------Haginge-------Rama

------------Atashkadeh---Haddad---------------

Inte så trolig 11:a kanske, men man kan ju få önska :).

Forza P-O Ljung!

Heja SportKlubben!
Örebro Grixx
dubbel
Örebro Grixx
Saywee// ok
AIK Saywee
2012-07-01 22:48
@Grixx:

Det var detta jag kanske misstolkade, för jag vet inte varför du skrev detta, men jag svarade att det var tränarens (Lennartsson´s) fel, på samma sätt som jag tyckte att det tidigare var tränarens (Sixten´s) fel, så var det bara, inget konstigt med detta, de tog helt enkelt ut fel lag.

Äh, Grixx, jag skiter i detta meningslösa tjafs, det är ingen vits att klyva ord, jag klyver lite atomer i stället.

Det är nog som du skriver, att vi är ganska överens ändå ?
Örebro Kuba for president
2012-07-01 22:46
Saywee//

I år var det väl bara Svensson, Hysén och Hansson. I rättvisans namn är det självklart rätt att ta uppehåll i detta fall.
Värre var det 2010 då det vad jag minns inte var någon allsvensk spelare uttagen till VM. Varken stolpfuskaren Christensen eller Bedoya fick en Sydafrika-biljett.
Örebro Grixx
2012-07-01 22:34
Saywee// Var på väg att kort o gott lägga in en smiley och ett ok....men så läste jag inlägget 18:06 från dig där du blir inspirerad och ska stå upp mot de som håller med mig.

Vad var det som var så fel i min text som du måste stå upp emot?

...eller missförstod jag dig helt i det inlägget.

No hard fellings för i PM och i telefon verkar vi ju nästan vara blåkopior av varandras åsikter ;-)
AIK Saywee
2012-07-01 19:18
Kuba for president, 1845,

ja, man kan fundera, hur många allsvenska spelare deltog i EM?

En annan grej, de flesta EM-matcherna verkar starta 20:45.

Eftersom solen går upp i öster och Ukraina ligger en bit österut, så funderar jag över när matcherna börjar lokal tid? Polen är väl samma som i Sverige, men Ukraina? Eller har de samma tid som oss?

Sommartider hej hej ...
Örebro Kuba for president
2012-07-01 18:45
@Saywee:

Något jag också funderar över.
Om man nu har ett uppehåll över EM så borde man även innefatta finalen eller var man säkra på att Sverige inte skulle gå långt?
Min tanke är då att att man kunde skippat uppehållet överhuvudtaget, även om detta var nödvändigt för ÖSK :-)
AIK Saywee
2012-07-01 18:06
Det är ganska intressant att se att vissa inlägg, som är motlägg, mot vissa personer så snabbt får så många tummar ur ar***t, tidigare var det ÖSK-Kalle som råkade illa ut (?), vad han än skrev, men nu när många inser hur rätt han hade så minskar dessa upphakade tumtryckningar sig lite grann mot honom, vilket jag tycker är bra, för han såg tydligt vartåt det barkade !

Nu är det nog min tur att stå upp mot motläggen, vilket bara inspirerar :)

Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2012-07-01 17:54
Tänkte på en grej ..

Allsvenskan startade i går, redan innan EM är avklarat.

Har spelprogrammet blivit ändrat, eller hur kunde man veta att Sverige inte skulle spela i finalen?

Tänker bl.a. på den svenske Svensson ...

FORZA ITALIA :)
AIK Saywee
2012-07-01 17:25
@Conjuration:

Så länge jag orkar käka honung, våfflor, räkor, kanelbullar etc, så hjälper det föga med hån, förlöjliganden och trams.

Det enda jag (sportsligt) önskar i nuläget är att ÖSK snart börjar klättra i tabellen och att det svartvita laget spelar allsvenskt 2013.

Så är det bara!!!
Örebro Conjuration
2012-07-01 17:10
Att vara arg på Saywee är som att vara arg på Nalle Puh.
AIK Saywee
2012-07-01 15:19
Grixx, 22:20

Förlåt, jag märkte att du gick igång och tog illa upp.

Kan inte hjälpa att jag sällan går in på djupare och bredare diskussioner, vi är alla lite olika och skriver det vi tycker för stunden förmodar jag?

Tänker nu på krönikan "Glöm aldrig Sixten", fast förstår att han är historia, och historia är ju ingen vits med att diskutera, den blev ju bara som den blev och framtiden har vi ingen aning om, vi kan nog bara diskutera nuläget.

OBS jag har tummat upp dig ett antal gånger, så du inte skall må dåligt :)

Förresten att älta och tjata tycker jag faktiskt att de allra flesta är ganska bra på, det finns dock några få undantag och då kommer jag spontant att tänka på Telle och Minanankar och KCMarten och några till ....

Heja SPORT !!!
Örebro Conjuration
2012-07-01 15:06
Var på strandvallen igår för att se Peking förlora, lustigt att de vann men logiskt sett till säsongen där lagen jag hejar på alltför ofta går lottlösa. Det enda som jag tycker är hyckleri är att de beslagtog min dricka för att sedan sälja samma produkt inne på arenan, "men det kanske är en hemmagjord bomb i din flaska" sade vakten genuint stolt över sitt uppdrag. Sköljde sedan ned vätskan framför hans ögon "släpper du in mig nu när jag druckit nitroglycerin?". Blekingebor saknar även humor bör tilläggas. Mkt inavel i regelverket, true story. Gillar även logiken att "du kanske kastar in flaskan på arenan!" jaha, för det är omöjligt med flaskorna de säljer inne på stadion? Iofs gick jag med ekonomisk vinst så det var inte så farligt :P
Minatankar
2012-07-01 14:15
AIK Saywee
2012-07-01 13:25
@Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!):

Hehe, det var jag faktiskt inte, för det intresserade mig inta att ha ett extrajobb på den tiden, det fanns andra, precis som här på forum som vill dirigera ...

.... däremot fick jag skapliga betyg i "Uppförande och Ordning", vilket verkar vara betyg som saknar betydelse i nutida undervisning?
AIK Saywee
2012-07-01 13:20
@ÖSK Fans:

Eftersom detta inte är sant, sprider du lögner :(
Örebro "ÖSK-Karl (ÖSK i full fart mot SE och div.1)
2012-07-01 12:45
KCMarten//

Nu överdriver du, klubbledningen håller inte ens SE-klass :(. Samma sponsorintäkter som t.ex Elfsborg, men resten har totalhavererat i jämförelse.

För att inte tala om förutsättningarna i jämförelse med t.ex ÅFF. Går att göra mycket med smartnes även med små medel som ÅFF. ÖSK klarar det inte ens med relativt stora medel och med förutsättningar för att kunna få riktigt stora medel.
Örebro KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!)
2012-07-01 12:36
Astrit går till standard Liege för ca 14 milj SEK.

Vi brukar skylla på att ÖSK satsat mer på ekonomisk ledning istället för sportslig. Jag tycker att mer och mer så visar det sig att vi att vi knappast har någondera. Andra klubbar lyckas få bra betalt men vi fegar ur.

Vi kanske förtjänar att spela i Superettan. Klubbledningen håller i alla fall inte bättre klass än just nu.
AIK Saywee
2012-07-01 09:42
Trams
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2012-07-01 09:18
Saywee var ordningsman i skolan;-)
Annons: