/fotboll/osk/forum/2568.aspx/fotboll/osk/forum/2568.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Lekiller
2012-06-30 20:20
Urban/ Ta med kontanter!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Grixx
2012-06-30 19:03
Saywee// Nej, varför skulle jag vara det?
AIK Saywee
2012-06-30 18:52
Grixx,

jag anar att du önskar att allas vår käre Sixten återtar tränarposten och spelar oss kvar i Allsvenskan, eller?

Det är väl klart att det var Jörgen Lennartsson´s fel, han tog ju ut totalt fel målvakt, eller körde EIF utan målvakt?

Han lever ju så nära killarna så han måste känna vad som är rätt för dagen!
Örebro Grixx
2012-06-30 18:41
Ett satans rabalder i vårens första match rörde kanske om för mycket i ÖSK.
Ett nyuppflyttat lag skulle ju inte kunna spela ut ett etablerat allsvenskt lag.

Åtvid har gång på gång spelat sönder andra lags försvar och knäckt målvakterna....och nu krossade de Elfsborg som redan hade kammat hem årets guld.

Vems fel var det i Elfsborg?
AIK Saywee
2012-06-30 17:45
Härligt ÅFF, Allsvenskan lever :)
AIK Saywee
2012-06-30 16:31
D´Artagnan, konstig blodrapport ...

"Redan i april avslöjade Kapten Blod det stora missnöjet i truppen över konstgräset på Behrn arena"

Detta har jag känt till betydligt längre och tjatat om ganska länge, det är ingen nyhet längre, ganska gammal surdeg helt enkelt.
Örebro D´Artagnan
2012-06-30 16:01
Blodig konst(igt)gräs rappoirt. Lägger man ihop många rapporter innefrån ÖSK (t ex Urban, Sjukvårdsbiträde Sänt: 2012-06-30 11:43) undrar man hur energist man jobbar på kansliet.
AIK Saywee
2012-06-30 15:57
Urban, jag vet en bankomat som det inte är jobbigt att gå till utan snarare en skön promenad. Har vid mycket enstaka tillfällen råkat ut för att köa, bakom en enda person :)

Speedway, är det den där sporten där det luktar bensin/diesel och låter så jädra illa? Alla åker runt, runt, varv efter varv och tills slut kommer någon först.

Stackars dig :(
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-06-30 15:24
Lite OT om det är ok. Tänkte gå på speedway för första gången på 25 år på tisdag. Vet någon om det krävs att man har kontanter för inträde osv eller kan man betala med kort?

(Anledningen att jag frågar är att jag nästan aldrig har kontanter på mig nu för tiden. Bara jobbigt att gå till en bankomat ;))
2012-06-30 14:11
Tyvärr men utan tillgång Haddad & William direkt tror inte jag heller ÖSK klarar detta. Även om Ljung tätar försvaret hyfsat kommer man ändå släppa in bollar med jämna mellanrum men inte ha någon direkt förmåga att göra mål framåt. Det blir alldeles för trubbigt med spelare som Astvald & Holmberg.

Utan hoppet ligger i att snabbt få tillgång till Haddad, William och Samuelsson som backup/inhoppare.

IFK Göteborg Sillstryparen - igen
2012-06-30 13:50
Har den här varit upp på ert forum? Blohm verkar ha gett upp i varje fall.
AIK Saywee
2012-06-30 12:38
KCMarten, jag hoppas verkligen att Örebroporten med mera granskas!

Urban, jädrigt nonschigt av ÖSK att inte ens svara!
2012-06-30 11:43
Var på en grilltillställning igår kväll med en hel del öl ;)) Vilket fall känner och träffade jag en entreprenör där som bla sysslar med import av diverse accessoarer.

I fjol och i år ville han importera och sälja prylar med allsvenska lags loggor på och skrev till de tre stora lagen i Stockholm, IFK Göteborg samt Örebro SK för att förhöra sig om intresset att skapa en ekonomisk win-win (dvs han betalar royality per såld produkt till klubben).

Alla klubbar var på direkt och svarade fort. Idag har han en deal med dem.

Eh, skrev jag alla? Ja menade alla utom Örebro sk så klart. De brydde sig inte ens om att svara.

Örebro KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!)
2012-06-30 11:31
Saywee //

Om inte annat kanske NA får eld i baken om de vet att TV är på gång att granska de kommunala bolagen i Örebro.

Det vore ju lite pinsamt för den lokala tidningen att bli omsprungen på det största journalistiska scoopet i stan av riksmedia. ;-)

Örebro kenya
2012-06-30 10:53
Läste precis att Robert Kronberg (häcklöparen) blir ny fystränare för handbollslaget Alingsås och började fundera över vår fysiska status med skador och tappade poäng i slutminuterna.

Kan det finnas andra faktorer än plastgräset som spelar in. Är Thomas Andersson fortfarande fystränare? Om så skulle det vara intressant att veta hur spelarnas fysiska status förändrats under den period Il Capitano har varit ansvarig för fysen.
Degerfors gbgdeg
2012-06-30 07:53
Svårt att vara ödmjuk när man håller på Degerfors och är göteborgare:)))).helst ser jag att ö-k och degen skulle spela isamma serie o tyvärr tror jag inte att det blir allsvenskan men kanske superettan pga ö-k taskiga läge i tabellen eller att Degerfors inte har dom ekonomiska resurserna låter jag vara osagt.
AIK Saywee
2012-06-29 18:36
Så som jag tjatat/ältat länge om detta konstgräs och om munkavlar och om dessa begravda hundar.

Tycker verkligen att man skall försöka klämma fram sanningen bakom tystnad och krångel och mygel.

KCMarten, jag instämmer angående kommunalpampar som lever stort på vår skatt ....

GRANSKA !!!
Örebro "ÖSK-Karl (ÖSK i full fart mot SE och div.1)
2012-06-29 18:34
@KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!):

KCMarten//

Mycket intressant, när det kommer ifrån dig vet jag också att det är sant, bäva månde Örebroporten i allmänhet och "röde Roger" i synnerhet.
Örebro chilie
2012-06-29 17:14
Lyssna på na.se tv inslag från ösk djurgården. Kanns inte som hon är så van med fotboll:)
Peking i allsvenskan 2013
2012-06-29 17:10
Örebro KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!)
2012-06-29 16:38
ÖSK-Karl //

Jag råkar veta att Uppdrag Granskning har Örebroporten under lupp..

Man vet aldrig..Det kanske kan komma ett intressant inslag på TV i höst om kommunalpampar i Örebro som riskerar elitidrottares hälsa och ger sig själva har höga bonusar.. ;-)
Örebro "ÖSK-Karl (ÖSK i full fart mot SE och div.1)
2012-06-29 15:01
@D´Artagnan:

Gällande gräset/plasten på BA har jag tills nyligen trott det varit en bortförklaring. Men Herr X ifrån Elfsborg berättade att plasten på BA är betydligt sämre än det som snart skall bytas i Borås. Så illa är det, jag har även fått det bekräftat av en elitdomare. Frågan man ställer sig är hur upphandligen gått till hos Örebroporten, kanske skulle vara något för Uppdrag Granskning att gräva i?

Minatankar/
Mycket bra inlägg 08.08!
2012-06-29 14:03
@D´Artagnan:

Ok, då förstår jag
Örebro D´Artagnan
2012-06-29 13:31
Urban, Sjukvårdsbiträde // Han (Samuelsson) är inte helt ok efter ryggbesvär. Var med av "gruppsociala" skäl.
2012-06-29 13:16
@D´Artagnan:

Nej de håller inte. Särskilt inte Holmberg . Det såg man under våren också. Sixten körde honom ändå emellanåt av någon anledning. Astvald spelar lite enklare och rakare och kan möjligen temporärt komplettera. Annars känns de trubbiga t.o.m i träningsmatcher vilket oroar, Jag skulle hellre köra Lusse än Holmberg på topp om ingen av de ordinarie finns.

Just nu är det detta som bekymrar mig. Ska ÖSK vända detta i höst behöver man William och Haddad. Vi har tre kompetenta forwards i truppen men skall ÖSK tvingas värva ändå?

Var inte Pettson på bänken igår och varför kom han inte då in?
Örebro D´Artagnan
2012-06-29 10:48
Efter gårdagens match mot DIF blir man utan tvekan fundersam på om vårat anfall (Astvall, Holnberg) håller i en allsvenmsk startelva.
Den fysiska statusen på Haddad, Samuelsson och William är verkligen oroande.
Återigen är det dax att pressa ledningen vad man gör åt planen på BA. Har den ändrade skötseln givit något resultat? De jag pratat med och som gått på planen finner underlaget konstigt/märkligt
Minatankar
2012-06-29 08:08
Känner till den ersättning som ÖSK fick för Nordin och den är inte så hög som uppgivits i massmedia och på olika Forum. Detsamma gäller andra uppgifter om intäkter för olika spelare. De är ofta mindre än vad som spekuleras om. Har också uppgifter om att de pengar som varit inblandade i andra klubbars affärer inte varit så höga som det ibland pratats om, t ex vad gäller Astrit. Samtidigt finns det undantag när det är tvärt om.

Hur som helst upprepar jag mig syn på detta. Nordin och andra av de bästa spelarna som är knutna i 5-årskontrakt bör inte säljas under 15 mkr även om ingen annan klubb erbjuder mer än t ex 5. Värdet för ÖSK i Allsvenskan är minst 3 mkr per år om man räknar in de effekter de bästa spelarna har på det sportsliga, publik, sponsorer, massmedia och PR. Därtill tillkommer höga alternativkostnader när man ska rekrytera ersättningsspelare (jmf t ex Grahn). Man behöver också räkna in de eventuella intäkter som internationellt spel ger och de minskade intäkter som en degradering innebär.Slutligen är det lättare att rekrytera bra spelare till ett lag som redan har bra spelare samtidigt som man lätt tappar fler av de bästa spelarna när en efter en går vidare till andra klubbar.

Denna syn, som jag alltid haft, har t ex IF Elfsborg, som visat att strategin med att behålla de bästa spelarna är mycket framgångsrik. För mig handlar detta om kombinationen av fotbolls- respektive affärskunnande. Har man bara det ena så kan man ha man svårt att se detta. Vet att det finns många ÖSK-supporters med samma uppfattning som jag och man behöver nödvändigtvis inte vara expert för att dra kloka slutsatser.

Bygger man inte sportsliga och ekonomiska värden på fotbollsplanen borde den mest oinvigde inse att det är en strategi som inte håller. Tror att det är när man har för mycket fokus på pengar och är alltför försiktig med dem, som man missar detta.

De viktigaste spelarna behåller man genom att, ca 2 år innan deras kontrakt går ut, erbjuda rejäla höjningar av kontrakten mot att de förlängs, inte fickpengar. När det är 1 år kvar är det oftast för sent, eftersom en Bosmanaffär då lockar i princip alla spelare. Eller så tvingas klubben till formuleringar i kontrakten som innebär begränsningar för klubben som man inte haft om man förlängt kontraktet ett år tidigare.

Det är naivt att tro att s k klubbkänsla kan få en spelare att tacka nej till många miljoner i en Bosmanaffär. Det tror jag få av de mest trogna supportrarna själva skulle göra om de var i samma situation.
Örebro Conjuration
2012-06-29 02:33
Eftersom Astrit lämnar Peking i förtid (förmodligen) så får han ju inte ut "hela" lönen från klubben eftersom hans långa kontrakt bryts i förtid. Han har absolut inte kostat Norrköping 10 miljoner, max 5 med sign on bonusen. Norrköping har gått om oss i klubbstatus, och det rejält.
Örebro Conjuration
2012-06-29 02:33
Eftersom Astrit lämnar Peking i förtid (förmodligen) så får han ju inte ut "hela" lönen från klubben eftersom hans långa kontrakt bryts i förtid. Han har absolut inte kostat Norrköping 10 miljoner, max 5 med sign on bonusen. Norrköping har gått om oss i klubbstatus, och det rejält.
2012-06-29 00:58
@Conjuration:

5 miljoner i ränta på "Monsterlönen" på 10. Inte dålig ränta på 1 1/2 år. Porokara fick ÖSK inte ett Kopek för och en icke obetydlig del av ersättningen för Bedoya har försvunnit i en konkurs
Annons: