/fotboll/osk/forum/2567.aspx/fotboll/osk/forum/2567.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2012-06-22 19:41
Lite late midsommarfilm.
AIK Saywee
2012-06-22 13:07
Glad Midsommar alla svartvita :)
Örebro Lekiller
2012-06-22 12:19
Om U21 håller samma nivå och klass som a-lags träningsmatcher så OK. Är dock tveksam om den verkligen gör det.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Valderinho
2012-06-22 00:39
@Urban, Sjukvårdsbiträde:

Precis!
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-06-21 23:45
@Lekiller:

I U21?
Örebro Lekiller
2012-06-21 22:09
@Valderinho:

När ska de och framför allt Eidur få chans att lära sig och träna bort juniormisstagen om de inte ens ska få en chans enligt dig i träningsmatcher?????
AIK Saywee
2012-06-21 20:25
Urban, ja det kan man fundera över, men Sixten var nog en höna?

... eller var han ett ägg?
2012-06-21 19:58
@Saywee:

Fast vad är hönan eller ägget där?

AIK Saywee
2012-06-21 18:54
@Salt&Peppar:

Håller verkligen med dig, jag vill se mer av Yasin i ÖSK.

Egentligen vet inte heller jag bakgrunden till att Sixten inte lät Yasin få chansen mer än några korta stunder. Fast jag kan ana och känna att Sixten inte gillade att han "satsade" på Irak´s landslag.

GOK !
Örebro Valderinho
2012-06-21 18:34
Grymt mål av Rama. Sen fattar jag inte vad Wirtanen och Sigurbjörnsson har på planen och göra. Titta på det insläppta målet. Juniormisstag och bortgjord som grädde på moset..
AIK Saywee
2012-06-21 18:19
Heder till dig Minatankar, som verkligen bryr dig om vår sportklubb !!!
Benny Böckling(Bort med Wirtanen!)
2012-06-21 16:33
Kvitterat 1-1
AIK Saywee
2012-06-21 16:26
@ÖSK Fans:

Se upp med vad du skriver, jag skrev själv i våras att Rama mobbades av Sixten och attans vad skit jag fick för detta .....

Härligt Rama att du har fått förtroende av POL.
2012-06-21 16:16
Jag ser hellre Eidur på högerbacken än Wirtanen, han gjorde ju inte bort sig förra året när han fick spela högerback. Wirtanen gör ju dock bort sig var han än spelar...
2012-06-21 16:12
Nu byter man ut Berisha och sätter in Berger så att Haginge får spela mittback... När fan ska Eidur få chansen?
Örebro destruction
2012-06-21 15:57
@Bastard on Parade:

Lika bra att bränna ut videon på en DVD och titta på hela kvällen. Skön känsla=Check!
Örebro Bastard on Parade
2012-06-21 15:44
Valdet Rama is back! Fantastiskt mål. Stabil insats i första halvlek, men en lite svagare period där spelet var oorganiserat. Astvald springer mycket, men har inte alls varit lika delaktig som mot AIK. Holmberg mer eller mindre osynlig.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Rudeboi
2012-06-21 15:34
Härligt att rama är tillbaka!
Örebro ÖSK Fans
2012-06-21 15:32
Kungen som blivit mobbad av finnen är tillbaka!!!
2012-06-21 15:30
1-0 till ÖSK! Rama målskytt.
2012-06-21 15:30
1-0 till ÖSK! Rama målskytt.
Örebro Salt&Peppar
2012-06-21 12:00
Saywee//

Vill gärna se Yasin spela, tycker han borde fått chansen frekvent under Sixten, varför han inte fått det har jag ingen aning om.
2012-06-21 10:50
Någon som hört något runt omkring Sixten och om han fått/föreslagits en annan roll?
2012-06-21 10:42
@MinaTankar

Tack för att du delgav oss denna info. Förhoppningsvis kan de ta åt sig en del för att föra klubben framåt.

Positivt också att en del härinne inte bara "Kastar skit" i forumet utan faktiskt försöker agera också. Dessutom på ett väldigt konstruktivt sätt.

Bra jobbat och all credz till dig som försöker ge vår klubb förutsättningar att att bli bättre!

Minatankar
2012-06-21 08:58
I går kväll var det bolagsstämma i Örebro Spelarinvest AB för dess aktieägare. Innan mötet hade vi skickat skrivelse till styrelsen och efter mötet fick de ca 50 deltagarna ta del av skrivelsen i pappersform.

Skrivelsen tar i 10 punkter upp en rad olika förslag kring bl a stadgar, bolagsordningar och aktieägareavtal som reglerar inflytandet för medlemmar och aktieägare och balansen mellan föreningen ÖSK Fotboll, ÖSK Elitfotboll AB respektive Örebro Spelarinvest AB. Skrivelsen går bl a ut på att få in fler medlemmar i form av "fotbollsmänniskor" på viktiga poster och därmed minska risken för de bakslag klubben råkat ut för de senaste två åren.

Efter en kort, muntlig presentation från min sida hölls en kortare diskussion. Vårt initiativ mottogs positivt och man avser att framöver diskutera förslagen. Många av dem berör föreningen ÖSK Fotboll. Vi vet att valberedningen kommer att träffa föreningens styrelse efter semesterperioden och att man pratar om att ha ett medlemsmöte till hösten för att ytterligare diskutera våra förslag.

Det fanns andra skribenter på detta och andra Forum med på bolagsstämman och som gjorde flera kloka inlägg i en rad viktiga frågor. Det är verkligen positivt när supporters, medlemmar, aktieägare och partners/sponsorer på olika sätt försöker påverka klubben i positiv riktning,

För övrigt medverkade Per-Ola Ljung inledningsvis och gjorde ett mycket bra intryck.

AIK Saywee
2012-06-21 07:32
I kväll blir det pekinganka ...
AIK Saywee
2012-06-21 00:31
Tänkte på detta med Yasin, som hade återfått hoppet om spel i ÖSK och glädjen, nu när Sixten lämnat.

Undrar om POL tänker lika som Sixten och fryser ut Yasin, eller om han ser det som en positiv grej?

Dessutom vet jag inte om Yasin accepterat och tackat ja till att han är uttagen, det är väl skillnad på att vara uttagen, antagen och intagen?

Vad väljer Yasin, klubbfotbollen, landslagsfotbollen eller båda?

... och hur kommer han att behandlas?
AIK Saywee
2012-06-21 00:05
Bakar ni kanelbullar eller har ni några nya intressanta svartvita nyheter att klura över?

Snart är allsvenskan igång igen och i kväll är det väl träningsmatch Peking-ÖSK i Parken, skall bli intressant att se hur POL startar med en elva och hur han byter, detta ger ju lite signaler till hur han tänker och så vidare .....

Förresten det där Kalmartipset häromdagen, var det bara ett nattligt påhitt?

Har för mig om att någon ny skribent skulle luska vidare kring detta.

Heja SPORT !!!
Örebro Marta (hane)
2012-06-20 22:05
Lekiller/ Hahaha... Riktigt bra en del :)
Örebro Lekiller
2012-06-20 21:28
hehe

"PeO Ljung sparkade en gång häst i hakan. Dess ättlingar är idag kända som giraffer."

"PeO Ljung blev gång biten av en skallerorm … Efter tre dagar av smärta och ångest …. dog skallerormen."

Annons: