/fotboll/osk/forum/2558.aspx/fotboll/osk/forum/2558.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-07-05 11:41
@Grixx:

Instämmer verkligen, enkel matematik a la Peps :)

Heja SPORT, allsvenskt lag 2013 !!!
Örebro Grixx
2012-07-05 11:30
Med positiv matematik och 3 fler vinster än våra kombatanter så är vi ifatt och med 4 så ligger vi ca 7:a .....och med fem så är vi förbi hela bunten.

Koncentration, hårt arbete, uppoffring, det här ska vi fixa- mentalitet och spelglädje gäller nu. Motståndarna är lag som bara vunnit ca 1/3 eller färre av spelade matcher så helt jävla omöjligt är det inte.

...vad vi själva gjort för resultat innan skiter jag just nu i för vi ska bara vinna!!!!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-05 10:38
Axén inför kvällens match.
Örebro Orlok
2012-07-05 09:56
Troligt mittfält idag baserat på tllgängliga spelare och senaste träningsmatcherna bör väl vara Rama, Boris, Hagge, Bambam. Jag hoppas och tror att våra två "mittbackar" centralt på mitten i gengäld mot förlorad finess och bollbehandling ger ett mittfält som är oerhört jobbigt att möta och som vinner mycket boll vilket öppnar för snabba omställningar med våra skickliga yttermittfältare. Risken dock om vi inte vinner boll på mittfältet och blir tillbakatryckta djupt är väl att vi inte vågar/klarar att spela oss upp igen via mittfältet och istället matar långa bollar på Haddad då blir vi för lättlästa och får svårt att vinna.

Så låt oss hoppas på det första alternativet och som äkta närking och obotlig optimist så tror jag att vi kommer att vinna på en snabb omställning där hagge vinner bollen vid mittlinjen, sätter ut bollen på Bamberg på kanten som spelar fram Astvald i djupet och Haddad dyker upp vid bortre stolpen och petar in det låga inlägget. Målet som innebär tre poäng och starten för marschen uppåt, kämpa!
Minatankar
2012-07-05 06:40
Urban, timanst sjukvårdsbiträde

// Osynliga Handens analyser av bl a ÖSKs ekonomi är mycket kvalificerade och intressanta.

När det gäller inkomstuppgifter i tidningarna över vad svenskar tjänar, behöver de tas med en stor nypa salt. Det gäller speciellt företagare, som genom en rad olika sätt kan påverka sin deklarerade inkomst. Det gör man bl a med avskrivningar, avsättningar, investeringar, utdelningar, kapitalförsäkringar och pensionsförsäkringar.

När det gäller fotbollsspelare är det vanligt att stora belopp avsätts till kapital- och pensionsförsäkringar, vilket gör att den deklarerade, och i massmedia publicerade, inkomsten inte alls speglar verkligheten.

Naturligtvis får både fotbollsspelare och företagare betala skatt på alla sina inkomster, men ovanstående möjligheter och alternativ innebär att man kan skjuta skatten framför sig till ett år då man bättre behöver sina inkomster.

En annan faktor som tillfälligt gör att en spelare deklarerar hög inkomst är när en större engångssumma betalats ut vid konstraktsskrivande och detta väljs att deklareras under endast ett år i stället för att t ex placeras i kapitalförsäkringar och deklareras när man tar ut dem.

Örebro Urban, timanst sjukvårdsbiträde
2012-07-05 00:25
För er som undrar vad jag svamlar om längre ned så läs gärna denna artikel om "Örebro SK bokslut 2011"
2012-07-04 23:41
Mer kuriosa denna gång lyfter jag ut ett citat från Svarta Handen som analyserar olika studier och bla säger:

"Även här är resultaten ganska logiska, ett lags framgångar beror till största del på en jämn prestation från flera spelare än extraordinära från ett fåtal."

2012-07-04 23:40
@'den Oumbärlige:

Jo det finns framförallt olika försökringrar som kan lyftas senare osv. Jag vet.
Men man måste ju leva för dagen också ;0)

Sådant här kan förmodligen "Mina tankar" som varit med länge förklara
Örebro 'den Oumbärlige
2012-07-04 23:36
Urban// Du ska nog inte lägga så stor vikt vid dessa siffror. Klubbarnas betalning till spelare är oftast ganska komplicerade.
2012-07-04 23:26
Aftonbladet (+) publicerar de personer under 30 i kommunerna som tjänar (deklarerade) för högsta inkomsterna 2011.

Bland ÖSK:s spelare (under 30) kvalade bara Hagge & Rama in med 849 900 kr (70 825 kr/månaden) resp 515 600 kr (43000 kr /månaden). Haginge är faktiskt den Örebroare under 30 som tjänar/deklarerar mest i hela stan. Värt att notera: Ingen Nordin med alls på listan som bestod av 50 st.

Någon som tror att Rama för en enda sekund är nöjd med lönen?

Lite annan inkomstkuriosa :

Bäst betald i Borås är en viss Jawo Amadou med 1 132 100 kr (Anders Svensson är över 30 som bekant)

Annat värt att notera: Shpetim Hasani i Peking finns med i listan med
540 100 kr medan Astrit överhuvudtaget inte finns med på topplistan(?).

Summering ÖSK:

Det är naturligvis bra gjort av ÖSK att knyta till sig spelare som Rama för 40 000 per månad eller ha Nordin för ungefärligen samma lön initialt. Man kan ju spekulera vad Almebäck resp Bedoya hade. Skillanden mellan t ex Elfsborg och ÖSK är att om spelaren växer, utvecklas och blir viktigt så höjs dennes lön i samma takt medan den i regel fortsätter vara lika låg och statisk i ÖSK.

Detta uppmärksammades bla av osynlige handens ekonomiska bloggar för 1-2 säsonger sedan då han tittade på ÖSK;s ekonomi. Att ÖSK fick ut mer nytta sportsligt sett till kontraktens kostnader och ÖSK:s dipp förutsåg han därför av den anledningen att marknadens krafter strävar mot att jämka kontrakt- och de sportsliga kurvorna mot varandra. De dras mot varandra som två flugor mot en koskit. En annan klubb som råkade ut för samma sak enligt hans exempel och kalkyl var/är Kalmar även om de håller huvudet högre över ytan.

Eller enkelt uttryckt: Vill du vara ett topplag måste du betala löner som ett topplag. Det finns ett starkt samband statistiskt.
Örebro D´Artagnan
2012-07-04 22:19
Örebro sveriges bästa fotbollsdistrikt !!! Örebros distriktslag vann svenska distriktslagscuppen!! Fantastisk för ett så litet distrikt som Örebro.

Här finns det många talanger att ta hand om. TUR VI FÅTT PO Ljung som förstår det.

Nu blir det vinst mot GAIS av bara farten.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-04 21:50
Glasgow Rangers flyttas ner från högstaligan.

Under hur det blir med Bedoya? Han lär ju inte komma tillbaka till ÖSK i alla fall.
Flugan på väggen (i full fart mot SE och div.1)
2012-07-04 21:42
@D´Artagnan:

Alltså, jag blir lyrisk varje gång jag hör karln. Hoppas han kan leverera också!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-04 20:44
P-O inför GAIS.
AIK Saywee
2012-07-04 18:07
@casse:

Självklart :)

För en torsk mot makkrillarna, för att därefter ta sig an MFF är ju ingen bra återstart ...

.... NEJ, vinst får det allt bli !!!
AIK Saywee
2012-07-04 17:58
pemo, 10:16,

... men somligas älskling Sixten hamnade överst i din tabell, om vi skall älta historia ...
Örebro casse
2012-07-04 17:50
Imorgon Blir det seger!!!
Stolt ösk-are
2012-07-04 16:36
Att Haddad är vårt 1a alternativ är det inget snack om! 14 mål på 11 matcher stog det i NA det är sjukt bra målsnitt:) Så om det är så att Haddad inte startar imorgon så är det säkert för att man inte vill riskera hans hälsa,han har ju trots allt bara genomfört ca 10 träningar så det kan nog vara smart av tränarstaben för en gång skull
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-04 15:37
Jag hoppas att Haddad får starta och att Holmberg får göra ett inhopp. Men jag skulle inte bli förvånad om Holmberg får starta.
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2012-07-04 15:24
Laget imorgon efter att ha läst truppen måste vara...

----------------Sandqvist
Anttonen - Berisha - Wickström - Wowoa
Bamberg - Haginge - Lumbana - Rama
-----------Astvald - Haddad
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-04 14:53
Wowoah måste höja sig rejält jämfört med vad han åstadkom tidigare under säsongen.

Jag hoppas verkligen att han gör en solid insats mot GAIS.
Örebro pemo
2012-07-04 14:25
Flugan // Nja, Gerhardssons namn dök väl upp lite mindre frekvent. Eller också är det så att de som ilsket tjötade mest om Axén och Stahre, är de som jag lagt på minne. Men, redan nu kan jag varna dig, jag tror att Häcken kommer att klappa igenom nu.

ÖSK-Karl // Nej, nu missförstod du. Vi har väl de spelare som vi förtjänar. De jag "skyller" på är de som hade så bråttom bort från klubben. Så att de kan skratta hela vägen till banken. Trots träsmak i baken. Men så är nog gräset grönare på anddra arenor.
Hade vi fått bygga två år till med 2010-laget så......men det är historia nu.

Sen kan man ju som Nordin och Alven säga att det är stoooor skillnad på ÖSK och IFK. Men i tabellen sklijer det inte så mycket.
MONEY ( pnk floyd )
2012-07-04 14:12
@D´Artagnan:

Precis!! Det är ju detta som Julle var så förbannad för att det inte funkade med ÖSK! Men i ärlighetens namn så var det väl lika mycket Sjögrens ansvar att det inte funkat och han fick ju lika många kängor av Julle han också.
2012-07-04 13:57

Bara en av tre forwards tillgängliga imorgon alltså. Då menar jag renodlade forwards. Holmberg är en tillväxtkille och jag räknar inte honom som ett seriöst alternativ även om han säkert klarar inbyten. Men jag tycker inte han har lyckats med mycket ärligt talat sedan serien startade.
Och den enda rendodlade forwarden har 10 pass bakom sig senaste 1 1/2 året. Trodde för en gångs skull denna säsong att vi skulle ha det bra på forwardssidan.

Frågan är vem Haddad startar med? Astvald eller Lusse skulle jag gissa, eller rättare sagt skulle jag ha valt, av de som finns i den uttagna truppen.

Hagis & Boris bildar alltså den inre kärnan på mittfältet Såvida inte PO vill dra in Bamberg i mitten. Värt att fundera på anser jag).

Känns kanske inte som ett IQ-mittfält som levererar snabba exakta bollar på djupet eller bidrar till possesion. Även om Boris faktiskt är bättre med boll än utan och det motsatta gäller väl för Hagge. Boris tillför ju även lite huvudspel på mitten.

Oavsett vilka som startar har det mitt 100% stöd! Har lovat att inte sucka när jag ser uppställning denna match ;)

Kanterna blir förmodligen ÖSK:s vapen imorgon. Med Rama på ena kanten och Bamberg(?) på andra understödda av en offensiv Anttonen kan man kanske komma runt och leverera inspel på Haddad främst. Lite klassiskt Sixten-spel alltså men med ett förhoppningsvis bättre balanserat lag med större ansvar och tanke.

0-2 imorgon så klart och min födelsedag blir värd någon(ra) single malt extra samt öppna ett par Belgiska Hallonöl(!) jag just fått levererat från systembolaget ;)
Örebro 36310099B
2012-07-04 13:45
På KaptenBlod.se finns en liten artikel som berättar att det troligen blir Boris Lumbana som spelar på mittfältet imorgon mot GAIS. Men det mest intressanta i artikeln tycker jag är Boris svar på frågan om vad Peo valt att fokusera på inför matchen imorgon:

"-Framför allt att vi ska utnyttja varandras kvaliteter, typ att Valdet Rama ska få göra sina grejer på kanten och vi andra hålla balansen och göra det enkelt för varandra."

Jag tycker att det är en väldigt sund inställning och om en flyfotad Rama kan börja flyga igen kan det leda till fast mark under fötterna i den Allsvenska tabellen...

Hoppas, hoppas, hoppas på seger imorgon!!!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-04 13:44
Jag tror P-O tar ut dessa gossar som ska joxa med trasan från start.

---------------------Sandqvist----------------------

Anttonen----Berisha----Wikström----Wowoah

Bamberg----Lumbana----Haginge----Rama

-----------------Astvald----Holmberg--------------
Örebro Roswall
2012-07-04 13:17
Enligt NA är Saied med i truppen!
Örebro Roswall
2012-07-04 13:14
Wille Attack missar matchen imorgon..:/
Flugan på väggen (i full fart mot SE och div.1)
2012-07-04 12:59
pemo//

Dessutom ropade en del på Gerhardsson men honom hoppade du (avsiktligt?) över.
Örebro "ÖSK-Karl (ÖSK i full fart mot SE och div.1)
2012-07-04 12:36
Pemo//

Kan väl inte vara spelarnas fel, antar att de vi har spelar efter bästa förmåga?

Felet som jag ser det ligger i tur och ordning hos Styrelsen, Sjögren/Sköldmark och Sixten. VD Jan Karlsson kan jag inte bedömma.

Nu är ju Sixten borta, snart Sjögren och antagligen Mosander, bra så. Men största problemet Styrelsen sitter i orubbat bo.
Annons: