/fotboll/osk/forum/2544.aspx/fotboll/osk/forum/2544.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro MMS
2012-07-10 15:48
Lekiller//
Om ÖSK har krokarna ute pp ett bra nyförvärv, undrar vilka bosman som finns att tillgå och vilken position som isf skall stärkas upp
Örebro Lekiller
2012-07-10 15:36
Grohl/ hårda ord
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Lekiller
2012-07-10 15:33
Något på gång månntro?
Svensk Fotboll FotbollXtra
2012-07-10 15:32
Vi träffade Boris Lumbana efter gårdagsmatchen och han hyllade P-O Ljung: "P-O är en tränare alla respekterar och man kände redan från början, att han kom med en helt annan inställning och pumpade energi i oss."
Örebro Grohl
2012-07-10 15:30
Pemo//
Sandqvists insats mot AIK är bland det sämsta jag sett någonsin på den här nivån.
Örebro pemo
2012-07-10 15:23
Telle // Ja, jag håller med i frågan om inköp av målvakter, men nu är ju läget som det är och jag ser inte att vi skulle ha allsvenskans svagaste målvakt.
Det jag önskar av Sankan är att han hörs bättre. Skriker alltså. Och att han skall bygga på mera muskler, så att han kan ta för sig mer i straffområdet.

Att han schabblad mot Åtvid håller jag med om, men vilka övriga matcher har han sänkt oss? Det var ju Tomer som stod mot Elfsborg och Norrköping, och det var ju inte med någon övertygelse.

Fast å andra sidan så hade vi inte det mittbacksparet som i de två senaste.
jag tror att vi har en stor förklaring där.

Örebro kubajonte
2012-07-10 15:15
Grohl // Haha fyfan har tänkt samma sak så jävla länge nu , Nivån på Twitter feeden är ju bara ett skämt,
Örebro kubajonte
2012-07-10 15:13
Telle // Håller bara med dig i angående värvningarna av både Tomer och Sankan ,samt att ingen var uttalad förstamålvakt , har skrivit exakt om detta förr att det måste finnas en uttalad förstamålvakt i fotboll , funkar inte som i hockeyn som en del vill försöka påpeka, nåja vi är där vi är , man får stötta dom så gott som det går, målet är att klara allsvenskt kontrak i år helt enkelt
Örebro kubajonte
2012-07-10 15:06
Palermo // Tomer är ju resor svajigare än sankan , i övrigt kan jag dock hålla med om att båda målvakter är rätt usla ersätare i jämnförelse med Alvbåge, Men men finns ändå något i Sanqvist som gör att han kan hitta en form dock måste , och det går inte att uttrycka starkare måste bara Wowoah ersättas nu i höst,
nåja , 3 friska tag mot Häcken nu :) HEJA ÖSK
Örebro Telle
2012-07-10 14:32
Pemo 11:31 //

Tycker faktiskt målvaktsfrågan är relevant i högsta grad. Går man igenom våra förlustmatcher i våras, match för match, garanterar jag att vi inte hade legat där vi ligger i tabellen om vi hade haft en uttalad förstemålvakt med någorlunda jämn kvalitet. Det är alldeles för många mål som släppts in pga alldeles för tveksamma målvaktsingripanden, vilket i flera matcher lett till att vi faktiskt tappat viktiga poäng. Åtvidabergsmatchen är så klart det tydligaste exemplet, men det är långt ifrån det enda.

Jag är fortfarande helt oförstående till att ledningen återigen valde att backa upp en chansning med en annan chansning, i det här fallet Sandqvist, som inte fått spela i något av sina lag på flera år, med Tomer som aldrig spelat i en serie som håller allsvensk klass. Visst, en av dem kanske blommar ut sent, men det hade varit trevligt med en riktig målvakt som kunde stå fram tills dess.

Men du har helt rätt i att vi vann igår, så visst är det det man borde fokusera på just nu. Grymt skön seger igår, för övrigt, och en riktig klassprestation, med tanke på förutsättningarna.

Och så länge våra utespelare gör fler mål än motståndarna ska jag väl inte gnälla egentligen... :)

Håller med om det du skrev om Astvald. Tycker han löpte föredömligt bra, men det märks att han inte är en naturlig center. Skulle gärna se att han klev in lite rejälare i närkampsspelet i fortsättningen - han har ju alla förutsättningar till det.
Örebro Tvetov Nato
2012-07-10 13:31
Underbar hybris härinne. Efterlängtat!
Stolt ösk-are
2012-07-10 13:24
Tänk om vi skulle få ha alla friska och i bra form då skulle det se ut så här:) Sankan Anttonen Berisha Wikström Wowoah Bamberg Grahn hagge/Boris Valdet Haddad Ataskadeh Ett lag med alla kvalitéer som kan slåss om topp placeringarna
Örebro Urban, timanst sjukvårdsbiträde
2012-07-10 12:48
Noterade att även Ståhl var på med bland ledarna på bänken igår, Peo har verkligen förstärkt upp på ledarsidan runt laget i olika situationer.

Det brukar ju sägas att bäste kungen är den som omger sig med bästa rådgivare. Ligger något i det även om jag inte vet om Mosander, Albert och Ståhl är de bästa att ge råd. Men resurserna mot spelarna under träning och match ökar onekligen.

Sixten fick iaf jag intrycket av att han ville inte ha några rådgivare alls om det gick att undvika. Möjligen om han fick peka ut en lakej själv. Och han ville definitivt inte utnyttja andra resurser bland lagen. Julle snackade han väl knappt med?

På den sidan verkar Peo betydligt mindre prestigedriven utan han verkar verkligen vilja engagera folk i klubben istället.

Njuter ff av segern från igår. Det gäller bara att hålla i fokus och ödmjukheten till nästa match mot Häcken också.
Sedan kommer två raka bortamatcher vilket passar mig perfekt då jag sticker från landet ett tag ;)
Örebro Urban, timanst sjukvårdsbiträde
2012-07-10 12:41
@Godzilla Hårddisksson:

Var väl snarare Albert som serverade Sjögren och Sixten Berisha.
Örebro Grohl
2012-07-10 11:58
Alltså allvarligt talat, vem skriver twitterfeeden här bredvid? Ska det representera något officiellt för ÖSK-supportrar eller? Nivån är ju på tok för låg - det känns som en privat twitter från någon i klacken, knappast något som ska ligga här på svartvitt.

Jag hade verkligen inte brytt mig om det inte vore för att jag som ÖSK:are på något sätt känner att det är lite pinsamt bara att se det.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-07-10 11:46
Berisha har som någon skrev alla förutsättningar att bli ruskigt,ruskigt bra. Bra jobbat där Sjögren!
Örebro mustard
2012-07-10 11:43
Norling på radiosporten: "de spelar inte som ett bottenlag just nu i alla fall"
Örebro pemo
2012-07-10 11:31
Heja ÖSK, och tack för i går. Kom på mig själv i går med att jag tittade på klockan och konstateradet Nu är det bara två minuter kvar. då får vi minst oavgjort i alla fall.
Fattade inte att vi vunnit förrän domaren blåst av och spelarna jublade

Sen förstår jag inte målvaktsfrågan. Tänk på att vi har haft en av sveriges tre bästa målvakter tidigare. Om jag tittar på tabellen så är det väl endast HeIF och möjligtvis AIK som har supersäkra målvakter. Alla andra släpper ju till konstiga mål också.
Så låt Sankan få chansen. Han växer med uppgiften. Visst, målet i går var billigt, men vi vann och det bjuder jag gärna på.

Med Berisha , Anttonen och Bamberg så har vi redan tre "nyförvärv" som ger laget stabilitet. Får vi sedan igång en skadefri William, så ser allt mycket ljusare ut. Trots att Astvald jobbar bra, så syns det att han har spelat ytter väldigt mycket.

Måsste även berömma Boris. Vilken kille. Kämpat i ösk.-u , spelat andraligan på Island och kommer till vinterträning med hopp om att få vara kvar i organisationen.
Kämpar sig till ett A-kontrakt, spelar premiär och blir utskälld , petas, men kommer tillbaka som mittfältare. Om man unnar någon att få göra mål så är det han.

I övrigt så skötte sig hela laget i går. Och man spelar ju inte bättre än vad motståndaren tillåter. Kan PEO nu hitta rätt plats för Grahn också, så kommer jag snart att ändra mitt tips om SE.

Men nu skall jag njuta av denna seger fram till söndag. Då hoppas jag på en Haddad eller en William på topp.
Örebro TommyS
2012-07-10 11:22
Någon som vet vad som händer med Yasin? Jetlagen borde väl vara borta nu men han är inte ens med i U21-truppen mot Gbg idag trots att flera A-lagsspelare är med. Någon som vet något?
Örebro Telle
2012-07-10 11:09
Malmös mål i går betraktar jag som en ren målvaktstavla från Sandqvists sida. Fanns ingen anledning att gå ner på den bollen över huvudtaget när han får den nästan rakt på sig - det tar för lång tid att slänga sig ner när man inte skjuter ifrån ordentligt i sidled. Hade han nöjt sig med en benparad hade det inte blivit mål där.

Förutom matchen mot Gais har Sandqvist släppt in billiga mål i varje match han har stått hittills. När vi gör så få mål framåt som vi har gjort i år har vi inte råd med det. Visst gör alla målvakter misstag ibland, inte minst Alvbåge ifjol, men det är långt ifrån alla målvakter som gör avgörande misstag snudd på varje match.

Jag tycker ändå att Sandqvist har spelat upp sig de senaste matcherna, och han har också gjort en hel del riktigt vassa räddningar, men han är fortfarande en stor säkerhetsrisk i mina ögon. Varje gång som det kommer en hög boll in i vårt straffområde blir jag nervös - han tvekar oftast för länge innan han går ut, och när han ändå gör det får han alltför ofta minst en spelare mellan sig och bollen.

Förmodligen blir han bättre och bättre för varje match han får stå, i takt med att självförtroendet kommer, men frågan är om vi har råd med att vänta på det i vårt utsatta läge. Inget ont om Sandqvist som person - det verkar vara en kanonkille - men är en pressad allsvensk klubb under nedflyttningshot rätt plats för honom just nu? Har han inte fått spela A-lagsfotboll på tre år, och har uppenbara problem med nerverna, vore det väl bättre att mjukstarta i en superettanklubb innan han tar steget tillbaka till allsvenskan? Just nu håller han inte allsvensk klass i 90 minuter i sträck, enligt mig i varje fall, och jag vill inte att ÖSK ska bli en "rehabiliteringsplats" för honom om det innebär att vi kommer att tappa viktiga poäng i kampen för förnyat kontrakt.

Men men, nu ska jag inte gnälla för mycket. Vi vann ju både igår (yesss, vad skönt...!) och mot Gais, då Sandqvist dessutom höll nollan, så det verkar ju kunna gå vägen ändå... :)
Örebro Grohl
2012-07-10 11:08
ÖSK Karl & Tom Hell //

Har försvaret förtroende för Sandqvist så tycker jag nog att han kan få vara kvar säsongen ut, även om vi kvalitetsmässigt har allsvenskans sämsta målvaktsuppsättning - vi kommer antagligen att tappa några poäng till på dåliga ingripanden. Om förtroendet får våra keepers däremot är så dåligt att försvaret inte vågar spela det spelet som tränarna vill, då är det ett uppenbart problem och pengar måste satsas på en ny målis.

Oavsett vilket så MÅSTE prio ligga på en ny vänsterback, där har vi en säkerhetsrisk som är betydligt viktigare att täta än Jonas Sandqvist (som dessutom gjorde en bra match mot GAIS, till enorm skillnad från Sammy).

Min prioordning:
1. Ny vänsterback
2. Ny målis
3. Ny anfallare - vilket är sjukt, men Haddad och William är helt enkelt för skadade för att man ska kunna lita på dem.
4. Ny innermitt - Grahn stängs av var tredje match, vågar vi lita på Berger å Saied?

Nu tycker jag dock att vi ska värva sparsamt, så punkt 1 och möjligen 2 är väl det som behövs. I övrigt finns kvaliteten i truppen. Tyvärr är den kvaliteten allt för ofta skadad/avstängd.
Örebro Grixx
2012-07-10 10:53
Minatankar// Ja, Almebäck räddade upp många situationer och givna mål med sin snabbhet. En annan men då som pga sin fantastiska blick för spelet räddade oss från baklängesmål var Kihlberg.

När man ser deras styrkor och vilken påverkan av insläppta mål de haft så är det synd att laget inte hittat något att kompensera/lösa saknaden av den kompetensen tidigare. Berisha kan bli en viktig kugge som har andra styrkor som kompenserar Almebäcks extrema snabbhet.
Benny Böckling(Bort med Wirtanen!)
2012-07-10 10:50
Bara jag som tycker att dom där "halvtids" artiklarna från Ängelholms sidan är totalt värdelösa? Hur fan skulle det se ut om alla redaktioner skrev såna...
Örebro ÖSK Fans
2012-07-10 10:46
En sak är säker!! Berisha är en bättre back än Almebäck..Bättre passningsspel, positionsspel..

Berisha kan bli Allsvenskans bästa mittback, om han inte redan är det...

BRA GJORT ÖSK!!
Örebro Grixx
2012-07-10 10:34
Vi får se hur målvaktssidan utvecklas....och Oscar har ju släppt in en jäkla massa mål i sitt nuvarande lag. I mina ögon är han också lite för kort men det kan ju andra kvaitéer kompensera.

Sankan har fungerat bra i de två vinstmatcherna och även i den sista vårmatchen. Han har gjort få missar även om vi är några som darrar i vissa ageranden....men det fungerar. Skicklighet eller tur? Kanske har han alltid sett ut på det här viset...dvs det är hans spelstil.

Hans dribbling i går får han bara inte göra i den situationen laget befinner sig i.
Minatankar
2012-07-10 10:32
Namn: Grixx
Sänt: 2012-07-10 09:22

// Du skriver om att Berischa håller hög klass. Håller med dig. Såg honom på Youtube i längre avsnitt innan dess ÖSK köpte honom. Även om man inte ska gå på sådana filmklipp som bara visar det bästa av en spelare, var det uppenbart att han har mycket god blick för spelet, bra timing, bra huvudspel, oftast bra passningar och alltid en tuff inställning i alla närkamper. Det enda som inte ligger i klass med Almebäck är snabbheten, men hur många matchar Almebäck i det? :-)
Örebro Kuba for president
2012-07-10 10:17
@"ÖSK-Karl (Nu ska vi mot toppen gå):

Om jag kommer ihåg rätt så har Oscars kontrakt med Spurs gått ut under sommaren, borde i såna fall kanske vara läge att återuppta kontakten.
Men tycker att hans status är osäker, lovande som ungdom men endast några utlåningar till lägre divisioner i England och Irland under åren hos Spurs. Å andra sidan har han nog fått bra träning under dessa år med Robinson, Gomes och Friedel som mentorer.
Örebro "ÖSK-Karl (Nu ska vi mot toppen gå)
2012-07-10 09:59
Tom Hell//

Nja, för att vara säker på att räddningspaketet skall hålla ända in i kaklet måste det till en säkrare målvakt. Inte minst om det blir kvalspel. Fick höra att Berglund (Örebroaren) ville till ÖSK, men som vanligt drog allt ut på tiden och han hamnade som bosman i Sundsvall. Exakt samma sak som med Oscar Jansson.
IFK Norrköping Daven
2012-07-10 09:37
Då har ni allt i egna händer igen. Såg att ni fått igång Bamberg också.
Örebro Tom Hell
2012-07-10 09:23
Grohl: Sant. De första TV-bilderna jag såg gav en helt annan bild än de du nämner så jag tar tillbaka mitt "försvar" av Sankan. Men med tanke på vad som har varit kanske man ska vänta lite med att gnälla på målvakterna allt för mycket. Kanske blir det bättre när självförtroendet stiger?
Annons: