/fotboll/osk/forum/2539.aspx/fotboll/osk/forum/2539.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-10 17:55
NA har pratat med Sjögren angående annonsen.
Örebro Click
2012-07-10 17:25
Kanske Albert som vill flytta hit sin familj?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Telle
2012-07-10 16:43
Kan det vara till Folke om han får fotboja...? ;)

Folke(t)s hus...?
Örebro TommyS
2012-07-10 16:42
@rirobban:

Det står inget om allsvensk fotbollsspelare i den nya annonsen, det var i den gamla annonsen (avsedd för Grahn) som jag länkade till som den referensen gjordes.
Örebro rirobban
2012-07-10 16:39
Står ju till en allsvensk fotbollsspelare i annonsen, så då får vi nog tro att det gäller en spelare:)

Spännande!
Örebro KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!)
2012-07-10 16:38
Sjögren på väg bort, kan det vara Barsom?

Håller han än?
Örebro Urban, timanst sjukvårdsbiträde
2012-07-10 16:33
@Lekiller:

Då är det förmodligen för antingen en ny spelare (mest troligt) eller en ny sportchef ;0)

Fast det är nog mindre troligt för en sportchef att vilja hyra ett hus eftersom denne går in i en t.v anställning

Samtidigt om det är en spelare vem kan ÖSK redan ha knytit åt sig innan fönstret ens har öppnat? Formellt kan ju en spelare skriva på redan nu eller tidigare under våren.
Örebro TommyS
2012-07-10 16:33
Det finns väl en del historia mellan Lantz och Ljung? Gamla lagkompisar, tränare/spelare i HIF innan Lantz gick till Ljungs gamla klubb Lanskrona. Har bråkat med Bois men är en spelartyp som vi saknar och som inte skulle vara särskilt oroad av att gå till en klubb som riskerar att åka ur. Ett halvår som spelare innan han blir assisterande till Ljung nästa år. Finns det någon logik i det? Eller är han i för dåligt matchtempo efter skada och superettanspel för att ens vara en nödlösning?
AIK Kribba
2012-07-10 16:26
Ordet nyckelmatch passar egentligen inte in här,jävulskt viktig seger för er del,bottenlag som ni varit så här långt,och är,fortfarande. I det här läget,mycket möjligt 3 avgörande poäng och mot riktigt bra motstånd, en fin skalp ,Malmös. Passar ju oss förträffligt också. Grattis Örebro...
Örebro TommyS
2012-07-10 16:21
Mycket intressant. Mycket likt tidningsannonsen för Grahns bostad (see länk). Alltså, en legoknekt med barn på väg in igen. Skulle jag gissa. Hoppas på en ledare på mittfältet. Vad har vi att välja på?
Örebro KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!)
2012-07-10 16:11
Det kanske är någon i styrelsen som blivit utkastad av frugan ;-)
Örebro Lekiller
2012-07-10 16:11
Frågan är kanske, om ÖSK:s spel nu håller i sig, bör börja kasta in nya spelare i truppen när fönstret öppnar? Kanske förstör mer än det hjälper?

De som plockas in måste i så fall vara så pass bra att de går rakt in startelvan.

De svaga punkterna är som jag ser det är på ytterbacks platserna och ev. på topp. På målvakts sidan tro jag ÖSK kommer få svårt att hitta någon som är så grymt mycket bättre än det som vi har för att det skall vara värt det.

Klart, man kan ju värva med framtiden i åtanken också. Men kanske är lite kärvt om de inte klättrar mer i tabellen.
Örebro Lekiller
2012-07-10 16:04
@Urban, timanst sjukvårdsbiträde:

Har för mig att Ljung i någon intervju sa att han och hans familj köpt sig ett lite äldre hus här i Örebro och hade inga problem att tänka på annat än fotboll när det inte är träning eller match. Lite sent också kan man tycka och börja söka efter hus nu om det är till honom.

Örebro MMS
2012-07-10 15:53
va fasen, dubbefel igen...
Örebro MMS
2012-07-10 15:53
Urban//
Borde inte Ösk varit ute med en bostandsannons redan när Peo anställdes? det börjar ju närma sig tranfertider, så man vill ju gärna fantisera lite ; )
Örebro Marta (hane)
2012-07-10 15:51
Ubbe 12:48/
Håller helt med.
Jag tycker det är sunt att han lever som han lär. Han gick tidigt ut och var tydlig med att vi nu måste samla all kompetens och alla krafter som finns i klubben och fokusera dem mot ett gemensamt mål "att klara kontraktet. Jag tycker verkligen han lever upp till att strida för detta.
Örebro Urban, timanst sjukvårdsbiträde
2012-07-10 15:51
@Lekiller:

Det är inte Peo själv då som behöver huset?
Örebro Marta (hane)
2012-07-10 15:49
Örebro MMS
2012-07-10 15:48
dubbel
Örebro MMS
2012-07-10 15:48
Lekiller//
Om ÖSK har krokarna ute pp ett bra nyförvärv, undrar vilka bosman som finns att tillgå och vilken position som isf skall stärkas upp
Örebro Lekiller
2012-07-10 15:36
Grohl/ hårda ord
Örebro Lekiller
2012-07-10 15:33
Något på gång månntro?
Svensk Fotboll FotbollXtra
2012-07-10 15:32
Vi träffade Boris Lumbana efter gårdagsmatchen och han hyllade P-O Ljung: "P-O är en tränare alla respekterar och man kände redan från början, att han kom med en helt annan inställning och pumpade energi i oss."
Örebro Grohl
2012-07-10 15:30
Pemo//
Sandqvists insats mot AIK är bland det sämsta jag sett någonsin på den här nivån.
Örebro pemo
2012-07-10 15:23
Telle // Ja, jag håller med i frågan om inköp av målvakter, men nu är ju läget som det är och jag ser inte att vi skulle ha allsvenskans svagaste målvakt.
Det jag önskar av Sankan är att han hörs bättre. Skriker alltså. Och att han skall bygga på mera muskler, så att han kan ta för sig mer i straffområdet.

Att han schabblad mot Åtvid håller jag med om, men vilka övriga matcher har han sänkt oss? Det var ju Tomer som stod mot Elfsborg och Norrköping, och det var ju inte med någon övertygelse.

Fast å andra sidan så hade vi inte det mittbacksparet som i de två senaste.
jag tror att vi har en stor förklaring där.

Örebro kubajonte
2012-07-10 15:15
Grohl // Haha fyfan har tänkt samma sak så jävla länge nu , Nivån på Twitter feeden är ju bara ett skämt,
Örebro kubajonte
2012-07-10 15:13
Telle // Håller bara med dig i angående värvningarna av både Tomer och Sankan ,samt att ingen var uttalad förstamålvakt , har skrivit exakt om detta förr att det måste finnas en uttalad förstamålvakt i fotboll , funkar inte som i hockeyn som en del vill försöka påpeka, nåja vi är där vi är , man får stötta dom så gott som det går, målet är att klara allsvenskt kontrak i år helt enkelt
Örebro kubajonte
2012-07-10 15:06
Palermo // Tomer är ju resor svajigare än sankan , i övrigt kan jag dock hålla med om att båda målvakter är rätt usla ersätare i jämnförelse med Alvbåge, Men men finns ändå något i Sanqvist som gör att han kan hitta en form dock måste , och det går inte att uttrycka starkare måste bara Wowoah ersättas nu i höst,
nåja , 3 friska tag mot Häcken nu :) HEJA ÖSK
Örebro Telle
2012-07-10 14:32
Pemo 11:31 //

Tycker faktiskt målvaktsfrågan är relevant i högsta grad. Går man igenom våra förlustmatcher i våras, match för match, garanterar jag att vi inte hade legat där vi ligger i tabellen om vi hade haft en uttalad förstemålvakt med någorlunda jämn kvalitet. Det är alldeles för många mål som släppts in pga alldeles för tveksamma målvaktsingripanden, vilket i flera matcher lett till att vi faktiskt tappat viktiga poäng. Åtvidabergsmatchen är så klart det tydligaste exemplet, men det är långt ifrån det enda.

Jag är fortfarande helt oförstående till att ledningen återigen valde att backa upp en chansning med en annan chansning, i det här fallet Sandqvist, som inte fått spela i något av sina lag på flera år, med Tomer som aldrig spelat i en serie som håller allsvensk klass. Visst, en av dem kanske blommar ut sent, men det hade varit trevligt med en riktig målvakt som kunde stå fram tills dess.

Men du har helt rätt i att vi vann igår, så visst är det det man borde fokusera på just nu. Grymt skön seger igår, för övrigt, och en riktig klassprestation, med tanke på förutsättningarna.

Och så länge våra utespelare gör fler mål än motståndarna ska jag väl inte gnälla egentligen... :)

Håller med om det du skrev om Astvald. Tycker han löpte föredömligt bra, men det märks att han inte är en naturlig center. Skulle gärna se att han klev in lite rejälare i närkampsspelet i fortsättningen - han har ju alla förutsättningar till det.
Örebro Tvetov Nato
2012-07-10 13:31
Underbar hybris härinne. Efterlängtat!
Annons: