/fotboll/osk/forum/2538.aspx/fotboll/osk/forum/2538.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2012-07-12 19:18
Jag satt bredvid Roland Nilsson och några från GAIS när de mötte oss. Alla var ganska lugna (bortsett från jag). Att Roland går in och stöttar GAIS borde inte alls vara konstigt med tanke på hans förflutna i klubben. Samtidigt är rollen ganska passiv och egentligen bara till för syns skull. Klubben inväntar transferfönstret och vill "aktivt" visa supportrarna att de jobbar för att lösa situationen.

I ÖSK var Roland tilltänkt som huvudtränare. Något han själv sagt att han inte vill bli inom Sverige, utan i första hand utomlands!

Örebro rirobban
2012-07-12 19:07
D´Artagnan//

Att han valde GAIS är inte speciellt konstigt efter hans tidigare år som tränare i klubben. Tror inte han tagit GAIS ifall han inte varit där tidigare. Jag är glad att vi fick PeO och ingen annan!
Örebro D´Artagnan
2012-07-12 18:59
Noterar att Rolle hellre valde GAIS än ÖSK. Det säger en del om ÖSK status.

Nu gäller det att förpacka ÖSK på ett snyggt sätt så vi blir en attraktiv klubb igen.

Mitt förslag är att börja med att rekrytera URBAN HAMMAR som sportchef. Nu är vi en klubb utan sportchef.

Sedan är det daxs att styrelsen rycker upp sig och tar in forbollskompetens på HÖG nivå, dvs THOMAS NORDAHL.

Sedan får vi hoppas att P-O och laget gör det OMÖJLIGA
AIK Saywee
2012-07-12 18:20
Grixx, 16:02,

vad tråkigt att "den envise" blev av med huvudtränarjobbet, om det var andra faktorer som var viktigare att bli av med :(

Men det är bra att du tar upp frågan återigen.

Så att vi inte gör om samma misstag en gång till.

Fast jag vill helst se framåt, mot en ny allsvensk säsong, jag tror vi grejar detta :)

Heja SPORT !!!
Örebro rirobban
2012-07-12 17:43
Kabia//

Vi kan säga såhär... jag tror vi max tagit 1 poäng i dessa två matcher med Sixten som tränare. Försvarsspelet är minst 2 klasser bättre nu med Per-Ola. Om det sedan är en Ljung-effekt eller inte är upp till var och en att bedöma.

Jag tycker det är en lika solklar Ljung-effekt som Hammar var skillnaden på Superettan och Allsvenskan 2007 när han tog över och räddade kvar klubben. Fast kanske lite tidigt för att verkligen bedöma det ännu...
Kabia
2012-07-12 17:20
Tror inte det var någon Ljung-effekt. Ni spelade dåligt mot GAIS med en man mer nästan hela matchen och Malmö kan inte vinna på bortaplan + att det var konstgräs vilket gör det ännu svårare för lag vana med gräsplan.
Örebro Grixx
2012-07-12 16:02
Saywee// Betydelsen av tränare blir i motgång kraftigt överdriven. Det gjordes väl en omröstning om vad som var viktigaste faktorn i poängtappet och där ansågs att tränarorsaken inte var speciellt hög mot andra faktorer.

Vilket lag som varit möjligt att ha på fötter spelar alltid den viktigaste rollen...och indirekt då värvningarna och allt som påverkat det fenomenet.

För att gardera mig mot vissa påståenden så menar jag ändå att det varit mycket positivt med Peos ankomst.

...med mitt inlägg tidigare så var det mest en undran vad som var på gång framöver i Gais. Rolle ställer knappast upp gratis och om han inte har några andra anbud efter säsongen...och om Gais hänger kvar så gamblar säkert Gais ytterligare och erbjuder många slantar till Rolle.

Trots att Alec rent yrkesmässigt inte kan gå och tänka på det hela tiden så är det ändock utöver poängbristen en klart obehaglig situation under hösten.
AIK Saywee
2012-07-12 15:13
Grixx,

jag menade bara att många på detta forum blir så irriterade när betydelsen av tränarnas insatser debatteras, själv har jag inga som helst problem med att ha åsikter om sådant, med att belysa detta, men andra tycker att det är ett jädra ältande ...
Örebro kubajonte
2012-07-12 15:12
Haha , Kommer inte kunna följa ÖSK i höst live längre , ska flytta till dalarna och plugga :(
AIK Saywee
2012-07-12 15:01
Grixx, 14:27,

jaa du, tränare som inte presterar kan råka illa ut ... det har redan inträffat i årets allsvenska om vi skall klura, undra eller fundera över tränarnas betydelse eller älta "den envises" sorti ur ÖSK?

Jag har dock i tidigare inlägg lovat att inte nämna hans namn. Fast detta med tränarnas betydelse är trots allt en mycket intressant fråga ... bra att du tog upp den återigen, så att inget faller i glömska.

Forza Per Ola Ljung, vår kung !!!

Tror inte att det är så många som vill älta tränarnas betydelse
Örebro ÖSK Fans
2012-07-12 14:59
Enligt gp var det axens beslut att ta in Rolle...vilken tur att vi inte fick in Axen som tränare! Han tar alltid in folk när det går dåligt för han...visst han är en bra person, men är han en demon till tränare?

grixx dags att såga igen? =)
Örebro KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!)
2012-07-12 14:37
Zlatan på väg till PSG. Vilken blåsning för AIK som räknade med Zlatan när de gjorde klart med uppvisningsmatchen mot Milan. Även om Milan är ett storlag så drar man nog inte lika mycket folk om Zlatan inte är med.
Örebro Grixx
2012-07-12 14:27
Man kan undra över Axéns läge i Gais efter hösten...och till viss del även deras ekonomi trots vissa fastighetsförsäljningar.
Örebro rirobban
2012-07-12 14:13
Rolle tillbaka i GAIS. Ska dom också vända den negativa trenden nu!? Hoppas inte det...
Örebro Urban, friställt sjukvårdsbiträde
2012-07-12 13:12
Nu ett riktigt OT så här mellan matcherna men det har ändå viss relevans då det handlar om hur folk uttrycker sig skriftligt. Och det är ju det vi gör på detta forum.

Även om jag inte kan leta upp dessa flerårigt gamla inlägg vet jag att det fanns en period när folk kom med pekpinnar på hur man byggde upp sina meningar här i forumet. Själv fick jag höra att man aldrig får börja en mening med "Och" vilket jag kan ha en svaghet för. Och jag trodde på det tills jag sprang på detta på språkkonsultbloggen:

Fråga: Får man börja en mening med "och" eller "men"?

Svar:
Kort svar: Ja.

Lite längre svar: Språkriktighetsboken (Norstedts akademiska förlag, 2005) skriver såhär i sin rekommendation: "Det går utmärkt att börja meningar med och, men eller jag, också i formell sakprosa".

Långt svar: Det är en myt att det skulle vara förbjudet att börja en mening med och, men eller jag. Det finns varken någon lag eller någon samtida seriös språkriktighetsbok som säger att man inte får börja en mening på det sättet. Genom en enkel sökning på Google hittar man tusentals meningar som inleds med och, och lika många med men. Som grädde på moset förekommer dessa mytomspunna meningar hos högt skattade författare, till exempel Astrid Lindgren och August Strindberg. Faktum är att det ofta kan bli tydligare att börja en mening med men, eftersom man då markant visar för läsaren att man byter tanke. Exempel: Många tror att man inte får börja en mening med "och". Men det kunde inte vara mer fel. I exempelmeningen blir ordet men förstärkt av att det föregås av en punkt.

Min personliga åsikt är att svensklärare bör vara försiktiga med sina pekpinnar. Språket förändras ständigt, och det är därför svårt att tala om rätt och fel. Det språk som människor använder till vardags är också det språk som är det korrekta. Sist, men inte minst, ska man förstås alltid vara lyhörd för sammanhanget. Kanske passar det inte att börja en mening med men i alla situationer. Men i de allra flesta fall finns det ingen anledning att avstå.
Örebro D´Artagnan
2012-07-12 13:09
Hazee // Grahn har inte presterat tillräckligt för en plats i startelvan. Behöver förbättra attityd, positions- och passingsspel.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-12 12:59
Hoppas att någon av Atashkadeh eller Haddad kan vara med mot Häcken, eller rent av båda två?

Någon som vet hur det ser ut för Peter Samuelsson?
Örebro Hazee
2012-07-12 12:38
Någon som vill ge sig in i diskussionen angående ÖSK:s trupp? Eftersom Sixten spelade 4-3-3 behövdes minst 7-8 mittfältare i truppen. Med Peo kan endast 2 innermittfältare lira från start. Kollar man på papperet så har vi faktiskt en allsvenskans bättre trupper (min åsikt) och det ju dock bara positivt. Mittfältet mot Häcken ser nog ut så här: Bamberg Grahn Haginge Rama Då har vi spelare så som Saeid, Lumbana, Berger, Astvald, alimi och Lushtaku på bänken. Just nu handlar det om att klara sig kvar och då lämnas långsiktigheten åt sidan. Men på ett längre perspektiv. Hur bör mittfältet se ut? I Berger har vi en spelare som med rätt utvecklings möjligheter skulle kunna bli en spelare som går med mångmiljonbelopp. Men vem skulle han peta? Haginge petar han nog men hur blir det med Grahn, Alimi, Saeid?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Hazee
2012-07-12 12:23
Tacklingen av Haginge var otroligt ful. Otroligt att det inte blev mer reaktioner på det. Tänker mest ifrån Gais håll. Men det är klart de har viktigare saker att tänka på + att Johansson hade precis som de flesta här säger samlat på sig den där! På söndag ska vi få hit mer än 7 000 på Behrn Arena. Spelarna sliter, nog fan ska vi också göra det då! Nu klipper vi häcken!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-12 12:06
Från Bojan Djordjic blogg på FD.

"Örebro har tagit fler poäng på två matcher än vad de gjorde under de 12 tidigare och helt plötsligt är man inte så ”avhängda” som alla andra lag trodde.  De var tvungna att ändra på någonting, de behövde en ny röst, nytt ansikte och något som väckte spelarna efter att ha jobbat under samma ledare i flera år. De kan spela en fin fotboll men det de gjort nu är att gått tillbaka till grunderna, haft bättre fokus, varit bättre organiserade och höjt kvalitén och koncentrationen på fasta situationer.

Varken Gais eller Gefle har gjort det ett dugg bättre än Örebro och så länge närkingarna känner att de har häng så kan man absolut inte räkna bort dem."
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-12 11:45
Galna vadet till Haddad: ”Ville satsa 1 miljon”.
Hammarby RKN
2012-07-12 11:45
Hur ligger det till med Peter Samuelsson egentligen, skadad, petad eller back-up? Han gjorde en hel del mål i superettan, kanske en spelare ni vill bli av med?

Kanske en liknande situatuion som ni hade med Stefan Rodevåg som gjorde många mål i superettan men inte fixade allsvenska nivån?
Örebro Roswall
2012-07-12 11:43
Veckans hjälte enligt Fotbollskanalen.se
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-12 09:04
Han är bara så jäkla långsam och seg. Vinner aldrig en löpduell och kommer aldrig förbi man mot man. Annars är han väl bra med ett hyfsat skott men i huvudsak ett felköp i min bok.

Urban sjukvårdsbitede//

Låter nästan som om du pratar om Wowoah i din beskrivning :).
Örebro KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!)
2012-07-12 08:37
Kuba for president //

Det var min reaktion också. Johansson hade sprungit hela matchen och gjort småfula grejer mot flera spelare inklusive Haginge själv. Så när Johansson sedan kapade Berisha så ruttnade Haginge och tog chansen att ge igen när han kunde.

Det var tur att Haginge inte fick rött direkt, men Johansson hade samlat ihop till smällen, helt klart.
Örebro Grohl
2012-07-12 08:34
GAIS spelade riktigt fult, med mycket efterslängar. Jag var på plats så jag vet inte vad som syntes på TV, men mycket var det - speciellt mot Rama. Jag kan mycket väl tänka mig att Haginge tänkte vafan och bara sänkte honom:)
Örebro Kuba for president
2012-07-12 07:50
@MMS:

När man ser klippet börjar man fundera om Haginges tackling är en ren hämnd på Johanssons fula tackling på Berisha. Det var väl heller inte så många minuter emellan situationerna.
Någon annan som får samma känsla?
Örebro MMS
2012-07-12 06:28
Ösk i topp, man får hålla med om att den är småful...
Örebro Conjuration
2012-07-12 00:56
Är fortfarande jävligt glad över segern mot facking Malmö FF!
Örebro Urban, friställt sjukvårdsbiträde
2012-07-12 00:15
@heax:

Han är bara så jäkla långsam och seg. Vinner aldrig en löpduell och kommer aldrig förbi man mot man. Annars är han väl bra med ett hyfsat skott men i huvudsak ett felköp i min bok.
Annons: