/fotboll/osk/forum/2536.aspx/fotboll/osk/forum/2536.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bison-Karl
2012-07-13 16:17
@Sogen
Säg att du driver med oss
Örebro Sogen
2012-07-13 16:09
Japp ÖSK har gjort klart med en ex-öskare som är 30+ och kontraktet gäller detta år + nästa! Jag pratade med Lennart och han var mycket nöjd att få till en sån klassvärvning till ösk det sista han gör. Spelsren i fråga har varit lite småskadad på slutet men det var ändå inget som oroade. Vad han heter? Mattias Jonsson!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro pemo
2012-07-13 16:04
spelade inte Peter mot Kalmar och Djurgården?
Örebro Marta (hane)
2012-07-13 16:00
Rodevåg hade nog kunnat gjort sig om man använt honom på rätt sätt vilket man gjorde i några matcher. Han skulle va i boxen och inte ha en Henke-Larsson-roll som han hade många ggr. Peter har väl aldrig riktigt fått chansen?
Örebro pemo
2012-07-13 15:38
Skall man se likheten mellan Samuelsson och Rodevåg? Båda skjyttekungar i SE men steget upp var för stort. Samt att skadorna förstörde en hel del
Och tränarna förstås.
Örebro Marta (hane)
2012-07-13 15:36
Tycker Peos signaler om att han kommer att åka på varenda Degerforsmatch för att se sin spelare i aktion är så jäkla fin. Att verkligen visa att man inte är bortsållad eller kommer att bli bortglömd. Tänk om Sixten haft det tänket som inte ens kunde ta sig ner till U-lagets matcher.
Benny Böckling(Bort med Wirtanen!)
2012-07-13 15:31
Kan man hoppas på en comeback av Anthony Flood??
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-13 15:12
AIK-ÖSK flyttas ej.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-13 15:00
Att Samuelsson lånas ut nu kan ju förklara hus-annonsen.

Edit: Att en anfallare med familj flyttar hit :).
Örebro bison-Karl
2012-07-13 14:44
Kör en trippel när man ändå är i farten. Vi behöver 20 pinnar till för att slippa kval.

Bör kunna bli poäng i följande matcher:
Gefle h (3p)
Gais h (3p)
Peking h (dåliga på bortaplan) (3p)
Djurgården h (1-3p)
Sundsvall h (3p)
Åtvidaberg b (1-3p)
Syrianska b (1p)
Häcken hemma plus borta (1-4p)
Mjällby h (3p) Malmöförbannelsen är bruten dags att klappa till Mjällby för en gångs skull
Kalmar b (1p) Kalmar är inte så vidare bra i år
Örebro bison-Karl
2012-07-13 14:39
Tittar på en repris av Syrianska - Djurgården och kan säga att jag inte är imponerad av Brian Span, bra att vi inte värvade honom.

Om man redan nu lånar ut Samuelsson så måste det väl innebära 1: att någon är på ingång (hoppas på en ny Brunet ;-) ) 2: Att någon av Haddad eller Wille är tillgänglig för spel.
Örebro bison-Karl
2012-07-13 14:36
Grahn höll på att dra på sig ett gult kort vid ett domslut som gick honom emot, men besinnade sig i sista sekunden.
Örebro Conjuration
2012-07-13 14:06
Nej! Peter Samuelsson, jag gillade han :( kanske förståeligt att han lånas ut till Degen eftersom han verkar befinna sig lågt på anfallshierkratin. Btw, fick Grahn något kort senast mot MFF?
Örebro 'den Oumbärlige
2012-07-13 13:31
Det är klart att en anfallare är på ingång. Men en vassare fråga: Under vilket sommarfönster har ÖSK _INTE_ värvat en anfallare?
Örebro Roswall
2012-07-13 13:26
Vi har 3 skadade anfallare, nu är en utlånad, lär väll betyda att någon är på ingång?
Örebro Lekiller
2012-07-13 13:21
Trist med Samuelsson. Tycker han såg spännande ut när han väll spelade, skadorna förstörde mycket.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-13 13:21
Samuelsson lånas ut till Degen.
Örebro Kex Gunnar
2012-07-13 13:07
Peter samuelsson tillbaka till Degerfors enligt Twitter
Örebro Grohl
2012-07-13 08:49
Minatankar/
Jag tror (hoppas?) att ingen i styrelsen tror att allt är glömt, utan är - precis som Björn har sagt - redo att ställa sin plats till förfogande.

* Förlängningen av Sixtens kontrakt har kostat klubben miljoner,
* Vi har släppt kvalitetsspelare och värvat chansningar som antingen varit för dåliga eller haft hög skadefrekvens.
* Vi har, på ett år, gått från målsättning topp 3 till målsättning hänga kvar
* Styrelsen som uttalat är emot att sparka tränare har sparkat sina två senaste tränare
* Enligt uppgifter här på forumet hoppar även sponsor på sponsor av
* Vi har ett konstgräs, nylagt för flera miljoner, som ingen av spelarna vi spela på, som ingen i allsvenskan rankar högre än sist. Vi tränar tom hellre på ekängs konstgräs.
* Värvningen av PO visar även hur otroligt illa styrelsen satt innan HeIF bestämde sig för att byta tränare. Hade inte PO fått kicken hade vi fått vänta några veckor till innan man lyckats gräva fram någon som var beredd att ta över en klubb i kaos. Nilsson och Jonevret vet vi tackade nej - hur många fler var tillfrågade?
* Parallellt med att vi letade ny tränaer - Nilsson pratade ut i NA och sa att han blivit tillfrågad - så var Sixten i Finland och hade inte hört npgonting annat än att han fortfarande var tränare. Fruktansvärt oproffsigt!
Örebro D´Artagnan
2012-07-13 08:36
Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!) // Det finns ett antal personer (ÖSK:are) som lagt ner jobb på att försöka förändra dagens ÖSK men har inte beretts tillträde alt. inte lyssnats på från styrelsen. Nordahl är en av dom. Styrelsen har fått omfattande och skrivna förslag på förändringar i ledningen av ÖSK men inte klarat av att genomföra något. Det finns många Örebroare som vill ha ett annat skött ÖSK än dagens.
Vi behöver folk i styrelsen som kan hantera aktieägare som "köpt" sig styrelseplatser, dom kommer att finnas kvar också. Gärna kompletterade med en Barsom, Crona m fl.. Men det behövs BÅDE kompetens och auktoritet för att styra upp det hela. Men INTE EN KOPIA av kompetensen som ska finnas hos VD, sportchef och tränare.

Dock har Folke, som vid senaste årsmötet tillkännagav sig vara degerforsare och dessutom bråkstake, avskräkt oss. Det finns mycket duktigt folk i Örebro som inte fått chansen. Även degen behöver sitt folk och vi behöver ett degerfors att spänna musklerna mot.

HÅLL ELDEN BRINNANDE !!!
Örebro D´Artagnan
2012-07-13 08:16
Svartvitt forever // Vi har inte bytt sportchef. Vi har bara avvecklat den gamla !!
Risken är nu att en styrelse utan fotbollskunskap på elitnivå börjar aggera sportchef tillsammans med fotbollskommiten, som rekommenderade Pannama killen förra året (när det var sommar) och det blir pannkaka igen.
Örebro D´Artagnan
2012-07-13 08:11
Tyst på värvningsfronten!!! Det man saknar mest är en riktigt duktig målgörare/forward.
Om vi värvar en sådan kommer säkert de 3 skadade att bli friska omgående enligt lagen om alltings jävlighet.
Hoppas att man (vem? Taaler, Albert Bunjaki) scoutar forwards och att våra nuvarande 3 får denna månad på sig att friskna till. Om inte bör det finnas ett antal att förhandla med.
Vi har också ett stort sparkapital i övriga skadade som inte fått möjligheten att visa upp sig i P-O spelmodell.
Kanske är användandet av plan på Ekängen ett steg i denna plan.
Örebro Svartvitt forever
2012-07-13 07:42
Mina tankar//

Jag är helt överens med dig i allt. Jag delar din oro att man nu slår sig till ro efter att ha bytt tränare och sportchef och att segrarna nu börjar komma. Det är oerhört viktigt att man inte stannar där utan förnyar styrelsen också. En styrelseplats i en elitfotbollsklubb får inte vara en hedersbetygelse eller något som är föremål för kvotering efter ålder eller kön, eller till och med något man kan köpa, och lite så har det tyvärr varit vilket bäddat för den katastrofala utvecklingen det senaste året. Det måste in fotbollskompetens på elitnivå i styrelsen. Så vi måste hålla elden brinnande, precis som Mina Tankar säger.

Sen en helt annan sak: Många jämför Berisha med Almebäck, och jag skulle faktiskt vilja säga att även om Berisha inte har samma sprintsnabbhet som Almebäck - vilket knappt någon i Allsvenskan har - så är han sammantaget bättre som mittback. Almebäck kunde göra nybörjartavlor ibland som bäddade för motståndarmål, medan Berisha spelar med en mogenhet och klokhet som är oerhört imponerande för hans ålder. Förläng för allt i världen!
Minatankar
2012-07-13 07:02
Det är mitt senaste inlägg kl 06.42 som gäller. Dålig mottagning där jag befinner mig och första meddelandet, som jag redigerade, gick iväg av misstag från min IPHONE. Kan inte makulera det. Hoppas det ändå finns plats kvar på nätet för andras inlägg :-)
Minatankar
2012-07-13 06:42
Gomorron, hälsar jag från Gotland. Delar känslan med många här att förluster påverkar sinnet negativt i flera dagar och vinster positivt ännu längre. Trodde det bara var jag som var lite tokig. Skönt att konstatera att vi är fler:-) När det gäller styrelse finns det både ÖSK:are och icke-ÖSK:are som varit med och vunnit, t ex tagit upp klubbar i allsvenskan. Det är få förunnat att ha varit med och vunnit allsvenskan. Det handlar i första hand om att ha tillräckligt många "vinnare" i styrelsen som har ambition och energi att se till att ÖSK vinner. Viktigast med egenskaperna bland styrelseledamöter är kompetens inom elitfotboll, ekonomi, ledarskap och kommunikation. Sedan gäller det att ledamöterna verkligen är s k vinnare som vill något, har ambitioner och är beredda att jobba före, under och efter möten. Vidare är det angeläget att det blir en bra mix av personer som också kompletterar varandra på olika sätt. Detta blir svårare när det inte finns en enda valberedning som kan bedöma och påverka helheten, utan bara hälften av den, eftersom den andra hälften idag står öppen för aktieägare som kan "köpa" sig styrelseplatser. Man behöver också sträva efter kontinuitet, så att det alltid finns någon styrelseledamot kvar från tidigare styrelser som kan överföra erfarenheter och ÖSK-anda. Viktigast är att förändrings- och utvecklingsarbetet fortsätter i hög takt så att det inte stannar med ett par nya personer och fortsatt snigeltempo. För mig är detta viktigare för klubben än tom vilken division klubben just nu spelar i. Får vi inte till en rad förbättringar när det gäller det fotbollsmässiga, framförhållning, affärsmässighet i kontraktsskrivningar och kommunikation, kommer tyvärr klubbens problem att kvarstå. Jag vill hoppas på att det nu kommer bli bättre. Men då är alla vi supporters, medlemmar, aktieägare, partners/sponsorer och massmedia oerhört viktiga som bränsle i denna process. Börjar vi bli nöjda och tysta efter några vinster går det tyvärr utför ändå förr eller senare. Är vi överens om att hålla elden brinnande?
Minatankar
2012-07-13 06:34
Gomorron, hälsar jag från Gotland. Delar känslan med många här att förluster påverkar sinnet negativt i flera dagar och vinster positivt ännu längre. Trodde det bara var jag som var lite tokig. Skönt att konstatera att vi är fler:-) När det gäller styrelse finns det både ÖSK:are och icke-ÖSK:are som varit med och vunnit, t ex tagit upp klubbar i allsvenskan. Det är få förunnat att ha varit med och vunnit allsvenskan. Det handlar i första hand om att ha tillräckligt många "vinnare" i styrelsen som har ambition och energi att se till att ÖSK vinner. Viktigast med egenskaperna bland styrelseledamöter är kompetens inom elifotboll, ekonomi, ledarskap och kommunikation. Sedan gäller det att ledamöterna verkligen är s k vinnare som vill något, har ambitioner och är beredda att jobba före, under och efter möten. Vidare är det angeläget att det blir en bra mix av personer som också kompletterar varandra på olika sätt. Detta blir svårare när det inte finns en enda valberedningen som kan bedöma och påverka helheten utan bara hälften av den eftersom den andra hälften idag står öppen för aktieägare som kan "köpa" sig styrelseplatser. Man behöver också sträva efter kontinuitet så att det alltid finns någon styrelseledamot kvar från tidigare styrelser som kan överföra erfarenheter och ÖSK-anda. Viktigast ny är att förändrings- och utvecklingsarbetet fortsätter i hög takt så att det inte stannar med ett par nya personer och fortsatt snigeltempo. För mig är detta viktigare för klubben än tom vilken division klubben just nu spelar i. Får vi inte till en rad förbättringar när det gäller det fotbollsmässiga, framförhållning, aghärsmässighet i kontrakrsskrivningar och kommunikation kommer tyvärr klubbens problem att kvarstå. Jag vill hoppas på att det nu kommer bli bättre. Men då är alla vi supporters, medlemmar, aktieägare, partners/sponsorer och massmedia oerhört viktiga som bränsle i denna process. Börjar vi bli nöjda och tysta efter några vinster går ser tyvärr utför ändå fler eller senare. Är vi överens om att hålla elden brinnande?
Örebro jocke.
2012-07-13 00:03
KUNgAGUERO//

Enligt eyravallen.se tränar dom på Ekäng 9.15 imorgon!
Örebro KUNgAGUERO
2012-07-12 23:48
Någon som vet om de är träning imorgon enligt vad de står på hemsidan (9.45) eller om det som idag inte är någon? Stod att de hade träning idag, men tomt när man cyklat ned. Därför frågan.
AIK Saywee
2012-07-12 23:46
BARSOM !!!
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2012-07-12 23:42
Sedan måste jag bara tillägga (trampa folk på tårna), men jag ser hellre några som inte är ÖSK:are i grunden bli nya ledare i föreningen!

Målsättningen måste ju vara att vinna och det har inte klubben... någonsin!

Så släpp de gamla ÖSK rävarna. Ta in andra influenser och andra tankegångar och lämna över hjärtat till oss supportrar. Då kommer de nya personerna snabbt få hjärta för klubben också! Var inte rädda!

Annars kommer vi aldrig ur ekorrehjulet!
Annons: