/fotboll/osk/forum/2535.aspx/fotboll/osk/forum/2535.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bat Back
2012-07-18 12:40
Hur går det för Goran Slavkovski , han borde vara bra skolad kille med sug att visa upp sig. Han spelar i LB 07 nu men siktar väl högre skulle jag tro.
Örebro D´Artagnan
2012-07-18 12:22
Hoppas Mosander hittar något bra hemma i Finland.
Jag tror att ÖSK nu lättare kommer att attrahera ungdomar. Det var ett stort manfall inför detta år.
AIK Saywee
2012-07-18 12:08
Grixx, 11:09,

nej, jag menade det jag skrev och tror att Sarp valt att skriva om den trevlige Mosander, men jag vet mycket väl att han även hade en mindre trevlig sida, liksom de flesta människor oftast har, det vill säga (skriva) olika "sidor".

Men, varför skriva om sådant, nu när han har slutat att arbeta för ÖSK, nej, det är meningslöst och leder ingenstans.
Örebro ÖSK Fans
2012-07-18 11:59
Jag VET att flera spelare hatade Mosander....men alla kan inte gilla alla....
Örebro Grixx
2012-07-18 11:09
Saywee// Menar du att det Sarp säger bara är snack och att Mosander är en otrevlig person?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-18 10:57
Saywee 10:11//

Jag tror på ett lån med köp klausul, om det visar sig att spelaren gör mycket bra ifrån sig.

Sedan är ett lån bra, om spelaren ifråga inte vill spela i superettan, men vill gärna stanna om vi spelar i allsvenskan.
AIK Saywee
2012-07-18 10:17
Instämmer med dig Roswall,
Sarp skriver gött om Mosander, men han har valt att skriva det så om Mosander, som även var mindre trevlig mot aktörer inom ÖSK och så vidare .....

... fast när man tackar någon för ett arbete så kommer man väl oftast bara in på det goda, det finns liksom sällan någon öppenhet att diskutera det "andra"?
AIK Saywee
2012-07-18 10:11
@ÖSK KRILLE (GFG):

Din fråga är befogad, jag brukar också undra vilka spelare som kan tänkas vara intresserade av att EVENTUELLT (!) spela i SE nästa år, dvs om det handlar om lite längre kontrakt än året ut. Kanske blir det lån i stället?

Det där är ganska lurigt, hur kommer ÖSK att satsa framöver?

Det är lättare att knyta bra spelare till topplag, fast nytändningen med Per Ola Ljung bådar gott ....

Kusten är klar :)
Örebro Roswall
2012-07-17 23:07
Sarp skriver fint om Mosander!
Örebro Roswall
2012-07-17 22:55
@Bonaventure Maruti:

Skulle vara en hyfsad lösning, kanske svårt att drömma om större förvärv. Men dey hela lär väl bero på om de får behålla Finnbogason. Annars blir det nog svårt..
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-17 21:58
Farside//

Jo, det har du rätt i :).

Frågan är om inte ÖSK får söka sig efter anfallare som är kontraktlösa eller som vill ha mer speltid.
Örebro Farside
2012-07-17 21:45
Ojo är nära Leeds , så den värvningen är verkligen ett långskott
Örebro kenya
2012-07-17 21:18
U-21 vann med 2-0.

Yasin och Murad målskyttar.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-17 21:13
Hazee//

Jo,så är det nog.

Frågan är ju hur attraktivt det är att gå till ÖSK i nuläget.
Örebro Bonaventure Maruti
2012-07-17 21:11
Skulle inte bli helt förvånad att en kille som Erik Sundin dyker upp på lån eller något liknande. Med tanke på Ljungs förflutna i Helsingborg.
Örebro Hazee
2012-07-17 20:55
ÖSK KRILLE // Kim Ojo skulle bli en alltför dyr värvning. Enligt transfermarkt värderas han till 1 750 000 € vilket är ungefär 15 miljoner kronor. Sen får man lägga till aspekten att han troligtvis inte vill gå till oss. Men tanke på tabelläge osv. Men självklart vore det en mycket bra värvning. Borven från norksa Odd Gerland vore annars något. Länktips: http://www.transfermarkt.co.uk/en/kim-ojo/profil/spieler_91225.html http://www.transfermarkt.co.uk/en/torgeir-boerven/profil/spieler_129236.html
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bonaventure Maruti
2012-07-17 20:53
Hanhe / Hrgota är nog ett riktigt långskott då han hänger kassar i träningsmatcher för Borussia Mönchengladbach :)

Men det fanns helt klart intressanta alternativ i den listan.
Minatankar
2012-07-17 20:35
Att ha bra spelare i truppen som hela tiden är skadade är som att ha pengar låsta på banken och inte komma åt dem. I värsta fall hinner man själv eller banken gå i konkurs och då har man ingen nytta av sina outnyttjade tillgångar.

Den kloke privatpersonen eller företagaren försätter sig inte i en sådan situation utan alternativa planer.

Utgår från att ÖSKs ledning nu är tillräckligt kloka för att inse att det krävs åtminstone en ny, etablerad forward när fönstret öppnar.

Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-17 20:21
Jag måste slå ett slag för den killen jag tipsa Sjögren om för två somrar sedan. Då spela han i Nybergsund, adeccoligan (norska superettan), där han spruta in mål. Nu spelar han i tippeliga-laget Brann. Gjorde 15 mål och 9 assist under sin första säsong i tippeligan. Han är inne på sin andra säsong i Brann och spelat 15 matcher och gjort 6 mål och 4 assist hittills.

Lite info om killen.

Namn: Kim Ojo
Position: anfallare, striker.
Nationalitet: Nigerian
Ålder: 23 år
Längd: 1.92 cm

Vet dock inte om det är en realistisk värvning, men jag vet att det skulle vara en förbannat bra värvning.

Skickar med en youtube-länk.
Örebro kenya
2012-07-17 19:51
Hahne/ Dahlberg och Dr. Jones är jag helst utan. Branmir är som du säger ett riktigt långskott. Resten, ja visst :)

Tar ju nästan vad som helst. Sjukt egentligen att man klaga förra året på Robin Staaf att han inte höll måttet när Haddad och William var skadade. Ett år senare hade han förmodligen gått in direkt i startelvan igen.

Det är och har inte varit lätt för våra tränare.
Örebro Hahne
2012-07-17 19:43
Spelare i sverige som kanske skulle vara intressanta...

- Kennedy i djurgården skulle han kunna vara ngt för oss ?
- Abiola Dauda? en annan som jag skulle vilja se iaf...
- Branimir Hrgota - långskott kanske ?
- Freddy Söderberg??
- Dragan Kapcevic
- Gudjon Baldvinsson
- Jones Kusi-Asare ?
- Mikael Dahlberg

Vad tycker ni om dessa?
Abiola Dauda, Freddy söderberg & Kennedy är väll mina favoriter sen vat ja inte vad som finns från utlandet ?
Stolt ösk-are
2012-07-17 19:01
Jag lider verkligen med denne Haddad! Han har fått kämpa i motgång i hela sin karriär. Nu måste vi supportrar stötta han igenom detta
Örebro kenya
2012-07-17 18:55
Ngn som sitter på Behrn och kan uppdatera?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-17 18:25
ÖSK-supporter nekas tillträde.
Örebro Boba fett78
2012-07-17 18:10
Nu när båda "frälsarna" är skadade på obestämd tid säger jag bara: Kom tillbaka Samuelsson å va kung på planen i höst snälla!
Minatankar
2012-07-17 18:09
ÖSK Krille - se PM
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-17 17:58
Skämt åsido, så hoppas ja att Sjögren hittar en riktigt bra anfallare. En riktig måltjuv.

Hoppas att Sjögren vill avsluta snyggt och ge oss en klassanfallare.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-17 17:47
Örebro Valderinho
2012-07-17 17:37
Steven Morrissey spelar i den finska ligan. Nu när Attashadeh är skadad.
Irakli Sirbiladze spelar också i den finska ligan. Haddad är ju skadad han också som oftast.
Sen en Andreas Johansson typ/ eller en kretiv spelare. Vet ej vem.

Låna in Viktor Noring lån/köpoption/Oscar Jansson om han är redo. Sankan är för osäker/ostabil och Tomer är för ojämn, positionsspelet är för dåligt på dom bägge.
Örebro Telle
2012-07-17 17:30
ÖSK Krille 17:05 // Humor... :)

En annan tanke kring Haddad: Med hans skadehistorik, är det särskilt klokt att som han själv sa låta honom byta till fyra olika underlag på kort tid inför GAIS-matchen?

Hur tänkte teamet som ansvarar för rehabiliteringen där, månn tro...? Det är inte direkt rocket science att det kan slita på kroppen att byta underlag för tätt inpå om man har känningar sen tidigare.
Annons: