/fotboll/osk/forum/252.aspx/fotboll/osk/forum/252.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Ö.S.K Krille
2017-03-06 14:57
Klipp med Igboananike i MLS..
Örebro Alltid Örebro
2017-03-06 14:56
@pemo:
Så Omoh är en säkerhets risk men inte Ring? Undrar hur det står till med dina fotbollskunskaper.
Örebro jp (fd jpsvartvitt)
2017-03-06 14:56
Minatankar: Ah om allt bara flyter på så kan allt gå hur bra som helst!! Nu sitter jag via mobilen , så vet inte hur länken fungerar.. Men jag vill se Kennedy göra såna här mål åt oss i år! Troligtvis så har 70% här inne redan sett detta mål! https://youtu.be/u9c5BpgtbJM
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Brandao
2017-03-06 14:55
Mycket bra värvning ÖSK !!
Örebro Jonas r
2017-03-06 14:53
[QUOTE=Loppan i Axens skägg ]2 år. ÖSK måste bli bättre på längden. Nu har vi Mbombo och Kennedy på 2 år liksom Plessis. Det finns en chans att vi får börja från om igen om 2 år. Inväntar Jonas försvarstal. [/QUOTE] Haha du är för rolig du. Då inväntar jag alla som sa att de inte fanns några bra spelare kvar och ifrågasatte klubbens strategi!
Örebro Minatankar
2017-03-06 14:49
@jp (fd jpsvartvitt):

Med de spelarna kan vi spela skjortan av vilket svenskt lag som helst.
Örebro Tommy Tåpaj
2017-03-06 14:46
Känns otroligt bra! Stabil insats av Stor-Magnus också!
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-03-06 14:45
Kan nu ÖSK få Plessis att passa in ser jag med tillförsikt fram emot denna säsong.

Nu tror jag inte att Igboananike kommer göra 20 mål. Men kan han nå upp till 10+ så är det mer än någon forward i ÖSK gjort på länge

Örebro Laul32
2017-03-06 14:42
Bra värvning. jag är mycket nöjd
Loppan i Axens skägg
2017-03-06 14:42
2 år. ÖSK måste bli bättre på längden.
Nu har vi Mbombo och Kennedy på 2 år liksom Plessis.
Det finns en chans att vi får börja från om igen om 2 år.

Inväntar Jonas försvarstal.
Örebro jp (fd jpsvartvitt)
2017-03-06 14:41
Förhoppningsvis får vi ut mer av Besara nu också! Hoppas hoppas! Igboananike, Besara, Omoh, Ayaz, Gerzic och Mårtensson !! Jävlar vad vi kan hota i år med dom spelarna om allt går som det ska.. Plus några tusen?!? Örebroare i E-Tuna förhoppningsvis !!
Örebro Jonas r
2017-03-06 14:27
Bra jobbat. Bättre sent och bra!
AIK Ruth
2017-03-06 14:20
Grattis till en bra värvning Kontraktet med Igboananike är på 2 år
Örebro Jekl
2017-03-06 13:39
Känns verkligen som värvning med potential om det är Igbo! Dock hoppas jag på att det är ett flersårskontrakt och inte bara typ ett kontrakt över säsongen då jag tror att det kan ta ett tag för honom att komma igång efter att knappt ha spelat något senaste 7-8 månaderna.

Det som gör mig lite osäker till att vi skulle lyckas skriva ett långt kontrakt med honom är uppgifterna i bifogad länk, grundlön på $800 000 per år i sitt senaste kontrakt..
Örebro Karlstruum
2017-03-06 13:38
Disco skriver också att Kennedy är nära. Och presskonferens kl 14.30. Jo men det verkar ju bli honom. Kujovic hade ju varit drömmen, men detta är ett bra "tröstpris".
Örebro Brandao
2017-03-06 13:36
Bra jobbat ÖSK!!
Örebro Brandao
2017-03-06 13:31
Igbo klar!!!! Eller?

Presskonferens 14:30
Örebro TommyS
2017-03-06 13:31
presskonferens 14.30!
Örebro Gummisnodd
2017-03-06 13:18
@Restalundsv:

Jag fick höra att han var klar från ganska säkra källor. Men av erfarenhet så vet man ju hur det är. Tror & hoppas att det kommer bekräftas under veckan.
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-03-06 12:56
Håller med om att man där och då tyckte ÖSK skulle balansera om laget mer offensivt sista 30-20. Men då hade jag inte riktigt koll på vad som fanns på bänken skall jag erkänna. Men om Yanni satt där hade jag nog plockat bort Omoh då hans kvalitet sjönk betänkligt i andra med många bolltapp och allt mindre bidrag till det offensiva. Omoh får in sina inspel och det är bra. Men han går alltid på utsidan och runt, skulle önska att han varierade sig och gick snett in ibland och försöka hitta lucka för skott. Upplever att han gör det oftare när han spelar till vänster. Besara har setts bättre men spelade upp sig något. Håller med Pemo här när jag såg honom nere vid mittbackarna och jag tänkte "Nej inte han också" Tror alla såg varför Almebäck kommer att vara "Given" i år. Riktigt bra resolut insats Tycker också Ring gjorde en bra insats även om han till och från hade problem med Farnerud, men de hade nog vilken spelare som helst haft som vi hade placerat där. Just nu känns det som om Ring har en starkare interaktion i spelet jämfört med Logi. Antar att Brendan är den som får lämna mittbacksplatsen om vår Plessis spelar enligt Aleks förväntan. Å andra sidan kan jag se en styrka i att Plessis också kan användas som defensiv mittfältare vilket kan vara väldigt nyttigt vid skador och avstängningar Vill plussa för Janssons fina räddning när Crespo kom loss Spelmässigt då? Tycker som alla andra att Örebro inleder piggt och bra.Häcken tar sedan över och sedan kommer Örebro ut och gör en riktigt hygglig andra. Tycker man skapar tillräckligt för ett mål. Angående insläppta hörnmålet igår hade det kanske inte hjälpt med en lång mittback. Som jag tyckte så var det en låg nick som vårt försvar kunde ha tagit bort.
Örebro Nicknamn i ribban
2017-03-06 12:51
Antonsson har varit tydlig med att Allsvenskan inte är ett alternativ för honom i nuläget. Då känns Igboananike mer rimlig.
Örebro Brandao
2017-03-06 12:30
Vore en kanonvärvning tror jag!
Örebro Restalundsv
2017-03-06 12:18
@Gummisnodd:

Hoppas!! Du trollar inte nu?
Örebro Snö
2017-03-06 11:13
Fint mål av Kennedy Igboananike :)
Örebro Gummisnodd
2017-03-06 11:01
Fick precis höra att Kennedy Igboananike skall vara så gott som klar för ÖSK.
Någon annan som hört något om detta?
Örebro Snö
2017-03-06 10:30
Antonsson i Leeds spelar väl knappt U23 längre, kanske ett lån:) Hur många ganska givna lägen har missats av de våra på försäsongen?, Axen nu får du "sneppa" upp, antingen får du göra ngt bätttre av Besara eller så måste en striker in, men men de löser sig nog;)
Örebro Minatankar
2017-03-06 09:20
Jag tycker med lite distans till matchen i går att ÖSK gjorde bra ifrån sig. Vi mötte ändå ett av Sveriges bästa lag på pappret. Det långsamma bollandet i sidled såg vi lite av. Mårtensson imponerade. Ring gjorde ånyo en bra match offensivt och en hygglig defensivt. Båda mittbackarna duktiga. Omah bra i första halvlek. Oscar mer förtroendeingivande än i höstas. När det gäller att värva en lång målgörare i anfallet har jag följande kommentarer: Gör han "garanterat" mål får han gärna vara kort för mig. Men då bygger det på att 193 cm långe Damien Plessis spelas i de matcher vi möter motståndare som har långa och duktiga huvudspelare. Denna tillgång är viktigare att ha defensivt än offensivt, om man måste välja. Då tänker jag naturligtvis på alla fasta situationer. Att gång på gång släppa in nickmål, tar mycket energi ur laget. Och en lång försvarare/mittfältare kan naturligtvis medverka vid offensivt mål också, speciellt vid fasta. En "kort" mittforward behöver sannolikt vara av "Crespokaraktär", dvs mycket stark i kroppen. Den långe målgöraren kan man tyvärr få vänta på i värsta fall. Det faktum att ÖSK har några fler miljoner i kassan än tidigare år gör inte vår konkurrenskraft så väldigt mycket starkare. Fortfarande har vi ca 10 lag i Sverige med mycket starkare ekonomi och det är ju spelare som är bättre än konkurrenternas spelare vi behöver. Vi konkurrerar dessutom med hundratals- för att inte säga tusentals elitföreningar över hela världen. Varje dag får ÖSK massor med förslag på spelare, inkl forwards. Klubben skulle lätt ha kunnat värva hur många som helst av dem till "ÖSK-pengar". Så länge man inte gjort det har jag tilltro till att man har de höga krav som man uttalat. Lyckas man inte med "rätt" spelare innan 31 mars, ser jag hellre att man söker en lösning till sommarfönstret, än att man tar in en "halvdan" spelare. Men visst vore det bra att ha den "rätte" på plats inom kort.
Örebro Ö.S.K Krille
2017-03-06 09:14
Dt vore kul om det kom in en efterlängtad anfallare av klass som dök upp nu i veckan.
Örebro T8
2017-03-06 08:13
Förstå att fått in en krigande Hagge på topp sista 10 och att han oxar in en boll. Tror han hade skött sig fint.
Örebro gesson
2017-03-06 00:35
@Brandao:

Dom är väl hos alla andra klubbar.... :))
Annons: