/fotboll/osk/forum/251.aspx/fotboll/osk/forum/251.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Brandao
2017-03-04 13:06
Tror vi får vika ner oss mot förmodligen Sveriges just nu bästa lag. 2-3 till Häcken. Crespo gör säkert alla tre. Örebros mål görs av Besara och Brendan.
Örebro Ö.S.K Krille
2017-03-04 11:11
Tror också på vinst med 2-1.

Målskyttar för ÖSK:
Ayaz
Besara
Örebro Hitta avslut!!
2017-03-04 11:04
Hur ser startelvan ut imorgon? Samma som mot Norrtälje förutom att Jansson och Sköld startar istället för Fagerström och Mbombo? Ja det är nog ingen vild gissning. Eller tror ni Mister (Axén) "vågar" sig på ett taktiskt drag? Ut med Ayaz/Omoh och in med exempelvis Rogic för att tuffa till det ytterligare? Jag gör ett försök: --------------Jansson Lorentz--Brendan--Almebäck--Ring Omoh/FR--Mårten--Gerzic--Ayaz/FR ----------Besara---Sköld Tips - 2-1. Sköld, Lorentz
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro mustard
2017-03-04 10:13
Anders Andersson, Andréas Sundberg, Jon Persson och Olof Lundh på C More och Fotbollskanalen är inte helt överens om vilka lag de tror tar sig vidare till slutspel.

- Jag har en känsla av att Örebro besegrar Häcken på hemmaplan och att Halmstad klarar oavgjort mot IFK Norrköping, säger Andersson.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2017-03-04 09:02
Empes// Jag menade att de klubbar han representerat ger en meriterande lista av arbetsgivare. Kanske i högre grad än någon annan i Allsvenskan.
Örebro Bengt-Erik Gårdefors mustasch
2017-03-04 08:29
Nej, min poäng är också att jag förstår att volymförhållandet mellan agentspåret och FD-spåret är typ 1000 till 1, nästan alla impulser kommer via agenter. Jag förstår även att ett tredje spår, egna resor, inte alls kan ge en stor volym kandidater jämfört med agentspåret. Men det borde gå att hitta bättre kandidater där, på en fotbollsakademi i Sydkorea till exempel.
Loppan i Axens skägg
2017-03-04 08:10
@Bengt-Erik Gårdefors mustasch:

Har aldrig läst om Mbombo eller Plessis förut när det kommer till fotbollsdirekt.
Örebro Bengt-Erik Gårdefors mustasch
2017-03-04 08:08
Känslan har ofta varit att ÖSK nästan bara hittar potentiella värvningar genom agenttips och det som står på fotbolldirekt.se (FD). FD-spåret känns desperat och amatörmässigt ("vi hörde oss för om Bangura"). Vi har väl ingen aning om det jag misstänker stämmer. Arvi Taaler var i USA på collegeturné och hittade Alejandro Bedoya för ca 8 år sen. Görs något liknande idag? Jag förstår att vi inte har förutsättningar som Öis hade på 90/00-talen, när de landade Afonso Alves, Paulinho Guara och Ailton genom att en "Jimmy"-snubbe hade pluggat idrottsfysionomi i Mineiro (eller något åt det hållet) och skapat ett stort kontaktnät där. Men "Arvi-style-resor" borde vi kunna göra fortfarande. När jag såg Elenas intervju med Plessis undrade jag hur sjutton en så lågmäld person i ett nytt land ska kunna styra upp en backlinje om en månad. Men vi får ge honom en chans.
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-03-04 02:18
.
2017-03-04 02:11
@Bastard on Parade:
vi får ge honom chansen att visa upp sig och sedan tar vi det därifrån, även om han har snålt med speltid i världens bästa ligor. Jag tror det kan bli bra, även om jag kan få fel som med Yannie kanske
Örebro Erik Wärlegård
2017-03-04 01:39
Sektion F.
Örebro Bastard on Parade
2017-03-04 00:56
@Empes:

Se där. Jag hade sparat en timma av mitt liv om jag hade gått in på Eyravallen.se istället för att kolla upp samma statistik själv.

Jag håller för övrigt med om det han skriver.

Något som jag inte håller med om är det Sköldmark säger till Svartvitt:
"Det är ju så att ju längre man kommer i fönstret så är det spelare, med en annan kaliber, som kan tänka sig att byta till en mindre liga. Och det är egentligen det som gett resultat i det här fallet."

Ju närmre man kommer slutet av vårt transferfönster, desto närmre kommer man början av sommarfönstret för för de större ligorna. Det rör sig om 2-3 månader. Jag tror inte att bra spelare har problem med att vänta den perioden om det innebär att de får en hel försäsong att komma in i sin nya klubb. Sedan finns det förstås alltid undantag. Vissa spelare kanske vill spela sig i form till ett mästerskap eller lånas ut fram tills transferfönstret öppnar igen.

Det känns som att ÖSK har överskattat hur attraktiv klubben kommer att vara när Januarifönstret stängs. Det snacket har ju gått i några år nu, men hur många etablerade spelare har vi fått in i februari - mars de senaste säsongerna som vi inte har kunnat värva ett par månader tidigare?
Örebro Empes
2017-03-04 00:31
@Snö:

Kan förstå att jag kan uppfattas som en negativ närking efter mina senaste inlägg. Men så är inte alls fallet. Däremot har jag som sagt svårt att köpa den odelade hyllningen av den här värvningen. Varför har jag presenterat i tidigare inlägg. Bloggen Eyravallen har förresten gjort en bra sammanställning över Plessis karriär, se bifogad länk. Vi har ungefär samma uppfattning.
Örebro Bastard on Parade
2017-03-04 00:27
Plessis känns som en rejäl chansning. Jag är lite inne på samma spår som Empes. Så starka meriter har han inte som vissa vill få det att låta som. Det ska i alla fall bli intressant att se vilken nivå han håller. Vi behöver en frälsare till backlinjen med tanke på hur uselt försvarsspelet var förra säsongen. Säsongen 07/08 fick han spela 2 hela matcher för Liverpool i Premier League. 08/09 fick han 45 minuter speltid i Premier League. Sedan fick han starta 2 Cup-matcher och fick även speltid i kvalet till Champions League. 09/10 var han med på bänken några gånger för Liverpool. Han fick speltid i reservlaget, men det blev inte särskilt många matcher där heller den säsongen. Säsongen 10/11 fick han speltid i 4 ligamatcher och fick hoppa in i 3 matcher i Champions League-gruppspelet för Panathinaikos. Säsongen 11/12 fick han ingen speltid alls hos Panathinaikos. Han lånades ut till Doncaster Rovers i Championship, men verkar inte ha fått speltid där heller. Säsongen 12/13 fick han mycket speltid i AC Arles, ett mittenlag i Ligue 2. Säsongen 13/14 fick han inledningsvis hyfsat med speltid i AC Arles, men hamnade sedan utanför truppen och flyttade till FC Lausanne-Sport i Schweiziska Super League. Där fick han en del speltid, speciellt till en början. Han missade dock 5 av 18 matcher, varav en var på grund av avstängning. Laget kom överlägset sist med 24 poäng på 36 matcher. Säsongen 14/15 verkar han ha varit hyfsat ordinarie för LB Châteauroux i Ligue 2. Han fick speltid i 30/38 matcher, varav de allra flesta matcherna från start. Laget kom dock på 19 plats av 20 lag så de blev nedflyttade. Jag antar att han blev kvar i laget under höstsäsongen 15/16, men det är svårt att hitta information om speltid för League 3. Han flyttade till Maritimo i Januari 2016 där det blev 9 matcher, varav 8 från start. Senaste ligamatchen ser ut att ha varit 15 maj 2016 och sedan en Cup-match den 20 maj. Han har varit bosman sedan Augusti 2016 om man ska tro Transfermarkt. Jag hittar ingen information om att han har spelat mittback tidigare. Samtliga tidigare matcher verkar ha varit som defensiv mittfältare. Det känns vågat att satsa i princip allt på en matchotränad mittfältare som ska skolas om till mittback. Jag är rädd att tiden till den Allsvenska premiären inte är tillräcklig för att han ska komma i form och dessutom sätta försvarsspelet. Om Plessis inte fungerar som mittback så har vi rätt intressanta alternativ på mittfältet för olika variationer av 4-3-3 / 4-5-1.
Örebro Restalundsv
2017-03-04 00:22
Tycker ändå att allsvenskan börjar plocka fler profiler. Essien erbjuden till ett antal klubbar i AS. Visar att ligan utvecklas ?
Örebro Snö
2017-03-03 23:31
@Empes
Riktigt munter nerking:) hoppas ditt liv ör fullt av glädje o ljus:)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Tommy Tåpaj
2017-03-03 23:23
Varför jag är positiv till värvningen:

1. Karln är mittback.
2. Karln mäter 193 cm.
3. Karln är vänsterfotad och axén säger att han är bra på att spela upp bollen.
4. Jag litar på Axén och Sköldis.
5. Uppenbarligen har han iallafall haft talang. Hellre nosat på storklubbar än harvat i superettan som man brukar säga (hehe).

Dessa är några anledningar till varför jag är positiv. Jag är positiv för att det nu hänt något spännande. Kul!
Örebro Empes
2017-03-03 23:09
@Åter till ståplats. (Sekt. E):

Har du tagit del av den info som finns nedan i det här forumet om hans karriär? Verkar inte så eftersom du skriver om "prima meriter". Plessis var lovande som ung, spelade en del landskamper för Frankrike. Men det var över 10 år sedan. Som seniorspelare har han endast varit regelbunden startspelare i två franska lag i andra- och tredjedivisionen. Tycker du att det är prima meriter?
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2017-03-03 22:35
Empes// är det inte just hans meriter som är prima? Och att det är hans framtid som är spännande. Om än osäker.
Loppan i Axens skägg
2017-03-03 22:23
@Benny Böckling:

Då har du inte sett träningar..
Örebro Benny Böckling
2017-03-03 21:24
45 minuter i Portugal och 45 minuter i Norrtälje utan att visa något jo för all del..

Olunga behövde väl ändå typ 18 matcher innan han kom igång och gick för 40 mille. Får hoppas på något liknande för Yannis;)
Örebro Artwork
2017-03-03 21:22
@Brandao:

Hur många träningar har du sett?
Jag tycker han sett riktigt het ut!
Örebro Benny Böckling
2017-03-03 21:13
Lite mer tid ska han väl få på sig Yanne bomber..
Örebro Brandao
2017-03-03 21:07
Brunnsborrare Stig

Delar din oro... jag har inte sett några tendenser än.. varken på träning eller match.

2017-03-03 21:02
Känslan är ändå att han är är ett klart bättre genuint nyförvärv än Yannis...om ni förstår vad jag menar. Yannis känner jag oro för. Känns som om vi bundit upp oss på en väldigt blek forward i två år. Hoppas verkligen jag har fel eller får fel.
Örebro Empes
2017-03-03 20:07
@Laul32:

Jag sågar inte spelaren. Och jag vet att det finns bra spelare i lägre divisioner. Jag hoppas att det här är en sådan. Och att det kommer att bli succé. Men min poäng är att jag inte stämmer in i någon hyllningskör. Hans meriter är alldeles för tunna för någon sådan.
Örebro Laul32
2017-03-03 19:49
Plessis jämför jag med A Michel och anda spelare som det snackats om å känns han som en fantastisk värvning. Men om man tror att ÖSK ska kunna värva toppnamn då förstår jag att man är besviken men jag undrar då hur nära verkligheten man lever. Kolla på alla stjärnor som lämnar för andra ligor, många som inte duger därför tror jag franska div2 inte ä så dålig. Tex spelade ju Forsberg i tyska 2an förra året å var given i landslaget.
Örebro T8
2017-03-03 19:41
Ingen ide att säga bu eller bä förrän man sett honom in action några gånger. Inte direkt vad man hoppats på. Men hoppas det blir bra. 9-11 känns fortfarande aktuellt.
Örebro Brandao
2017-03-03 19:22
Kujovic har jag slutat hoppas på, vi har helt enkelt inte råd att låna han. Samma gäller för Accam och Erton..

Örebro Restalundsv
2017-03-03 19:04
Av den anfallare som jag känner till och som har koppling till AS så skulle jag vilja ha dessa i följande ordning:

1. Kujovic
2. Accam
3. Igbo
4. Erton
5. Avdic

Känner dock inte samma stress med att få en in anfallare lika snabbt som med mittback. Med tanke på vad AIK värvat och va de har på bänken tror jag faktiskt att Avdic vill lämna. Av dessa 4 tror jag vi har chans på 2, Igbo och avdic. Erton går säkert till gården och Kujovic känns svår att få loss på nått sätt. Skulle kunna bli en anfallare som ingen känner till också. Spännande.
Annons: