/fotboll/osk/forum/2505.aspx/fotboll/osk/forum/2505.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Urban,numera tjuv
2012-07-28 21:55
@Bonaventure Maruti:

Precis, både till höger och vänster. Sidleds-Boris ;0)
Örebro Urban,numera tjuv
2012-07-28 21:55
@Saywee:

Hade han skadan redan när han kom till ÖSK?
Örebro Bonaventure Maruti
2012-07-28 21:28
Tycker Boris har fått för mycket kritik för matchen mot Åtvid. Visst han hade sina indianare. Men i första halvlek var det han som spelade loss i stort sett alla kontringslägen och fördelade bollar på ett bra sätt både till höger och vänster. Det får man inte glömma.

Jag tror på Boris! Jag tror på ÖSK! Forza svartvitt!!
AIK Saywee
2012-07-28 21:21
@Urban,numera tjuv:

Fast Grahn fick spela lårskadad, fast det kanske han inte berättade för den envise?
AIK Saywee
2012-07-28 21:20
Vill varna speciellt känsliga personer för att läsa detta inlägg!!!

Scrolla i stället, för det handlar om Grahn igen och jag hoppas att ni inte uppfattar det jag tänker skriva som ett hån, utan lite av kritik i stället,

Innan han var klar för ÖSK var jag faktiskt tveksam, men efter några matcher i vår kära klubb trodde jag att det skulle bli ganska bra, nu är jag åter en tvivlare.

Idag skippade jag GT, eftersom de sällan skriver något om vad som sker i Allsvenskan öster om Vättern, däremot hade Expressen en hel sida om ÖSK med bl. a. rubriken ...

Tobias Grahn har mörkat en lårskada under hela våren.

"Samtidigt väntar ett stentufft schema för Örebro - utan löfte att stjärnan är tillbaka

Grahn mörkade lårskada för tränaren: "Överaskade mig"

Han har tidigare inte berättat detta för Per-Ola, som blev förvånad ... men efter tunnlingen blev det väl ett utmärkt läge?

Vad är det för himla stil, jag menar att äventyra sin egen hälsa och klubbens prestation, jag tycker faktiskt att det är ganska dåligt av vår diva !

Jag hejar ju på SPORT !!!
Örebro Urban,numera tjuv
2012-07-28 21:17
Yasin uttalande stärker ju vad många av oss trott. Att det under Sixten inte hjälpte vad faan man gjorde under träning. Han hade sina spelare punkt slut. Även om de dippade i form och prestation. Skador och avstängningar var enda ingången.

Detta var nog en av de punkter jag hade svårast att stå ut med Sixten. Det tillsammans med den obefintliga dialogen. Särskilt med spelarna som stod utanför elvan.

Örebro Urban,numera tjuv
2012-07-28 21:10
Ahmed Yasin på Kapten Blod:

"– Otroligt skönt. Äntligen blir man belönad för hårt jobb under träningar och U21-matcher. Peo är en sån tränare som ger chansen till spelare som visar framfötterna i träning, så har det inte varit tidigare, säger Yasin."

Örebro Sogen
2012-07-28 20:37
Sundin utbytt i halvtid idag. Jag känns som att dom har råd att släppa honom till oss. Hoppas hoppas
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Urban,numera tjuv
2012-07-28 20:33
DAVID HELLSING::

"Största förändringen sitter i huvudena"

Kampari
2012-07-28 20:09
@Kampari:

Edit. Det var under Julles tid som ungdomstränare.
Örebro Urban,numera tjuv
2012-07-28 19:42
23 matcher utan vinst? Det är ju egentligen äckligt? Är det ens möjligt att uppnå? Det är ju surrealistiskt. Ändå väntar ledningen 12 matcher in på serien innan man agerar.

Hemmamatchen och förlusten mot Kalmar borde ha fått alla larm att gå på ledningsnivå. Så såg jag på det.

Å andra sidan hade vi ju inte fått Peo då om man agerat tidigare ;0)

Undrar om det är något som ligger och jäser under ÖSK-fönstret som vi inte könner till? Kommer man att fort presentera 1-2 spelare med klass? Lantz?

Barsom tror jag inte längre på. Då borde han ha hoppat in i träningen för en månad sedan med laget för att komma i form.

Eller blir det massa provträningar augusti ut så klubben kan bestämma sig när det är sex matcher kvar i AS?
Kampari
2012-07-28 19:34
Det var under Julles tid. Men det var på Sixtens begäran. Julle visste vad Boris gick för men det var Sixten som bestämde positioner och liknande.
Örebro Urban,numera tjuv
2012-07-28 19:23
@pemo:

Har för mig att det var under Julles tid han omskolades. Först till ytterback men det var han för långsam för (Hur man ens tänkte iden..?) och sedan till mittback.

Rent fysiskt tycker jag han gör sig bättre som mittback med vårdade uppspel än som mittfältare och jag har personligen lite svårt att se honom i någon annan position (skulle vara som target då). Jag menar att det fanns ju en orsak till omskolningen.

Men att Peo ville extremstänga centralt var nog Boris lycka. Men jag är tveksam om han kan hålla den positionen på lång sikt.

Örebro pemo
2012-07-28 19:17
D´Artagnan // Ja, det är ju lättare att kritisera det jag ser. Hur ledarna är vet jag absolut inget om.
Men det var inte meningen att utpeka någon, jag bara undrade vem det var som ville göra om Boris till mittback. Någon som vet? På allvar alltså.

Men man har ju olika syn på spelare. Ganska naturligt eller hur?
Örebro MrCrowly
2012-07-28 18:40
PO har ju oxå spelat spelare på andra positioner än deras ordinarie, då är det ok...

P-O stod och åt äpple under gais matchen, då var han cool...hade sixten gjort det så hade han fått skäll för bristande engagemang...
Benny Böckling(Bort med Wirtanen!)
2012-07-28 18:16
Skönt med Gefle torsk!
Örebro D´Artagnan
2012-07-28 18:06
pemo // Du vill bi rättad. Du gnäller för mycket på spelarna och för lite på ledningen.
Den förra tränaren gjorde om spelare efter sitt huvud. Juhlin utvecklade spelare. Mycket att rätta till för P-O.
Örebro Rasberg
2012-07-28 17:12
Härligt att Malmö har 0-2 mot Gefle. Vi får hoppas att Häcken gör sitt om några dagar mot GAIS också.
AIK Saywee
2012-07-28 15:52
Nu kommer Tor in med hammaren över gattet, rädda all elektronik ...

.. loggar ur ett tag !!!
AIK Saywee
2012-07-28 13:55
Lite OT, men ändå ...

Invigningen av OS i London

Snacka (skriva) om pyro !!!
Örebro Miroslav kuba
2012-07-28 13:46
Sportbladet ger Sandqvist två plus idag. Minst 1 plus för lite !!! Han gjorde sin klart bästa match i ÖSK tröjan hoppas han fortsätter så och att han kan få en riktig boost av denna match. Jag sa redan efter Åtvid matchen hemma 3-4 att det var fel att peta Jonas även om han var dålig då så blev han inte direkt bättre av att bli petad tror det beslutet kan ha kostat oss en del poäng. Men nu hoppas jag han är tebax på sin rätta nivå !!
Örebro Mattias69 (välkommen P-O Ljung!)
2012-07-28 13:12
Matchen igår var min första bortamatch för i år och det var sannerligen inte någon dålig tillställning att åka på, trevlig arena förresten.

Jag hörde en väldigt rolig kommentar igår när vi gick mot bilen för att åka hem och det verkar som om det var en hel del Åtvidabergssupporters som var glada över att matchen slutade oavgjort och inte med förlust. ÖSK vände ju faktiskt ett underläge till poäng och det var väl andra gången sen P-O kom som vi lyckades med den bedriften.
Örebro Seniorkuban
2012-07-28 12:52
Gläder mig att se att Sandqvist får bra betyg, verkar varit en av de bästa - det behöver vi och jättekul för Jonas att han kommer igen. Alltid svartvitt!
AIK Saywee
2012-07-28 11:23
Grixx och pemo,

jag vill instämma i "hyllningarna" av Berisha, han kan blir hur bra som helst :)
Örebro pemo
2012-07-28 11:12
Att Wiktorsson skall vara tredjevalet säger inte så mycket om honom, mer om hur dåliga de andra är. Men, Hagge är ju egentligen back? Och Boris blev väl mer eller minddre tvingad i ett tidigare skede att skola om sig till mittback?
Rätta mig gärna, men jag har för mig att han fick gå ner sommittback under Juhlins tid. Eller var det Sixten som såg något?

Men om all tur i världen gör att vi klarar oss kvar, så hoppas jag på Berisha och Wiktorsson nästa år. ( trots allt ). men då kvarstår problemet med ytterbackar. Anttonen håller nog, emn Sammy är väl inne på slutet?

Man skall ju inte spekulera för mycket, men jag undrar hur många mål Wille hade gjort igår med samma lägen som Bamberg och Yasin?

Så, nu blir naturligtvis den stora frågan: Var spelar Grahn? Om han spelar?
För jag tror inte att både Grahn och Alimi spelar samtidigt. Vi måste ha en ful spelare också. Eller kan Grahn göra som Hagge?
Fast mot Mjällby vore han väl gjuten. Grahnen alltså.
Örebro Grixx
2012-07-28 10:31
När Alimi klev in blev det ett stabilare spel. Han vågade hålla i bollen några sekunder mer än de andra och det spred sig ett lugn. För snabbt och hafsigt innan.

Åtvid insåg också plötsligt att det vara fara å färde om Alimi fick skottmöjligheter. Det gjorde deras försvar något nervösare och öppnade för möjligheter ytterligare. Han har tidigare spritt bollarna lite chansartat när det istället var vi som var bollhållare under våren.

Kanske hade han tidigare en viss otålighet med en önskan att skapa något, nu tippar han över mot att vara den som lugnar upp istället. Så skönt om han skulle kunna fortsätta så resten av hösten.

...och Lumbana måste vara på tårna på ett helt annat sätt än igår. Två galna pass som var hårsmånen från att kosta oss lika många mål...men det är nog Grahn som går in där nästa match. Lumbana blir hårdare, klokare och bättre spelare av den erfarenheten.

Sammys räddning med fri åtvidspelare satt fint på näthinnan!!! :-)
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Nu tar vi Guld!)
2012-07-28 09:04
Mycket bra kämpainsats av Sportklubben igår.

+++ Sandqvist
++ Alimi
+ Wikström
- Lumbana

Örebro Sogen
2012-07-28 08:38
Wiktorssons första 25 var riktigt darriga, gick bort sig några ggr. Sen spelade han upp sig. Astvald bra när han får löpbollar men man blir så frustrerad på hans fruktansvärda känsla i mottagningar. Yasin (som inte spelade släpande, han var forward bredvid astvald) gör en riktigt bra match. Dåligt och ivrigt ibland men detta är grabbens första allsvenska start. Yasins insats lovar gott. Lumbana sämsta match på mittfältet, 2 riktigt grova indianare på egen planhalva när han försökte spela hem till backlinjen. Rama är det samma kille som i våras?
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-07-28 08:31
@Grixx:

Instämmer !
Örebro Svartvitt forever
2012-07-28 07:25
Man gick trots allt och la sig med en positiv känsla, tycker jag. Trots att det bara blev en poäng, vilket vi i vårt läge aldrig kan nöja oss med, betydde det desto mer att vi återigen reser oss trots underläge. Vikten av detta trendbrott i två av de senaste matcherna nu kan nog inte överskattas - förut var det liksom kört om motståndarna gjorde första målet.

Jag tror också att grabbarna följde Peos gameplan rätt perfekt, låta Åtvidaberg äga mycket boll men komma i hypersnabba och hyperfarliga omställningar. Lite bättre effektivitet så hade vi gjort minst två mål i första halvlek.

Extra kul också att det lossnar för Astvald. Jag är också glad för att Yasin äntligen får göra en hel match. Han skapade mer under denna match än Grahn gjort de senaste fyra. Lite bättre skärpa i avslutningarna så blir han bofast i startelvan.

Sen håller jag med om att Wiktorsson gör det bra, men nog måste väl karln banta minst tio kilo? Han är ju allsvensk fotbollsspelare, för tusan! Övervikten måste ju påverka startsnabbheten.
Annons: