/fotboll/osk/forum/2503.aspx/fotboll/osk/forum/2503.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-07-27 18:51
@Grixx:

Instämmer verkligen, vi bör kunna umgås "supportrar emellan", ett helt naturligt leverne :)

Vi håller på olika lag, men fotbollen är "stor" på vår planet, länder emellan, vid olika stridigheter genom tiderna har det funnits uppehåll i krigen där soldater unnat sig lite glädje och spelat lite fotboll "tillsammans", för att sedan åter lägga sig i skyttegravar för att döda varandra.

Vad är det för människor som bebor denna underbara planet?
Kabia
2012-07-27 18:47
Lumbana gör mål idag.
Örebro Grixx
2012-07-27 18:39
Intressant att se hur Wiktorsson löser mittbackpositionen i AS gentemot hans stabila insats med Degen i S1. Skulle önska att han får fart på benen med större rapphet än han haft som ytterback tidigare i år. Almebäck kompletterade Wikströms lite segare löpsteg och Berisha har också haft rappheten i benen.

Det skulle vara alldeleles förträffligt om Wiktorsson hittar rätt omgående.
Minatankar
2012-07-27 18:34
Det blir 1-4.
Tippar alltid 4-1 till ÖSK men berättar det aldrig för mina vänner. De blir mäkta imponerade när det någon gång per år eller vartannat år slår in. Då frågar de mig, som om jag vore den största experten, om alla kommande resultat på denna jord.

Räknar med att ni kan hålla min taktik hemlig här.
AIK Saywee
2012-07-27 18:31
Heja SPORT !!!
Örebro Grixx
2012-07-27 18:29
Två olika sätt att hantera kommentater från andra lag.
Minatankar och Conjuration i ämnet idrott förbrödrar;-)
Örebro Bastard on Parade
2012-07-27 18:26
Wiktorsson på sin rätta position idag som mittback. Blir intressant att se, men det brukar ta tid innan ett nytt mittbackspar får till samspelet. Yasin som forward blir kul att se. Jag hade nog föredragit ett positionsbyte på honom och Rama idag.
Postat via SvenskaFans-appen
Sirre
2012-07-27 18:24
Stream till matchen:
http://streamparlour.co.cc
Örebro Conjuration
2012-07-27 18:22
@Peking i mitt hjärta.:

Om det blir 17-1 så innebär det att Åtvidaberg vinner överraskande stort vilket även innebär att "ni kommer att skrälla ikväll" snarare skulle innebära en stor flopp.

Jag hejar på ÖSK som ligger sist i serien och du tror att en 17-1 förlust skulle göra mig nöjd?

Jag hade blivit jävligt missnöjd ska du veta.
Örebro zxcv
2012-07-27 18:19
Hoppas jag har fel, men Prodell gör minst 2 baljor ikväll
Peking i mitt hjärta.
2012-07-27 18:10
@Conjuration:

Okey min magkänsla sa till mig att det blir 17-1 . Nöjd
Örebro Conjuration
2012-07-27 18:07
Peking i mitt hjärta.//

Var god och förklara för mig vilket resultat som Örebro skulle få mot Åtvidaberg som skulle räknas som en skräll i dina ögon.

Använd din erkända magkänsla och skrälltendenser hos något annat forum.
Minatankar
2012-07-27 18:06
Namn: Peking i mitt hjärta.
Sänt: 2012-07-27 18:01
//
Tack för den lyckönskningen.
Bara en liten anmärkning; ÖSK skräller aldrig. Vi vinner när vi känner för det. Llite spänning ska det ju vara. hehe
Peking i mitt hjärta.
2012-07-27 18:01
Jag har en magkänsla att ni kommer att skrälla i kväll.
Lycka till
Minatankar
2012-07-27 17:39
Fördelen med Urban som sportchef är att han har ett strategiskt tänkande och kan vara en bra länk mellan spelare och styrelse. Fördelen med Alec som sportchef är att han en stark lokal förankring och har mycket god kännedom om spelare och lag i Sverige och utomlands. Båda har ett mycket stort engagemang.

Skulle vilja se dem båda i olika roller i ÖSK. Upplever att PeO är en prestigelös tränare som anser att man kan åstadkomma mycket tillsammans med bra samarbete. Men även de övriga s k kandidaterna i Na:s omröstning kan göra stor nytta i ÖSK i olika roller.

Ska man ha en enda person i hela rollen står han/hon antagligen att finna bland nuvarande sportchefer och agenter. Tror mer på att dela upp rollen i två tjänster, en sportslig och en affärsmässig. Den senare får då ansvaret för förhandlingar och kontrakt både med spelare man köper respektive säljer.
Örebro D´Artagnan
2012-07-27 17:28
Lämnar ÖSK W-O i kväll?? Ingen trupp på officiella. Dom borde åkt förlänge sedan.

Om det blir match hoppas jag ÖSK vinner !!!

Vinner med med Wiktorsson och Yasin i laget öppnar det alternativ att skapa en vassare startelva för Ljung
Örebro D´Artagnan
2012-07-27 17:26
Telle Sänt: 2012-07-27 16:21 // Instämmer helt
IFK Göteborg Sillstryparen - igen
2012-07-27 17:08
Vet inte om det varit uppe men Kalle Holmberg är inte med ikväll. Han är hemma med sjukdom enligt intervjun med honom.

Vem tror ni spelar i den släpande rollen? Valdet Rama?
AIK Saywee
2012-07-27 17:05
Grahn, värvades för att som en av allsvenskans absolut bästa mittfältare hjälpa ÖSK med att kriga sig till toppen, eller åtminstone övre halvan av tabellen, men ack vad vi bedrog oss.

Han är för ojämn, avstängd och småskadad, inget att lita på nu när höstens allvar dragit igång.

Stor besvikelse, hittills för mig iallafall ...

Men jag hejar på Sport :)
AIK Saywee
2012-07-27 17:01
@Sogen:

Klockrent, så är det nog (jag skämtar inte) ....
Örebro Telle
2012-07-27 16:21
Rasberg //

Nordahl som sportchef? Nej, det är kanske inte posten som passar honom bäst, och han är nog inte intresserad av den själv heller.

Men som Minatankar redan har varit inne på tycker jag definitivt att man borde dra nytta av hans bakgrund, hans kunskaper, och framför allt hans engagemang. Få personer som uttalar sig om ÖSK i media gör det med sån entusiasm och värme som Nordahl gör. Det smittar faktiskt av sig. Dessutom har han förmågan att kunna uttrycka sig diplomatiskt och framföra kritik utan att trampa folk på tårna, en nog så viktig egenskap.

Jag skulle betydligt hellre se honom som styrelsemedlem än Jan Folke, det är en sak som är säker...
Örebro Telle
2012-07-27 16:07
Grixx //

Ok, Grahn var bra i Hif-matchen också, det ska jag erkänna. :)

Men jag tycker ändå inte att det motsvarar förväntningarna som åtminstone jag själv hade. Till viss del beror det väl visserligen på att man ställer orimligt höga krav på honom ibland, bara för att han upplevs som dryg. Men i mina ögon behöver han få en betydligt högre lägstanivå för att få godkänt.

Med hans bakgrund och hans månadslön ska han faktiskt ha högre krav än resten av laget. Han ska kunna visa attityd, löpvilja och peppa de andra spelarna i 90+ minuter per match, inte bara i enstaka perioder i matcherna. Som det är nu slår han bort minst lika mycket bollar som resten av laget, och blir lika stillastående som de andra långa stunder, men gnäller ändå dubbelt så mycket på omgivningen.

Han har klass, inget snack om det, men behöver visa den oftare, helt enkelt.
Örebro bison-Karl
2012-07-27 15:57
@Urban

Jag funderade också på det där med fasta, kan det inte var så också att med Haginge och Lumbana på mittfältet så får vi 4 (ovan nämnda + Wiken och Berisha) bra huvudspelare att bevaka för motståndarna,
Örebro Telle
2012-07-27 15:47
Minatankar 12:07 och 12:08 //

Håller med helt i ditt resonemang. Och jag vill gärna tro att i en organisation med högt i tak kan man tillåta individerna att sticka ut i vissa avseenden, men ändå ställa krav på grundläggande punkter, exempelvis de du nämner - att alltid ge allt på träning och match, att inte kritisera tränare och medspelare i media, etc.

(Off topic, men vad gäller Zlatan har jag hela tiden varit kluven till att ha honom som lagkapten i landslaget. Hans status som ledare i gruppen är odiskutabel, men ibland visar han väl inte alltid upp sitt bästa lagkaptenshumör direkt... Det är alltid en avvägning med sådana spelare, antar jag, precis som med Grahn.)
Örebro För det hjärta som brinner...
2012-07-27 15:42
Idag känns det så där otroligt viktigt att vi vinner. För om vi lyckas ta 3 poäng idag och grabbarna i laget ser att man inte längre är sist tror jag det ger lite mer energi. Sedan sicktar vi in oss på nästa lag i tabellen att gå om. Och snart så är vi även förbi kvalplats och säkrar kontraktet för 2013, året då vi åter igen skall sikta mot toppen för att 2014 få spela i Europa..... ;-)
Örebro Urban,bidragstagare
2012-07-27 15:32
För er som inte läst pappers-NA kan jag rapportera att Wiktorsson tränade mittback bredvid Wikström under torsdagen. Han säger också att det är där han trivs bäst. Personligen trodde inte jag att Peo skulle spela honom i denna mycket viktiga match. Sixten hade definitivt inte gjort det.Fördelen med att spela Wiktorsson är ju att slippa ändra i laget på det defensiva mittfältslåset. Det hänger an om vilket skick Bersiha bedöms vara. Han är fit - men det avgörs idag.

Brevid Astvald kördes Yasin som tränade på den släpande positionen. Kalle är ju som bekant inte med.

En god nyhet är att den befarade skadan på William har visat sig inte alls så farligt. De trodde det rörde sig om en bristning men visade sig vara någon typ av svullnad efter kramp.

Vidare säger Peo att man skall försöka syna Åtvids brister i försvarspelet och att han nu vill börja få bättre balans i laget. Dvs förbättra offensiven utan att göra allt för mycket avkall på defensiven.

"Släpper man in 23 mål på 12 matcher åker man ut rätt och slätt" menade Peo som argument varför han var tvungen att börja täta bakåt.

Åtvid å sin sida har förstått hur ÖSK vill spela och kommer vara extra vaksam vid fasta situationer.

En konstig sak tycker jag är att ÖSK har varit mer eller mindre ofarliga på fasta på flera säsonger. Sedan bara efter ett par veckor ed Peo är det på väg att bli ett fruktat vapen. Man kan ju fundera på hur viktigt ÖSK ansåg fasta vara före Peo.
Örebro Urban,bidragstagare
2012-07-27 15:04
@ÖSK KRILLE (GFG):

Jag håller med till 100%. Hammar är en man med visoner. Han har en mycket klar bild om hur han vill utveckla ÖSK rent sportsligt inklusive talangutvecklingen. Eller rättare sagt hade han en bild.

Tror många populär-röstar och saknar en egentlig bild om hur pass kompetenta och lämpliga personerna är för posten.

Örebro Sogen
2012-07-27 14:11
11personer har röstat på Sköldimark.
Det är väl kansliet det.

Minatankar
2012-07-27 14:10
Rasberg
//

De flesta med kunskaper och engagemang kan bidra till ÖSKs framgångar genom att t ex vara med i styrelse, i utskott, vara tränare, ledare, sportchef, scout, bollplank, idégivare, funktionär och/eller supporter. Thomas, precis som de övriga, passar alltid in i någon av dessa roller.

Jag tidigare idag skrivit om vad som krävs i sportchefsrollen och hur man kan dela upp den i två tjänster; en sportslig och en affärsmässig.
Örebro Rasberg
2012-07-27 13:55
Att folk röstar på Thomas Nordahl vittnar om hur lite folk vet. Jag har samtalat med honom flera gånger och tycker han är väldigt trevlig, men någon sportchef är han definitivt inte. Han har inte tillräcklig kunskap om det affärsmässiga och han har inte heller koll alls på hur man bygger upp ett lag. Jag är helt övertygad om att han inte är på tapeten för det jobbet.
Annons: