/fotboll/osk/forum/2492.aspx/fotboll/osk/forum/2492.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-07-29 18:13
@Telle:

Räkna dock inte med någon slags info från ÖSK´s sida, för därifrån är det kommunikationsstopp, alla verkar ha semester, ryktena får nog leva vidare ett tag ......
Örebro Hazee
2012-07-29 18:12
Seventhstate (Helsingborg) // I Bedoy skulle ni få en av Allsvenskans topp 3 bästa innermittfältare. Utgår då från att han är minst lika bra som tiden i Örebro samt den förmodande utvecklingen han haft i Rangers. + Krigar inställningen, passningsfötterna och djupledsspelet. Tekniken är dessutom rätt bra. Ingen Neymar men ändå en spelare med fin teknik. - Han var i ÖSK tröjan ibland lite ojämn, tror dessutom han är beroende av att laget går bra. Dvs ingen spelare som kommer kunna axla en större ledarroll. Tiden i Rangers blev nog sådär enligt honom själv och frågan är hur stuckat självförtroendet är.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Telle
2012-07-29 18:07
Jag tänker betrakta Bedoya-tråden som ett rent rykte tills det kommer mer info om det, för sinnesfridens skull om inte annat. Jag tror nämligen inte att jag pallar att tänka på hur det skulle kännas att se Bedoya spela mot oss i HIF-tröja.

Särskilt inte när vi fortfarande inte har fått alla pengar för honom från Rangers. Och med alla pengar menar jag en pinsamt låg summa ens om vi hade fått hela den summan. Hm, jag kan inte ens skriva om det utan att börja bli en smula irriterad, märker jag... :)

Hösten 2010 utklassade vi HIF, med Bedoya i laget. En och en halv säsong senare ligger vi (tillfälligt näst...) sist och Bedoya vill inte ta i oss med tång, medan Hif fortfarande är ett topplag trots att de har tappat ett antal klassspelare även de.

Det har varit ett händelserikt år onekligen...
Örebro Hazee
2012-07-29 18:02
Det skulle vara tungt att se Bedoya i annat Allsvenskt lag än svart vitt. Förmodligen är intresset svalt för Ale och efter sin tid här i Örebro är han ett känt namn i Allsvenskan och vänder sig alltså hit igen. Synd bara att det med allra största sannolikhet blir Helsingborg istället för T.ex PL, Bundesliga eller någon av Holländska ligans toppklubbar.
AIK Saywee
2012-07-29 17:39
@Stelig:

Du har tyvärr troligtvis helt rätt, vem vill dra på sig en ÖSK-tröja ?

Fast jag brukar göra det, när det är match .....

... jag vet att jag fick skit häromdagen när jag tog i i med "misskötsel", vilket kanske var ett för hårt ord, men vår kära klubb verkar inte vara alltför populär, bland fans publik,, spelare och andra aktörer.

Men det kan väl ändras på :)

Heja SPORT !!!
Örebro Bastard on Parade
2012-07-29 17:06
Bedoya vore för bra för att vara sant, men vilken jäkla förstärkning det vore! Erbjud bra lön + de pengar som Rangers fortfarande är skyldiga oss för ett kontrakt säsongen ut. Bedoya måste visa upp sig efter den misslyckade sejouren i Rangers. Visst är CL-kval ett bra skyltfönster, men jag tvivlar att HIF är intresserade av någon korttidslösning. Bedoya har garanterat högre ambitioner än Allsvenskan.
Örebro Stelig
2012-07-29 17:03
varför gå till en klubb i botten där dom flesta man umgicks med lämnat? inte det bästa skyltfönster för den som snabbt vill ut i Europa. ale kommer tyvärr aldrig sätta på sig en ösk tröja.
AIK Saywee
2012-07-29 16:56
@Dejmon:

Då är vi iallafall två som är ganska less på de eller den som bestämmer :(

Vem vill komma till en klubb helt utan mål och en vision som inte stämmer och som dessutom inte alls kan kommunicera :(

Men, jag hejar på SPORT ändå, så länge jag orkar :)
Örebro Dejmon
2012-07-29 16:31
Ger mig fan på att ledningen inte ens försökt tagit kontakt med Ale (vet att han tidigare sagt att han inte vill tillbaka till ÖSK, men tar för givet att han egentligen inte vill till heif, eller as öht, heller), blir så jävla trött och less på detta.
AIK Saywee
2012-07-29 16:22
@Dejmon:

Dejmon, ja det är konstiga grejer det där ....
Örebro Dejmon
2012-07-29 16:20
Saywee
Jadu fick jag välja mellan Grahn och bedoya i detta läge vore ju valet enkelt. Uppenbarligen skiter ju Ale i sportklubben men vi vet ju att vi skulle få in lite jävlar anamma och kämpatakter som skulle gynna oss oerhört i bottenstriden i detta läge.

Detta måste ju bara varit något som ÖSK försökt lösa på något sätt, om han nu ändå kan tänka sig att gå tillbaka till AS, eller nöjer man sig med Grahn som spelar lite när han känner för det plus två mittbackar som våra bästa mittfältsalternativ?
AIK Saywee
2012-07-29 16:10
Pengarna pratar :(
AIK Saywee
2012-07-29 16:08
@Dejmon:

Han vill inte bo i Örebro?
Örebro Dejmon
2012-07-29 15:46
Seventhstate
Han är sämst på allt. Hoppas ni inte värvar
Örebro Dejmon
2012-07-29 15:45
Bedoya på väg till heif? Fan
Helsingborg Seventhstate
2012-07-29 15:42
Vad har ni att säga om Alejandro Bedoya? Hans styrkor och eventuella svagheter på plan?
AIK Saywee
2012-07-29 15:08
Karlstruum, 14:47,

glömde skriva, men åter ett mycket bra inlägg från dig !
AIK Saywee
2012-07-29 15:07
Förresten, är det någon som vet vad den envise lilltomten gör nuförtiden?

Sommarvädret är för bra för att försöka leta upp sådana "nyheter" från en hemlig klubb ...

... men jag hejar dock fortfarande på SPORT, det har jag nästan alltid gjort :)
Örebro Karlstruum
2012-07-29 14:47
Har nu äntligen sett matchen i sin helhet. Oerhört fint mål där två yttrar samarbetar mitt i plan (fria tyglar det) och Astvald som ser ut som en skyttekung i avslutet. Dessvärre ser han inte ut som det i ett senare läge när han gör bort Tom Pettersson två gånger om och gör ett ytterst mediokert avslut. Men riktigt snyggt innan och har han hittat rätt nu? Nu när han hade en löpvillig kille bredvid sig istället för Grahn så såg man större potential i anfallsspelet.

Sen med Alimi in så visar det ju att det är så vi ska spela. Antingen Grahn eller Alimi med Hagge/Lumbana bredvid sig. Helst skulle jag nog vilja se Grahn och Alimi tillsammans men vet inte om vi vågar det i vårt prekära läge vi har. Förstod inte alls alla sågningar på Lumbana för jag såg endast första halvlek först, men sen när jag såg andra halvlek så förstår jag varför. Han kom helt fel i andra halvlek och det är lite orutin kanske. Bra byte av P-O där men tycker inte att man ska glömma Lumbanas första halvlek då han ändå var en av de bättre i svartvitt.

Gott att se Sankan också, han kanske inte är så dum ändå?
Örebro Sogen
2012-07-29 14:28
Lite komiskt att han som skrivit efter match rapporten mot Åtvidaberg tror att Astwald lirar ute på en kant.
AIK Saywee
2012-07-29 14:18
@kenya:

tomtarna är väl kvar i klubben ett litet tag till, eller?
Örebro Grixx
2012-07-29 14:01
kenya// Bara för mig att instämma;-)
Örebro kenya
2012-07-29 13:16
tomtar...
Örebro Sogen
2012-07-29 11:52
Valderinho Sundin är nog ett av de bästa forwards bi kan få som är realistiska. Pode är väl oxå realistisk och etablerad men inte är han direkt en pålitlig målskytt mer än yttr å astvaldtyp. Sundin är en snabb forward som har kloka löpnigar
AIK Saywee
2012-07-29 10:15
@Rasberg:

Instämmer med dig till 100%

Du skriver inte ofta, men detta inlägg var en utmärkt fullträff !!!

Per Ola Kung :)

Nu finns ändå chansen till allsvenskt kontrakt 2013 .........
Örebro Grixx
2012-07-29 09:49
Tränare kommer tränare går..älskade ett tag för att sedan önskas/hatas bort...
Örebro Rasberg
2012-07-29 09:11
Det ska bli väldigt intressant att se vilka spelare som P-O vill ha in i aug. Han har nu gjort mycket bra resultat med en trupp som han själv inte varit med och byggt upp. Han vet nog exakt vilka spelare(typ av spelare) som han vill ha. P-O är en guldklimp enligt mig. Herregud vilken skillnad mot tidigare tränare(plural).
Örebro Conjuration
2012-07-29 02:08
@Valderinho:

Låter nästan som att du beskriver Grahn ;)

Tycker att Sundin alltid kämpar, ettrig jävel. Hade gärna sett han hos oss dessutom är han en av få realistiska alternativ (såvida man inte vill värva från Panama)
Örebro Valderinho
2012-07-29 00:45
@Sogen:

Ska vi hoppas på en målsumpare, en som inte kämpar, gnäller på domaren och är slö. Nej tack! Hellre en spelare som är hungrig och som vill något med fotbollen.
Men Sundin? Nej han är den siste jag skulle välja..
Örebro D´Artagnan
2012-07-28 23:05
pemo // Det är bara att se på vad ledaingen presterar, t exi form av välbalanserad trupp, duktiga spelare, ,,,,
Annons: