/fotboll/osk/forum/2490.aspx/fotboll/osk/forum/2490.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Minatankar
2012-07-31 13:38
Ösk-groda
//
Du är ursäktad. Kallar du dig själv för groda så gäller det ju att leva upp till det ibland hehe
Örebro Eyra
2012-07-31 13:36
Är detta ett tänkbart scenario... Sjögren värvar Arnor som sin egen ersättare i form av sportchef. Eidur knyts till klubben under kortare kontrakt.

Örebro Ösk-groda
2012-07-31 13:34
Minatankar

*ler* Så jäkla illa jag skrev.......detta årtal får jag ju inte uppleva.....:-)

Jag bara hämta uppgifterna från expressen å fotbollskanalen........Egentligen skiter jag i hur mycket skulder han har .......
Minatankar
2012-07-31 13:29
Ösk-groda
//
70 miljoner i spelskulder låter inte sannolikt, inte ens för en mångmiljonär.
Vem skulle vilja spela poker mot någon som har så stora skulder?
Det har nog blivit några nollor för många i den siffran tror jag.

Men han kanske äger fastigheter, båtar mm som är belånade till 70 miljoner.
Det låter mer troligt.

Och med tanke på att du skriver 2099 så kanske du slagit fel siffra även här? :-)
Örebro Ösk-groda
2012-07-31 13:18
Ang. Eidurs spel´skulder.......läser från slutet av 2009 så hade han då iaf....runt 70 miljoner i skuld .....vet inte hur det ser ut nu.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-31 13:09
Saywee//

Vi får väl se om det blåser korsdrag imorgon :).
Örebro D´Artagnan
2012-07-31 13:09
Benny Böckling(Bort med Wirtanen!) // I samband med övergången till AEK? skrevs det att Eidur A har spelat bort alla pengar och har dessutom spelskulder och behöver därför en saftig lön.
AIK Saywee
2012-07-31 12:51
@ÖSK KRILLE (GFG):

Joo, det är liksom meningen :)
Örebro Urban, häktad
2012-07-31 12:50
@Minatankar:

Jo det är sant. Fast det vore ju otroligt om de skulle åka ur med spelmaterialet de har även om de floppat än så länge. Oavgjort är ju också förvisso ok men nu känns varje enskild poäng viktigt och jag ser gärna att man äter in en pinne denna omgång på både Gefle och Syrianska.
Örebro Sogen
2012-07-31 12:46
Eidur lider av spelmissbruk så pengar är fortfarande viktig del även om han tjänat riktigt stora pengar tidigare.
Postat via SvenskaFans-appen
Minatankar
2012-07-31 12:45
Urban, häktad
//
Säg inte det. Har inte alla s k storlag varit nere i Superettan?
Jag tror mer på att ett oavgjort resultat är bra för ÖSK.
Men du får gärna ha rätt om ÖSK bara klarar sig.
Örebro Urban, häktad
2012-07-31 12:40
Jag brukar inte hålla på blåvitt men nu får de gärna vinna över Syrianska som jag tror är en mer realistisk konkurrent till ÖSK än blåvitt
Benny Böckling(Bort med Wirtanen!)
2012-07-31 12:34
Jag tror inte att lönen är är så jävla viktig för Eidur, känns väl som han redan borde ha ett x antal miljoner på kontot efter klubbar som Chelsea, Barcelona och Monaco. Det är vad jag tror iaf.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-31 12:25
Jag tror personligen på att ÖSK lånar in en anfallare säsongen ut.

En anfallare som vill ha mer speltid, från en allsvensk konkurrent.

Eller möjligtvis köper/lånar in en anfallare från superettan, men det känns något osäkert om man vill ha en spelare som ska leverera direkt.
Örebro TommyS
2012-07-31 11:05
Bifogat kan man läsa om Eidurs miserabla karriär sedan han lämnade Barcelona. två mål på tre år, och även om han kom tillbaka i spel i april/maj fick han väldigt lite speltid i AEK. Ingen spelare att lägga monsterlön på, tyvärr. Men är han återställd och kan tänka sig att spela mot låg lön så vore det väldigt spännande. Men jag tror som Eyravallenbloggen och många andra att löneanspråket gör denna värvning helt orealistisk.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-31 10:47
Saywee//

Blir det inte lite drag(igt)? :)
Örebro TommyS
2012-07-31 10:36
Förutom full fart framåt i värvningsspekulationerna, vilka spelare som vi vill ha kvar kan komma att lämna i augusti? En pånyttänd Rama med ett år på kontraktet säljs väl om någon vill lägga några miljoner, eller? Finns det risk att någon hugger Berisha på en gång?
AIK Saywee
2012-07-31 10:14
Imorgon öppnar jag fönstret :)
Minatankar
2012-07-31 09:38
Vi behöver fler gillar/tummen upp på inlägg kl 23.10 igår. Se inlägg kl 23:18.
Örebro Mattias69 (välkommen P-O Ljung!)
2012-07-31 09:28
@KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!):

Jag kollade lite mer i statistiken och år 2000 kom Frölunda sist med 15 inspelade poäng. 2001 kom Trelleborg sist med 14 inspelade poäng. 2003 slutade Enköping sist med 14 poäng. 2004 slutade Trelleborg sist med ynka 13 (!) poäng (sämst under 2000-talet) och 2005 slutade Assyriska sist på 14 poäng.
Örebro Grixx
2012-07-31 09:14
Visst några ord kanske man kan byta men som Anttonen själv säger så är det just nu ingen perfekt situation att diskutera kontrakt varken för honom eller klubben.

...men att han verkligen vill vara kvar och kämpa för klubben låter bra.
Örebro Urban, häktad
2012-07-31 08:54
@DaSa:

Håller med dig om Eidur. Erkänner att jag har noll grepp om den mannen i dagsläget när det gäller form och vad han är kapabel till. Men prio känns som en mittfältare med hög arbetskapacitet OCH bollkänsla samt en goalgetter. Om Eidur är en spelare som vill spela sig tillbaka i form efter långvarig skada känns det tveksamt. Och han bröt väl kontraktet i april? Har ens spelat sedan dess?

Kan Eidur prestera direkt och tillföra i paritet till förväntningar så säger jag gärna jja, Annars tycker jag man ska lägga pengarna på andra spelare.

Sedan får vi hoppas William kommer tillbaka nu. Hade vi haft en målskytt av rang hade vi vunnit över Åtvid och kanske klarat åtminstone någon pinne mot Häcken. Haddad tror jag inte mer på öht denna säsong. Har börja gett upp om honom, Hur många matcher har han gjort sedan han kom hit? Sen gillar jag hans personlighet mycket men det hjälper ju inte att vara trevlig.

Sätt er ned med Anttonen nu ÖSK. Förklara åtminstone varför ni inte vill sätta er ned ännu med honom. Kommunikation Sjögren! Även om vi fans aldrig får reda på något så kan ni väl åtminstone tala med spelarna. Anttonen är spelaren ÖSK alltid sätter sig sist med.

Edit: Ny målvakt tror jag vi kan glömma
Örebro DaSa
2012-07-31 08:07
Urban// Häktad?!:)

Jag anser att det är viktigare att vi värvar en grym målis än att vi tar in t.ex. Eidur. Hoppas att vi gör allt vi kan för att få hit Noring på lån, han skulle vara perfekt. Gärna en klasul så att vi kan köpa loss honom om vi lyckas hänga oss kvar också.

Sen hoppas att jag att Alimi spelas in som offensiv mittfältare nu när han är skadefri, hans skott skulle ge oss en extra dimension i anfallsspelet. Därefter så skulle jag vilja ha in Berger istället för Lumbana, Bergers känsliga fot skulle vara guld värd vid våra omställningar. Känns som vi kan få ihop ett riktigt bra lag om bara alla får vara skadefria och att de spelas på rätt position.
Örebro KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!)
2012-07-31 08:00
gnipek //

Alla era guld och meriter kom under förra seklet, så det räknas som historia.
Sverige som nation piskade Ryssarma militärt för ett par hundra år sedan men det är ingen som inbillar sig att vi har en starkare armé än dem idag för det.

Ingen kan leva på gamla meriter och ni har fler SE säsonger än medaljer de sista tio åren till skillnad mot oss.

That´s a fact.
Örebro KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!)
2012-07-31 07:57
Mattias69 (välkommen P-O Ljung!)

Sant. Jag har gjort samma reflektion.

Innan sommaruppehållet var vi sämre än än Halmstad förra året. Nu är vi på väg att gå om dem med råge och på allvar slåss om ett nytt kontrakt, vilket de egentligen aldrig kunde förra året.

Det svänger i fotboll :-)
2012-07-31 07:34
Vinner vi på måndag så har vi tagit lika många poäng som Halmstad lyckades med under hela förra säsongen.

2012-07-31 07:23
@Urban,numera tjuv:

Jag vill inte räkna bort IFK Göteborg ur bottenstriden. När det går dåligt för storlag så kan det gå rejält dåligt för de har som regel inte någon vana att slå ur underläge och vara uträknade från start som exempelvis Gefle.

Malmö, AIK och Djurgården har ju varit nere och vänt i Superettan, är det inte dags snart att även anrika IFK Göteborg får göra en sån vurpa ?
Örebro Roswall
2012-07-31 07:15
Så de två namnen som disskuteras mest är Erik Sundin och Eidur. Vad finns det fler för namn?
En Bedoya skulle ju sitta fint. Snacka om inställning!
Örebro Conjuration
2012-07-31 03:15
@Urban, häktad:

Video utlovas ;) kommer bli ihopklippt dock
Örebro Urban, häktad
2012-07-31 02:40
@Lekiller:

Klart dom har
Annons: