/fotboll/osk/forum/2475.aspx/fotboll/osk/forum/2475.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-08-08 17:04
Visionen, jag tror dessutom att den officiella visionen inte stämmer, den på ÖSK´s hemsida alltså.

Jag tror också att man tidigare har lämnat in en lång skrivelse till ÖSK där man listat upp massor av förbättringsgrejer. Vill minnas att Minatankar "höll" i detta ...

... jag gillar öven ditt engagemang och intresse för klubben :)

Heja SPORT !!!
Örebro D´Artagnan
2012-08-08 16:24
Intressant artikel om hur Djurgården klarar sig utan riskkapital och att startpunkten är en egen strat organisation
Örebro D´Artagnan
2012-08-08 15:55
Nästa fd ÖSK spelare som går till SFC. Från SFC forum:

Namn: Mattiazzz
Sänt: 2012-08-07 23:00 Ändrat: 2012-08-07 23:00:47
Kevin Larsson imponerade stort i dagens träning här e nästa spelare som kommer från Örebro Syrianska till FC inom kort

Namn: JohanArneng Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2012-08-08 00:27
Kevin Larsson är en grym jävla talang. Tänk er han är född 94. Starkt av Syrianska och plocka in honom

Kevin Larsson är pojklandslagsspelare och som lämnade ÖSK Ungdom när Sixten inte ville veta av dom inför denna säsong. Har under våren spelat i Örebro Syrianska värvad dit av Håkan Juhlin
Örebro Visionen
2012-08-08 15:29
Svartvittforever & Minatankar samt eventuellt andra//

Jag vill poängtera att det som har gjorts har gjorts och jag är otroligt lättad och tacksam för vetskapen att det finns riktiga eldsjälar kring klubben som inte tvekar om att göra sin röst hörd när oenigheterna avlöser varandra! Dessa individer är gludvärda!

Det jag däremot tycker är beklagligt är att vi här (tillsammans) inte förmådde att mobilisera oss för att skapa ett starkare tryck för sakfrågor. Men se skillnaden i att när 'den breda massan' gjorde anspråk på svar så vaknade våra VD:n och började svara på allmänhetens frågor och saker och ting började ske i klubben (tränarbyte och avgående sportchef). Mer hade kunnat ske och i tidigare skede bara VI hade slagit näven i bordet tidigare... tillsammans.

En del personer försökte skapa opinion här men utkomsten blev väl inte direkt det som dessa hade hoppats på. Något jag anser har att göra med att dessa opinionsbildare "inte förmådde sig att läcka denna känsliga information när den väl kunde komma till nytta" för oss andra på "gräsrotsnivå".

Istället kom det formuleringar som "om ni bara viste" och följdes upp med "jag vet men kan inte säga pga förtroende" osv. Detta är i mitt tycke dumstridigt då frågan blir... Vem är man egentligen rädd för att skada?...tydligtvis inte den älskade klubben i min mening. Så här skapar man inte en organiserad opinion i sakfrågor utan snare uppdelning och allmän förvirring. Speciellt när kritik riktas mot den "hemliga klubben" pga bristande svar och undanhållande av information. Exempel, hur kände VI som inte närvarade på Kubanernas möte med klubben när de inblandade valde att hålla oss utanför?

Hur ska vi kunna dra åt samma håll när innanför- och utanförskapet konstant gör sig påmint även bland dem som uttrycker ett förakt mot det?

Jag kan läsa mig till att vi idag här inne är överrens om;

1. Verksamhetens rutiner kring kontrakt och transfers inte lever upp till förväntade resultat.
2. Kompetensbrist bland de verkställande organen i klubben.
3. PR/Kommunikationen på alla plan mellan klubb och 'övrig värld' inte existerar.
4. Underkänd talangutveckling/scouting
5. Otydliga roller och total avsaknad av ansvarstagande inom verksamheten

(Fyll gärna på ifall någon saknar något...)

Låt oss nu tillsammans rada upp punkterna, formulera konstruktiva (verklighetsförankrade) åtgärder, enas om dessa och göra det som står i vår makt... TILLSAMMANS!

Örebro Lekiller
2012-08-08 15:21
'den Oumbärlige/ hahha och ingen är förvånad.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro 'den Oumbärlige
2012-08-08 15:19
Sundins agent hade inte hört talas om ÖSK-intresse fram tills igår.
AIK Saywee
2012-08-08 15:17
Handlar klubben i panik, eller tänker man långsiktigt ?
Örebro Conjuration
2012-08-08 14:52
ÖSK Fans// var har du varit? Sundins vara eller icke vara har diskuterats här länge, långt innan helsingborgaren kom in hit.
Örebro D´Artagnan
2012-08-08 14:47
Detta med Lusitahu har säkert varit på gång en tid. Han gick ju från att vara inhoppare bl a mor GAIS till att direkt hamna utanför truppen.

Tack Lusitahu, Du rättade segern mot GAIS !!!
Örebro ÖSK Fans
2012-08-08 14:47
Varför tror ni att Sundin är på G till ÖSK???? Bara för en Helsingborgare nämde det?? haha
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-08-08 14:43
Sundin kanske har lönekrav i Grahn-klassen :).
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-08-08 14:35
Är rätt nöjd med att Kushi försvinner. Aldrig rosat marknaden precis. Men tack ändå för dina insatser.
Örebro Bastard on Parade
2012-08-08 14:32
Inför säsongen hade vi ett stort överskott av yttrar, men om nu Kush och Ibrahim lämnar samtidigt som Astvald spelar forward ser det helt plötsligt tomt ut. Vad är planen om Rama säljs?

Jag hoppas verkligen att spelare lämnar för att frigöra medel till en klassvärvning, men tyvärr så känns det väl troligare att det är för att ekonomin är sämre än väntat.
Örebro Conjuration
2012-08-08 14:32
mer lönespace blir tillgängligt, bra. Får tacka Lusktahu för hans tid i klubben, har personligen sågat hans närvaro för mycket sett till att vi redan hade Yasin, Ibrahim, Astvald samt Rama på ingång som skulle kunnat spela som yttrar i Sixtens 4-3-3. En plats som skulle varit bättre att lämna öppen för våra egna talanger. Dock så gjorde han mest assist ifol.
Örebro Lekiller
2012-08-08 14:25
Berisha hälsade hej då till Kush på twitter nyss och enligt NA så rivs kontraktet. Händer mycket nu!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-08-08 14:10
Spelare lämnar och blir utlånade, men ingen har kommit in än.

Det känns som om att vi kan vänta oss flera nyförvärv som blir klara inom en snar framtid.
Örebro Bempa no:10
2012-08-08 14:06
ÖSK börjar allt mer likna de sju små negerpojkarna ;)) se länk
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-08-08 14:03
Gick Lushtakus kontrakt ut nu i sommar, eller här ÖSK sålt honom, eller har de brutit kontraktet?
Öreskå - 66
2012-08-08 13:59
Tack Kush för allt!
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2012-08-08 13:56
Pessimisten, f.d.R.// Tack för förtydligandet. Jag var inne på ert forum och hittade såna åsikter där.
Men som sagt, POL om någon måste ju känna honom.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-08-08 13:52
Ska bli intressant och se om Sundin är med i Helsingborgs trupp ikväll i Champions League kvalet.
Örebro svartvitseger!
2012-08-08 13:52
Länk tips . Kushtrim lämnar .

mot allsvenskan 2013 .
2012-08-08 13:50
Från Kushtrims facebook:
"Okay its Time to say Goodbye, To the ösk fans Thank you for your Support and all the best for the future! I had a very good time here.. Good luck ösk :)"
Helsingborg Pessimisten, f.d.R.
2012-08-08 13:49
Elliot

Där har du nog hört lite fel. Sudden är inte alls den typen som du beskriver. Faktum är att han varit omtyckt i spelartruppen samt att många supportrar uppskattat honom trots att han emellanåt kan vara riktigt dålig. Gnället är väl i så fall mer riktat mot motspelare och domare men det har nog mer med vinnarskallen att göra. Sudden är en spelare alla hatar såvida han inte spelar i ens eget lag. Ett tag fick han sitta en del på bänken (under Henke-åren) men han gnällde aldrig utåt. Aldrig fick man läsa i tidningen om att Sundin gnäller på tränare, klubb, etc. Ej heller nu när han knappt får spela vilket säger den del om honom.

Sen har han helt klart vissa kvaliteter. Exempelvis är han bättre än vår dyraste anfallare men får ändå inte spela.

Tror Sundin hade gjort det bra hos er.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-08-08 13:45
Sundin är väl känd för att filma? Han gör ju mål också, när han står upp :). Jag är som Elliot2007... Kluven.
2012-08-08 13:42
Är lite kluven till Sundin. Han är väl egentligen en bra forward och det behöver vi ju.
Men efter vad jag förstår så är han en sån som gnäller både på med och motspelare när det går dåligt, och en sån har vi ju redan.
Men om POL tror att han passar in i truppen så ska vi väl ge honom en chans.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-08-08 13:11
Det bästa vore om Sixten och Mosander kunde hitta ett nytt jobb, men dom har väl ingen brådska.
Helsingborg Mayvelous
2012-08-08 13:08
Rykten på vårt forum säger att Sundin är på gång till er. Hoppas ni plockar honom, vi har ingen användning för herren längre!
Örebro D´Artagnan
2012-08-08 12:51
Från chatten med Peter Samuelsson:

Jag tycker att platsgräset sliter enormt mycket på ljumskar och rygg.
----

Det är många i ÖSK som haft problem med ljumskarna
Örebro Mattias69
2012-08-08 12:41
@KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!):

Det skulle vara intressant att få en kommentar från ÖSK-Karl angående det där uttalandet från Gruvaeus.
Annons: