/fotboll/osk/forum/2471.aspx/fotboll/osk/forum/2471.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mattias69
2012-08-09 08:16
@"ÖSK-Karl (Nu ska vi mot toppen gå):

Var bara lite nyfiken på om det låg någon sanning bakom tidningsartikeln eller inte. Har just nu ett oerhört lågt förtroende för journalister, särskilt efter alla hausningar som sportjournalisterna har gjort av våra kära OS-deltagare.
Örebro ÖSK Fans
2012-08-09 08:13
Med andra ord kan Sundin komma till Örebro mot sin vilja?? Han har sagt många gånger att hans familj trivs i Helsingborg. Det blir väl på lån om det blir något??

Känns inte alls bra med Sundin, tror inte han har hungern som behövs nu...
Örebro Magnus "munken" Karlsson
2012-08-09 00:33
Okej, nu har jag sörjt tillräckligt efter mjällbydebaclet!! Nu gäller det ta mej f*n att sluta leden och se till att vi klarar kontraktet. En till match som senast och det är kört.

Jag har ingen mirakelmedicin men min förhoppning är att samtliga fattar allvaret och jobbar arslet av sig ( citat Staffan Olsson). Jag har hört skvallervägen att ES är stort sett klar, hoppas att det är fallet och att han ligger på rulle och avgör i kontring mot Gnaget, men det är kanske att hoppas på för mycket :)

Min potentiella elva mot AIK:

Tomer/ Jonas (kan inte välja , ingen håller egentligen)
Antonen - Berisha - Wikström - Wiktorsson
Bamberg - Grahn - Haginge - Saied
Rama - ES ( förutsatt att han är klar, annars blir det astvald)

Min lilla öskrelaterade önskelista

1: Noring
2: Sundin
Örebro KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!)
2012-08-09 00:15
Ett förslag för att väcka styrelsen..

Kan inte Kubanerna veckla ut en stor banderoll på västra stå under matchen mot Gefle med texten:

"Styrelsen: Det är dags att på allvar lyssna på Minatankar!!

Eftersom de läser här och vet mer om debatterna här än de vill låtsas om så kommer budskapet garanterat att gå fram.
2012-08-09 00:10
Marquis de Sade //

Jag förstår ÖSK-Karl fullt ut.

När man har slagit pannan i väggen tillräckligt många gånger så tryter orken till sist, även om man har rätt i sak. Vi är ju inte mer än människor och får man så mycket skit som ÖSK-Karl har fått genom åren och sen får rätt utan att något görs för att rätta till felen, så tappar man nog fart..

Jag beundrar forumskribenter som t.ex Saywee som orkar hålla tempot uppe trots resultaten, men alla har ju gränser.

Benny Böckling
2012-08-08 23:35
Rykten säger att Sjögren & co spelar den här låter varje dag på kansliet
Örebro Marquis de Sade
2012-08-08 22:31
ÖSK Karl... vet att du har förutsett detta scenario. men är det inte fel väg att gå att sluta skriva när det som bäst behövs. det är väl nu vi måste förändra. om inte supportrarna gör det, vem ska göra det i såfall?
Örebro Lekiller
2012-08-08 22:30
D´Artagnan/ Enligt Peter själv på en chat idag så var det han själv som tog kontakt med Degerfors, men innan dess så var det tydligen riktigt nära att han blev utlånad till Hammarby istället. Har dock svårt att se varför man lånade ut honom. Men förmodligen var de osäkra på hur länge det skulle dröja för Peter att komma i form igen och i Degerfors så komner han ju förmodligen få ganska mycket speltid mer än vad kanske skulle ha fått i ÖSK. Men han hade ju varit kanon att kasta in när man jagar på slutet. Nu har de ju ingenting mer än Yashin, Astvald och Calle och ingen av dem har väll vunnit en nickduell knapp iår så klart det tämligen meningslöst att slå inlägg i boxen med dessa herrar på topp.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro D´Artagnan
2012-08-08 22:17
Kapten Blod // Tror inte P-O lånar ut en spelare som inte vill bli utlånad och samtidigt avsäger ett anfallsalternativ. Det är inte en tränares uppgift.

Om P-O säger så i en intervju gör han det av lojalitet mot klubben.

För övrigt var det Degen som kontaktade ÖSK.
Örebro Lekiller
2012-08-08 22:10
ÖSK-Karl/ Kanske är betydligt enklare för en klubb som Åtvidaberg som normalt balanserar på avgrunden mellan superettan och allsvenskan att kunna skriva sådana prestationsbaserade kontrakt som du talar om. Tveksamt om så många fler lag i allsvenskan skriver sådana kontrakt. Dock någon form av prestationskontrakt fast på andra grunder, typ antal spelade matcher, mål som laget gör eller antal poäng m.m. kanske vore något. Sedan minus för gula kort o.s.v. Men krävs förmodligen ganska ordentliga "bonusar" för att kunna förhandla fram sådana kontrakt med spelarna.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-08-08 22:00
Nä, jag orkar inte med allt negativt. Snälla ÖSK ge oss något positivt, något som vi alla kan glädjas åt.

Mina två senaste inlägg(21:12 & 21:43) är skrivet med ironi, om ingen förstod det.
Örebro "ÖSK-Karl (Nu ska vi mot toppen gå)
2012-08-08 21:59
Detta med kontrakt som först Minatankar tog upp och sedan fler: ÅFF har just det självklara som Minatankar förutsatte att även ÖSK har. Nämligen till stor del prestationsbaserat. Var just därför som ÅFF kunde behålla det till stora delar unga lag som åkte ur 2010. Lönen gick med automatik ned till SE-nivå och som nu gör med sina mått mätt succe. Med garanti vet jag att det inte förekommer i ÖSK. I vår klubb måste vissa spelare påpeka att kontrakten är på väg ut.

Nu verkar alla här ha förstått det jag tjatat om i åratal, en misskött klubb. Nu tror jag inte längre att det bara hjälper med att göra sig av med SSSS. VD Jan Karlsson har absolut inget förtroende kvar hos sponsorerna. INGEN GÅR LÄNGRE PÅ DINA FLOSKLER JAN.

ÖSK måste sluta använda sig av avdankade bankdirektörer. Började väl gå utför med Westlund (namn?) Swedbank när han var ordförande och drömde om att se ÖSK i stora matcher på bl.a San Siro.

Sedan Ove "hästsvansen" Lindqist sparkad med full lön från SE-banken, han höll på att lyckas med konststycket att köra både Kumla GK, Forward och ÖSK i kk. Nu har vi Jan Karlsson från nedlagda Stadshypotek.

Lär er läxan valberedning och styrelse, sluta ta in misslyckade bankdirektörer, de lever i sin egen ruttna värld.

Jag kommer att skriva mycket sparsamt här tills 80% av styrelsen är utbytt, samt VD och de båda så kallade sportcheferna.

Saywee/
Ja, du har rätt, vi är ett ganska stort antal som gjort allt för att påverka ÖSK till helt andra beslut än vad de fattat. Precis som Minatankar skrivit har resultatet blivit noll. Nu väntar SE, om nuvarande styre fortsätter lär det bli div.1 så småningom. Själv orkar jag inte längre, mitt hopp står till att nicket Minatankar gör det.

Brädan/
Du kommer in när det blåser som värst och skriver om "bomber o granater". Var är de? Fönstret är öppet. Antingen är du en väldigt naiv storsponsor, annars jobbar du för ÖSK.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-08-08 21:43
Äh, vi kommer ändå gå i konkurs när säsongen är över.
Örebro Kapten Blod
2012-08-08 21:41
Ett klargörande angående Peter Samuelsson. Det var Peo som valde att låna ut Peter för att han skulle få speltid och då passade Degerfors bra. Det var ett beslut Peter respekterar och han tänker komma tillbaka till ÖSK och ta en plats i laget!
Örebro Bastard on Parade
2012-08-08 21:33
Det är inte så enkelt som att riva ett kontrakt bara för att man vill det. ÖSK är bundna kontraktstiden ut om det inte finns klausuler. Det känns oerhört onödigt att köpa loss spelare ur kontraktet. De pengarna behövs till annat just nu.

Däremot är det ju en annan sak om spelaren samtidigt vill lämna. Tror inte ÖSK behövde köpa loss Kushtrim, men varför skulle t ex Haddad gå med på att riva sitt kontrakt? Han har en familj att försörja och han kommer ju knappast att hitta en annan klubb innan han är frisk.
Örebro kenya
2012-08-08 21:26
DaSa/ Håller med om att det kan vara bra att banta truppen som man även gjorde när Hammar tog över.

Däremot så är det ju vanskligt att göra sig av med etablerade spelare. Wirtanen exempelvis känns som en spelare som kanske inte rosar marknaden i Allsvenskan men definitivt håller måttet i S1. Han verkar ju även vara lite av en stämningshöjare. Han kan även spela på flera positioner så om han kan tänka sig att ev. följa med ner i träsket så vill jag gärna ha kvar honom.
Örebro "ÖSK-Karl (Nu ska vi mot toppen gå)
2012-08-08 21:23
Befinner mig långt ifrån hemmaplan har nu äntligen lyckats få kontakt och skriva. Har dock kunnat läsa alla inlägg sedan Mjällbymatchen.

Mattias//
Varför vill du höra mitt uttalande efter vad Gruveus sagt? Fattar inte vad jag skall kommentera?

ÖSK-Fans/
Du har upprepade ggr skrivit att Grahn inte belastar ÖSK ekonomiskt, om det nu mot all förmodan skulle vara en sponsor som gör det, varför använder de då inte Grahn i reklamen och vad säger de till revisorn och skattemyndigheten om Grahn står på lönelistan.

Saywee/
Du har snart pm.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-08-08 21:12
Jag tycker ÖSK ska dra in alla av spelarnas löner och hitta "vanliga" kneg till dem istället.
Örebro DaSa
2012-08-08 21:08
Tycker att vi skall fortsätta rensa, hoppas att vi blir av med Eidur och Wirtanen också. Tror att i ett sånt läge som vi är nu så är det bra att ha en så liten trupp som möjligt så att man inte kan smita undan ansvar.
Örebro Stso
2012-08-08 21:02
Kan det inte vara så att ÖSK försöker göra sig av med så många löneposter som möjligt eftersom att Superettan kommer innebära en så pass stor ekonomisk förlust?

Dom har väll insett att det redan är kört och måste spara pengar innan det är dags att bråka i den sura divisionen under Allsvenskan. Just my two cents.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-08-08 21:01
ÖSK Fans//

Då kan de väl sänka Hagges lön då eller sälja honom.
Örebro ÖSK Fans
2012-08-08 20:57
ÖSK KRILLE

Helt fel Hans Lön betalar inte ÖSK, men han får lönen från ÖSK..Han belastar inte ÖSK Fotbolls ekonomi med andra ord....

Haginge, kostar ÖSK pengar mot vad han presterar...
AIK Saywee
2012-08-08 20:57
Sälj Grahn innan jul ;)
Örebro Sogen
2012-08-08 20:54
HIF vidare i cl, det ger dom pengar till att köpa loss Finnbogasson vilket betyder att HIF kan tänka sig å låna ut Sundin.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-08-08 20:50
Riv kontraktet med Grahn av ekonomiska skäl. Det är ju han som får alla pengar och till vilken nytta?
2012-08-08 20:45
Personligen tycker jag att klubben borde riva kontraktet med Haddad också.
Det är bara att inse att killen är idrottsinvalid och knappast kommer kunna komma tillbaka till samma nivå som tidigare med tanke på skador och ålder.
Minatankar
2012-08-08 20:44
D´Artagnan (Örebro) // Delar din analys. Spelare som nu lånas ut och/eller säljs sker i första hand av ekonomiska skäl. Är orolig för att ekonomin är mycket ansträngd.
2012-08-08 20:42
Nja, Peter är en grym boxspelare och visst kunde vi haft nytta av honom t.ex mot Mjällby. Vårt spel i Mjällbys straffområde var obefintligt och då kunde Pettson har varit nyttig. Det är därför jag skriver att det nog var lite förhastat.

Men han är inte någon kontringsspelare. Det är han inte tillräckligt snabb för.
Men ekonomin i kombination av att han förmodligen fått nöta för mycket bänk i höst avgjorde nog att det blev en utlåning.
Örebro omega
2012-08-08 20:37
hur i HELVETE kan vi låna ut spelare till lagen vi krigar om vår existens med?????Helt åt helvete detta
AIK Saywee
2012-08-08 20:34
Även jag tillhör de som tror att det är "klubben" som lånade ut Samuelsson av hemliga skäl (ekonomin)?

PEO hade väl inte sett honom live så värst mycket ...

Förtroendet för de som bestämmer över mitt svartvita ÖSK är mycket lågt för tillfället !!!
Annons: