/fotboll/osk/forum/2466.aspx/fotboll/osk/forum/2466.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sogen
2012-08-10 00:00
Och målbakt Oscar eller Rinne
Postat via SvenskaFans-appen
IFK Norrköping Peking_1897
2012-08-09 23:59
Med Hasani får ni en bra straffskytt också han gör en grej som jag tycker är konstigt att inte målvakterna har läst in och det är han springer fram och stannar upp en tiondels sekund och då har oftast målvakten slängt sig och han kan slå i det hörn inte målvakten slängt sig.

Örebro Sogen
2012-08-09 23:59
Ny vänsterback, Wictorsdon, Berisha, antonnen Yasin, Berger, saeid, bamberg Hasani, wille Ett riktigt bra lag i superettan nästa år.
Örebro Urban,avviken
2012-08-09 23:57
@Sogen:

Hehe ; I detta fall Sköldmark iaf. Förmodligen vår blivande sportchef. Det var även Sköldmark som fixade Peo.
Örebro Sogen
2012-08-09 23:54
Ja det är stor skillnad på Hasani å Flood-värvningar! Ett fall framåt för värvningsansvarig (vem i helvete det nu är)
Örebro Urban,avviken
2012-08-09 23:50
@rirobban:

Eller ett livsfarligt anfallspar i SE 2013
Örebro Urban,avviken
2012-08-09 23:50
Ska vi snacka "Frälsare" så måste ÖSk få in en motsvarande Nedim Halilovic (2006) som kom in och fullständigt räddade kvar ÖSK i serietoppen. Karln gjorde mål på allt och var hyperfarlig för att senare visa sig inte alls hålla i AS.

Men han kom in som "okänd" och inte en etablerad målskytt på hög nivå (då hade han aldrig landat hos ÖSK).

Jag förstår att alla önskar storskyttar till ÖSK i nuläget men man måste vara realistisk. Om ni själva hade varit en sådan spelare hur många av er hade valt ÖSK.

Möjligen kan ÖSK få in en bättre forward på lån som inte får tillräckligt med speltid i en tuff konkurrenssituation. Alternativt som har varit skadad och behöver spela sig tillbaka och få ett skyltfönster. Då kan ÖSK vara ett alternativt.

Men ingen ska ju för ett ögonblick tro att ÖSK kan knyta till sig en etablerad målspottare på hög nivå. Då lever man i det blå.

Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-08-09 23:44
Hellre Shpetim Hasani än en ny Hay Pino eller Flood-värvning.
Örebro rirobban
2012-08-09 23:43
Har nu sett (tror jag) alla Hasanis mål i år, utom straffen mot IFK. Han verkar grym på huvudet och att finna målchanser. Ett anfall med Hasani och Atashkadeh skulle vara så intressant att jag skulle börja tro på allsvenskt spel 2013. Båda spelarna är anfallare som kan göra 10+ mål per säsong. Hoppas man lyckas lösa Hasani snarast och att William blir återställd lika snarast!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-08-09 23:41
Urban,avviken//

Vi får hoppas på att han utvecklas till en ny storback :).
Örebro Urban,avviken
2012-08-09 23:39
@widemarsh:

Aah, ok. Ursäkta min seghet ;0). Jag tror inte på Eidur tlll ÖSK för ett ögonblick. Skulle jag i slutändan ha fel får du gärna håna mig. Det skulle jag gärna bjuda på ;)
Örebro Urban,avviken
2012-08-09 23:37
@ÖSK KRILLE (GFG):

Ja det är helt rätt. U21 har fått kört med temporära försvarare en längre tid och vill ha in "riktiga" försvarsspelare. Det räcker inte med med en men det är en början. Sedan hoppas ÖSK så klart att han skall utvecklas till en seriös aspirant till A-truppen.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-08-09 23:33
Vet inte vad en del har för förväntningar på vilka anfallare ÖSK ska kunna värva?

Tabelläget vi befinner oss i gör det inte lätt att få stora allsvenska stjärnor till ÖSK. Vi är inte speciellt attraktiva som klubb för närvarande.
Örebro widemarsh
2012-08-09 23:29
Äh, skit samma!

Du skrev:
"Det finns inga frälsare ÖSK har råd med alternativt vill till ÖSK"
och jag skrev:
"Förutom Eidur då ;)"
Örebro Urban,avviken
2012-08-09 23:23
@widemarsh:

Förstår inte
Ahlstrom
2012-08-09 23:19
Till skillnad mot många andra så hoppas jag att ni hänger kvar för bättre med ett lag i allsvenskan där det finns intresse än t.ex BP kommer upp. Nu till det jag igentligen är inne för och det är skriva om Hasani.

Är bara och gratulera om han går till er redan nu i höst för ni får en spelare i form han gjorde ett mycket fint mål borta mot HIF och var en av dom bästa spelarna tillsammans med Smedberg senast mot Göteborg. Han kommer bli ett jätte hot för alla allsvenska lag ni kommer möta med hans huvudspel och Smedberg hade ett bra samarbete med honom på fasta situationer och ni har Bamberg som också har bra inläggs fot och är bra på fasta situationer.

Har följt erat forum idag och sett en del som är skeptiska men spelar ÖSK ett rakt 4-4-2 med bra inlägg så kan jag lova att han kommer vara ett stort hot och han är som sagt va just nu i mycket bra form och jag och många med mig hade helst sett honom kvar och han går efter säsongen. Förr så kladdade han mycket och tappade boll men dom senaste 3 matcherna har han vart mycket bra och senast var han en av dom bättre på plan och var nära vid minst 2 ggr att göra mål.

Jag önskar honom lycka till och er också och hoppas ni grejar att hänga kvar.
Örebro widemarsh
2012-08-09 23:16
@Urban,avviken:

Det var ett skämt...

...eller?
Örebro Sogen
2012-08-09 23:13
Rirobban har helt rätt. Samuelsson har gjort 0 allsvenska mål i år Hasani 5! Vi är inte i ett läge där grymma forwards står i kö för att krita på för oss. Folk som förväntar sig allsvenska stjärnspelare är faktiskt pinsamt okunniga!
Örebro Urban,avviken
2012-08-09 23:10
@widemarsh:

Eh ?
Örebro DaSa
2012-08-09 23:07
Vad tror ni Hasani kostar i månaden? 60000kr? Känns som satsningen på honom skickar ut en signal till fotbolls-sverige att vi sänkt ribban rejält...
Örebro widemarsh
2012-08-09 23:04
Urban,avviken // Förutom Eidur då ;)
Örebro Urban,avviken
2012-08-09 23:03
@Stolt ösk-are:

Det finns inga frälsare ÖSK har råd med alternativt vill till ÖSK. Lev i verkligheten. ÖSK har noll antal centralforwards tillgängliga. Alla naturliga forwards är välkommna som är bättre på positionen än Kalle och Marcus.

Man måste också se att ÖSK måste tänka över tid. Förmodligen blir det SE nästa år. Då måsta man sätta i ljuset ett anfallspar som heter Hasani/Samuelsson. Och så mycket kan jag säga, att det är faan så mycket bättre än vad ÖSK hade 2006 när de gick upp. Då saknade man också fullständigt naturliga forwards och körde med omskolade mittfältare.
Örebro D´Artagnan
2012-08-09 23:02
@Minatankar:

Problemet är att vi är medlemmar i ÖSK Fotbboll och aktieägare i Spelarinvest MEN den intressanta ekonomi ligger väl dold ÖSK ELITFOTBOLL AB.(=Hemliga klubben)
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-08-09 23:01
Jag tror det blir helt ok med Hasani. Han hade kunde ha valt Norge och där med fått högre lön. Han valde ÖSK och alla spelare som väljer att spela för sportklubben är välkomna.

Så jag säger välkommen till världen vakraste sportklubb Shpetim Hasani.
Örebro rirobban
2012-08-09 22:52
Det man kan säga om Hasani är att han verkar fått fart på målskyttet senaste åren. Han gjorde 7 allsvenska mål förra säsongen, Rama gjorde iofs 8 st, men hur många spelare i ÖSK brukar komma nära den siffran annars? Inte speciellt många. Hasani beskrivs som annat än målgörare dessutom. Han kanske inte är en frälsare, men en mycket viktig pusselbit, och att ÖSK skulle kunna få in någon bättre finns inte på världskartan!
Stolt ösk-are
2012-08-09 22:45
Septim hasani har spelat 160 matcher och har endast lyckats peta in 40 bollar och då är ca 90 matcher i superettan. Detta är ingen frälsare
Stolt ösk-are
2012-08-09 22:33
Tror absolut inte att Hasani är nån som helt plötsligt ska börja att göra mål. Peter Samuelsson har ju bättre målsnitt i superettan haha. Läste lite statistik och det är inget att lyfta på hatten för :(
Örebro kenya
2012-08-09 22:30
Bedoya kan bli klar för HIF imorrn...
Örebro Palermo
2012-08-09 22:29
Någon som sett eller hört något om Bedoya? Han skulle ju vara så gott som klar för Helsingborg....

Med Mattias Lindström borta några veckor så kanske de ska krita kontrakt... Eller kan man hoppas på den gode Ale, trots både hans och agentens dementier?
Örebro Urban,avviken
2012-08-09 22:04
@nokkan21:

Så klart han tror det. Vad ska han annars säga menar du? Att det är kört?

"Jag har inte ägnat SE en tanke" säger J.S samtidigt som hans näsa växte trettio centimeter

Annons: