/fotboll/osk/forum/2458.aspx/fotboll/osk/forum/2458.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
svartvitt i sthlm
2012-08-12 22:43
några reflektioner från västra läktarn: Ett bottenlag har inte råd att ge bort mål som vid 0-1, tyvärr har vi ju värvat två likadana målvakter som varvar kanonräddningar med pajaskonster, hur vore det att köpa en stabil keeper från superettan som tar det han ska?? Lirade Boris i sneakers? han låg ner på mattan ungefär lika mycket som den där svenske brottaren som blev bortdömd i os.. inte för att Grahn var superb på något sätt, men inte helt lätt att hoppa in efter att ha blivit hånad av AIK-fansen hela pausen, han kan i sina bästa stunder iaf hålla i bollen lite å det behövs! Haginge kan inte spela på mitten, snälla låt detta vara sista gången! Det kändes inte som att nån av spelarna trodde att det var möjligt att vinna, det är ju inte direkt Barca vi möter men med sån inställning kan man lika gärna ge upp oavsett vilka som står på andra sidan.. ser tungt ut nu, men det är då det gäller som mest att visa hjärta å ta ett steg framåt istället för att gömma sig, aldrig har chansen att bli hjälte varit större.. Kom igen nu sportklubben!!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro widemarsh
2012-08-12 22:33
+ Ajdarevic, Simon Nurme, Oskar Johansson och Erik Nilsson.

Och framför allt Patrik Anttonen, ni vet han som spelade i Landslaget nån match och var en av allsvenskans absolut bästa ytterbackar. Var tog han vägen?
Örebro kenya
2012-08-12 22:25
Pohlman// Vi har väl egentligen inte tappat fler spelare än andra lag har gjort. Vi har bara inte ersatt de spelare vi tappat tillräckligt bra.

Alvbåge, Almebäck, Magnus Kihlberg, Fredrik Nordback, Nordin Gerzic, Alejandro Bedoya, Roni Porokara, Eric Bassombeng, Kim Olsen, Paulinho, Paulinho Guara, Robin Staaf, Adriano Munoz, Riku Riski, Anthony Flood,

Blev fler spelare som passerat under årens lopp än vad jag trodde. Har säkert missat någon också.
svartvitt i sthlm
2012-08-12 22:10
Ett bottenlag har inte råd att ge bort mål som vid 0-1, tyvärr har vi ju värvat två likadana målvakter som varvar kanonräddningar med pajaskonster, hur vore det att köpa en stabil keeper från superettan som tar det han ska?? spelade Boris i sneakers? han låg ner på mattan ungefär lika mycket som den genomsnittlige brottaren i os.. inte för att Grahn var superb på något sätt, men inte helt lätt att hoppa in efter att ha blivit hånad av AIK-fansen hela pausen, han kan i sina bästa stunder iaf hålla i bollen lite å det behövs!
AIK Kribba
2012-08-12 22:04
För ett par år sedan var ni ju tidvis strax under den absoluta toppen och nosade med ert lag,och det i rätt långa perioder. Ni verkar ha tappat precis allt sedan den tiden. Nu ser det bara superetta aktigt ut...precis som jag trodde det skulle göra för syrianska och åtvidaberg....vad har hänt,och hur ska ni kunna vända på detta riktigt tunga ok...två kuggfrågor för Örebro i år..
AIK Pohlman
2012-08-12 21:49
Kan ingen här ge mig en ÖSK elva på spelare ni tappat under de två senaste åren.? Spelare ni sålt eller som slutat. Borde väl kunna vara en hygglig elva men jag har ingen koll på t ex ytterbackar som lämnat er.
Örebro deportivista
2012-08-12 21:45
(dubbel)
Örebro deportivista
2012-08-12 21:45
Grohl,

Jag försöker alltid ge beröm för det som är bra, och kritik mot det som är dåligt (och Sixten och Sjögren och styrelsen har gjort både bra och dåliga saker) - men det är därför jag menar att det är lite oroande att den nytändning som P-O började med nu verkar ha kommit av sig.

Det är inte bara i den här matchen som jag undrar om det finns någon genomtänkt taktisk plan i P-O:s coachning. Det finns ju en risk också med att experimentera för mycket med spelare in och ut i startelvan och under match, då det blir svårare att skapa ett samspelt lag.
Örebro D´Artagnan
2012-08-12 21:40
Vi har problem både på mittfältet och i anfallet. Frågan är hur P-O kan omformulera mittfältet.
Saeid gjorde ett bra inhopp. Grahn och Astvald dåliga inhopp.
Örebro Grohl
2012-08-12 21:03
Deportivista/
Sixten hade en spelide som var totalt sönderläst av samtliga lag i allsvenskan och som pga detta ledde till typ 20 raka förluster. Han hade även en sällsynt förmåga att inte kunna anpassa denna spelide för fem öre.

PeO kommer till allt annat än ett dukat bord, Sixten, Sjögren m.m. har tillsammans byggt detta lag som nu ska försöka vara just ett lag. Knappast en uppgift man fixar på en månad
Örebro Kajanus
2012-08-12 21:00
Ta in den spanska 4-2-3-1-modellen nu. Den är den snabbaste omställningsspelstilen man kan arbeta med. Snabbt spel, fyra i anfallet och som försvarande lag går den till 4-5-1.

Tomer
Haginge - Berisha - Wiktorsson - Wowoah
Grahn - Berger
Bamberg - Alimi - Rama
Hasani

Med den uppställningen kan jag lova en vinst mot Gefle. Men vi vet ju att det inte kommer att bli så.
Örebro deportivista
2012-08-12 20:54
3 ? När man kommit hem från råsunda.

Vet P-O vad han gör? Det såg inte ut som att laget hade någon (varken offensiv eller defensiv) taktisk plan idag. Löpbollar mot Hasani (som aldrig stack), Rama som stannade upp varje gång han hade bollen (så AIK hann täcka upp), etc?.. Sixten hade iallafall en spelide (som inte alltid funkade).

Är skillnaden i poäng under hösten en konsekvens av att Berisha nu är frisk? Han var klart bäst i laget, med Haginge som enda konkurrent. (lite humor att Saied blev utsedd tll bästa ÖSK:spelare: troligtvis för att han var inne på planen kortast tid...)

Vad ska vi ta oss till med Grahn? Han vill inte spela som "offensiv" mittfältare men han gör inte jobbet när han nu fick chansen. Efter 20 minuter på planen - med AIK i anfall - så stod han och vilade på mittplan. Boris må inte kladda på bollen lika mycket, men han gör jobbet och är ett hot på fasta - ÖSK blev mycket sämre av bytet.
Örebro Grohl
2012-08-12 20:38
Jag tycker inte att vi förtjänar att spela i allsvenskan, jag tycker att de personer som får betalt av ÖSK för att utföra ett jobb förtjänar ett underkänt betyg i form av nedflyttning. Jag hoppas nästan att vi åker ur så utrensningen kan ta ordentlig fart.
Örebro Conjuration
2012-08-12 20:30
Befarade att det kunde sluta illa. Gapet upp till Gefle ser ganska stort ut nu. Snart handlar överlevnaden om att vinna varje återstående match och det är inte realistiskt.
Minatankar
2012-08-12 20:10
Retarded Jimmy (Örebro) 19:00 // Tycker det är värt att pröva din uppställning!
Örebro ÖSK-Boldt
2012-08-12 20:09
Stso//. Fyfan vad roligt sagt. :D Inget med ösk är egentligen roligt. Men vi får väl skratta åt oss själva. Gråta o spy orkar man ju inte längre.
Örebro Stso
2012-08-12 20:06
Vilken mardröm det vore med derbyn mot Forward i Superettan nästa säsong, där Forward dessutom vinner.

Näfver och Ingvarsson gör åttor runt Wirtanen och Fantomer...
Örebro Brus-Nilsson (Nordin tog tåget)
2012-08-12 19:56
Forward ångar på och leder nu Div.1....alltid något att glädjas över!
Örebro rirobban
2012-08-12 19:52
Okej tack för svar. Antar att Gefle-matchen blir en sådan match då ÖSK kommer att ha mera boll och att Hasani kanske kan få mera att jobba med.
Örebro widemarsh
2012-08-12 19:51
@rirobban:

Svårt att säga, han var i princip inte inblandad i spelet över huvud taget. Får nog vänta till en match där ÖSK har lite eget spel innan man kan bedöma honom.
Örebro rirobban
2012-08-12 19:48
Jag har inte sett något av matchen, men hur såg Hasani ut?
Örebro Marquis de Sade
2012-08-12 19:01
tja, bara spelarna börjar ge 100% nu så ordnar det här sig.

*ironi*
Örebro Marquis de Sade
2012-08-12 19:01

*ironi*
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-12 19:00
Anntonnen-----Berisha------Wiktorsson-----Wowoah

---------Haginge----------Saeid-----------------

-----------------Grahn--------------------------

Bamberg----------Hasani-----------------Rama----

Back to 4-3-3. Vi behöver tre gubbar i mitten

Örebro Ståplats är bäst
2012-08-12 18:57
Fullständig överkörning,snarare var 3-0 i underkant...så stor var klasskillnaden.Trodde inte det gick att bli sämre än det var mot Mjällby men dagens match var ju än värre.Tycker jag se mig samma uppgivenhet i Ljungs ögon precis som hos Sixtens.Hade det inte varit för att Gefle är nästan lika usla så hade ju SE-platsen redan varit ett faktum!
Örebro widemarsh
2012-08-12 18:48
Fyfan, nu är vi nere på Polsk topplagsnivå. Helt värdelöst. Det är två saker som gör mig mest oroad. Nr. 1 är bristen på tekniskt kunnande i laget, bollbehandlingen är helt jävla usel rakt igenom hela laget. Nr. 2 är bristen på kämpaglöd, stolthet, hjärta och passion.

Sen att vi har en målvakt som ger bort 1-0 i det psykologiskt tyngsta läget i hela matchen gör ju inte saken bättre. In med Tomer nästa match, om vi inte tänker värva en ny.

Det här måste varit den sämsta matchen i år. Inte mycket har förändrats med PeO, förutom en ultradefensiv balans och färre målchanser. Kanske borde byta tränare med två matchers mellanrum för att behålla "ny tränare-effekten" hela serien ut.

Och till AIKarna, ni behöver inte skriva att vi är usla. För det vet vi redan.
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-12 18:45
@Ponchoo!:

Jaså? Du borde öppna en blogg enbart för oss och hålla oss informerade
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-08-12 18:44
Vi har inte det innermittfält som krävs för att lira fin och attraktiv fotboll. Vi har knappt någon offensiv innermittfältare i ÖSK för närvarande.

Innermittfältet sitter i knät på backlinjen och det blir alldeles för stort avstånd mellan mittfält och anfall. Vilket innebär att anfallarna får förtok för lite understöd.
Örebro zxcv
2012-08-12 18:29
De får en chans till. Förlorar vi poäng emot Gefle så kommer jag ha mycket svårt att bry mig längre.
Jag kommer tillbaks när vi börjar vinna isåfall.
AIK Ponchoo!
2012-08-12 18:26
Vinner ni inte kommande match så kan ni se fram emot matcher mot Falkenberg och Umeå FC till nästa säsong.
Annons: