/fotboll/osk/forum/2452.aspx/fotboll/osk/forum/2452.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marquis de Sade
2012-08-14 10:37
Saywee// hockeyn spelar högt. slår satsningen igenom och hockeyn går upp, samtidigt som vi åker ur, så står vi inför några riktigt, riktigt mörka år.
Örebro Marquis de Sade
2012-08-14 10:35
kom igen svartvitt - genomför en intervju med någon från styrelsen. eller ännu hellre en live-chat.

*grälsjuk*
AIK Saywee
2012-08-14 10:27
Tabuvarning, varnar känsliga supportrar för OT-inlägg !!!

Jag blir lite avundsjuk på satsningarna i Örebro Hockey.

En säsong till, spelar de allsvenskt på Behrn Arena :)

Sedan kanske de inte spelar i Allsvenskan, utan i Elitserien ?

Lite om Riddervall i dagens NA.

Förlåt, kunde inte riktigt låta bli, för jag gillar även den förbjudna lagsporten.

Fast jag hejar ju på SPORT allra mest !!!
AIK Saywee
2012-08-14 10:15
Tycker lite synd om BP som är STOCKHOLM´s stolthet,
fostrar spelare hit och dit ...

... de borde ha bättre publiksiffror, de lirar faktiskt fotboll.
Örebro Mattias69
2012-08-14 10:13
@Saywee:

Hammarby snittar straxt över 9 000 personer, så visst spelar fotbollskulturen en stor roll. Till det kan tilläggas att Djurgården "bara" kommer upp i ett hemmasnitt på 8 623 personer.
Örebro Mattias69
2012-08-14 10:11
Som en liten kommentar till BP:s publiksiffror. I division 1 norra leder Östersunds FK med ett snitt på 1 493 och division södra leds av Örgryte på 1 805 personer. Grattis allsvenskan att få upp BP igen!
AIK Saywee
2012-08-14 10:08
Mattias69, angående publiksiffror i AS/SE

"Du kan ju jämnföra själv. Allsvenskans 3 sista lag vs topp-3 i Superettan (respektive lags hemmasnitt så här långt)"

Fast det är lite skillnad på lag och lag och fotbollskultur och storlek på städer och lite till, men visst är det väl som du skriver ...

Tack för svaret, jag inbillar mig att skillnaden normalt är ganska minimal?
AIK Saywee
2012-08-14 10:05
Mattias69, 09:57,

då "vet" vi iallafall att vi kan fira guldet 2015 med Bamberg och Sigurbjörnsson, om den officiella visionen fortfarande gäller, på den officiella hemsidan ...

... optimismen återkommer lite grann :)

Heja SPORT, kämpa hela hösten !!!
Örebro Mattias69
2012-08-14 10:04
@Saywee:

Du kan ju jämnföra själv. Allsvenskans 3 sista lag vs topp-3 i Superettan (respektive lags hemmasnitt så här långt)

ÖSK 6 330
GAIS 6 088
Gefle 3 778

Östers IF 3 090
BP 851
Halmstads BK 3 851

Örebro Mattias69
2012-08-14 09:57
Jag har roat mej med att kolla spelarnas kontrakt och jag var ett tag orolig att vi inte skulle ha knappt en enda spelare med oss ner i Superettan men enligt fotbollstransfer.com är läget följande:

Patrik Haginge flerårigt
Patrik Anttonen 2012
Magnus Wikström 2012
Ilir Berisha 2014
Tommy Wirtanen 2012
Samuel Wowoah 2012
Christoffer Wiktorsson Flerårigt
Eidur Sigurbjörnsson 2015
Boris Lumbana 2012

Denis Abdulahi ?
Emil Berger 2012
Tobias Grahn 2013
Mohammed Saeid ?
Marcus Astvald 2013
Ahmed Yasin 2014
Daniel Bamberg 2015
Armend Alimi 2014

Shpetim Hasani 2014
Andreas Haddad 2013
Kalle Holmberg ?
William Atashkadeh flerårigt
Valdet Rama 2013

Vissa spelare kan vi ju vara glada för att deras kontrakt går ut i år, andra bör ÖSK nog försöka få till en förlängning med snarast.
AIK Saywee
2012-08-14 09:55
Sälj Sköldmark!

Köp Sjögren!
AIK Saywee
2012-08-14 09:52
Tänkte på en grej, trots att jag fortsätter min optimism, men realisten i mig förbereder sig för, bereder sig på, spel i (gud förbjude) Superettan :(

Om man jämför publiksiffrforna i toppen av SE,
med publiksiffrorna i botten av AS, hur blir det då?

Är/blir det någon större skillnad?

Köp många plastkaschar med det vackra klubbmärket,
jobba hårt i höst, stöd klubben !

Örebro ÖSK Fans
2012-08-14 09:38
Tycker det är sjukt att dom inte gjort fler värvningar, men jag tror dom inriktar sig på super1an och sparar pengar till det...

Sjögren är en pajjas!
AIK Saywee
2012-08-14 09:27
Sälj Gran(ar) inför jul, köp Stojan.

Örebro 707
2012-08-14 09:05
Återigen, det hänger ju inte på en enskild spelare. Som du skriver KCM så släpper försvaret motståndarna till för många avslut, men samma sak tvärtom. En osäker målvakt som gör såna misstag som vid 1-0 målet skänker en orolighet i försvaret som vi just nu inte hanterar. Då är det bättre att ha en målvakt som är stabil men kanske inte gör tokräddningar! Vem jobbar egentligen med försvaret är det Ljung eller Bunjaki?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!)
2012-08-14 08:56
Återigen, Alvbåge bjöd också på en hel del mål förra säsongen och ändå ville många ha honom kvar.

Det är betydligt svårare att undgå att gör misstag när man har i snitt 10 skott på sig varje match än om man har tre, som snarare var fallet gällande Alven.

Med det sagt tycker jag inte att Sankan är världsbäst, utan en medelgod Allsvensk målvakt. Sen att han gör en hel del saker som inte faller alla på läppen må väl vara hänt. som gammal målvakt vet jag att alla målvakter har sin stil. Men problemet är att vårt försvar och mittfält låter motståndarna komma alldeles för nära vår målvakt och dessutom låter dem ta alldeles för många avslut. då blir det mål för eller senare oavsett målvakt.

Bevare mig för Tomer. Han har en betydligt sämre speluppfattning än Sankan. Med honom i mål mot AIK hade de gjort minst 6 mål. Sankans misstag vid 1-0 målet har Tomer gjort flera gånger om.

Jag tor tvärtom att hade Sixten valt att behålla Sankan i mål hela våren så hade det gått bättre rent poängmässigt..
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-14 08:31
Trots alla motgångar för ÖSK. Uppgivenhet, besvikelse och vrede hos oss fans. Känslan av att det går åt helvete.

Ställ upp på fredag och kom ned till BA. Det är sista tåget. Sista chansen. Ställer vi inte upp då så visar vi hela AS att vi skiter i om killarna åker ur.

Kom ned! Heja! Klappa! Stötta! Ge ÖSK en "sista" chans!

Det är ju fredag också. Då kan man gå ut efteråt, ta en öl och diskutera segern över Gefle!

KOM IGEN NU! JAG VILL SE 7000 PÅ FREDAG OCH VI SKALL ÅTERUPPLEVA GAIS-MATCHEN 2007!!!! ATT BO PÅ VÄSTKUSTEN GER INTE DISPENS ATT SLIPPA KOMMA TILL DENNA ÖDESMATCH!!
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-14 08:28
Crona om ödesmatchen på fredag
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-14 08:21
Ska man kasta ut folk från laget pga av missar som direkt el indirekt leder till baklängesmål borde inte Wowoah spelat en match sedan 2008. Jag vet inte hur många mål den mannen borde ha förhindrat. Jag har tappat räkningen

Men jag håller med om, trots allt, att Sandqvist nästan bjuder på ett mål i varje match. Och det är ju ingen tvekan att det ger en jobbig uppförsbacke för ett lag med lågt självförtroende. Släpper man inte in mål kan man kanske så småningom jobba sig in i matchen medan motståndarna blir alltmer frustrerade. Och jag tror nog tanken är lite så hos Peo och laget. Om man i det läget bjuder på mål spricker hela planen s.a.s. och tvärtom får antagonisterna mer energi istället för frustration

Särskilt med tanke på hur svårt ÖSK har att komma till riktiga avslut. Det problemet hade man med Sixten också för den delen även om man spelade lite tjusigare. Men det gör det så mycket svårare för ÖSK att kvittera när man saknar spets och insläppta mål kan bli så ödesdigra av den orsaken.

Örebro Bulten i Boo
2012-08-14 08:11
@ÖSK Fans:

Hmmm... För det första: En match är väl inte "körd" om man ligger under med 2-0 och det återstår fyrtio minuter?? (Tänk om AIK:arna hade känt så i matchen mot Norrköping i våras då de hamnade i ett snabbt 2-0-underläge, en match de till slut vann med 5-2!) Sedan är det en annan sak om eventuellt vissa av våra spelare synes uppträda som om så vore. Om hela laget hade spelat med samma inställning som Sandqvist i andra hade det mycket väl gått att hämta in. För det andra: Vilken målvakt blir "avslappnad" när han släppt in två mål på femtio minuter?? För att spela på elitnivå är det väl inte "avslappnad", utan taggad, typ "- jag ska faan visa dem!" som man blir i lägen likt det i söndags.
Statistiken som KCMarten hänvisar till:
Skott: 22-4 (7-3)
- på mål: 14-1 (2-1)
- utanför mål: 4-1 (2-1)
- i målställningen: 3-1 (1-0)
- - i ribban: 2-1 (0-0)
- - i stolpen: 1-0 (1-0)
- täckta: 4-2 (3-1)
Hörnor: 10-3 (9-2)
Målvaktsingripanden: 1-9
Örebro ÖSK Fans
2012-08-14 07:49
Holmberg tyckte dom spelade bra i första halvlek, skrämmande..
Örebro ÖSK Fans
2012-08-14 07:47
jo men då är matchen körd och han kan börja spela avslappnat!! Vad gör det om han börjar göra idioträddningar när matchen är körd!? När det väl gäller är han så nervös så han har skit i brallan! Världens enklaste skott väljer han att boxa sämre målvakt med fötterna får man leta efter...

nee fy fan, in med Tomer...
Örebro KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!)
2012-08-14 07:33
Sandqvist gjorde ett misstag vid 1-0 målet. De andra målen är rena försvarsmissar. I andra halvlek höll Sankan nere siffrorna rejält med den ena idioträddningen efter den andra, så visst har BiB rätt gällande Sankan.

vVktigt att nämna är även att Sankan gjorde en hel del räddningar innan 1-0 målet också, men tillåter man ett lag att anfalla så mycket som ÖSK tillät AIK, så kommer misstagen för eller senare oavsett vem som står i mål.

Så tyvärr är vi fans rätt enögda. Vi ser hans misstag men missar alla positiva insatser. Det var INTE Sankans fel att vi förlorade mot AIK. Det var lagkollapsen som såg till att vi förlorade. Tack vare Sankan blev dock siffrorna betydligt lägre än de kunde ha blivit.

Titta på bollinnehavet och avslut på mål innan ni sågar målvakten. Där har ni svaret på att det gick som det gick.
Örebro ÖSK Fans
2012-08-14 07:21
Bulten i boo

Vi såg nog inte samma match

Vi kan inte ha en målvakt som slänger in bollar gång på gång....
Länktips: Bu
Örebro Bulten i Boo
2012-08-14 07:09
@707:

Jag tyckte, som skrivet att Sandqvist spelade suveränt i andra halvlek mot AIK och räddade oss från ett fullständigt (mo-)ras. Hade gott och väl kunnat bli 6-, 7-, 8-0 typ till AIK.. Att peta honom efter den insatsen vore att ge lite väl konstiga signaler.
Örebro Palermo
2012-08-14 06:15
Tomer
Anttonen-Ilir-Mange-Viktorsson
Hagge-Grahn
Bamberg-Alimi-Rama
Hasani

alt

Tomer
Anttonen-Ilir-Mange-Viktorsson
Bamberg-Grahn-Hagge
Rama
Hasani - Holmberg (Astvald, Yasin)
AIK Saywee
2012-08-14 01:10
Förresten, vad är "ansvarsfrihet" för något?
AIK Saywee
2012-08-14 01:09
Kumbala (Sundsvall) leder mot Brus-Nilsson (Örebro) med 20-19 i gårdagens tumtryckartävling ...
AIK Saywee
2012-08-14 00:54
MrCrowly, vad hakar du upp dig på ?

Är du också anonym ?

ÖSK-Karl har inte skrivit speciellt mycket i går kväll, han har bara nyligen, denna morgon, främst citerat lite av vad "klubben" skrivit ......

Heja SPORT, kämpa hela hösten :)
AIK Saywee
2012-08-14 00:49
Skall bli intressant att se vem som först förstår att misslyckandet är ett faktum och därmed frivilligt avgår. Styrelseledamöter som presterat så totalt fel kan väl knappast få fortsatt förtroende, eller kan de det?

Snurrigt, rörigt och hemligt !!!
Annons: