/fotboll/osk/forum/2451.aspx/fotboll/osk/forum/2451.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-08-11 14:38
@Benny Böckling:

Vet ej, men det gjorde nog ont när han blev tunnlad senast,
sedan är ju frågan om han inte var skadad redan innan han kom till Örebro?
Örebro KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!)
2012-08-11 14:36
Urban,avviken //

Kan det finnas en tanke bakom uttagningen?

P-O kanske vill hindra AIK´s första anstormning med Haginge och Boris och sedan ha Saied som en joker att kasta in i andra halvlek? Vi måste ju vinna och då får vi ju inte chansa och riskera något bakåt.
Örebro Urban,avviken
2012-08-11 14:29
- Någon som vet varför Wowoah är petad?

Får backa en smula i mitt syrliga inlägg om Bedoya. Fick lite mer förklaringar i dagens pappers NA. Tydligen har bara Bedoya skrivit på för hösten och vill sedan vidare. Att han valde HeIF beror naturligtvis att han under det halvåret vill ha ett skylfönster. Fast jag förstår inte riktigt varför HeIF är så kortsiktiga.

Vilket fall trodde jag Bedoya skrivet ett flerårigt kontrakt med HeIF vilket han alltså inte gjort.

Jag känner mig inte bekväm med både Haginge och Boris tillbaka. Två helt inkompetenta passningspelare brevid varandra. Ok, på bortaplan möjligen. Men Peo talar ju mycket nu om ÖSK:s undermåliga passningsspel och att han vill förbättra offensiven.

För er som är äldre som jag kanske kommer ihåg att Roy Hodson gärna hade två köttare (Carlos Gustavsson och Tommy Stål). Men då spelade ÖSK annorlunda och spelade långa bollar över mittfältet på en stor target. Grisarna på mitten hade bara uppgiften att trasa sönder motståndarnas spel och vinna tillbaka bollen.

Personligen ser jag mycket mer boll i Saed än i Boris samtidigt som Saeid kan stötta Haginge i defensiven. Han tillför mycket mer energi och rörelse.

Men men...
Benny Böckling
2012-08-11 14:00
Är Grahn fortfarande skadad?
Örebro The Ox
2012-08-11 13:55
Angående Paulinho. Har det ens gjorts något försök att få tillbaka honom nu när Peo och Bunjaki är nya i tränarleden?
Postat via SvenskaFans-appen
2012-08-11 13:51
@D´Artagnan:

Intressant elva..

Det verkar som om Wiktorsson kan ta ordinarieplatsen på vänsterbacken på sikt. Det verkar som om P-O börjar spela in nästa års startelva redan nu.

Bra i så fall.
2012-08-11 13:48
D´Artagnan //

Det blir mer och mer tydligt att det förra tränarteamet inte direkt lyckats skapa en bra stämning i laget. Om det du säger stämmer, vilket jag är övertygad om att det gör, så är det sorgligt att se hur de "skrämt" iväg den ena nyckelspelaren efter den andra. Paulinho valde ju t.o.m hellre att stanna hemma och strunta i karriären än att spela för "den envise" och hans adept.

Jag börjar fundera på om det ens finns någon spelare som Mosander inte spytt ut syrliga kommentarer om. Det skulle vara Wowoah, då..

Jag är oerhört lättad över att vi har ett nytt tränarteam nu. Nu gäller det bara att få till resten av organisationen.
Örebro D´Artagnan
2012-08-11 13:45
Morgondagens startelva, se länken
Örebro D´Artagnan
2012-08-11 13:39
Bedoya på HeIF hemsida:
"– Ska jag vara ärlig så hade jag inte trott att jag skulle komma tillbaka. Men min första tid i Sverige var bra. "

Det spårade tydligen ur både med Sjögren (kontrakt) och tränarna. Mossander hade en del syrliga kommentarer om Bedoya på ett spelarinvest-möte
svartvitt i sthlm
2012-08-11 12:21
Dags för en vinst på råsunda! ÖSK klarar ju sällan att vara favoriter och det slipper man ju imorgon :-) Håller ställningarna på västra sitt - låt oss slippa söderstadion nästa år!!
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2012-08-11 11:18
Som några vet så arbetar jag med kommunikation inom ett större bolag. Därför ligger detta ämne mig varmt om hjärtat. Inom de flesta brancher och tydligast inom dessa som har automatiska följare finns ett ökat begär av kommunikation. Jag tycker det är bra att denna diskussion kommer upp nu när det sker förändringar inom klubben.

För ösk:s del handlar det om att definiera vad den slugiltiga målsättningen är. Jag skulle säga att det är "öka antalet medlemmar". Fler medlemmar betyder pengar. En medlem går på matcherna, köper souvenirer och framför allt pratar gott om klubben (kommunikation).

För att uppnå fler medlemmar kan man som förslag:
Värva kända spelare.
Värva lokala spelare.
Skapa en show krig produkten.
Välgörenhet.
Sammarbeten mellan företag eller medlemmar.
Kommunicera. (Gratis)

Att vinna smguld skulle absolut hjälpa till att få fler medlemmar, men det får inte vara ett intern mål, utan enbart kommuniceras ut externt.

Definition av en medlem är för mig en person som följer laget, både på tv och på BA. Personen måste alltså inte betala avgift till ösk.
Örebro D´Artagnan
2012-08-11 10:19
Grixx // Jag är känslig för detta med öppenhet, därför reagerar jag med ryggmärgen.

Speciellt när det gäller ÖSK som har blivit mycket slutna genom ÖSK Elitfotboll AB = "Hemliga klubben". Bl a därför har verksamheten blivit mycket sämre.

Man har definitivt inte tänkt igenom vilket existensberättigande man har. Gör man det kommer rätt öppenhet som en naturlig konsekvens.

Mot en seger mot AIK.
Örebro Grixx
2012-08-11 10:02
D´Artagnan// Hoppas du inte tolkar som att jag är emot större öppenhet. Att det fanns några "om och men" i texten var mer en undran om det är dessa argument som bromsar klubben att berätta mer....och att det faktiskt går att släppa ut mer än man gör.

Om andra klubbar är avsevärt mycket bättre vet jag inte men vi är def inte de mest öppna.

När det gäller hyschandet angående spelaffärer så tycker jag mig ändå se att det i stort sett vid varje transfer sitter en sportchef i kvällstidningarna som säger att de inget vet eller kan säga.
Örebro D´Artagnan
2012-08-11 09:41
Grixx // Man måste ställa sig frågan "Vilket existensberättigande har klubben?" Svaret blir aldrig "Ledningen och styrelse" utan det blir "medlemarnas och supporters". Och för mindre klubbar "spelare och samhälle".

ÖSK är den hemligast elitklubben. Ju mindre öppenhet ju sämre skött blir verksamheten. Min slutsats blir då att ÖSK har den sämsta skötta verksamheten av elitklubbarna.

"Även klubben måste kunna tycka att det är inspirerande att kunna delge mer." // Med den inställningen har man inte fattat varför man har ett existensberättingande.

"Det finns väl inget lag i AS som berättar några namn innan presskonf" // Visst finns det sådana, många klubbar har t ex medlemsmöten med bredare innehåll än att rösta på ett förslag på dagordning.
Örebro Grixx
2012-08-11 09:01
Alla förväntar sig nog en vettig balans i öppenheten. Mer info kan man säkerligen ge från läget som det är idag. Även klubben måste kunna tycka att det är inspirerande att kunna delge mer.

Det behöver ju ändå inte betyda att man behöver stjälpa affärer. Likväl som agenter, andra lag, företag, show biz och liknande inte ger oss allt om läget så går det givetvis att ge oss mer.

Det finns väl inget lag i AS som berättar några namn innan presskonf men något mer skulle man nog kunna berätta när det är saker på gång.

Bara att säga att det sker förhandlingar med någon/några låter bättre än att säga att man letar eller att det kanske dyker upp något om någon vecka osv.
Örebro D´Artagnan
2012-08-11 08:32
Det finns vissa nick här på forumet stöttar klubbens hemliga linje så mycket dom orkar. Vissa sakaker behöver vara hemliga men inte allt. Då är man i fel branch, det är bara att lyfta blicken som titta runt hur andra agrerar.

Helmigheten är emot medlemarnas och supporters önskemål. Klubben är till för medlemarnas och supporters och klarar sig inte utan dessa. Ledningen och styrelse är verktyg för att öka antalet medlemarnas och supporters och ge dom en bra upplevelse.
Tills vidare får vi hålla till godo med läckor och fri fantasier. Och Grahn lögner från ledningen.

Jag hoppas medlemarnas och supporters under hösten kan öppna upp klubben. Men det kräver troligen att nytt blod kommer in. Vi lever i ett öppet samhälle.

Tills vidare får vi hålla till godo med läckor och fri fantasier. Och Grahn lögner från ledningen.
Örebro Urban,avviken
2012-08-11 08:16
Dubbel
Bolaget
2012-08-11 01:30
Såg att det spekulerades lite här om Anton Westerlund innan. Han hade hemlängtan, därav valde han att flytta närmare hem. Elfsborg trodde hårt på killen men ville inte stå ivägen när han inte trivdes.

Önskar honom alla lycka till i ÖSK och även er lycka till med att hålla er kvar!
Örebro Palermo
2012-08-11 00:49
Kanske vore något för Sjögren och co att checka...?

http://www.fotbolltransfers.com/site/player/468
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-08-11 00:46
Jag vill se ett rent 4-4-2 spel.

--------------------Sandqvist----------------------

Anttonen----Berisha----Wikström----Wowoah

Astvald-----Bamberg------Grahn--------Rama

---------------Hasani--------Sundin--------------
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-08-11 00:38
Nu tar vi hissen upp på säker mark.

Svartvitt i mitt hjärta, när jag ser tabellen ser jag smärta. Men nu ska det vända, nu kan allting hända. När laget går ut på plan, så hejar jag på ÖSK så inåt fan. När matchen är slut, går lagen ut. För ÖSK har vunnit och jag skjuter jag skjuter salut.

Kämpa ÖSK!
Örebro Brädan
2012-08-11 00:36
Har inte Sundin sprungit som faan när varit på Behrn. Ärligt talat! Kan vi lägga ansvar på Kalle Holm Holmberg? Nej!!!!!

Örebro Palermo
2012-08-11 00:30
Ok då har vi två nya forwards, Hasani och Sundin. Den stora frågan är hur vi ska formera mittfältet, för att ha rätt balans mellan offensiv och defensiv samt framförallt ha spelare som kan leverera bollar framåt, i djupled.

Rama, Bamberg, Alimi, Said, Hagge, Lumbana, Astvald(?), Berger, Grahn, Holmberg(?) och Yasin(?).
7 av ovanstående ska bort och förpassas till bänken.

Örebro The Ox
2012-08-11 00:08
Haha härligt att se vad alkoholen kan "ställa till med". Min övertygelse om att han kommer är redan klar då jag såg honom idag, Brädans uttalande och tidigare spekulationer har gett oss en hint om vad som hänt bakom kulisserna. När du läser detta imorgon Brädan, oroa dig inte alla vet redan. Men nu släpper vi allt som har med detta att göra och väntar tills det är officiell istället.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Brädan
2012-08-11 00:07
Förutom sista ölen så så kommer jag in i det sista kämpa för mitt älskade ÖSK så inåt helvete! Kampanj kommer!!! Stå upp nu!!!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-08-10 23:56
Brädan//

Det är väl så gått som klart ändå. Inte speciellt svårt att gissa sig till ändå.

Så ingen skada skedd :).
Örebro Brädan
2012-08-10 23:40
Sorry ÖSK fans att jag avslöjar för mycket. Nu lämnar jag detta forum.

Örebro Brädan
2012-08-10 23:26
Sorry nu vakna jag. Att det var du borde jag vetat tidigare. Puzz och godnatt.
Örebro ÖSK Fans
2012-08-10 23:24
för mkt öl, du avslöjar för mycket =)
Örebro Brädan
2012-08-10 23:16
Vad menar du? ..... Kompis!!
Annons: