/fotboll/osk/forum/2443.aspx/fotboll/osk/forum/2443.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Kardinalen
2012-08-18 13:01
@_Adde_:

Jan Mak, kanske.....
Minatankar
2012-08-18 10:35
D´Artagnan
//

Delar din beskrivning tyvärr.

Alla personer i styrelse och ledning är sympatiska människor. Men tillsammans i ÖSK har de tyvärr ett mycket lågt förtroende från snart sagt samtliga människor man möter och som är intresserade av klubben.

Jag upplever att vi inte når fram till dem. De menar att det i stort sett är samma personer i dag som stod bakom framgångarna fram till 2010. Ett sådant resonemang hjälper tyvärr inte. Det är vad som hänt sedan dess, nu och framåt som avgör förtroendet.

Flera av dem menar att vi som är engagerade skulle kunna stötta klubben mer. Många av oss stöttar klubben mer på ideell basis än vad flera av de själva gör.

Örebro D´Artagnan
2012-08-18 10:22
Tyvärr har ledningen kommunicerat bort allt förtroende. P-O har en helt annan öppenhet men han är inte en del av ledningen. Sjögren genom tystnad kombinerat med en tillvriden version av sanningen. VD och styrelse genom tystnad och flosker.

Vi får hoppas att P-O och laget kan trolla med knäna och fixa en kvalplats. Och där igenom nästa säsong i AS. Kvalet kommer säkert att bidra med några kronor i kassan.
AIK Saerimner
2012-08-18 10:22
Lycka till med allsvenskan och Crespo. Tror att de flesta gnagare gärna ser ÖSK kvar i AS. Kan ju hoppas att Crespo får lite luft under vingarna och lyfter sig lite nu.
Örebro _Adde_
2012-08-18 10:11
Palermo//

Som en närking i diasporan så känns det överjäkligt just nu och frustrationen av att känna sig helt hjälplös när min klubb håller på att sättas i sank av en inkompetent ledning är obeskrivlig!

Dock styr jag kosan mot Sveriges hjärta på fredag för att dra mitt strå till stacken genom att skrika mig blå för min älskade klubb!

Du då? =)
Örebro _Adde_
2012-08-18 10:06
Mina tankar//

Jag håller med, i en dynamisk värld som fotbollens tror jag att det krävs en mer hierarkisk ledarskapsmodell. Ibland kan jag inte annat än att tycka synd om Lennart som sitter bakbunden på sin position. För visst är det lite utav en misstroendeförklaring att han inte själv får ha det sportsliga ansvaret inom fastlagda ekonomiska ramar?
Minatankar
2012-08-18 10:00
Palermo
//

Det finns i huvudsak två vägar. Den ena är att vara passiv och den andra att vara aktiv. Vi är många på detta Forum som är aktiva på olika sätt i allt från att gå på matcherna, hålla upp intresset, engagera oss, gå på möten, skriva inlägg, komma med konstruktiva förslag mm.

Jag kan tycka att frågan i första hand ska ställas till de tusentals medgångssupportrar som varken går på matcherna eller engagerar sig på annat sätt.

Det enda som supportrarna här bör överväga är att vara aktiv medlem och/eller aktieägare och inte "bara" supporter, så att man har chansen till ett reellt inflytande.
Minatankar
2012-08-18 09:51
_Adde_
//
I en del branscher som är av mer förvaltande karaktär, kan det oftast fungera med saktfärdighet. Man står inte inför valet varje dag att ta ställning till en ny affär.

I fotbollsbranschen handlar det, som du vet, ofta om att ta beslut på studs och/eller att gå till handling för snabbt beslut. Då gäller det dels att det ingår personer i styrelse och ledning som i sin livsstill är vana att ta snabba beslut och gå till snabb handling. och dels om hur man organiserar sig så att enskilda personer har mandat att ta beslut utan en massa möten.

Upplever att detta som du tar upp och som jag skriver om ovan, tillsammans med den överdrivna, ekonomiska försiktigheten vad gäller att knyta de bästa spelarna kvar i klubben, är två av de allra viktigaste förklaringarna till klubbens nuvarande prekära läge.

Snabba beslut kan man ändå förankra i en analys, en plan och policys.
Örebro _Adde_
2012-08-18 09:46
Bulten i Boo//

Peo ingår rimligtvis i ledningen? Alltså, med eller utan Peo, är min känsla att det inte är mycket som fungerar i ledningen just nu = kaos!

Ett annat exempel som gett mig gråa hår är avskedandet av Sixten. Jag i min enfald tänkte att anledningen till varför man väntade med att avskeda Sixten, som helt uppenbart kört fast (vilket han förövrigt gjorde i Jaro också, var för att man skulle kunna presentera en ersättare i samma stund som tillkännagivandet av att samarbetet med Sixten avbrutits. Tydligen var så inte fallet utan vår saktfärdiga "ledning" panikade och gjorde sig av med Sixten utan att ha någon ersättare klar. Men tack vare att Peo fick sparken av HIF så kom man undan med blotta förskräckelsen, undrar vem vi fått dras med annars?

Detsamma gäller Samuelsson... Det är högst troligt att det gått till så som du skriver uppe på kansliet, men det är ju fortfarande högst amatörmässigt hur det skötts. Igen, i min enfald, trodde jag att när man skickade Peter till Degen så skulle man presentera rejäla ersättare och förstärkningar när transferfönstret öppnade den 1 augusti. Gjorde man det? Nej! Istället gick det några allsvenska matcher där två yttrar fick vikariera på topp innan man fick in, trumvirvel, Spethim Hasani och det 19-åriga kraftpaketet Crespo som likt Peter gjort 0 mål i allsvenskan! Om det inte luktar panik så vet inte jag... Sen kan ju Lennart sin vana trogen ljuga oss supportrar rakt upp i ansiktet att det var just de här två man ville ha och jobbade på från början!
Örebro Conjuration
2012-08-18 02:24
Skandal förövrigt vilken dålig iPhone app som ÖSK har, praktikant bygge.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Conjuration
2012-08-18 02:24
Örebro Conjuration
2012-08-18 02:07
Örebro Conjuration
2012-08-18 02:04
Gillade Tommy, mkt humor och väldigt glad person men tyvärr inte är någon för startelvan så helt rätt för hans karriär att flytta. Hur många krönikor blev det för bastufilosofen till slut? 2 st? ;P
Öreskå - 66
2012-08-18 01:34
Den döende svanen är en väldigt vacker balett. Men jag kan hålla med om att när den spelas på en fotollsplan blir det för mycket...

Däremot kan jag inte hålla med om att spansk fotboll är tråkig. Fins det något vackrare än trianglar. Och Messi är i allafall en fotbollsgud. En av de 5 största någonsin.
Örebro Palermo
2012-08-18 00:22
Tack Tommy för din tid i vårat ÖSK! lycka till i Mariehamn!

Välkommen tillbaka!
Örebro Bulten i Boo
2012-08-17 22:27
@Saywee:

!!!!! Det är så att man blir mållös!
AIK Saywee
2012-08-17 22:26
Tramsa på bara, godnatt !
AIK Saywee
2012-08-17 22:24
"Nog finns det mål och mening i vår färd -"

Bulten det finns väl inget mål ännu i år, för ÖSK alltså, officiellt menar jag, eller kan det tänkas att det fortfarande är hemligt ?

Kan man hitta något mål på officiella hemsidan förresten?
Örebro 'den Oumbärlige
2012-08-17 22:23
Saywee// Ja, ska vi vara petiga så syftade jag på "Odiskutabelt". Vilket det väl inte är? :P
AIK Saywee
2012-08-17 22:20
@Brus-Nilsson (Nordin tog tåget):

Detta var faktiskt dagens bästa inlägg, instämmer till 110 %
AIK Saywee
2012-08-17 22:19
@'den Oumbärlige:

Skall vi vara petimetrar, och noggrant anmärka ord, jag skrev ju "så kallad" debatt ...

.. skriv vad ni vill, jag önskar alltid en ÖSK-vinst, så är det bara.
Örebro Brus-Nilsson (Nordin tog tåget)
2012-08-17 22:18

??????il??ä? :?uä?l???ds ???i??s ?s?? u??i ??älui ??ip ?l??
?uä?l???ds
Vad tror ni om den laguppställningen? :-D
Örebro Bulten i Boo
2012-08-17 22:16
"Den mätta dagen, den är aldrig störst.
Den bästa dagen är en dag av törst.

Nog finns det mål och mening i vår färd -
men det är vägen, som är mödan värd"

Alltså och det vill säga: Är det "törsten" (efter guld, framgång, skönspel, etc) som är störst eller är det den "mätta" dagen, då allt det där man drömt om uppfyllts? Ja, därom kan man fundera...
Örebro ÖSK-Boldt
2012-08-17 22:11
Mina tankar//. Och 2010 kom vi både trea och spelade ut HIF och Elfsborg. ;) Det viktigaste är alltid poängen, som man ju naturligtvis får om man är någorlunda skicklig på nånting. Just nu är väl vad som helst bättre. Då vi varken spelar bra eller kan grisa till oss pinnar.
Örebro Bulten i Boo
2012-08-17 22:08
@Saywee:

Jomen, frågan är väl precis lika mycket filosofisk, eller lite om man så vill som frågan "vad är meningen med livet"... ungefär...
Minatankar
2012-08-17 22:01
Saywee // Jag föredrar att vi totalt spelar ut HIF o Elsborg 2010 framför att komma tvåa eller trea. Men en sm-seger kan förlåta dödgrävarfotboll i en och annan match.
Örebro 'den Oumbärlige
2012-08-17 22:00
Uppenbarligen inte Saywee :)
AIK Saywee
2012-08-17 21:55
Onödig så kallad debatt, vinst är alltid viktigast, om det sedan sker med rolig fotboll är det ju bara bonus, eller? Förstår inte det filosofiska i detta?

Det känns som att det är odiskutabelt.
Örebro _Adde_
2012-08-17 21:36
Håller med den Oumbärlige! Resultaten måste alltid vara viktigast! Tror inte det är många Chelsea-fans som tackar nej till CL-vinsten, för att ta ett exempel!
Minatankar
2012-08-17 21:35
Visst är seger och sm-guld viktigt. Men över tiden, som jag skrev, föredrar jag bra underhållning framför dödgrävarfotboll. Jag vill ha lirare på planen som också vinner. Nu tar jag del av annan underhållning med Magnus Sjögren på Strömpis...:-)
Annons: