/fotboll/osk/forum/244.aspx/fotboll/osk/forum/244.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Karlstruum
2017-03-10 21:03
Brunsporre: Visste att någon skulle kommentera det. Även om jag vet att du vet vad jag menar. Jo, dom spelade förra helgen och ja det var en tävlingsmatch. Men allsvenskan är något helt annat, det är den "riktiga" tävlingen. Men givetvis hoppas både du och jag, även laget, på en cupframgång, men det är också förberedelser för den långa kamp som väntar.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Snö
2017-03-10 20:35
Hur man än vänder o vrider så tappar Nordin väldigt mycke boll därmed har ingen vad jag vet sagt att han är kass, att Nordin åldras o blir långsammare som vi alla är väl inget konstigt:)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro T8
2017-03-10 18:46
Att bedöma spelarens fortsatta kvalitet resten av säsongen efter några försäsongsmatcher utan komplett matchtrupp är inte så smart gjort. Någon som har personliga problem med Nordin och Axen? Hur man än vrider och vänder och cup och tävling hit och dit så är det försäsong.
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-03-10 18:41
@Karlstruum:

Dom spelade senast förra helgen
Loppan i Axens skägg
2017-03-10 17:46
@Jonas r:

Han var riktigt bra förra året det är ingen som sagt något annat men han hade många bolltapp redan då(Sundsvall borta 1 av många exempel) och i år har han många också.
Kom igen du försvarar ÖSK ibland mer än vad ÖSK försvarar sig själva.
Örebro Jonas r
2017-03-10 17:35
[QUOTE=Örebro-Hjärta]Och där kom Jonas r rusandes till försvar, förvånande? NOT. Jonas, finns det någon spelare i ÖSK som du skulle vilja byta ut? [/QUOTE] Att ni inte kan se Nordins kvalitéer som spelare och hur bra han var förra året är bara tråkigt. Men ser man inte det så är de svårt att diskutera ni får larva er med någon annan.
Loppan i Axens skägg
2017-03-10 17:31
@Jonas r:

Fantastisk analys och inlägg.
Jag tycker också Nordin börjat tappa boll mer och mer inför varje säsong och då är Nordin min favorit i dagens ÖSK.
Örebro Örebro-Hjärta
2017-03-10 17:23
@Jonas r:
Och där kom Jonas r rusandes till försvar, förvånande? NOT. Jonas, finns det någon spelare i ÖSK som du skulle vilja byta ut?
Örebro Jonas r
2017-03-10 17:19
[QUOTE=Örebro-Hjärta]Bolltapp har ju tyvärr blivit Nordins signum senaste åren. Tyvärr skall det väl mycket till om Axén ska peta en kompis ;( [/QUOTE] Märks att ni inte har koll på fotboll
Örebro Vinter
2017-03-10 17:01
@Chris P. Bacon:

Den var bra!!! Smylie, smylie på er alla, gnällspikar såväl som muntergökar och givetvis alla däremellan! ;-D
Örebro Örebro-Hjärta
2017-03-10 16:47
@Snö:

Bolltapp har ju tyvärr blivit Nordins signum senaste åren. Tyvärr skall det väl mycket till om Axén ska peta en kompis ;(
Örebro Jonas r
2017-03-10 16:19
[QUOTE=Benny Böckling]Yasin tränar med ÖSK också tydligen.. Blev han inte utlånad till nåt arabland? Tur för honom då att ÖSK är en sån mysig och familjär klubb. [/QUOTE] Kolla eyravallen.se där står ang Yasin ligan har uppehåll därför passar han på att hälsa på hemma och har en överenskommelse med ösk att träna m dem under uppehållet.
Örebro Chris P. Bacon
2017-03-10 16:14
@KalleTeodor - Admin:

Här får du en Smylie. Hehe.
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-03-10 13:15
@Vinter:

Nejdå, inte alls. Men du gav ingen som helst vink i ditt inlägg om att det skulle röra sig om humor (till exempel genom en smylie). Vilket ger en stor öppning för tolkningar.
Örebro Lekiller
2017-03-10 12:58
[QUOTE=Jonas r]Anledningen är en ekonomisk tvist vilket gör att inte heller Engvall vill tillbaka. Men hur förklaras att hans målproduktion i IFK sjönk? [/QUOTE] Som jag skrev så är det andra saker än ekonomi inblandat i det hela också. Som ev. kan ha påverkat att hans målproduktion sjönk.
Örebro Jonas r
2017-03-10 12:56
Oj förlåt såg inte att du nämnt den ekonomiska biten
Örebro Jonas r
2017-03-10 12:55
[QUOTE=Lekiller]Av vad jag har hört så finns det anledningar till varför IFK inte vill ha tillbaka honom och dessa är inte ekonomiska. Kan nog förklara varför mål produktionen gått ner också. [/QUOTE] Anledningen är en ekonomisk tvist vilket gör att inte heller Engvall vill tillbaka. Men hur förklaras att hans målproduktion i IFK sjönk?
Örebro Lekiller
2017-03-10 12:37
[QUOTE=Jonas r]Apropå talanger. Gustav Engvall var 18 år när han gjorde 10 mål för IFK sin fortsätta säsong. Året efter gjorde han 8 mål och förra året bara 4 mål. Nu verkar de som djurgården kommer låna honom. Men han har gått tillbaka iaf prestationerna undrar vad de handlar om. [/QUOTE] Av vad jag har hört så finns det anledningar till varför IFK inte vill ha tillbaka honom och dessa är inte ekonomiska. Kan nog förklara varför mål produktionen gått ner också.
Örebro Snö
2017-03-10 12:34
@Vinnatradition Jag var som vanligt nere på träningen o såg idag internmatch, Nordin spelade så han är väl tillbaka igen, mycke bolltapp;)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Benny Böckling
2017-03-10 12:32
Yasin tränar med ÖSK också tydligen.. Blev han inte utlånad till nåt arabland?

Tur för honom då att ÖSK är en sån mysig och familjär klubb.
Örebro Benny Böckling
2017-03-10 12:15
Elena på twitter:

"Igboananike ännu inte i träning med ÖSK. Senaste budet är att han kommer söndag kväll och tränar måndag."
Örebro Vinnartradition
2017-03-10 12:13
Är det någon här inne som vet hur Nordin återhämtat sig från skadan han ådrog sig i söndags?
Örebro Minatankar
2017-03-10 11:18
Pontus Gustafsson har sagt upp sig. Det rör om lite grann på den lokala sport-/sponsormarknaden.
Örebro Karlstruum
2017-03-10 10:49
Alltså jag har suttit och tänkt exakt samma sak som ni alla, varför tar man in spelare som inte spelat på länge. Men när spelade ÖSK senast? I början av november slutade allsvenskan? Diskerud till IFK, alla hyllar. Har inte spelat match sen förra sommaren heller. Men tänker vi bara att spelare som borde vara i form så är det ju Divine Naah som kommer från en klubb som är mitt uppe i sin tävlingssäsong. Om man vänder på myntet. Tycker nog ändå att man ska lugna sig lite med spelare som inte hållt igång på ett tag. Enda risken jag ser med dom är väl skaderisken är aningen högre isf.
Örebro Vinter
2017-03-10 10:42
@KalleTeodor - Admin:

Men hallå, hallå, hallå. Har detta forum blivit fullständigt humorbefriat?
Örebro Snö
2017-03-10 10:31
Känns som ni har gått till botten med unga spelare:):) kanske dags att fokusera på de spelare o lag vi har idag o stötta o heja o lyfta blicken för våren är i antågande och cirkusen snart igång, heja ÖSK
Örebro Jonas r
2017-03-10 10:25
Robin söder tänker du på kanske?
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-03-10 09:50
@Jonas r:

Nicklas Bärkroth var bara 15 år gammal när han debuterade i Allsvenskan för IFK. Sedan hade de en sjuttonåring som inte bara debuterade utan vart bofast. Har dock glömt hans namn. Han var forward
Örebro Jonas r
2017-03-10 09:21
Apropå talanger. Gustav Engvall var 18 år när han gjorde 10 mål för IFK sin fortsätta säsong. Året efter gjorde han 8 mål och förra året bara 4 mål. Nu verkar de som djurgården kommer låna honom. Men han har gått tillbaka iaf prestationerna undrar vad de handlar om.
Örebro pemo
2017-03-10 09:12
Vinter// ( och ni andra ) OK, det har kanske blivit en hel del gnäll från min sida. Men det beror nog på att jag bryr mig alldeles för mycket om hur det går för ÖSK. Svårt att se det positiva när ÅFF får kvittera i 92:a minuten, eller när det behövs ett mål till mot Häcken och ingen offensiv förändring sker de sista 20 minuterna.

Som jag ofta påpekar, så bor jag inte i Örebro, så jag kan inte se träningar eller U21-matcher. Därför försöker jag att inte kritisera de spelare som jag inte ser.

Däremot tycker jag det är svårt att se vad nyförvärv, som inte har spelat (tränat ) på länge pga skada eller frysbox ska tillföra?

Nej, fel av mig, det är klart att de kan tillföra något, men det tar kanske några månader. Men så fort de visar resultat ska jag absolut jubla.

Positivt tycker jag att ÖSK:s försvar har varit. Nu på försäsongen alltså.
Väldigt få insläppta mål. Det lovar gott. De två senaste åren har vi ju släppt in alldeles för många mål.

Kan vi sedan bara försöka stänga matcherna med att gå får fler mål ( i alla fall på hemmaplan ) så ler jag ännu större.

Annons: