/fotboll/osk/forum/2423.aspx/fotboll/osk/forum/2423.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2012-08-25 15:15
Saywee// Instämmer och din fantasi är än så länge ren fakta där och inget att hymla med...och det finns väl inga direkta tecken på att det är några drastiska förändringar på gång.

AIK Saywee
2012-08-25 15:13
Med facit i hand, vilket man aldrig har från början, så blev ju granköpet totalt fel, både kostnadsmässigt och prestationsmässigt.

Det är bara att inse att det blev fel, tråkigt men sant, eller, jag hade mina farhågor, det blev så som några av oss trodde, men inte ville att det skulle bli.

Sälj Grahn fort, han har ändå ingen framtid i klubben, han är ingen av de stora jag vill minnas .... herr "två år i varje klubb och hög lön"

USCH !!!!
Benny Böckling
2012-08-25 15:09
Hade vi fått en liknande straff som vi fick emot oss igår så hade vi tyckt att den varit solklar, men den här gången fick vi den emot oss. Tror förövrigt att jag ska börja bojkotta ÖSK, det får möjligtvis bli text tv framöver.#Avgå alla
AIK Saywee
2012-08-25 14:50
Grixx, om man kunde formulera och beräkna "kostnader" kontra "prestation", för olika aktörer i ÖSK, så är jag ganska säker på att Berisha hamnar i toppgänget och att Grahn hamnar i botten, så är det bara i min fantasi ....
Örebro D´Artagnan (hopplös)
2012-08-25 14:50
Straff eller inte ÖSK måste vara bättre än vad vi är nu för att spela i AS
Örebro Bastard on Parade
2012-08-25 14:47
Minefield//

ÖSK skickade inte iväg Haginge till Djurgården. Tvärtom, man ville behålla honom då han inledde säsongen lysande som högerback. Haginge ville antagligen vidare så ÖSK sålde honom med ett halvår kvar på kontraktet för att få några slantar över huvud taget.

Jag tycker inte det ska vara straff för gårdagens situation. Om domaren sätter den nivån, så är det straff vid varje fast situation. Haginge drar inte Orlov, men det är jäkligt orutinerat att ha armarna som han hade dem. Det är snarare Orlov som trycker sig mot Haginge. SKa det blåsas i den situationen så är det för att Orlov försöker trycka bort Haginge.
AIK Saywee
2012-08-25 14:46
Sälj gran innan jul !!!

Varför köpte vi en kortbenägen så kallad mörkad, lårskadad, härförare, som varken vet eller vill hit eller dit?

Jädra FLOPP är vad han är, hittills !!!
Örebro Grixx
2012-08-25 14:41
Hagges första period med Sixten och Alec var lysande och han skrevs upp i pressen som bästa backen i allsvenskan. ÖSK var i början av något bra men det visste väl ingen och Hagge drog till ett lag som kändes större än ÖSK. Precis som den gamla vanliga visan där vi var en sketen småklubb.

Innan så var det väl si och så med hans karriär. Många sa sig se en begynnande stjärna när han började i klubben men toppen på hans karriär var nog månaderna innan han gick till Djurgården.

Tycker inte att Grahn är en flopp förutom det som Karl säger att kostnaden för det vi fått har varit väldigt mycket. Dock tänkt som en viktig pusselbit med ett annat spel, annan uppgift och annan tränare. Gula korten visste alla om och kommer inte som en överraskning. Skadorna som kommit är en sak som stört och uppgifterna han hade i början med PeO funkade inte alls. Svårt att vara sk stjärna i ett lag som inte alls får till det.

Den enda som i princip varit bra alla matcher är Berisha...men han tillhörde de där sk skadebenägna i början och spelade inte alls.

AIK Saywee
2012-08-25 14:25
En lårskadad härförare som tjänar 160 papp i månaden och gillar att få ledigt genom att samla på sig kort.

Vilket totalt fiasko han blev, hittills ...

.. den killen har ju ingen som helst känsla för Örebro eller Örebro Sportklubb, han vill ju bara glänsa och tjäna slantar utan att behöva kämpa det minsta.

Sälj Grahn innan jul, för då kostar han väl bar några hundralappar ....

Förlåt, men jag är så sur idag :(
AIK Saywee
2012-08-25 14:14
minefield, tyvärr ligger det oerhört myciket i det du skriver !

Speciellt irriterad är jag över Grahn, vilken total flopp det blev :(
Örebro Minefield
2012-08-25 13:58
Patrik Haginge !

OS 2016. Oddset på att han dyker upp i brottningsringen är låga.

Livtaget på Gefle spelaren igår var värt 1 poäng i ringen. Tyvärr så gav det Gefle IF 3 poäng och ÖSK kniven i ryggen och en spark ner i S1.

Vilken idiot och vilken sopa han är.

ÖSK skickade honom till Djurgården och fick dessutom pengar för honom. Han var värdelös där också, och laget höl på att ramla ur Allsvenskan.

Vad gör ÖSK?

Jo, man tar tillbaka honom!!!!!

Sedan kryddar man det med Jonas "Tvålen" Sandqvist och NHL spelaren och ishockey profilen Tomer Chensinski. Dessutom har man nött på med gamla trötta Antonnen och Wowoah samt att man enligt SÄKRA källor har plöjt ner massor av pengar på gnällspiken Tobias Grahn. Den sistnämnde vill inte ta
i och orkar inte träna och spela. Han vill ha massage på låren och ligga i ett
varmt bubbelkar och räkna på hur mycket pengar han tjänar i ÖSK utan att
behöva nöta på kroppen.

Det är bara ÖSK som får skylla sig själva. Med det spelarmaterial ni har, och med de spelare ni värvar och den strategi ni har, ja då är det inte särskilt lätt att spela Allsvenskt.
AIK Saywee
2012-08-25 13:53
Kalle, hoppas att några avgår under grismötet nästa vecka, eller förlåt var det krismöte det skulle vara?

Jag är sur och irriterad i dag som en bålgeting, men ger inte upp ännu.

Hejar på SPORT !!!
Örebro Ösk-groda
2012-08-25 13:40
ÖSK-Karl (I full fart mot SE o div.1)

Vi kanske skulle "bomba" med mail till Jan Karlsson å fråga om detta ????
Örebro "ÖSK-Karl (I full fart mot SE o div.1)
2012-08-25 13:37
Jag fattar inte varför ni skriver om skador och griper efter halmstrån för att eventuellt nå en kvalplats.

Focus för VÅR klubb måste ju vara hur vi kan bli av med den fullständigt värdelösa styrelsen och klubbledningen.

Sedan återigen Jan Karlsson: Var är alla pengar du skrutit om på sponsorträffar? De måste ju vara borta eftersom du gått ut med tiggarbrev.

Borde skrivas in i klubbens klausuler att fd. bankdirektörer aldrig skall få plats i styrelse eller klubbledning.
Örebro Grixx
2012-08-25 12:39
D´Artagnan// Jag kan tycka att blandningen mellan ungdom och rutin i laget är bra i nuläget....men skulle några äldre försvinna så blir det farligt nära ett ungdomslag.

Redan nu saknas kvalitetsspelare i laget, främst på topp. Om William och Andreas varit hela så hade vårt läge poängmässigt varit annorlunda och vi hade idag haft två extremt bra forwards.

Tilliten till läkarutlåtanden har möjligen varit för stor. Kanske är det mer ok att "chansa" lite i Sverige medan i stort sett alla affärer ute i Europa faller om spelaren har en skada större än ett myggbett.

Svårt att ifrågasätta läkare/fys som säger ditt och datt. Är det ok att spela så är det en risk även om någon sägs vara 100% återställd.

Frågeställningen där är ju även i vilket läge är man återställd för att spela och vad menar man med återställd?

Rätt rehab kommer in i rätt läge med rätt nivå beroende på skadans läkningsläge. Muskulatur, senor, slitytor mm mm uppbyggda och att kroppen har en balans i allt detta utanför skadan. Skadeorsak avlägsnad tex dåliga skor, matta eller dåligt tränad, för hård träning.

Inom idrotten forceras allt och alla spelar med skador till och från och är inte i normal mening helt ok. Spelare går lite för snabbt fram i rehab trots vad läkare och fys önskar. Spelaren tycker det känns ok och chansar i oförstånd...oftare hos ungdom, klokheten kanske kommer med åldern och några misslyckade rehab.

Spelaren vill spela och tränaren vill ha bästa spelarna på plan...och läkarna/fys anpassar sig efter toppidrotten. När det gäller det fysiska slitaget så arbetar man på en nivå där toppidrottmän får tåla saker som inte finns med i det vanliga yrkelivet idag. Sedan sägs ju att läkarvetenskapen ha stor nytta av idrottarna som fungerar som försökskaniner:-/. Tråkigt nog är läkekonsten inte så exakt som matematik även om vi både önskar och tror det ibland.
2012-08-25 11:23
Grixx // Vem räknade att William helt plötsligt skulle bli helt återställt? Man måste lära av historien!!
Undersöktes Grahn innan värvningen eller var man så exalterad att det glömdes bort?

Under transferfönstret är allt möjligt. Men det finns ju avtal med andra föreningar. Nu håller Peter S på att rädda derbyn ÖSK - Degen nästa år.
Örebro Grixx
2012-08-25 11:20
Eftersom PeO åker och tittar på Peter i Degen så kan det finnas något inskrivet att det är möjligt....om nu ingen SvFF-regel hindrar det hela.

PeO sa tidigare i veckan att utlånet togs i läget där man räknade med att William var helt återställd och Peter behövde matchträning.
2012-08-25 11:19
Svår avvägning för P-O. Ska han satsa på lån från AIK eller ge ungdommarna chansen att få rutin till nästa år?

När ska man ger upp hoppet, bli realist och bygga för framtiden?

Varför forward så lite bollar att jobba med? Ser inga bollar för djupledslöpningar utan mest bollar för boxspelare.
AIK Kribba
2012-08-25 11:10
Ja, det ser riktigt illa ut för er nu. Det är klart att ni ska kämpa om det till sista blodsdroppen, men samtidigt inte göra om vårt misstag 2004 då vi vägrade se sanningen i vitögat,trots alla tidiga tecken. Så både grym kämpaanda samt stor förberedelse på det värsta på samma gång dvs.'

Jag hoppas verkligen ni reser er och klipper till dif härnäst....

Starkt av er moderator,era saxar,att hålla öppet i dessa tider, i ert utsatta läge då så många andra forumbossar blir direkt skitnödiga så fort det vankas minsta förlust,ja vissa är tom ännu värre. Det är skamligt. Ert forum håller i alla fall hög allsvensk klass,om än inte fotbollslaget...

Det som återstår nu är att kämpa om varenda millimeter allsvensk mark som finns kvar,och om det värsta händer,vilket det mesta tyder på,att gå ut med stil,flaggan i topp.
AIK Saywee
2012-08-25 11:09
@Grixx:

Tänkte faktiskt något liknande ... förbaskat bra skrivet!!!
Örebro "ÖSK-Karl (I full fart mot SE o div.1)
2012-08-25 11:08
@Saywee:

Det är ju inte direkt gratis för en familj att gå på fotboll, just en fredagskväll är det ju också familjekväll. Själv trodde jag på drygt 4.000.

Sedan år det väl så att underhållningsvärdet inte motsvarar biljettpriset. Vi måste också tänka på att väldigt många (inkusive mig själv) gett upp och ställer sitt hopp till Ishockeyn. Tycker de haft många åskådare i sommar.

Borde vara straffbart för en styrelse att få så många må så dåligt, kommer aldrig köpa vissa bilmärken och elektiska produkter i Örebro. Tror inte de i styrelsen fattat vad de ställt till med och hoppas verkligen de inte blir insläppta i styrelsen hos ÖHK när de vill fortsätta att sola säg i glansen. Vad gäller elektriska produkter kommer det att kännas, det vet ju ni som har koll på vad jag sysslar med. Skall också avråda kolegor runt om i landet. Folke har betett sig svinaktigt och nu får han smaka på sin egen medicin.

SKÄMMES STYRELSEN OCH DE NI ANSTÄLLT SOM SPORTCHEFER OCH TRÄNARE (undantag Peo).
Örebro Grixx
2012-08-25 11:03
ÖSk-Boldt// "Men ge upp? Det vet vi fan inte vad det är." Den är så bra så att klubben skulle använda sig i en del reklamsammanhang för sista striden.
Örebro Ösk-groda
2012-08-25 11:03
Utan att veta hur dessa lånekontrakt ser ut.......men skulle tro att ÖSK inte kan få hem Peter S. innan serien är slut i S1
Har ju lite svårt att förstå att man lånar ut honom å sen lånar in från AIK sen!!!!
Ang. publiken igår.....så var den ju dålig tycker jag...men jag tror att fredagar är riktigt dåliga dagara att ha som spel dag (ingen ursäkt för att inte gå på fotboll iofs)
När Gefle gjorde 2-0 så reste sig säkert 200 pers från norra läktaren och gick hem...skulle jag tro .....Hände säkert på södra med.....sitter på södra så man har inte så bra koll på det ....
Men många av sponsorplatserna var tomma igår.
Örebro ÖSK-Boldt
2012-08-25 10:45
Saywee// Ja jag tycker det. Borde väl lika bra att få in honom igen som förberedelse för S1. Känner för dig ösk-broder. Allt vi gått igenom dessa år utan framgång. Men så länge ÖSK finns så ger vi ju vårat stöd så gott vi kan. Men vi är inte värda det här som händer den saken är klar. Det gäller er andra här också på forumet och runt om i Närke. Men ge upp? Det vet vi fan inte vad det är.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-08-25 10:42
Idag har jag så många frågor i min svartvita skalle ...

... lite drygt 5000 åskådare på BA inför den "enorma laddningen" till ödesmatchen?

Vad är det som inte händer?

Är vår klubb medvetslös, eller?

Avslutar ändå med - Heja SPORT!!!
AIK Saywee
2012-08-25 10:37
Nästa vecka håller styrelsen ett krismöte, det är väl på tiden, undrar hur många som avgår!

... eller blir det som vanligt, ett grismöte?
AIK Saywee
2012-08-25 10:15
ÖSK-Boldt och Grixx, himla bra skrivet, än finns det faktiskt lite hopp:)

Tänkde på det du skrev Boldt, om man behöver något som man lånat ut, så är det väl bara att hämta tillbaka, eller?
Örebro ÖSK-Boldt
2012-08-25 09:53
Går det inte att ta tillbaka Samuelsson redan nu?. Eller är Superettan en lagom nivå för honom? Hinner Crespo bli klar och är det egentligen nån mening med det? Kanske, om man vill gripa efter halmstrån i never-neverland. Kanske dax o kolla om nåt lag spelat med spelare utan arbetstillstånd eller använt för mycket utländska spelare. Kan man inte grisa på plan kan man väl grisa på kontoret. Vilket dom i och för sig gjort redan mot sin egen klubb. Ja jag vet det är bara desperation och halv idioti. Men den här säsongen kan borra hål i en diamantskalle. Oavsett division. Oavsett styrelse så är det vår plikt att stötta och komma på matcherna på hemmaplan.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Grixx
2012-08-25 09:53
Det såg tufft ut vid sommaruppehållet och det ser extremt tuffare ut nu men det är inte omöjligt. Spelet var något helt annat igår än tidigare matcher, vilket är ett enormt steg i rätt riktning...men lika jäkla enormt fel poängmässigt.

Å andra sidan vid en vinst i går så hade en förlust nästa match för oss och vinst för Gefle varit samma sak.

Det kan fortfarande gå men kräver vinst i stort sett 70% av resterande matcher om övriga lag spelar som nu.

...sedan kan det krävas mindre vinster från oss eller mer beroende på hur övriga lag förändrar sig. Än så länge så finns en tydlig trend hos bottenlagen att de är just bottenlag vilket kan tolkas som positivt....det enda negativa är att vi är ett av bottenlagen :-/.

Fortsätter vi att drabbas av onödiga individuella missar så är det kört måhända kan man hoppas att fru Fortuna hjälper oss och låter andra lag drabbas av otur.....
AIK Saywee
2012-08-25 09:41
Det blev ganska symboliskt, jag tror nämligen att havstrutarna sket i/på min svartvita flagga under morgontimmarna .... fy vad äckligt, nu är den nedhalad och lagd i blöt.
Annons: