/fotboll/osk/forum/2422.aspx/fotboll/osk/forum/2422.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro MrCrowly
2012-08-25 22:58
Jag skriver inte OT-inlägg flera gånger varje dag...

Hur är mitt OT då jag frågar hockey-karl varför han inte accepterade en plats i styrelsen så han kunde påverka, (besluta). Han har ju vetat sen Sixten kom in i klubben att vi skulle åka ut...

Hoppas för hans egen skull att han inte tror för mycket på ÖHK, dom kommer tyvärr aldrig komma upp i ES... :(
Tyvärr kommer Fahlander (Fhalander) att ge upp inom 2-3 år...

AIK Saywee
2012-08-25 22:50
@MrCrowly:

Varför orkar du inte skriva nu ,när klubben behöver allt stöd den kan få ?

Nyktra ögon och patetiska inlägg, är det allt du har att förmedla, ganska OT men det skiter jag i för det är OK för mig och talgoxen och räkan och vetefan vad som helst ...

,, jag hejar ju bara på SPORT !!!
Örebro MrCrowly
2012-08-25 22:33
@Saywee:

Det var tråkigt att han inte ville vara med i styrelsen och kunnat förhindra det...
Örebro MrCrowly
2012-08-25 22:31
Saywee...

Man orkar ju fan inte med att skriva här...
har du läst nån gång med "nyktra" ögon och ser hur patetiska inläggen är?

Självklart hoppas och tror jag (fortfarande) jag på att ÖSK klara sig.

Men som jag sa i mitt förra inlägg...varför sitta här och klaga när man hade chansen och vara med och påverka i styrelsen?

länktips:blood brothers...
AIK Saywee
2012-08-25 22:28
Det ÖSK-Karl tidigt anade borde en lyhörd och vaken styrelse tagit till sig!!!

Då hade vi inte harvat i bottenträsket i kväll, så är det bara!!!

ODISKUTABELT !

Jag ser fram emot grismötet ;)
AIK Saywee
2012-08-25 22:22
@MrCrowly:

Det är sällan du hälsar på i detta forum MrCrowky men nästan alltid samma meningslösa tjöt mot vad någon annan har skrivit, kan du inte hitta på något eget som berör ÖSK eller vad du själv hoppas på inför årets avslut?
Örebro MrCrowly
2012-08-25 22:11
En fråga till öik-kalle,

Du som kan så mycket och blev erbjuden en plats i styrelsen, varför valde du att sitta här och klaga istället för att vara med och besluta?

länktips utan nån koppling till inlägget, bara grym musik. :)
Örebro Karlstruum
2012-08-25 21:55
Ni som skriver om alla bra talanger som lämnat länet. Tänkt på alla talanger som lämnat länet men inget blev? Ska man ta alla talanger från närområdet så skulle vi ha en trupp på femtio finniga tonåringar. Men visst, så klart det känns surt med Hamad och Durmaz som tydliga exempel. Men vad säger att de hade lyckats hos oss? Eller om de gått till IFK Gbg för den delen...
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-08-25 21:47
@Grixx:

Det jag har hört (och även läst) är inte roligt , men det kan ju naturligtvis vara totalt fel från, minatantkar., ÖSK-Karl med flera via telesamtal, inte vet jag, vad kan man veta idag?

Men det vore trevligt om styrelsen efter sitt gris-sammanträde kunde och orkade berätta lite om vart pengarna tog vägen, för det vet inte jag !!!
Örebro KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!)
2012-08-25 21:21
Bonafide //

Jag tror inte att det finns några konspirationer el dyl. Jag är dock inte så naiv att jag inte tror att det finns fotbollspelare, precis som det finns anställda i alla andra branscher, som är duktiga på att utnyttja systemet.

Det är inte lätt för läkare eller folk omkring att 100% avgöra om en spelare kan spela eller inte. Sanningen är aldrig svart eller vit och många gånger måste man förlita sig på hur spelaren känner sig.

Då har du som spelare alltid möjligheten att säga "det känns inte bra i min gamla skada" eller "självklart skall kan jag spela". Ansvaret i det läget ligger tungt på spelaren själv.

När man gått ut tidigt i så många matcher som Grahn gjort och när det kommit fram att har varit skadad i princip sen han anlände, så är det betydlig justare mot klubben att göra som Haddad, d.v.s försöka ta tag i problem ordentligt istället för att spela en halvlek då och då som Grahn.

Klubbledningen och den sportsliga ledningen kommer nog reagera snart och jag är rätt säker på att P-O´s tålamod också har en gräns.
Örebro Grixx
2012-08-25 21:19
Det skrivs att vi befinner oss i ett katastrofläge ekonomiskt om jag tolkar det rätt här i forumet. De som skrivet det, vet dom det eller spekuleras det.

Jag är inte ute för att gnälla eller misstror dom men det vore intressant att höra om det är med säkerställd vetskap som det förs fram.
AIK Saywee
2012-08-25 21:07
@ Ösk-groda:

OFTAST !!!!!
2012-08-25 21:04
@Bona fides:

Var har jag sagt att jag jämför en försäsong med en kris i Allsvenskan?

Jag är rädd för att jag inte riktigt förstår vad du syftar på?!?..
Örebro Ösk-groda
2012-08-25 21:01
Saywee

Borta bra men hemma bäst he he
AIK Saywee
2012-08-25 20:56
SÄLJ GRAHN INNAN JUL !!!
AIK Saywee
2012-08-25 20:53
@ Ösk-groda:

Härligt hemma i mumindalen ...
Örebro Ösk-groda
2012-08-25 20:41
ÖSK-Karl (I full fart mot SE o div.1)

Jag googla runt lite å läste på fotbollstranfers.com att Sixten ser ut att bli tränare för HJK Helsingfors......
Då får du hålla ett öga på HJK, de kanske åker ur ligan efter nästa år ;-))
Örebro Bona fides
2012-08-25 20:33
KC-Marten,
Så du jämför en försäsong med en kris i Allsvenskan? Det finns nog tillräckligt med påtryckningar från ledning, tränare och övriga spelare om att försöka hålla alla spelare så tillgängliga så ofta som möjligt. Vad hade ledningen fått för kritik om man under en kris i Allsvenskan valde att låta spelare vila (på riktigt) för att de ska vara tillgängliga om 3-4 månader? Vilket skämt
2012-08-25 20:31
@"ÖSK-Karl (I full fart mot SE o div.1):

Ja, Vi brukar ju tänka rätt lika.. ;)
2012-08-25 20:30
MinaTankar //

Helt sant, men jag utgår ifrån att Grahn har förhandlat till sig en sådan och då får han ut ca 80% av lönen. Det funkar ju på ungefär samma sätt som arbetslöshetsersättning.
Örebro "ÖSK-Karl (I full fart mot SE o div.1)
2012-08-25 20:20
@'den Oumbärlige:

Exakt och "dårarna" högg direkt och trodde fansen skulle bli saliga, så nu får vi dras med eländet drygt ett år till.

Så lite kontakt har de med fanns och sponsorer, därför Sixten fick guldkantat kontrakt. Sedan stod de som fågelholkar, ville ni inte det? Snacka om att de lever i sin egen vårld.

Godzilla/
Har du koll, hur går det för Sixten? Han måste väl kunna välja o vraka bland erbjudanden? Han du tycker revoltuionerat fotbollen i Örebro. Undrar om styrelseledamoten Gruvelius lät Sixten behålla den Lexus han höll honom med?

Föresten Curt, hur gör du nu som hoppar med storsponsringen och styrelsearbetet beroende på hur vindarna blåser, tänker på Toyotahallem. Snälla, förstör nu inte för Ishockeyn igen. Det räcker nu. Börja med bandysponsring, de behöver varje krona.

Personligen kommer jag inte att köpa någon av dina bilar, men sluta glassa och gör nytta i de styrelser du sätter dig.
AIK Saywee
2012-08-25 19:59
@'den Oumbärlige:

Tjaa du, du kanske har lite rätt, han tog det som blev över, den lilla snikna divan, och fick en jädra bra lön av vår galna styrelse, som snart skall ha ett grismöte ...

.., snart lägger jag av av, det börjar likna Grötköping.!!!
Minatankar
2012-08-25 19:52
Försäkringskassan betalar inte ut mer än max ca 20.000/månad till någon, oavsett inkomst. Har man höga inkomster krävs privata sjukförsäkringar.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro 'den Oumbärlige
2012-08-25 19:50
Problemet vad gäller Grahns prestationer är väl att han inte ville hit från första början. Andra alternativ sket sig och då fick det bli ÖSK. När det nu går tungt finns inte viljan.
AIK Saywee
2012-08-25 19:36
@KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!):

Nej det förstår jag faktiskt, men det kanske borde varit inskrivet något om detta med tanke på hans tidigare divalater och kortbenägenhet, inte vet jag?

Vad jag tror att jag menar, är att det är ganska smart jobbat att tjöta till sig en avstängning, så att man kan göra något annat under den tid man borde ge järnet för klubben, t.ex att semestra eller besöka sin son på andra sidan sundet, eller relaxa medan resten av gänget svettas och jobbar för att hänga kvar i allsvenskan.

Förlåt alla, men Grahn är en jädra dyr tokflopp!!!

Jag tror nämligen inte att Herr Tobias Grahn är helt dum i huvudet! Han vet nog hur man kan få ut det mesta av en klubb som börjar blöda ...
2012-08-25 19:30
KCMarten//

Vi tänkte tydligen likadant samtidigt ;)
2012-08-25 19:28
@KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!):

Frågan år ju bara vad som står i Grahns personliga kontrakt med ÖSK? Om han mot förmodan inte skrivit in något med skador ser han ju bara till att bli utvisad och avstängd tillräckligt länge. Trots hans boksvavskombinationer vet han säkert hur han skall dra ur oss så mycket pengar som möjligt.
2012-08-25 19:27
Saywee //

En avstängning påverkar inte lönen ett dugg om det inte finns någon klausul om avdrag i kontraktet. Det lär inte ÖSK ha fått in Grahn´s kontrakt.
AIK Saywee
2012-08-25 19:25
@Bona fides:

VAKNA !!!
2012-08-25 19:24
Bonafides //

Då föreslår jag att han blir långtidssjukskriven och låter skadan läka ihop ordentligt istället för att slå upp den stup i kvarten.. I normalfallet tar den typen av skador som Grahn har två-tre månader att läka.

Se på Nordin som hade en motsvarande skada och var borta riktigt länge under försäsongen i vintras.
Annons: