/fotboll/osk/forum/2418.aspx/fotboll/osk/forum/2418.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro "ÖSK-Karl (I full fart mot SE o div.1)
2012-08-24 22:23
@kenya:

Ja, Sixten, styrelsen och hela ledningen, det har jag tjatat om sedan mitten av 2010 så vaddå håll nivån? Kommer aldrig att sjunka så lågt som styret i ÖSK låtit vår kära klubb sjunka, Trodde jag var förberedd, tyvärr inte tillräckligt mycket.
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-24 22:22
@kenya:

Jag känner till hans ledarskap rätt bra. Ja. Jag har tillräckligt många privata källor till det. Han hade inte en stor del av truppens förtroende när styrelsen förlängde hans kontrakt
Örebro kenya
2012-08-24 22:20
Retard// Har du själv blivit ledd av Sixten eftersom du känner till hans ledarskap så bra?
AIK Saywee
2012-08-24 22:17
I nuläget vill jag nästan att alla avgår, men åtminstone de flesta i styrelsen, fast det förstår de nog bäst själva, fast kanske ändå icke ...
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-24 22:17
@Einar B:

Hans ledarskap är kasst. Jag ville inte behålla honom vilket fall. Jag tar hellre PO alla dagar i veckan. Dessutom står PEO för konstruktiv fotboll också, när han har resurser till det.
Örebro kenya
2012-08-24 22:15
Karl// Jag vet att du har mkt emot Sixten men snälla håll nivån...

Föresten, vad ska vi med Crespo till nu? Finns det ngn köpoption? Annars är det ju lika bra att skeppa tillbaka honom..
2012-08-24 22:13
@Einar B:

Bara det att Sixten slog alla tiders rekord för ÖSK utan segrar, samtidigt som han fick klubben att göra slut på alla pengar på sådana som Grahn och ihop med Mosander skrämde iväg talanger. Hur f_n kan du sakna Sixten en kväll som denna?
Örebro kenya
2012-08-24 22:12
Vart ska Rama?
Örebro Lekiller
2012-08-24 22:09
Helst folk med fotbolls kunskaper. Benny Lennartsson?? Gustav Krona? Nordahl? Kilhberg? Bör ju finnas fler men kommer inte på några så här på rak arm.
Postat via SvenskaFans-appen
2012-08-24 22:09
@gbgdeg:

Har ni ett torg? Är det utanför Pizzerian? Är det där ni samlas med Epa-traktorerna och dricker hembränt?

Face it, du är född skogsraggare och kommer att dö som sådan utan att varit utanför er vidriga håla.
Örebro D´Artagnan (hopplös)
2012-08-24 22:08
DAX för medlemmar, supporters och andra intresserade att bidra till ett bättre ÖSK på alla plan !!!

Kom med förslag på folk till styrelsen.
Örebro Einar B
2012-08-24 22:05
Och till er som kritiserar Sixten:
Innan Sixten tog över ÖSK ansågs vi spela Sveriges isärklass tråkigastes fotboll.
Han fick kritiker, reportrar och annat löst folk att tom gilla ÖSK.
Vi spelade rolig fotboll, vi spelade rolig fotboll och vi tog allt som oftast tre pinnar.
Jag saknar Sixten!!!
Men på't igen. Ny match snart!
2012-08-24 22:04
Nästan så jag börjar fundera på att sponsra ÖSK igen bara för att höra floskel-Janne måla upp framtiden :) Janne, är det fortfarande SM-Guld som gäller senast 2015? Vad säger du till sponsorerna nu? År det främst till din egen lön och tjänst du tigger? Ja, jag vet att du läser här sopa.

Det tiggarbrev Herr Karlsson skickade ut till sponsorerna fick motsatt effekt. Många höll sig för pannan och tänkte ungefär inte ni igen. Bara lite tidigare var ju ekonomin på topp. Fakta är ju att bara Grahn kostar lika mycket som ett div.I gäng omsätter. Det här kan bli illa, mycket illa.
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-24 22:04
@gbgdeg:

Ja ni dominerar ju i SE. Annars kan du dra åt helvete jävla inavlade idiot
2012-08-24 22:03
Via medlemsföreningen kan vi medlemmar få in något nytt namn. Vilka skulle ni vilja se i styrelsen?
Troligen måste personen ha tyngd och för att kunna hantera spelarinvests representanter. Bör också kunna få sponsorer att känna förtroende för klubben. Kom med förslag.

DAX för medlemmar, supporters och andra intresserade att bidra till ett bättre ÖSK på alla plan !!!ÖSK
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-24 22:00
Nu var det väl så att det var Per som ville lämna och ÖSK ville ha kvar honom. Det är möjligt att man kunnat övertyga Per "mer". Men han ansåg att han fick för lite speltid under åren med Sixten. Och till viss del kan man väl förstå det. För vem av Bedoya/Kilen/Gerzic/Nordback skulle han ha petat? Kilen/Nordback möjligen men som profil var han nog mer lik Bedoya tycker jag om än med sämre teknik men ett bättre skott.

Men det är som det är. Lika bra att fokusera på framtiden nu.
Degerfors gbgdeg
2012-08-24 21:59
ÖSK Karl: sen har vi torget i city där på bänken sitter det säkert 3-5 gubbar som kan ta plats i erat härliga lag ,,,,,
AIK Saywee
2012-08-24 21:57
Nu har den galne optimisten Saywee (nästan?) gett upp allsvenskt spel 2013, jag måste nog vara realistiskk, så att jag inte blir tokförklarad, men ...?

... nu bir det svårt, eftersom jag inte själv kan agera.

Däremot önskar jag att varje styrelseledamot, funderar om de har gjort något fel, eller om de hade kunnat agera för ÖSK´s bästa.??

De första som har modet att avgå, kommer nog att minnas med respekt !!!
Örebro Jonte R
2012-08-24 21:53
Att konsekvent vägra Per Johansson chansen som visar hjärta, engagemang och vilja för att istället ta in en spelare som får ont i lår och ljumskar så fort det går tungt och dessutom betala sjukt mycket mer för honom är bara en del av det som är sjukt i ÖSK. Hoppas att styrelsen tar sitt ansvar nu.
Örebro Einar B
2012-08-24 21:53
Inspektören:
Det är inte klart än! Jag vägrar ge upp. Idiot. Ja, förmodligen.

2012-08-24 21:51
Kan bara konstatera att tabellen inte ljuger. Vi är alldeles för uddlösa. Vi ska ju spela raka bollar på djupledslöpande forwards. Detta klarar inte mittfältet.

Klubben överger vi supporters inte MEN nu är det dags att bli av med resterande SSSS. Ledningen har nonchalerat medlemmar och supporters för länge. Dessutom saknar man kompetens att leda en elitförening i fotboll.
2012-08-24 21:50
gbddeg//

Det är det ända roliga med SE, att vi i vanlig ordning slår er, helst o ofta på övertid. Men först skall ni klara er kvar. Sedan vet du ju att Samuelsson, Berger och Wicktorsson spelar i ÖSK nästa år, har även hört rykten om en viss Brandeborn. Så vi ihop med er får ställa in oss på bottenstrid i SE nästa år. För vårt styre kommer ta tid att vända.
Örebro Einar B
2012-08-24 21:49
Jag och en vän hade en tradition förr i tiden.
Vi åkte från södra Stockholm till Örebro för att titta på ÖSK- Hammarby. Han Hammarbyare.
Vi kommer förmodligen återuppta den traditionen nästa år.
Även om jag ser en liiiiiten möjlighet till kvalspel.
Kom igen ÖSK!
Örebro Lekiller
2012-08-24 21:44
Sicket mörker!
Hammarby Inspektör Smack
2012-08-24 21:42
Beklagar och välkomnar er till mardrömsserien Superettan.
Degerfors gbgdeg
Var inte lessna blir ju sköna derbyn mo Degerfors att se fram emot i superettan
Ps Samuelsson öser in mål
@Farsen fortsätter (igen):

En till, skulle påstå två till, dessutom hade vi sluppit Grahn. Men den av många hyllade Sixten ville absolut ha Grahn, då blev det så. Om nu Sixten har ny klubb? Skänk då Grahn till honom. Sixten/Mosander var ett elände, ihop med Grahn en katastrof. Men det är sportchefer, styrelse, f-n och hans moster som ställt till allt.

Saywee/
Tack, vet att du lyssnat och ställt upp för mig och andra som började varna 2010, tyvärr räckte vi inte till.
Örebro Mattias69
2012-08-24 21:35
Kan bara instämma med vad Ståplats är bäst skriver.

Är så sjukt besviken nu bara. Visserligen har det här varit på gång en längre tid och jag trodde att 1-1 borta mot Åtvidaberg skulle vara tändvätskan som skulle vända motgångarna till framgång, men icke.

Så här med 2/3 av säsongen spelade så undrar jag bara helt stilla, varför värvade vi Tobias Grahn? Hur mycket delaktighet har han haft i de 11 poäng vi spelat ihop och hur mycket extra publik har han lockat till Behrn? En total floppvärvning och bara för det hoppas jag att han mot sin vilja tvingas vara kvar i Örebro och få följa Superettamatcherna från bänken.

Sen måste osthyveln fram och nu pratar vi inte bara om att få bort styrelseledamöter, Jan Karlsson, Lennart Sjögren osv. Det är dags att rensa ordentligt bland spelarna också. Nya ytterbackar är bara ett måste, Patrik Antonnen blir ju inte yngre precis och Samuel Wowoahs bäst före datum passerades väl redan för ett par år sedan.

William och Haddad må vara duktigt spelare när de är hela men att ha dessa med och spela någon match för att sen vara skadade i flera veckor håller inte. De tar upp plats och löneutrymme i truppen som skulle kunna användas bättre.
Finns säkert ett par till namn som skulle kunna frigöras ur truppen, men jag är alldeles för trött och besviken nu för att dryfta mer här nu.

Tack och god natt, vi ses i Superettan.

P.S. Gefle, ni kommer att knipa kvalplatsen, väl där ställs ni mot Bajen och torskar i bägge matcherna. D.S.
AIK Saywee
2012-08-24 21:33
Tackar. för välkomnandet till superettan, hur många år kommer vår sovande styrelse att låta gamla fina ÖSK att husera där?

5132 personer orkade sig ned till BA denna fina sommarkväll, efter en veckas pådrag från stadens media, och klubbens fantastiska jobb på publikhöjande grejer, fy fan vad jag är besviken på alla dessa sovande, välavlönade slöa aktörer, tjärig t klent alltså ---

Jag är så förbaskat besviken så det kan ni inte ana ....
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2012-08-24 21:29
SM-Guld 2015?

Pinsammare styrelse får man leta efter. Hur (o)kunnig behöver man vara för att förstå att deras arbete senaste åren skulle leda rakt ner i SE. Att värva Grahn varnade jag för redan i vintras och att jag skulle ha rätt var inte kul.

Varför lade man inte de pengarna på Barsom+ en till för samma pris!?

Vad talar för att laget klarar sig? Inte mycket skulle jag säga :(
Annons: