/fotboll/osk/forum/2411.aspx/fotboll/osk/forum/2411.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-08-25 00:23
Så länge dagens styrelse regerar med ryggdunkar och liknande kan vi nog inte hoppas på en framtid som tidigare verkade så bra, på "officiella", europaspel etc etc .....

... drömmarna har de enkelt spelat bort för oss som gillar klubben, fy fan vad segt och dåligt!

Vem blir den förste att avgå och visa respekt???
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-08-25 00:23
Minatankar//

Vem vill du se son sportchef? Du har jäkla intressanta idéer måste jag säga.

Skulle du kunna tänka dig att ingå i ÖSK i någon form?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-08-25 00:20
Vakter fick ingripa när Grahn konfronterades .
Minatankar
2012-08-25 00:19
ÖSK KRILLE (GFG) (Örebro) // Det kan vara en, av flera lösningar. Är osäker på om någon av dem är slipade i det affärsmässiga.
Postat via SvenskaFans-appen
Minatankar
2012-08-25 00:17
Saywee (Örebro) // Är du uppe och pratar i sömnen? Du har ju redan sagt gonatt :-)
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-08-25 00:16
Minatankar//

Jag vill ha Axen som assisterande bakom P-O och Urban Hammar som ny sportchef ;).
AIK Saywee
2012-08-25 00:14
Grahn är ett totalt fiasko, liksom styrelsen!!!

Vem/Vilka har förstånd att avgå först ???

Jag hejar ju bara på SPORT !!!!
Minatankar
2012-08-25 00:06
Retarded Jimmy (Örebro) // Man torde bara få tag på en person som hanterar allt det sportsliga och dessutom förhandlingar och kontrakt med spelare, agenter och klubbar i försäljningar och köp bland nuvarande sportchefer och agenter. Jag vill se både Hammar och Axén i ÖSK:s organisation. Känner dem båda och har mycket stort förtroende för dem.
Örebro kenya
2012-08-25 00:05
Unnar verkligen Berisha att komma till en bättre klubb än oss. Han har ett stort fighterhjärta och är en klockren försvare. Inte fan ska han ner i S1 och gröta.
AIK Saywee
2012-08-25 00:02
Hur är det med ekonomin om man vågar fråga ??

Tänk om ÖSK vore lite proaktiv som klubb, och hade presenterat detta innan vi öht behöver fråga om detta ---Klubben sover,, som oftast, vad i helvete jobbar de avlönade med ??

god natt

Hoppas att styrelsen avgår :)
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-24 23:57
@Minatankar:

Kan du utveckla det resonemanget?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-08-24 23:54
Killarna är värda minst 1 poäng ikväll.

Jag tyckte faktiskt att ÖSK gjorde en riktigt bra andra halvlek och spelade en bra fotboll, vissa stunder, men var alldeles för ineffektiva.

Det är mycket som går emot ÖSK just nu. Bollfan vill ju inte in i nätmaskorna tyvärr.

Bland allt elände så vill jag lyfta fram en ljuspunkt:
Illir Berisha!

Berisha har varit bästa ÖSK-spelaren den här säsongen hittills.

Det ser onekligen mörkt ut, men det allsvenska kontraktet är inte helt kört...
... än.

Men det ska mycket till om vi ska klara det allsvenska kontraktet.

Men än har inte den feta damen börjat sjunga,

Kämpa ÖSK!

Ingenting är omöjligt!

Heja SportKlubben!

Minatankar
2012-08-24 23:53
Jag tror på att dela upp sportchefsrollen i två roller; den sportsliga resp den affärsmässiga.
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-24 23:49
Jag vet inte. Men jag kan tänka mig att det kan bli lite rörelse i organisationen ändå efter säsongen.

Bland de saker jag önskar mig är att få Urban Hammar till sportschef. Jag tror nämligen att PeO:s syn och Urbans syn är rätt synkade med varandra. Jag har läst en del dokument från Hammar om hans fotbollsyn och hur han anser att en klubb som ÖSk bör bedrivas rent sportsligt. Och jag sympatiserar med varje rad han skrivit.

Sen återstår ju frågan om han skulle få tillräckliga mandat och utrymme. Och trots allt bör det ske saker även ovanför sportchefens huvud.
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-24 23:44
@Minatankar:

Ok, du menar så. Då förstår jag.
Minatankar
2012-08-24 23:42
Jo, de har inget arvode. Tänker på Jan Folke som har aktier för flera miljoner och via sitt företag sponsrar med miljonbelopp varje år.
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-24 23:39
@Minatankar:

Hur kan det kosta att lösa ut styrelseledamöter? Är inte de flesta i ÖSK arvodeslösa? Är det inte bara att be dem gå?
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-24 23:37
@Lekiller:

Jag håller med. Det är trots allt en rätt ödmjuk kille, Bamberg alltså. Inte alls som Grahn
Minatankar
2012-08-24 23:36
Det kostar, i ÖSK-mått mätt, oerhörda pengar att lösa ut styrelseledamöter, aktieägare, sponsorer, tränare och Tobias Grahn. Allt detta torde klubben inte ha råd med.
Örebro Lekiller
2012-08-24 23:35
Tycker Bamberg är en spelare man bör behålla. Om han nu inte har en superlön. Försvinner Berisha ( bör bli ganska dyr) tycker ja man ska ge Eidur chansen eller låta honom gå å värva in 2 nya.
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-24 23:31
Tycker iaf det var kul initiativ till gubb-kubanerna på sektion K idag. Credz till Wärle
AIK Saywee
2012-08-24 23:30
@"ÖSK-Karl (I full fart mot SE o div.1):

Ja just det, hur ser det ut i den verkliga verkligheten?

Vi är några som vill veta!!!

Men klubben är ju så otroligt hemlig ....
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-24 23:27
@Minatankar:

Mest intressant vore att höra Nordback. Han har insuerat och antydit saker på twitter under hela säsongen utan att riktigt talat ur skägget.

Alvbåge är den sista man ska fråga

AIK Saywee
2012-08-24 23:23
STYRELSEN MÖRKAR; ELLER SKITER I ATT KOMMUNICERA !!!
Örebro DaSa
2012-08-24 23:23
Känner mig nästan lättad, nu behöver jag inte oroa mig längre. Vi kommer att åka ned och om man tror annat så är man naiv, nu måste vi planera för framtiden. Efter ha sett dagens match så blev jag glad då vi har många riktigt bra och lovande unga spelare som jag tror kan utvecklas till bra/grymma allsvenska spelare om de får ett år i SE. Som ngn tidigare skribent skrev så måste vi nu börja spela ihop nästa års startelva, jag tror kommer vi kommer att kunna dominera (och vinna) de flesta matcherna i SE. Förhoppningvis kommer även att spelarna ta nästa steg i sin utveckling så att vi kan göra en Djurgården och gå från SE till att bli ett topplag i allsvenskan. Det som krävs är att satsa på karaktärspelare och få kontinuitet i spelaromsättningen. Jag vill att vi bygger laget på fökjande spelare närmsta tre åren.
Mv
HB-Berisha - Wiktorsson - VB
Kalle - CM- Saied - VY
Samuelsson - Hasani

Vet att det kommer att bli svårt att förlänga med alla spelare ovan och att Wille/Haddad är skadebenägna. Men fatta vad Haddad/Wille kommer att dominera i SE, Kalle var underbar idag. Han kan bli en spelare i Rasmus Elm klass, gäller bara att övertyga honom om att SE är perfekt för hans utveckling.

Spelare som måste lämna är Valdet, Grahn, Bamberg och Astvald. Alla tre är bra allsvenska spelare men utan att ha kött på benen så tror jag inte de är glädjespridare och vi behöver pengarna vi kan få in för Valdet samt slippa Grahns lön. Den senare kommer att bli svår att bli av med men kan nog vara värd att släppa allsvenskans mest varnade/skadade spelare. Andra spelare som måste bort för att kunna satsa på nytt är Wikström, Wovven, ngn av våra sunkmålisar,

För att återgår till de spelarna som jag vill ha runt stommen i nya ÖSK så tror jag att Alimi skulle kunna göra underverk i SE. Även Berger vet vi håller hög SE-klass. Det vi behöver värva är en vänsterback och eventuellt en vänsterytter om inte Ibrahim vill komma tillbaka. Sen måste vi ha in en ny målis, Sankan och Tomer har fått nog med chanser.

Tilll sist får vi inte glömma vår supertalang Lukman som säkert kommer utvecklas bättre i SE än i AS.

Så slutsatsen är: Bryt ihop och tänk på alla unga lovande spelare vi har i klubben!
Örebro "ÖSK-Karl (I full fart mot SE o div.1)
2012-08-24 23:20
Saywee 23:10//

Exakt vad jag undrar till Bagdad-Janne, var f_n är pengarna, ekonomin var ju så god i sattsningen mot AS-Guld, var är pengarna? Inte kan väl Grahn ha tagit det mesta redan sopor?

Hur tusan (förutom jasägare) kan styrelsen kan bedriva framgångsrika företag och privat vara rika. Sedan när de hamnar i t.ex ÖSK verkar allt vett försvinna, ta ert ansvar styrelsen.

Sedan du Bagdad-Janne, kila iväg till A-förmedlingen snarast tack.
Minatankar
Det vore intressant att få ta del av vad de spelare säger som var med 2010 och som lämnat laget. Vad är deras syn på ÖSKs styrkor och svagheter? Är övertygad om att de sitter inne med viktig info.
AIK Saywee
RJ, jag får en känsla av att allt är hemligt och känsligt .... jag har ingen insikt men en känsla som inte känns bra

.. och en känsla är inte så lätt att ändra om du förstår hur känslor fungerar ...

.. detta med hur penganra hanterats alltså.
Örebro widemarsh
2012-08-24 23:15
Jävla misärkväll. ÖSK inledde bra, såg ut att ha rätt inställning till matchen. Sen kommer den löjliga straffen. Orlov lutar sig mot Haginge och lägger sig bakåt, en rutinerad domare måste kunna läsa en sån situation. Klantigt av Haginga att lägga armen runt honom iofs. Sen 2-0 är väl inte mycket att säga om, bra hörna, bra nick och rejäl tur med studsarna för Gefle.

ÖSK är enda laget som vill anfalla i den här matchen, och borde kunna utnyttja övertaget bättre. Men det är desperation i spelet idag, och kylan finns inte där idag heller. Berishas mål är grymt, han är uppe och nickar OVANFÖR målvaktens uppsträckta händer. Obegripligt att han inte flyttas upp på topp tidigare.

Gefle utnyttjar sitt lilla anfallsspel till 100% och får två mål. Sen klarar inte ÖSK av att forcera köttmuren framför Gefle-kassen. Riktigt surt.

Nu blir det superettan, tyvärr. Kommer väl gå på matcherna som är kvar ändå, så löjligt hängiven som man är. Hoppas på en rejäl utrensning i ledning och trupp inför SE.

Grahn största floppen i ÖSKs historia. Antingen ointresserad, avstängd eller halvskadad. Och dyr som fan.
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-24 23:13
@Saywee:

Inte för att jag har någon insikt i ekonomin. Men tror du inte att "reserverna" har fått stoppats in i hål för att täcka mycket av bortfallet i år?

Sedan kostar det naturligtvis att signa 53 spelare på ett par säsonger. Julle visste vad han snackade om när han lämnade. Men det rann av som vatten på en gås i ÖSK
Annons: