/fotboll/osk/forum/2405.aspx/fotboll/osk/forum/2405.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-09-01 00:53
Jag tyckte ÖSK spelade bra tills 2-3 målet kom, då gick luften ur killarna. Men det är ändå starkt att ta in ett 0-2 underläge till 2-2 i första halvlek.

Jag tycker ändå att ÖSK gör sin bästa match sedan Malmö-matchen. Surt att det blir torsk.

Jag tycker Crespo var helt ok, men visst skulle han sätta de två jättechanser han fick, men samtidigt så är väl inte hans självförtroende på topp efter en halv säsong där han fått börjat på bänken i AIK, stora delen av säsongen.

Nä, låt Crespo spela från start mot Kalmar borta.

Kämpa ÖSK!
Örebro Conjuration
2012-09-01 00:41
Den där Ring, var det han som spelade i ÖSK ungdom men fick gå tillsammans med en massa andra?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro widemarsh
2012-08-31 23:36
Ännu en talang som vi slarvar bort?
Örebro Conjuration
2012-08-31 23:24
Ovanligt lite aktivitet här efter en match jämfört med vanligtvis. Saywee var är du?
Örebro widemarsh
2012-08-31 23:23
Blir så trött, nu har spelarna börjat kriga lite. Är bättre laget sett över hela matchen, men inte fan blir det några poäng för det. Djurgården gör 3 mål på sina 3 första chanser i matchen, medan Crespo bränner två frilägen. Idag förtjänade vi mer, men kammar noll igen.

Wowoah får ta på sig 1-0, står och sover. Måste få bort bollen i det läget! Revanscherar sig något med hörnan till 2-2. Känslan i paus är att ÖSK får med sig positiv energi ut till andra halvlek, och man äger matchen. Sen kommer en kontring och 2-3 som en blixt från klar himmel.

Vi släpper in för billiga mål och gör inte mål på våra chanser, då tar man tyvärr inga poäng mot så pass bra motståndare. Man får väl skylla Crespos missar på orutin, och ovana med Sveriges sämsta fotbollsplan. Annars var han en klar injektion för anfallsspelet. Plus även till Kalle Holmberg, och att Rama kommer in och dribblar av 4 djurgårdare med en snurrfint. Hasani med i matchen för första gången sen han kom hit.

Saied tycker jag gör det bra, och även Wikström får plus för målet.

Alimi och Wowoah stora minus.
Sandqvist ser fortfarande loj och passiv ut i vissa situationer. Äger inte direkt i luftspelet. Tomer måste få chansen nästa match! Förstår fortfarande inte varför vår bästa huvudspelare aldrig flyttas upp i slutet, Berisha!
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2012-08-31 23:12
Håller med Kenya, jag var på matchen idag, jag kommer att vara där på nästa match och jag kommer vara där i superettan. Hur anser ni som slutar gå på matcherna att det hjälper laget som vi alla älskar? Om vi kräver att spelarna ger 100% så måste väl vi också göra det! Spelare kommer och går, äkta supportrar består!
Örebro Conjuration
2012-08-31 22:37
Jimmy// jag såg desperate housewife filmen 2 ggr på bio med mitt ex. Vad gör man inte för människorna man älskar ;)
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-31 22:30
Går man på bio om man vet att filmen är dålig?
Örebro Conjuration
2012-08-31 22:27
Kenya// vill gärna att du hittar en så kallad medgångssupporter och intervjuar han/hon och frågar vad personen har för sportsliga krav på klubben för att han/hon ska dyka upp till nästa hemmamatch.
Örebro kenya
2012-08-31 22:17
Conju/ Hur som helst är de några tusen som tydligen kunde gå på fotboll för ett par år sen men inte nu. Inte minns jag att det var några större event för att locka dit dem då heller. O nog fanns tv-sändningar även då.

Klart de är roligare att gå på fotboll när man vinner matcher men om inte ett par tusen fotbollsintresserade personer skaffat kvällsjobb, barn och dragit på sig förkylningar samtidigt så skulle jag vilja kalla dem medgångssupportrar.
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-31 22:17
Sankan må vara en tvål med bollen men idag har jag en del kritik till Berisha som släpper fram spelare på fel sida om sig. Två ggr. Där har den gode Berisha en del att lära. Han måste komma in i bollbanan mellan spelarna men lägger sig "på andra sidan" och låter DIF spelaren komma först på boll X2.

Muhammed har jag genomgående haussat denna säsong men idag var han väldigt ointresserad av närkamper och var kulan i luften försökte han inte ens.

När jag ändå svingar yxan kan jag dra den över Alimi också. Jag har problem med den mannen. Helt uddlös i utmaningsspelet och jojo-kvalitet i inspelen. Höll sin bredd dock och jobbade men ligga och åma sig en kvart i plasten varje gång han inte fick frispark när han ramlade vilket mer berodde på hans bristande teknik.

Som kollektiv vill jag dock berömma laget och även om DIF hade långa sekvenser emellanåt släppte man inte till mycket mer än målen faktiskt och borde själva gjort fler mål. Att man ändå förlorar är ett bottenlags förbannelse.

Crespo & Hasani är båda bra bollmottagare och jag hade gärna sett fler bollar på dem efter backen. Crespo är oslipad men väldigt kraftfull och tvekar inte en sekund att gå i kamp. Men jag tyckte de för sällan fick gå med i spelet. När det väl gjorde det fanns det potential. Crespo måste dock smälla på direkt i sina frilägen och glömma finesserna.

Wiktorsson har en del kvar också. Särskilt i spelet med boll. Den kan hamna vart som helst om han är lite pressad. Men han är ok i defensiven.

NA:s 3-5-2 uppställning med Boris som ytter visade sig lyckligtvis vara en anka.

Peo tycket jag kunde släppt ut Alimi & Saeid tidigare. Alternativt tagit in Alimi centralt och ut med Saeid. Är Astvald helt kylskåpet plötsligt?

SE närmare eller inte tänker jag inte ens tala om. I min värld åkte de ur efter Häckenmatcherna.

Ha en bra kväll!

Benny Böckling
2012-08-31 22:16
Någon som vet hur långt kontrakt Sandqvist har?
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-31 22:16
Sankan må vara en tvål med bollen men idag har jag en del kritik till Berisha som släpper fram spelare på fel sida om sig. Två ggr. Där har den gode Berisha en del att lära. Han måste komma in i bollbanan mellan spelarna men lägger sig "på andra sidan" och låter DIF spelaren komma först på boll X2.

Muhammed har jag genomgående haussat denna säsong men idag var han väldigt ointresserad av närkamper och var kulan i luften försökte han inte ens.

När jag ändå svinga yxan kan jag dra den över Alimi också. Jag har problem med den spelaren. Helt uddlös i utmaningsspelet och jojo-kvalitet i inspelen. Höll sin bredd dock och jobbade. Vill ligga och åma sig en kvart i plasten varje gång han inte fick frispark när han ramlade vilket mer berodde på hans bristande teknik.

Som kollektiv vill jag dock berömma laget och även om DIF hade långa sekvenser emellanåt släppte man inte till mycket mer än målen faktiskt och borde själva gjort fler mål.

Crespo & Hasani är båda bra bollmottagare och jag hade gärna sett fler bollar på dem efter backen. Crespo är oslipad men väldigt kraftfull och tvekar inte en sekund att gå i kamp. Men jag tyckte de för sällan fick gå med i spelet. När det väl gjorde det fanns det potential. Crespo måste dock smälla på direkt i sina frilägen och glömma finesserna.

Wiktorsson har en del kvar också. Särskilt i spelet med boll. Den kan hamna vart som helst om han är lite pressad. Men han är ok i defensiven.

NA:s 3-5-2 uppställning med Boris som ytter visade sig lyckligtvis vara en anka.

Peo tycket jag kunde släppt ut Alimi & Saeid tidigare. Alternativt tagit in Alimi centralt och ut med Saeid. Är Astvald helt kylskåpet plötsligt?

Se närmare eller inte tänker jag inte ens tala om. I min värld åkte de ur efter Häckenmatcherna.

Ha en bra kväll!

Örebro Conjuration
2012-08-31 22:03
F*** you svenskafans appen som manipulerar min internet socialastatus till att spotta ut mina inlägg medvetet så att jag uppfattas som uppmärksamhetsextremist
Örebro Conjuration
2012-08-31 21:58
Kenya// tror att du överskattar grovt antalet supportrar som "bojkottar" hemmamatcher pga styrelsen och övrigt ledarskap, förmodligen är det en väldigt liten minoritet som det handlar om. Det finns tusen anledningar till att folk inte vill gå på hemmamatcher och vissa fall kanske människor prioriterar andra aktiviteter t.ex. Familj, sjukdom/rehab, jobb etc. Man behöver inte bevisa för någon heller att man är svartvit supporter genom att gå på matcherna. Konkurrens från stream tex csports ger även tidigare målgrupper ett mer bekvämt alternativ. Avslutningsvis så får även ÖSK ta på sig publikfallsansvaret, vad har de tagit för iniativ för att öka publikantalet? Kampanjer för matchen? Det har varit väldigt tyst från klubben som förväntar sig lojalitet. Detta är snarare ett mynt-scenario vilket innebär att det oftast finna mer än 1 sida för att skapa sig sin egen sanning.
Örebro Conjuration
Kenya// tror att du överskattar grovt antalet supportrar som "bojkottar" hemmamatcher pga styrelsen och övrigt ledarskap, förmodligen är det en väldigt liten minoritet som det handlar om. Det finns tusen anledningar till att folk inte vill gå på hemmamatcher och vissa fall kanske människor prioriterar andra aktiviteter t.ex. Familj, sjukdom/rehab, jobb etc. Man behöver inte bevisa för någon heller att man är svartvit supporter genom att gå på matcherna. Konkurrens från stream tex csports ger även tidigare målgrupper ett mer bekvämt alternativ. Avslutningsvis så får även ÖSK ta på sig publikfallsansvaret, vad har de tagit för iniativ för att öka publikantalet? Kampanjer för matchen? Det har varit väldigt tyst från klubben som förväntar sig lojalitet. Detta är snarare ett mynt-scenario vilket innebär att det oftast finna mer än 1 sida för att skapa sig sin egen sanning.
Örebro Conjuration
Örebro Conjuration
2012-08-31 21:43
Hade gärna sett en långsiktig målvaktssatsning på Rinne eller Jansson eller någon talangfull Göteborgare hehe. Samtidigt kanske Sanqan är en gigant på träningarna eftersom han petar Tomer.
Örebro kenya
2012-08-31 21:41
Cred till spelarna som jobbar tillbaka ett underläge och cred till publiken på plats.

Däremot en rejäl känga till alla som inte tog sig ner till Behrn Arena. Är man någorlunda intresserad av ÖSK är det väl nu man ska stötta? Så jävla pinsamt att bo i en stad där mer än hälften på arenan höll på bortalaget!

O kom inte med några pinsamma förklaringar om att klubben är misskött och att man inte kommer gå på match förrän tränaren och styrelsen är utbytt. DU HÅLLER VÄL FÖR FAN INTE PÅ EN STYRELSE? Det spelar ingen roll hur jävla nedpissad vår svartvita tröja kommer bli, man ska aldrig svika klubben.
Örebro Conjuration
2012-08-31 21:30
Lider med Peo, han har försökt allt. Lider med laget som gör 2 mål men ändå förlorar. Jag saknar Alvbåge, Örebros förlorade son.
Benny Böckling
2012-08-31 21:21
Fy fan, dansk jäveln i mål kommer ju att skicka ner oss i divsion 1 så småningom... Helvete va less man blir...
Örebro omega
2012-08-31 21:17
Skriv 3 år på Ljung sen skickar vi alla jävla idiotsopor som grahn och wowoha och c.o åt helvete redan imorrn. Sedan länge spelar vi nästa år i Superettan så nu ska alla unga talanger spela resterande matcher så vi vet vad vi ska satsa på nästa år!
Örebro MrCrowly
2012-08-31 21:10
Tacka edvard persson att han ställde norsken i mål...
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro bison-Karl
2012-08-31 21:00
Fy fan vad trött jag är på uddamålsförluster! Sankan är helt enkelt för dålig. Han får ta på sig en jävla massa poäng den här jävla säsongen.

Svenska fans är så fruktansvärt segt nu för tiden så man tror ju att man sitter med gammalt hederligt modem....
Örebro cellblock
2012-08-31 20:59
MEN GÅ PÅ RETUREN LATA JÄVLAR
Örebro Valderinho
2012-08-31 20:59
Nu är Sankqvist ute och cyklar igen. Var längesen jag såg en så dålig målvakt. Enda gången han utmärker sig är när han tar bollen i famnen när det är en lagom lätt boll. Jävla stolpskott..
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2012-08-31 20:56
Missar man 9 av 10 frilägen och släpper in 3 av 3 skott. Ja då vinner man inte. Hej då Allsvenskan.
Örebro Valderinho
2012-08-31 20:55
Och den där Jävla Hellqvist ska ju ha rött kort. Men sätter man inte chanserna som man får, framförallt Crespo som har haft 2 frilägen, men överarbetar. Tycker man ska bygga för Superettan och kasta Sankqvist i sopnedkastet. Satsa på någon ung målvakt, J.Rinne eller Oscar. Jansson.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2012-08-31 20:55
Missar man 9 av 10 frilägen och släpper in 3 av 3 skott. Ja då vinner man inte. Hej då Allsvenskan.
Örebro Ståplats är bäst
2012-08-31 20:50
Camara har sumpat för klara målchanser för att han ska få godkänt,det är ju grova missar han gör i kanonlägen.Kanske inte är så märkligt ändå att han fått så lite speltid hos AIK!
Annons: