/fotboll/osk/forum/2397.aspx/fotboll/osk/forum/2397.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Minatankar
2012-09-05 08:13
AIK Saywee
2012-09-05 07:34
@Svartvitt forever:

Vem blir nr 100?
Örebro Svartvitt forever
2012-09-05 07:07
Viktigt initiativ som bör stödjas!
Minatankar
2012-09-05 07:05
NEDANSTÅENDE MEDDELANDE KOMMER ATT KOPIERAS NÅGRA GGR FRAMÖVER, EFTERSOM DET ÄR MYCKET ANGELÄGET ATT SÅ MÅNGA AV ER SOM MÖJLIGT SKRIVER UNDER.
Vi fick 86 underskrifter på bara 3 timmar mellan kl 21-24 i går kväll!

Namn: Minatankar
Sänt: 2012-09-04 20:50 Ändrat: 2012-09-04 23:19:42 Ändra

Hej alla deltagare på Svartvitt!

NU KAN DU GÖRA EN VIKTIG INSATS!!!
SKRIV PÅ ÖSK-UPPROP!

Vi sätter stort värde på att du går in på http://www.osksupporterfotboll.se (se länken nedan) och ger ditt stöd till ÖSK-upprop och de tre punkter du finner där.

Det betyder mycket för alla oss ÖSK-supporters med just din namnunderskrift. Tänk på att markera för länk till Facebook och Twitter samt gilla-markering på Facebook "osksupporterfotboll".

Om du kopierar texten ovan och skickar den till dina egna mejl-kontakter, gör du ytterligare en värdefull insats!
8 Länktips: www.osksupporterfotboll.se
Örebro Telle
2012-09-05 00:10
Örebro Bastard on Parade
2012-09-04 23:48
Holmberg målskytt när P92/93-landslaget besegrade Finland. Verkar som han stod för en bra insats. Förbundskaptenens kommentarer:
- Han visade bra form och skaffade sig åtminstone fyra rejäla frilägen med träff i ribba och stolpe.
Örebro Telle
2012-09-04 23:18
Den oumbärlige //

Glömde säga det tidigare, men din genomgång på Kapten Blod av spelartruppen inför nästa år var väldigt intressant. Håller med om det mesta, precis som du sa igår... :)

Örebro Telle
2012-09-04 23:12
Tycker uppropet är ett grymt bra initiativ. Stor klapp på axeln till samtliga som varit inblandade.

Mynnar det inte ut i något annat är det i sämsta fall åtminstone en tydlig markering för vad många tycker är viktiga punkter som klubben faktiskt behöver förbättra.
Örebro "ÖSK-Karl (I full fart mot SE o div.1)
2012-09-04 23:02
Örebro D´Artagnan (hopplös)
2012-09-04 22:42
ÖSK U21 - Elfsborg U21 1-1 och seger för Jönköping mot Qviding gör att vi missar U21 slutspelet. Tråkigt.

STÖD ÖSK UPPROPET !!!
Minatankar
2012-09-04 22:23
Se meddelande kl 20.50 !
Örebro mr olafski
2012-09-04 21:52
@ inspektör smack du är inte direkt den förste som ställt den frågan. Du får fråga styrelsen helt enkelt.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Karlstruum
2012-09-04 21:52
Sawyee: Tyvärr, så är fallet. Spiken är nere i kistan nu och vi får redan nu (hoppas att klubben redan i somras började på arbete för ett ev. Superettansejour) börja jobba mot detta. Jag är arg, förgrymmad, ledsen och sur för att detta händer våran klubb. Men såhär är det i livet och jag hoppas på att sejouren blir kort i S1 och vi kommer tillbaka starkare.
Hammarby Inspektör Smack
2012-09-04 21:38
Hur fan kan ni betala divan Grahn 150000 i månaden?
Örebro KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!)
2012-09-04 21:34
@Minatankar:

Fixat! Klart man ställer upp :-)
Örebro _Adde_
2012-09-04 21:14
Där fick jag svaret på min fråga! Kanoners!
Örebro mr olafski
2012-09-04 21:07
Antonnen vill jag inte Heller ha bort förresten
Örebro mr olafski
2012-09-04 21:07
DaSa jag håller med om din lista på spelare som ska bort med undantag för bamberg och Wikström. Wikström vill säkerligen stanna och han har ju blivit lite utav en ikon i ÖSK dom senaste åren. Bamberg tycker jag är alldeles för bra för att göra sug av med dock så SKA bamberg spelas på en kant och INTE i mitten
Minatankar
2012-09-04 20:50

Hej alla deltagare på Svartvitt!

NU KAN DU GÖRA EN VIKTIG INSATS!!!
SKRIV PÅ ÖSK-UPPROP!

Vi sätter stort värde på att du går in på http://www.osksupporterfotboll.se (se länken nedan) och ger ditt stöd till ÖSK-upprop och de tre punkter du finner där.

Det betyder mycket för alla oss ÖSK-supporters med just din namnunderskrift. Tänk på att markera för länk till Facebook och Twitter samt gilla-markering på Facebook "osksupporterfotboll".

Om du kopierar texten ovan och skickar den till dina egna mejl-kontakter, gör du ytterligare en värdefull insats!
Örebro _Adde_
2012-09-04 20:36
Minatankar// Kommer ni som ligger bakom den ge er tillkänna med era riktiga namn då? Jag tycker att du verkar vettig, men det känns främmande att stödja ett "forumnick" ifall du förstår vad jag menar. Eller det kanske bara är jag som inte redan vet vilka ni är? :)
Minatankar
2012-09-04 19:36
DaSa
//
Jag har inte de siffrorna tillgängliga via årsredovisning Tog reda på det egna kapitalet via upplysning, som bl a banker använder sig av.

Den intresserade kan gå in på SvFF:s hemsida och inte minst http://osynligahanden.blogspot.se/ där det finns många intressanta, ekonomiska analyser och jämförelser. Det är en person från Handelshögskolan som står bakom den bloggen.

Se även SvFF http://svenskfotboll.se/ImageVault/Images/id_60145/scope_0/ImageVaultHandler.aspx
Minatankar
2012-09-04 19:19
Håll er vakna och kolla här senare i kväll!

Vi kommer under kvällen publicera den hemsida
där du kan skriva under upprop om ÖSKs framtid.

Det är mycket värdefullt om så många som möjligt
skriver under redan i kväll.
Örebro DaSa
2012-09-04 19:17
Min startelva (3-4-3) blev lite kladdig så här kommer den igen:

Mv: Ny
Bersiha - Ny - Wiktorsson
Hagge - Saied - Ny - Ny
Kalle - William - Yasin

Ut (uppskattad lön inom parantes):
Wiken (60 000)
Anttonen (40 000)
Lumbana (15 000)
Wovven (60 000)
Tomer (30 000) - eftersom han är säljbar till skillnad från Sankan
Grahn (150 000)
Alimi (50 000)
Valdet (70 000)
Berger (30 000) - tyvärr lär han gå till Degen
Bamberg(70 000) - säljbar och passar inte in i 3-4-3
Haddad (70 000) - om möjligt
Summa: 645 000 kr
Totalt ett år med avgifter: 645 * 1.5 * 12 = 11 600 000 kr

Det motsvarar alltså ungefär de förväntade minskade intäkterna när vi spelar i SE. Men sen måste vi ju värva minst fyra nya spelare som säkert har 20-30 000 kr/mån vilket motsvarar ungefär två miljoner.

En sak som slog mig när jag gjorde sammanställningen ovan var vi lägger alla våra utgifter?

MinaTankar / Kan du från senaste rapporten läsa ut hur mycket pengar som läggs på personal? Hur stor del som läggs på spelare och övrig personal går det att urskilja?
Örebro DaSa
2012-09-04 19:01
ÖSK står inför ett val om/när vi åker ur allsvenskan. Antingen så gör vi allt för att studs tillbaka direkt med ungefär samma spelare som idag eller så tänker vi långsiktigt och satsar på unga och billiga spelare. Om vi går på första förslaget och förlänger med Wiken och Anttonen och behåller spelare som Bamberg, Alimi och Astvald så kommer vi säkert gå back med X antal miljoner igen men ha ganska goda möjligheter att gå upp. Risken blir att när vi spelar allsvenskt 2014 så kommer vi att ha ungefär samma trupp som idag men utan ngt som helst kapital att använda för att hänga kvar.

Det andra förslaget som även är det som jag tror på är att påbörja en långsiktig satsning där vi inte räknar med att gå upp nästa år (men om det händer så är det en bonus) och satsar på att få ett nollresultat. Det är ingen panik att spela två eller flera år i SE, vi kommer till slut att gå upp då vi är en "storklubb" i SE och därmed kommer att kunna värva bättre spelare än de flesta av våra konkurrenter. Det jag inte vill se är en huvudlös satsning för att gå upp igen där vi köper in fd. allsvenska medelmåttor som vi sedan måste byta ut om vi går upp.

Sen tycker jag att vi skall våga att vara först med ett nytt spelsätt. Senate åren så känns det som vi har kopierat taktiken för de lag som varit framgångsrika ngr år tidigare. T.ex. med 4-3-3 ngr år efter DIFs guldera och nu 4-4-2 efter HeIFs framgångar. Mitt förslag är 3-4-3, googla om ni vill veta mer om taktiken.

Nedan kommer ett förslag på de ÖSK spelare som jag vill bygga ett nytt långsiktigt ÖSK på:
Mv: Ny ung (en Oscar kanske?!), back-up Sankan
Mittbackar (3): Berisha, Wiktorsson och en ny som det inte gör ngt om han är långsam då han kommer att ha en "libroroll".
Centralt mittfält: Saied och en ny. Där skulle jag gärna se en snabb central mittfältare. Se länken till motiveringen varför jag vill se en snabb central mittfältare lex Dembele.
Yttrar/flankerna: Ena kanten skall Hagge spela på, han kanske inte är den mest tekniska eller bolltryggga spelaren men springa kan han. På den andra kanten så får vi leta reda på en löpstark spelare som har offensiva kvaliter, de defensiva får vi träna upp i SE så han hålller allsvenskt klass när vi går upp igen.
Högeranfall: Vår nya GoldenBoy Holmberg. Allt krut skall läggas på att förlänga med honom, var längesedan som vi hade en så lovande spelare. Han kan även bli försäljningen som finansierar våran satsning för att bli ett topplag i allsvenskan om ett antal år.
Centralt: Jag är ledsen men jag kan inte ge upp William, han var dominant i ett bottenlag under våren. Om vi byter vår matta så kanske vi kan få ordning på hans skador och då kommer han göra 20+ mål i SE.
Vänsteranfall: Yasin/Ibrahim. Ngn av dem borde blomma ut snart, spelciellt om vi lirar i SE så tror jag att de kan få ett genombrott.

Blev ett lång inlägg, men sammanfattningsvis så vill jag ha in fyra nya unga utvecklingsbara spelare (med långtidsskontrakt) och sedan måste vi byta ut mattan. Den är roten till allt ont....
Kardinalen
2012-09-04 17:24
Trots allt bra att ÖSK, under Peo:s ledning, väldigt ofta(?) tar sina pinaler och utför sina träningar på annan plan än Behrn Arena. Är ju betydligt lättare att "övertala" kommunen att byta konstgräsmatta om man de facto så demonstrativt visar att den inte duger att träna på.
AIK Saywee
2012-09-04 17:09
@Conjuration:

Tackar, Conjuration, precis vad jag också upplevt i Örebro under många år (säsonger) och det skriver jag ärligt, även om ni vet att jag har lite sympatier för Solnagänget, men det är så jag upplevt de flesta matcherna, (före, under och efter) i vår vackra stad under en längre tid!
Örebro Conjuration
2012-09-04 16:57
omega (Örebro) 2012-09-04 12:35 hurfan kan ni jämföra oss med Bajen osv. Dom har Sveriges i särklass bästa fans. Det sjuakste är att ett lag som Elfsborg har mer publik/drag än Örebro. Snarare att de har Sveriges sämsta fans. Det är alltid oroligt på Hammarbys matcher pga idioter, ännu större idioter som alltid samlas bakom bortasektionen efter matcher efter de vill slåss, hotfullt, AIKs black army framstår nästan som vattenkammade skolpojkar jämfört med the average hammarbyaren. Tragiska fans.
Örebro Bastard on Parade
2012-09-04 16:54
@Hlynur:

Spelarna klagar knappast över att slippa det som ska föreställa konstgräs på Behrn. Jag har ingen koll, men är det inte naturgräs på Örnsro? Guldfågeln Arena har ju riktigt gräs så de kanske vill förbereda sig ordentligt.
Örebro Telle
2012-09-04 15:26
D'artagnan //

Håller med. Vi pratar ju om ett lag som fick stryk av Forward från norrettan bara några dagar innan den allsvenska premiären. Inte för att de var rädda om benen inför premiären, utan för att Forward faktiskt var bättre. Det säger en del...
Örebro Hlynur
2012-09-04 15:22
Är konstgräset i så dåligt skick på Behrns att de hellre tränar på Örnsro nuförtiden?

Annons: