/fotboll/osk/forum/2390.aspx/fotboll/osk/forum/2390.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro "ÖSK-Karl (I full fart mot SE o div.1)
2012-09-06 20:54
@DaSa:

Brukar helt hålla med dig, antar att du vill se HIF kvar beroende på inkomsten från hemmamatchen, men Polisinsattsen blir dyr. Dessutom tror jag Hammarby springer igenom SE nästa år med tanke på vad de fått in i truppen ock säkert är det inte slut med det.

Sedan skall vi ha ha respekt för Forward, de trollar med sina invandrarkillar och kan bli Örebros svar på dåtida Öster.

Degerfors är jag inte rädd för. De verkar med tanke på "sålda"" spelare och kontrakt i övrigt t.o.m slå ÖSK i loserligan.

Tror vi går en tuff kamp mot SvFF nästa är vad gäller ekonomin. I SE får vi vara glada för en mittenplats.

Sedan är jag nyfiken. Sarp och Thomas Nordahl m.fl tror att Grahn skall lämna i vinter. Själv skulle jag inte säga nej till 160.000:-/månad i lön. Vart menar ni med tanke på hans status och ålder han skall ta vägen? Möljligen USA eller Kina. Tror ÖSK måste lägga ut pengar för att slippa honom.
Örebro Bastard on Parade
2012-09-06 20:39
DaSa//

5 miljoner för Rama känns tyvärr som ett fantasipris sett till hur säsongen har varit. Hur många lägger ned sådana belopp på en spelare som varit petad i ett lag som ligger sist i Allsvenskan? Dessutom har han inte särskilt lång tid kvar på kontraktet efter säsongen.

Jag hoppas Hammarby går upp i år. De har värvat starkt nu i sommar och får de behålla samma trupp till nästa säsong blir det tuffare för oss att gå upp.
Örebro DaSa
2012-09-06 20:26
Nu när chansen att hänga kvar enbart är teoretisk så kan vi börja hoppas på olika finansiella händelser under hösten:
- Att mer än en klubb blir intresserade av Valdet så det blir lite budgivning. Kan vi hoppas att vi får in fem miljoner?! Det är väl default priset som vi har för våra stjärnor...
- Att Degen hänger kvar så att vi får ett derby
- Att Forward går upp så vi får ytterligare ett derby, men risken kanske är att de tar lite sponsorer.
- Att vi får in pengarna för Bedoya från Rangers.
- Att Grahn väljer att bryta sitt kontrakt efter säsongen är slut.
- Att inte Hammarby och HBK går upp.
Örebro Bastard on Parade
2012-09-06 20:24
Holmberg målskytt på nytt i P19-landslaget. Yasin gjorde dessutom sitt första mål för Irak idag.
Örebro Telle
2012-09-06 20:15
Fatcit, Minatankar, ÖSK-Karl etc // Mycket tänkvärda inlägg tidigare idag.

Jag kollade just NA-undersökningen som nämndes innan, och passade självklart på att svara ja. 151 personer av de 196 som har svarat, dvs totalt 77 %, är positiva.

Några av de som som brukar kommentera under NAs ÖSK-artiklar i vanliga fall är faktiskt degerforsare, och brukar skriva något i stil med att det är lika bra att klubben åker ner eller kursar. Det finns också ett antal örebroare som gärna ser att storebror ÖSK åker ner så att det blir mer sponsorpengar över till hockeyn eller andra idrotter i stan som de bryr sig mer om.

Så att hitta 45 personer som ogillar att ÖSK vill förbättra sig på flera plan är nog inte särskilt svårt...
Örebro D´Artagnan (hopplös)
2012-09-06 20:12
@Lekiller:

Det är väl Degen och en och annan Forwad supporter som INTE tycker det är bra med uppropet. Att en ÖSK inte tycker det är bra jämnställer jag med klubbföräderi.
Örebro Ösk-groda
2012-09-06 19:43
Saywee

PM
AIK Saywee
2012-09-06 19:36
Förresten, jag hoppas verkligen att Alexander mår bra och vågar gå på fotboll ...
AIK Saywee
2012-09-06 19:30
ÖSK-Karl, 18:39,

... vet inte vem denna Laila är, det enda jag vet är att EC skrev en låt om Layla, som har ett fantastiskt riff som intro :)

Heja SPORT, rocka hela hösten !!!
2012-09-06 18:39
@Saywee:

Håller med, finns väl en och annan kvinna inkvoterad i ÖSK:s styrelse, bl.a denne Laila, vem är hon?
Minatankar
2012-09-06 18:26
Namn: Saywee
Sänt: 2012-09-06 18:23
//
Bra synpunkter. Brukar själv använda mig av formuleringen att vi alla är invandrare. Frågade en gång en amerikan hur han upplevde svenskar och andra invandrare som bor i USA. Då var det någon som sa: "Svenskar kan väl inte vara invandrare..." :-)

Håller med dig vad gäller kvoteringar.
AIK Saywee
2012-09-06 18:23
Minatankar, många bra inlägg som vanligt, men jag vill bara kommentera en grej ...

"Ca 20 procent av Sveriges befolkning är invandrare. Det vore beklämmande om de inte var representerade i laget. Om det sedan är 10, 20, 30 eller 40 procent av spelarna som kommer från andra länder är inte viktigt."

... invandrare är vi ju allihopa i detta fantastiska land, Sverige!

För det satt väl ingen Svenne på inlandsisen när den smälte bort för 10.000 år sedan ;)

Dessutom har jag ganska svårt för "inkvoteringar" hit och dit.
AIK Saywee
2012-09-06 18:14
Fatcit, 10:23,

ett helt fantastiskt inlägg!!!
2012-09-06 17:23
@Lekiller:

Exakt vad jag menar, bättre de hade kopplat det till supporterupprorerets hemsida.
2012-09-06 17:21
@Minatankar:

Tror du missförstår mig. En nätröstning utan namn ock motivering till varför man röstar si eller så tar jag inte på allvar. Skillnad mot uppropets hemsida där man måste skriva namnet och vidimera via e-postadress. Då är det äkta.
Örebro Lekiller
2012-09-06 17:18
Förstår inte riktigt vad NA vill få ut med en frågeställning angående ett supporterupprop som ÖSK själva anser är något bra. Vad är meningen liksom?
Postat via SvenskaFans-appen
2012-09-06 17:08
@HolkenNonGrata:

Vad spelar det för roll för er hur mycket han har i lön? Ni köper väl den ni vill ha ändå. Sedan att er Ishockey, speedway? konkat spelar väl ingen roll? Är det handbollen och bandyn som står på tur och sedan fotbollen? Men, köp,köp,köp :)
Minatankar
2012-09-06 17:00
Namn: "ÖSK-Karl (I full fart mot SE o div.1)
Sänt: 2012-09-06 16:28 Ändrat: 2012-09-06 16:30:09
//
Jag tycker man ska bry sig i vad andra har för uppfattning. Om vi inte upplever att andra lyssnat till oss så ska vi väl inte göra samma sak gentemot de som inte tycker som vi? :-)

Hur som helst är det mycket intressant hur de supportrar resonerar som inte tycker som ÖSK:s ledning, nämligen att uppropet är bra.
Örebro Bastard on Parade
2012-09-06 16:53
@HolkenNonGrata:

I mina ögon har han varit en besvikelse. Jag hade väldigt höga förhoppningar och förväntningar angående Bamberg, men han har inte alls varit särskilt delaktig i spelet. Tyvärr så missade han en del i början pga skador. Poängmässigt så är väl 2 mål och 2 assist helt ok på 10 starter + 4 inhopp som högerytter och innermittfältare.

Jag tror han funkar bäst som högerytter, men det känns väl inte riktigt som att han vågat gå framåt så mycket som han gjorde i Norrköping. Han har inte utmanat särskilt mycket på kanten och har väl dessutom inte haft några box-spelare att slå inlägg på när Haddad varit skadad och styrelsen lånat ut Samuelsson.
Hammarby HolkenNonGrata
2012-09-06 16:37
Hur har Daniel Bamberg varit för er denna säsong? Minns att han hade gjort många poäng i Haugesund innan han skrev på för er. Hammarby var intresserade under vinterfönstret också. Någon som till och med vet vad han har i lön ungefär?

I vilken position har ni använt honom och var tror ni att han spelar som bäst?
2012-09-06 16:28
@Minatankar:

Antar att du menar röstningen i NA? Tror inte man skall bry sig om den, alltid många som vill vara motvalls, dessutom vet vi ju inte hur många datorer dagens styrelse som verkar skrämda har tillgång att rösta ifrån. Alla som bryr sig om Örebro SK inser så klart att något är gravt fel och att allt bara kan bli bättre.
Örebro omega
2012-09-06 16:10
Tar för givet att Rama bänkas säsongen ut nu när vi är klara för superettan. Vi ska spela in vårat superettan lag i resterande matcher!
Djurgården The deer hunter
2012-09-06 16:00
Jag tycker det är konstigt att ni ligger där ni ligger ändå. Det känns som med Djurgårn under vårsäsongen i fjol, ett lag som egentligen är för bra för att ligga i botten. Ut med Gefle, Syrianska, Mjälllby eller Kalmar istället. Märkligt egentligen att Gefle klarar sig kvar år efter år, med tanke på vilka lirare dom har.
Djurgården JissoZakke
2012-09-06 15:57
Vad är anledningen till att Rama varit bänkad så mycket den här säsongen? Minns att han var grym under 2011. Karaktärsproblem eller, för han måste ju platsa på sportsliga grunder?
Minatankar
2012-09-06 15:52
ÖSKs vd säger att initiativet är bra. Tar för givet att han menar vad han säger och att han har styrelsen bakom sig. Det gör mig extra nyfiken på hur de supporters på na:s webbenkät resonerar som inte tycker uppropet är bra.

Vi är många som tagit initiativet till uppropet och vi tillhör dem som går på årsmöten, årsstämmor, medlemsträffar och informationsträffar. Dessutom har vi under lång tid uppvaktat valberedningar, styrelse och ledning på olika sätt med frågor, förslag och synpunkter.

Jag tillhör dessutom dem som under lång tid och till flera ÖSK-representanter givit positiv respons för många bra saker som gjorts, både på möten, i personliga kontakter och via mejl och sms.

Om man som medlem eller aktieägare inte går på möten och gör sin röst hörd, förstår jag de som är kritiska till vårt upprop. Men när vi upplever att det inte räcker och när klubben är i kris, så förstår jag inte vad man mer kan göra.

Det ska bli mycket intressant att ta del av hur dessa supporters motiverar sitt ställningstagande. Uppropets syfte är att visa engagemang och möjligheter till samarbete i positiv och konstruktiv anda. För min egen del är jag positiv till alla initiativ som ger dessa effekter.

Vad är man rädd för? Vad är farligt? Själva ser vi engagemanget som visas som en stor möjlighet att skaffa fler medlemmar, aktieägare och partners/sponsorer.

Jag kan bara dra slutsatsen att de som är negativa på na:s webbenkät inte delar ledningens synpunkt om att initiativet är bra.

Örebro Retarded Jimmy
2012-09-06 15:50
@'den Oumbärlige:

Bara att hoppas att ÖSK kan dra in nån mille där.

I övrigt tror jag Rama gör sig bättre i ett bättre lag.
Örebro 'den Oumbärlige
2012-09-06 14:49
Rama på väg bort. Överraskning?
Minatankar
2012-09-06 13:46
Jag har också förståelse för det stora tryck som styrelse och ledning är utsatta för (förutom spelare, tränare och övriga kring laget). Man både vill och behöver jobba både kort- och långsiktigt. Och man riskerar och kommer sannolikt få synpunkter och kritik hur man än gör.

Det är bl a därför det så viktigt att styrelsen och ledningen har en stor förankring bland alla supporters, dvs publik, medlemmar, aktieägare, partners/sponsorer mfl.
Den får man bl a genom att kontinuerligt genomföra kartläggningar/enkäter bland alla intressenter och som öppet redovisas. Förtroende får man genom att engagera alla som vill engagera sig. Förståelsen får man, även när man får motgångar, om man varit öppen och haft en god kommunikation som skapar en känsla av personliga relationer.

Jag vet en gång när jag som ordförande i en annan klubb pratade med en medlem/mamma i 1,5 timme. Efterår sa hon att detta skulle jag göra med alla medlemmar och föräldrar. Gjorde en snabb huvudräkning och kom fram till att det skulle ta mig ca 1.500 timmar om jag skulle pratat med var och en. La redan då ner minst halva min tid ideellt på klubben.

Med andra ord krävs det att man jobbar via nyckelpersoner som i sin tur har många kontakter, att man använder sig av webben och att man organiserar sig så att det finns resurser för att klara av detta.

Det jag skriver ovan är i längden mycket viktigare, än att lyckas med ett nyförvärv som man lägger flera miljoner på.

Klubben har varit duktiga på att skaffa sponsorer och öka intäkterna. Om man nu själva konstaterar att man gjort det till priset av att man inte orkar/hunnit med att kommunicera och engagera publik och övriga supporters, så inser man ju naturligtvis själv att det inte håller. Utan publik, framgångar och uppmärksamhet så kommer också flera sponsorer att hoppa av eftersom de inte får satsa enbart p g a att de känner för ÖSK, utan bara om de har ett affärsmässigt utbyte av samarbetet.
Minatankar
2012-09-06 12:48
Namn: widemarsh
Sänt: 2012-09-06 10:16
//
Håller med dig. Och detta har man fått och ska ha positiv respons för.
Mycket bra.

Med tanke på att det passerat över 50 spelare i truppen under tre år är det ändå många som reagerar över varför man rekryterar så många från andra världsdelar och länder, på bekostnad av de som finns i Örebro-regionen eller har anknytning till den.

Ca 20 procent av Sveriges befolkning är invandrare. Det vore beklämmande om de inte var representerade i laget. Om det sedan är 10, 20, 30 eller 40 procent av spelarna som kommer från andra länder är inte viktigt.

Detta handlar emellertid om en långsiktig strategi. Om vi som är fotbollsintresserade vill se den bästa underhållningen kan vi göra det på TV, i London eller i Barcelona. När vi går på Behrn Arena vill vi känna oss stolta över att det i första hand är örebroare, närkingar och andra i närområdet/regionen som håller ihop, svenskfödda eller inte. Det vore ju förträffligt om de flesta värmlänningar, dalmasar, västmanlänningar, sörmlänningar och en del öst- och västgötar också har ÖSK som sitt favoritlag. Och gärna i flera län för den delen. Sedan får man gärna krydda anrättningen med en och annan klasspelare rekryterad från andra länder/världsdelar.

Detta är lätt att säga, inte minst för oss som sitter på läktaren och inte behöver jobba med ekonomin, agenterna, konkurrensen etc. Inte desto mindre vill många av oss supporters se en tydligare inriktning av en sådan strategi. Och inte minst viktigt är det att unga spelare och klubbarna i närområdet/regionen känner och upplever det så.

ÖSK ska hedras för att man här påbörjat en positiv vandring. Uppropets syfte är att ytterligare uppmuntra den.
Minatankar
2012-09-06 12:35
amn: Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
Sänt: 2012-09-06 10:23 Ändrat: 2012-09-06 10:30:35
//
Bra och tydligt skrivit Fatcit. Det hjälper inte att det finns årsmöten, medlemsmöten och att man säger sig lyssna. Får man ingen återkoppling, uppmuntras man inte att jobba vidare med idéer och händer det ingenting, så lägger man endera av sitt engagemang eller så söker man nya väger, som t ex uppropet.

Den enda förändring jag hört talas om i marknadsföringen av matcherna, trots det prikära läget, är att man köpt bussreklam med text om tidpunkt för nästa match. Det finns hur mycket som helst att göra. Har man ändå gjort det, har det helt gått mig och många förbi.

Det finns de i styrelsen som uttalat viktiga saker både med tanke på deras fotbollskompetens om vilka som bör behållas och rekryteras och med tanke på risken att ramla ur Allsvenskan, men de synpunkterna har negligerats.

Enligt stadgarna ska medlemmarna ha 52 % av inflytandet, men det har man inte i praktiken. Både medlemmar och aktieägare är mycket viktiga och behövs. Det är balansen i det samarbetet som behöver utvecklas.
Annons: