/fotboll/osk/forum/2381.aspx/fotboll/osk/forum/2381.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bulten i Boo
2012-09-15 21:36
@Minatankar:
Vad jag menade var att vi människor ofta har en flockmentalitet. Flocken springer åt ett visst håll, just nu är det "som gäller" att skriva under uppropet. De som inte "hänger med i svängarna" eller tankegångarna, utan som står villrådiga vid sidan, hur uppfattas vi av er uppropsmakare? Vill ni (ni som "vet" hur klubben ska skötas) helst bli av med oss villrådiga ("skjuta bort oss") eller ser ni måhända något värde i att alla inte ser världen lika klarsynt som ni uppropsmakare?
Örebro Svartvitt forever
2012-09-15 21:30
KC Marten 17.47, BoP//
Ja, jag fick också förklarat att man kan se matchen på datorn. Men Tipsextra på lördagarna med grabbarna har varit en stående punkt i 40 år, och att se fotbollsmatcher på en lite dataskärm är lite som att höra en symfoni i en telefonkiosk - det är ingen ersättning. Och det verkligt sjuka är att man kan se matcherna om man har kabel-tv - det är bara vi på landet med parabol som utestängs. Och vi är ju ändå så få att man s---er i oss i vanlig ordning. Pulsen har inte gått ner än efter samtalet med Viasat.
Örebro Bulten i Boo
2012-09-15 21:18
Jag skojar lite när jag förväxlar upprop med uppror. Ser dock namninsamlingen mest som ett uppror. Jag vill att ÖSK ska bli en proffsigare klubb, men har svårt att ta ställning till de enstaka punkterna. Om man ser till klubben efter "vändningen" (degradering/nystart) så tror jag nog att de flesta skulle skriva under på att strävan alltsedan dess har varit att skapa en "öppen klubb med god kommunikation och nära relationer till medlemmar, aktieägare, partners/sponsorer, leverantörer, klubbar i närområdet, kommunen och andra intressenter/supporters". Varför skulle man inte vilja det?

Varför skulle man eventuellt motarbeta "medlemmarnas inflytande och organisationens tydlighet"? Varför skulle man inte vilja "stärka fotbollskompetensen på och utanför planen, få en nystart och ytterligare prioritering av att knyta talanger i närområde"?

När det gäller nick och namn så är jag kort och gott nyfiken bara, kort och gott alltså. Jag tycker att alla här borde kunna skriva sina inlägg under eget namn. Förstår helt enkelt inte detta med anonymitet.. Varför, egentligen ska vi vara anonyma här? Någon som kan förklara?
Minatankar
2012-09-15 20:03
Namn: Bulten i Boo
Sänt: 2012-09-15 19:27 Ändrat: 2012-09-15 19:34:07
//
Det är inte skit samma om du kallar uppropet för ett uppror, även om du vill vara ironisk. Det är ett upprop som du kan läsa om på nedanstående länk. Där finner du också flera artiklar om uppropet samt annan info.

Det som förenar oss som tagit initiativ till uppropet och som skrivet på det (ca 400 supporters, inkl obekräftade underskrifter) är att vi är engagerade och vill ha tre punkter genomförda i en nystart. Om enskilda personer eller andra grupper vill driva andra frågor, är det naturligtvis fritt i en demokrati och i en förening.

Förstår inte alls hur du kan undra om det blir skottpengar på de som inte skriver på. Är det vad du tror om oss medlemmar, aktieägare, partners och andra engagerade supporters?
Örebro Bulten i Boo
2012-09-15 19:44
Ser att ÖSK har avancerat i tabellen idag! Underbart!!
Benny Böckling
2012-09-15 19:18
Jaså vi är inte sist längre så jag... Det ska firas+Blackburns galna 5-3 vinst mot Bristol City på det. Så skönt å va närkebo!
Örebro "ÖSK-Karl (I full fart mot SE o div.1)
2012-09-15 19:15
@Minatankar:

Om du varit med här på SF hade du inte varit lika förvånad. Jag och några andra varnade redan under sommaren den "underbara" 2010. Vi blev hudflängda här :) Ingen av oss är glad för att vi fick rätt. Själv varnade jag också för risken att många sponsorer kommer att gå över till Ishockeyn och i viss mån Speedwayen. Det hände själv i det företag jag då hade inflytande i. Tror många företagare såg vart det barkade och sett igenom Bagdads-Jannes floskler och Sjögrens ljugande.

Nu när jag som tidigare skrivit blivit ansvarig för att etablera ett "nytt" företag i vår region så ger det naturligtvis mer i förhållande till kostnad att lägga pengar på ÖHK och Indianerna. Skulle jag göra något annat är det direkt tjänstefel oavsett hur mycket jag själv älskar ÖSK. Att ge nämre 300.000:- till Team ÖSK som det heter tyr sig löjeväckande. Samma sak med Spelarinvest, var skillnad när vi reste oss ur stoftet från Lagrell och SvFF, lyssna med folk idag, många är vansinniga men inte på SvFF.

Varumärket ÖSK har under senaste 3-4 åren blivit enormt svärtat p.g.a misskötsel. Detta sprids såklart mellan agenter och spelare.. Men Sixten är långt ifrån ansvarslös oavsett vad han sa idag i NA. Det han och Mosander sysslade med kallar jag vuxenmobbing. Det kommer ta tid att reda upp denna röra måtte det bara inte sluta med tvångsnedflyttning beroende på idiotiska kontrakt fallskärmsavtal mm.
Minatankar
2012-09-15 18:43
Jag är mycket förvånad över att inte styrelserna skickar information till alla oss medlemmar och aktieägare över det aktuella ekonomiska läget och information om vilka åtgärder man vidtar.

De ca 240 aktieägare som inte ingår i styrelsen för Örebro Spelarinvest AB representerar över hälften av aktiekapitalet i Spelarinvest. Inte minst därför är det angeläget med information till oss som aktieägare.

Detsamma gäller oss som medlemmar. Vi är ca 2.000 medlemmar som ännu inte fått någon information om det aktuella ekonomiska läget eller prognoser inför nästa år, annat än att vi i Na fått läsa att vi går mot ett underskott på ca 6 mkr detta år.

Många vet att det handlar både om soliditet och likviditet. Dessutom är det angeläget att veta med vilken fart och kraft klubben tappar intäkter och i vilken utsträckning man sitter fast i kostnader.

Mycket av detta är en styrelse- och ledningsfråga. Men samtidigt är detta en fotbollsklubb som bygger på en förening där medlemmarna enligt stadgarna ska ha 52 % av inflytandet. Det ställer högre krav på information till och kommunikation med medlemmar och aktieägare under löpande år.
Örebro Roswall
2012-09-15 18:28
Sorry, den fanns ju där på länktips! :) Tack Minatankar!
Örebro Mattias69
2012-09-15 18:24
@KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!):

På ett sätt ser jag också fram emot Superettan. Låter konstigt att skriva det men det är bara en tidsfråga innan det är ett faktum för oss. Anledningen till att jag ser fram emot Superettan dock är främst två:

Precis som KcMarten skriver så är det ett gyllene tillfälle att städa.

Det andra är att jag har abstinens efter att få uppleva en seger hemma på Behrn, värre än en haschpundare på plattan i Stockholm.
Örebro Roswall
2012-09-15 18:23
@Chipset:

Låter väldigt intressant! NA har ingen "pay-per-view" onlineupplaga va? Försökte hitta men såg inget. Det borde de ha. Jobbigt för mig att åka hela vägen till Stockholm Centralen för att ev få tag i ett ex.
Örebro Conjuration
2012-09-15 17:55
Vi klättrar i tabellen pga dagens matcher höhö ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!)
2012-09-15 17:47
Svartvitt forever //

Jag råkade ut för samma sak förra veckan och blev lika förb-nnad.Jag ringde för att få en förklaring och Viasat menade att PL hade beslutat detta för att få fler åskådare till arenorna.

Jag undrar vad deras TV sponsorer säger som nu inte får ut sitt budskap till tittare som bor i andra länder och knappast kan ingå i den normala arena målgruppen.
Örebro Conjuration
2012-09-15 17:27
Facking Helsingborg som lyckas med alla sina vänner. Ja ä int bitter
Örebro Bastard on Parade
2012-09-15 17:21
Svartvitt forever//

Kolla länken. Du borde få tillgång till viaplay.
Kardinalen
2012-09-15 17:18
Saywee/
Jo, du får gärna besvara mitt inlägg om de där fyra "SSSS" du ville bli av med inom ÖSK. Jag väntar. Du har ju lyckats rätt bra får man ändå säga. Jag förstår att du är nöjd nu.....
Örebro Svartvitt forever
2012-09-15 16:54
Här sätter man sig ner första lördagen man har tid, för att se Premier League och dränka ÖSK-sorgen ett tag. Och så är rutan svart! Beskedet man får från Viasat är att Premier League har bestämt att ingen med parabol får se matcherna lördag kl. 16. Har man däremot kabel-tv är det grönt!

Premier League är en huvudanledning till att jag har Viasat. Man betalar för en vara men får den inte. Viasat har rättigheterna men ändå inte. Inte för dem som bor på landet och har parabol. Här kommer det att sägas upp abonnemang.

Helt OT, jag vet, men måste skriva av mig.
Örebro Chipset
2012-09-15 16:48
Mycket bra intervju med Sixten i dagens NA. Han avslöjar t e x att klubben varit lite "amatörmässiga" (egen tolkning) i spelarförhandlingar, att det fanns grupperingar i 2011 års trupp och att skadorna på nyckelspelare inverkat på resultat. De största problemen i ÖSK anser han dock vara personbaserade utan att avslöja några namn.

Han berättar också att Grahn inte alls är en jobbig person att hantera och slår hål på myten att han är en problemspelare. Detta är intressant eftersom jag hört liknande från en annan ÖSK:are som inte alls såg honom som en "diva". Rydström menade ju också i en krönika att Grahns kroppsspråk inte alls stämmer överens med det som kommer ur hans käft.
Örebro Conjuration
2012-09-15 16:00
Jag njuter av att se GAIS bli pulvriserade. Ända sedan Fredrik Lundgren var med i fotbollsmåndag för ett tag sen och skrockade med "vi klarar oss kvar, absolut" som att det vore den enklaste saken i världen så visste jag att de skulle bli nedflyttade, om lagkaptenen själv inte vill göra jobbet och erkänna att det kommer krävas blod, svett & tårar för att överleva så är laget naivt. GAIS är sämst i AS
Degerfors gbgdeg
2012-09-15 15:39
Fanan va grymma ni är i ishockey med stämmer det att boforsklacker hånar erat öhk i13min i andra perioden i alla matcher med ..hata hata Örebro :)?Välkomna till Degerfors nästa säsong men vi kommer att älska er som bara vi kan
Örebro Miroslav kuba
2012-09-15 15:32
@Mattias69:

Ja ÖSK och GAIS åker ur !! Men Gefle paserar Syrianska och Syrianska följer med ur efter att förlorat kval mot Halmstad !!
Örebro Miroslav kuba
2012-09-15 15:28
Om GAIS släpper in två mål till idagens match så går vi om dom !! Jaaaa !! Snacka om att man får glädjas åt det lilla denna säsong !! :)
Örebro Conjuration
2012-09-15 15:03
Haha! GAIS blir iaf piskade av Mjällby. 2-0 nu och Pärlan har satt bägge.
Örebro pemo
2012-09-15 14:37
Minatankar// Ja, det känns skönt med lite nyasrad analys också. Sen kanske Sixten talar i egen sak, men mellan raderna förstår man att det inte var så lätt 2011. Och att han inte är den som har sista ordet när det gäller värvningar.

Såg Syrianska - IFK i går. Det är ju skit att vi har sabbat detta år- För dessa två lag visade inte upp något större allsvenskt spel precis.
Men, tabellen ljuger aldrig.
Örebro KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!)
2012-09-15 14:35
Mattias69 //

Du har förmodligen rätt. Att ÖSK skulle klara sig kvar känns avlägset. Dessutom tror jag också att Gefle förlorar kvalet. Även om jag vill se ÖSK som ett Allsvenskt lag nästa år och hoppet är det sista som sviker, så ser jag inte SE som en katastrof.

Det är en chans att förändra organisationen, kapa kostnader som skenat iväg och spela ihop ett lag med en stomme som skall hålla i flera år. visst kan det ta ett par år innan vi är tillbaka i finrummet igen, men förmodligen då starkare än idag.

Det jag är mest orolig för idag är att allt faller ihop som ett korthus och att alla ansvariga springer ifrån sina ansvar att ställa saker och ting tillrätta.
Örebro Mattias69
2012-09-15 12:19
@D´Artagnan (hopplös):

Hur man än vänder och vrider på det kvarstår faktumet att minst 2 lag åker ur allsvenskan. Lite lustigt att se att det varje år ska skrivas den här typen av artiklar. Drömmer journalister om att få ha skrivit artikeln som det sen ska refereras till när miraklet är fullbordat eller?

Jag har länge tippat att ÖSK och GAIS åker ur och att Gefle förlorar kvalet och gör oss sällskap ner.
Minatankar
2012-09-15 10:46
Fortfarande ingen länk på na.se vad jag kan se vad gäller stor intervju med Sixten Boström (tre sidor). Den är mycket läsvärd.

Du kan köpa hela dagens nummer som e-tidning för 10 kr på nedanstående länk.
Örebro Karlstruum
2012-09-15 10:07
Namn: peter_tjärnqvist
Sänt: 2012-09-15 09:58

Och med detta meddelande vill du komma vart? Fortfarande purken över 7-0 utspelningen?
peter_tjärnqvist
2012-09-15 09:58
ni har alltid haft en klack. dock bara 50 st som aldrig hörs. men vad händer med dessa 50 tappra själar när ni åker ur? går dom upp i luft eller kommer dom forsätta stötta ÖSK?
Minatankar
2012-09-15 07:00
Tre sidor och stor intervju med Sixten Boström i dagens Na.
Annons: