/fotboll/osk/forum/238.aspx/fotboll/osk/forum/238.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Marley
2017-03-06 18:07
Grattis, en riktigt bra skolad anfallare har ÖSK nu.
Örebro Jonas r
2017-03-06 17:59
[QUOTE=Hitta avslut!!]D. McGrain Intressant tes om att vara "färdigutvecklad i grunderna, som 18åring". Kan du inte utveckla det lite (mycket)? Vilka ÖSK-spelare, låt säga senaste 15-20 åren, tänker du stämmer in på det? [/QUOTE] Vilka allsvenska spelare kan nämnas som är startspelare i sina lag ?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Karlstruum
2017-03-06 17:57
Går ut i år som vi inte ska förlänga enligt mig: Logi, Lundberg, Lorentzon (blir till åren, enbart därför). Tveksamma: Sema och Hagge, men antagligen ingen av dom. Just nu känns det som ingen förlust om båda lämnar. Förläng: Oscar och sen sälja eller bli vår nya Anders Karlsson. Fagerström för fortsatt backup, nöjd med det han visat och känns billig. Så kontrakten som går ut i år är inga större pjäser förutom Oscar Jansson. Så i år sitter vi bra. Till nästa år så är det Sköld, Ring, CEH, Besara, Kennedy, Mbombo, Plessis och Almebäck. Lite tyngre namn men tror man finurlar på att sälja Besara under året. Nog något båda parter siktar på. Sköld, Ring, Mbombo är spelare som som måste bevisa sig. Ring och Mbombo två som kan bli aktuella att förlänga med men Sköld känns som en backup i två år om Inte Åtvid eller Falkenberg vill ha hem honom billigt. Plessis, Kennedy och CEH är nog inga spelare som förlänger men Kennedy kan vi förhoppningsvis sälja efter en succésäsong. Almebäck hoppas jag fortsätter på den inslagna vägen och kanske blir en mittback som kommer vara kvar i våra hjärtan för alltid. Men viktigaste, Omoh, Ayaz, BHI och Rogic är alla tre spelare med tre år kvar och spelare med störst och bäst försäljningspotential. Skönt att dom är under långa kontrakt. Är de mer etablerade och osäkra korten som är på lite kortare imo. Viktigt med spelarna som är potentiellt stora försäljningar har långa kontrakt och förhoppningsvis kan vi kränga en per år och ta in två nya såna spelare per säsong för att då ruljans på det hela. Tycker det ser rätt bra ut för tillfället. I sommar tar vi in en "till Rogic" så har vi våra två nya för detta året som kan bringa in de stora cashen senare. Omoh och Ayaz förra året med BHI också iofs.
Örebro Hitta avslut!!
2017-03-06 17:54
Hammarby IF - Örebro SK tors 16e mars kl 18:00 på Behrn Enligt Hammarbyfotboll.se
Örebro Hitta avslut!!
2017-03-06 17:51
D. McGrain

Intressant tes om att vara "färdigutvecklad i grunderna, som 18åring". Kan du inte utveckla det lite (mycket)? Vilka ÖSK-spelare, låt säga senaste 15-20 åren, tänker du stämmer in på det?
Örebro D. McGrain
2017-03-06 17:02
Man kan alltid diskutera om kontraktslängder, långa eller korta. Iaf beror det på vilken förhandlingsposition spelare resp. klubb har. Motvilligt tvingas jag erkänna att ÖSK inte är förstavalet i Allsvenskan för alla...

Men, nu har vi värvat på den svagaste punkten - mittback med längd (och förhoppningsvis nickförmåga) samt en forward som kan göra mål. OM båda lyckas kan det bli en kul säsong.

Hade personligen gärna sett en vb också då jag inte är övertygad om Ring, får hoppas han plötsligt utvecklas i sen ålder och blir allsvensk klass. (Och ja, jag tycker att man borde vara färdigutvecklad i grunderna som spelare vid 18 år, därav "sen ålder")
Örebro Brandao
2017-03-06 16:57
Lundberg och mini Astrit lär väll lånas ut?
Örebro Jonas r
2017-03-06 16:56
Efter häcken kändes det lite deppigt fan nu känns det helt plötsligt väldigt hoppfullt. De va längesen vi hade en målskytt av rang som levererade även i dem dåliga matcherna. Sist var väl Crespo.
Örebro Jonas r
2017-03-06 16:55
[QUOTE=Örebro Finest]Ni som såg pkn. Sköldis nämnde att 2 spelare (om jag hörde rätt) kommer lånas ut. CEH skulle till VSK, vem var den andra? Sändningen strulade när han skulle nämna den andre spelaren. I övrigt tror ja att Igbo kommer bli succé. Hoppas Besara vaknar till också. [/QUOTE] I förra pk nämnde han att ceh skulle lånas ut till en div ett klubb hörde inget om nån annan spelare då.
Örebro Örebro Finest
2017-03-06 16:50
Ni som såg pkn. Sköldis nämnde att 2 spelare (om jag hörde rätt) kommer lånas ut. CEH skulle till VSK, vem var den andra? Sändningen strulade när han skulle nämna den andre spelaren. I övrigt tror ja att Igbo kommer bli succé. Hoppas Besara vaknar till också.
Örebro Jonas r
2017-03-06 16:26
Med denna värvning och skadefria spelare kan vi definitivt nå en topp 5 placering. Det är nu det händer
Örebro TommyS
2017-03-06 16:11
Den här värvningen är jag hur nöjd med som helst. Iggy blir en absolut nyckelspelare. Kollade med en kompis som sett honom live med Chicago Fire en del, han tyckte att Iggy höll hög MLS-klass i de matcher han såg.

Fan att vi inte spelar cupkvart, nu är jag sjukt peppad på säsong.
Örebro Benny Böckling
2017-03-06 15:39
Fan vad fint med Kennedy, det tror jag stenhårt på. Bra jobbat Sköldmark. Nu kör vi!
Örebro Sport!
2017-03-06 15:30
rätt ok skott har han också: https://www.youtube.com/watch?v=dMWYaDGB2W0
Örebro Jonas r
2017-03-06 15:15
Konstigt att inte Aik hugg nu har dem fyra mer eller mindre tröga anfallare och ingen med speed som kennedy
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2017-03-06 15:13
Inte en chans att Nordin ska ha en av mittfältsplatserna! Rogic är överlägsen en, med ålderns rätt, trött Nordin. Tror att Rogic kommer att bli årets utropstecken.

@jp (fd jpsvartvitt):

Örebro LeChiffre
2017-03-06 15:10
Sköld ut Kennedy in, mycket bra ÖSK!! Mot sm guld!
Örebro Jonas r
2017-03-06 15:08
Hade vi haft tre spelare in innan häcken matchen hade vi fått nöja oss med nåt mindre bra, hellre spets i allsvenskan än en match i cupen måste tänka långsiktigt för du va ju kritisk mot mängden utgående kontrakt...
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-03-06 15:08
Jag tycker ÖSK kan ha bra skäl att bara skriva 2-årsavtal med vissa, längre med andra. Ja det skapar risk för att förlora bra spelare billigt men också en möjlighet att avsluta med spelare som man av olika skäl inte vill förlänga med. Ingen har en spåkula.

Det gäller "bara" sedan att vara proaktiva med dem man ser levererar efter förväntan eller över. Och det är ju en annan sak om man är
Örebro Jonas r
2017-03-06 15:06
[QUOTE=Bastard on Parade]Du är medveten om att Igboananike skrev på för en klubb i Grekland den 7:e februari va? De rev avtalet förra veckan. Det är ren lotto att han fanns tillgänglig nu. Vad hade ÖSK för plan b? Det är uruselt att tre nyförvärv inte är spelklara till en avgörande Cup-match på hemmaplan. 7 spelare har utgående kontrakt i år och 9 spelare har utgående kontrakt efter nästa säsong. Skönt att se att ÖSK inte har lärt sig någonting av den stora spelaromsättningen. [/QUOTE] Lotto eller inte spelar väl mindre roll Örebro höll vad dem lovade. Hade dem inte gjort det så hade jag också varit kritisk.
Örebro Bastard on Parade
2017-03-06 14:59
@Jonas r:

Du är medveten om att Igboananike skrev på för en klubb i Grekland den 7:e februari va? De rev avtalet förra veckan. Det är ren lotto att han fanns tillgänglig nu. Vad hade ÖSK för plan b? Det är uruselt att tre nyförvärv inte är spelklara till en avgörande Cup-match på hemmaplan.

7 spelare har utgående kontrakt i år och 9 spelare har utgående kontrakt efter nästa säsong. Skönt att se att ÖSK inte har lärt sig någonting av den stora spelaromsättningen.
Örebro Alltid Örebro
2017-03-06 14:58
Lysande värvning av Igbo, kan vara skillnaden mellan ett antal tabellplaceringar i år!
Örebro Ö.S.K Krille
2017-03-06 14:57
Klipp med Igboananike i MLS..
Örebro Alltid Örebro
2017-03-06 14:56
@pemo:
Så Omoh är en säkerhets risk men inte Ring? Undrar hur det står till med dina fotbollskunskaper.
Örebro jp (fd jpsvartvitt)
2017-03-06 14:56
Minatankar: Ah om allt bara flyter på så kan allt gå hur bra som helst!! Nu sitter jag via mobilen , så vet inte hur länken fungerar.. Men jag vill se Kennedy göra såna här mål åt oss i år! Troligtvis så har 70% här inne redan sett detta mål! https://youtu.be/u9c5BpgtbJM
Örebro Brandao
2017-03-06 14:55
Mycket bra värvning ÖSK !!
Örebro Jonas r
2017-03-06 14:53
[QUOTE=Loppan i Axens skägg ]2 år. ÖSK måste bli bättre på längden. Nu har vi Mbombo och Kennedy på 2 år liksom Plessis. Det finns en chans att vi får börja från om igen om 2 år. Inväntar Jonas försvarstal. [/QUOTE] Haha du är för rolig du. Då inväntar jag alla som sa att de inte fanns några bra spelare kvar och ifrågasatte klubbens strategi!
Örebro Minatankar
2017-03-06 14:49
@jp (fd jpsvartvitt):

Med de spelarna kan vi spela skjortan av vilket svenskt lag som helst.
Örebro Tommy Tåpaj
2017-03-06 14:46
Känns otroligt bra! Stabil insats av Stor-Magnus också!
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-03-06 14:45
Kan nu ÖSK få Plessis att passa in ser jag med tillförsikt fram emot denna säsong.

Nu tror jag inte att Igboananike kommer göra 20 mål. Men kan han nå upp till 10+ så är det mer än någon forward i ÖSK gjort på länge

Annons: