/fotboll/osk/forum/2362.aspx/fotboll/osk/forum/2362.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-09-18 13:33
Jädrar vilket oflyt för dig, Kardinalen att jag loggar in just nu efter långlunchen ..

Då är det alltså kanske godkänt, att det inte alltid är konstruktivt, och att man kan skriva nästan vad som helst i affekt, om man inte upprepar sig?

Har jag tolkat dig rätt?

Tack själv, kul att du skriver vad du tycker, det gäller ju alla som skriver här .....
Örebro D´Artagnan (hopplös)
2012-09-18 13:32
Gefle tar 1 poäng per match i snitt. Det innebär c a 9 poäng .
Då måste ÖSK vinna 6 macher av dessa 8. Bäst att börja med Syrianska på lördag.
Kardinalen
2012-09-18 13:25
@Saywee:

Tja Saywee, kul att min åsikt är så eftertraktad av dig!

Nja, särskilt konstruktivt är det ju inte. Jag skulle inte skriva idiot med ett tillhörande utropstecken. Men som Valderino skriver, det är i affekt och ej UPPREPANDE.....

Tack för mig den här gången, Saywee.
Minatankar
2012-09-18 13:06
Namn: D´Artagnan (hopplös)
Sänt: 2012-09-18 12:40 Ändrat: 2012-09-18 12:44:22
//
Om vi nu håller oss till Gefle så innebär det att om ÖSK vinner samtliga 8 kvarvarande matcher får Gefle inte vinna fler än 5. Om vi vinner 7 så får Gefle inte vinna fler än 4. 6-3, 5-2, 4-1, 3-0. Lite lättare att beräkna sannolikheten tycker jag när man fördelar siffrorna på detta sätt.

Omvänt blir det t ex så att om Gefle vinner 3 av 8 matcher behöver ÖSK vinna 6 av 8.
Större under har skett. Hörde talas om någon som gick på vatten :-)

Skämt åsido, det handlar varken om att vara negativ, realist eller positiv. Däremot är det viktigt om man är pessimist eller optimist. Allt är möjligt för optimister :-)
Örebro Mattias69
2012-09-18 12:45
@D´Artagnan (hopplös):

Tycker att det saknas lite grann i din frågeställning. Hur många poäng orkar Syrianska med att skrapa ihop i år. Det bör man nog också väga in när man ska göra sin spekulation.
2012-09-18 12:40
Här är resterande 8 matcher för ÖSK och Gefle. Kan vi ta 9 poäng fler än Gefle på dessa ?

Syrianska FC - Örebro...........Gefle IF FF - Mjällby AIF
Örebro - IFK Norrköping.........GIF Sundsvall - Gefle IF FF
IF Elfsborg - Örebro............Gefle IF FF - Kalmar FF
Örebro - GIF Sundsvall..........AIK - Gefle IF FF
Helsingborgs IF - Örebro........Gefle IF FF - Åtvidabergs FF
Örebro - IFK Göteborg...........IF Elfsborg - Gefle IF FF
Malmö FF - Örebro...............GAIS - Gefle IF FF
Örebro - GAIS...................Gefle IF FF - Helsingborgs
Minatankar
2012-09-18 12:30
Det lär vara någon inne nu som manipulerar systemet och delar ut en massa tummar till var och en. Ska det vara roligt? Antar att administratören kan komma åt detta.
G. Naget
2012-09-18 11:39
Bra att ni låter Crespo hålla igång i allsvenskt tempo.

Vi har mycket gemensamt genom åren, Millqvist, Dala, Rubbe och Tjerna.

Lycka till i kvalet!
IFK Norrköping Daven
2012-09-18 09:47
@Mattias69:

Till slut kanske ni har en hel Halm-stad i kvalet...
AIK Saywee
2012-09-18 09:21
Nu vill jag bara glädja mig åt segern mot KFF.

Men har några skrivit "finnjävel" om någon, så är det absolut inte OK och har Valderinho radarerat sitt "idiotinlägg", så är det helt OK.

Detta om detta, som några/någon hakade upp sig på igår och jag hakade då också på i mitt tyckande ...

Nu vill jag bara älta segern och dessutom är den svartvita flaggan i topp :)

Kung Ljung !!!
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-18 08:33
@Saywee:

Nu är det förvisso inte heller ok att kalla någon för "Finnjävel" vilket du, om jag minns rätt, inte särskilt reagerade på. Kanske beroende på vem som sa det?

Det är inte ok att hålla på med personangrepp på spelare kan jag tycka. Grahn har väl mer el mindre utsatts för häxjakt och klätt skott för hela ÖSK:s misslyckande.

Men jag kan också tycka att om man raderar sitt inlägg och medger att man sa det i affekt och frustration och överdrev så är det gott så och då behöver man inte dra saken i långbänk. Och det tycker jag Valderinho gjorde. Att älta det vidare eskalerar bara konflikten.

Jag är helt övertygad om att om Hasani sänker Syrianska kommer Valderinho älska honom. Känslor styr ;0)
Örebro Palermo
2012-09-18 08:22
Kommer Ola Toivonen från Degen???
Örebro Mattias69
2012-09-18 08:18
Vinst i nästa match och halmstrået kanske kan förvandlas till en liten halmbal.
Örebro go_osk (Spela Haginge som högerback)
2012-09-18 08:17
Anmälningarna till lördagens resa trillar in i stadig takt. I och med att Syrianska bjuder på entrén så betalar du bara 150 kr för resa tur och retur. Se länktips för mer information.

ÖSK i allsvenskan 2013!
2012-09-18 07:36
SKÖNT att vi vann. Men passingsspelet är bedrövligt dåligt.
Vår VB slår bort FÖR många bollar.
Alimi ut Jasin in, varför Balkan när vi har hemkört.
Örebro Conjuration
2012-09-18 02:25
3 år i superettan skulle innebära ganska många förlorade miljoner. Hade fullkomligt älskat att överleva årets allsvenska så att Peo får en ärlig chans med sitt lagbygge. Halmstrån, här kommer vi!
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-09-18 00:54
ÖSK, nu finns helt plötsligt chansen, tre kanonmatcher, nio poäng och lagen ovan svajar lite grann, min "sista" optimism återkommer :)

För blir det SE, så handlar det säkert tyvärr om minst tre år, vilket innebär att några av oss, missar chansen att uppleva klubbens första guld, eller?
AIK Saywee
2012-09-18 00:38
Nej, Valderinho, nu får vi PM´a varandra annars blir det kanske upprepning.

Det enda jag vågar upprepa är ...

Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2012-09-18 00:33
Det var faktiskt inte jag som började gräva i lådan ;)
AIK Saywee
2012-09-18 00:31
"Jävla idiot Hasani sämsta idioten i mannaminne.. "

Är detta en bra support under pågående match, jag bara undrar???
Örebro Valderinho
2012-09-18 00:31
Nu får du leka i sandlådan själv..palla och stå tills svars för en förklädd "AIK supporter" ännu vidrigare..
Örebro Valderinho
2012-09-18 00:28
Jag tänker inte svara så att det passar dig. Där går gränsen. Det finns något som kallas för yttrandefrihet. Om jag svarar så ärligt jag kan om vad jag kände och tyckte och du tycker något annat. Då skiter jag i dina uppmaningar att svara "ärligt", vilket jag redan gjort.
AIK Saywee
2012-09-18 00:21
Du undviker att svara ärligt, tycker du att det du skrev om Hasani`, som kämpade för ÖSK var OK?

Jag gillar verkligen inte extra forumpoliser, det vet nog de allra flesta, för sådana behövs inte. Diskussioner måste vi väl i rimlighetens "namn" klara av själva ....?
Örebro Valderinho
2012-09-18 00:20
Det är nog tur att du inte skulle vara fotbollsspelare, annars hade du nog legat vid hörnflaggan och grinat hela matchen för att någon i publiken säger idiot. Ironi*
Örebro Valderinho
2012-09-18 00:14
"Valderinho, förväntade bortförklaringar, trams!"

Egentligen får du tycka vad du vill. Trams eller inte. Men vad har du för rätt att diktera villkor på ett forum. Är du forumpolis eller, som ska se efter att regler upprätthålls och att du får så många tummar på varje inlägg du gör, menlöst trams!!
AIK Saywee
2012-09-18 00:13
Jag skiter i dina bortförklaringar, men jag undrar lite över hur Kardinalen ser på detta, om det är ett påhopp, om det är rumsrent, om det är upprepning, eller om det är konstruktivt ...
.
... jag menar det du skrev om Hasani tidigare ikväll?

Forumreglerna måste väl i rimlighetens namn gälla för alla som skriver här, eller?
Örebro Valderinho
2012-09-18 00:07
För att inte bringa oklarhet kring vad jag tycker om "vissa" spelare. Man kan bli frustrerad över vissa spelares prestation, låt det stanna där. Det har ingenting med ÖSK som klubb eller något att göra, bara om själva prestationen avgörande en situation. Självklart ska man få kritisera spelare, och jag håller med om att det ska vara konstruktivt. MEN det är lite problematiskt när matchen pågår och samtidigt vill kommentera en händelse. Kanske därför man ska skriva en dag efter en förlust?

Forza Sportklubben!!
AIK Saywee
2012-09-18 00:03
Valderinho, förväntade bortförklaringar, trams!

I ÖSK spelar inte de sämsta idioterna i mannaminne!

Jag hejar på SPORT och hoppar inte på några spelare onödigtvis ....

Heja SPORT !!
Örebro Valderinho
2012-09-17 23:58
Skrev jag det Mot Hasani..Jag skrev mot Hasani inte mot ÖSK, inte mot någon annan, Ajdrarevic kysste klubbmärket, men drog likt förbannat till ärkerivalen. Det ende som står kvar är klubben, inte spelarna, utan klubben. Spelare kommer och spelare går. Vissa är hatobjekt, Grahn exempelvis. Haginge en annan. Egentligen beror det inte på personen i detta fall Hasani. Utan om fotbollsspelaren Hasani.

Allt grundar sig hur man ställer sig till en missad målchans. Gör man någonting bra i situationen efter när man får ett till läge eller blir det pannkaka av allt igen. Var ligger fotbollsintelligensen o.s.v. Det är helt enkelt hur spelaren resonerar och omvandlar det till något bra som jag tittar på. Idiot är ett väldigt starkt ord. Korkad kanske ett annat val av ord.

Det jag vill komma är insikten av själva individen kontra spelaren och klubben är vitt skilda saker i sammanhanget, men kan lätt blandas ihop.
AIK Saywee
2012-09-17 23:44
@Valderinho:

Ja, jag kan älta vidare om du önskar, en del kanske kallar det upprepning, inte vet jag ...

MEN, vad menade du med att skriva detta MOT en spelare i ÖSK?

Förklara detta jädrigt tydligt om du kan och kom inte med några fåniga bortförklaringar.

Forumet skall vara konstruktivt och utan upprepningar, enligt Kardinalen och jag kan ju faktiskt instämma ... lite iallafall ...

Förklara mycket tydligt vad du menade ... om du har intresse ...

Heja SPORT !!!
Annons: