/fotboll/osk/forum/2356.aspx/fotboll/osk/forum/2356.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-09-22 15:59
Kom igen nu SPORT, kämpa !!!

Jag hejar på er, jag supportar er, jag stödjer er, vad mer kan jag göra som supporter, även om jag inte är på plats. Tröjan är ändå på och flaggan i topp.

Heja SPORT !!!
Örebro Kom hem Kuba
2012-09-22 15:57
Någon med stream? Bara hockey på den som länkades nedan.
Benny Böckling
2012-09-22 15:56
Bara jag som har hockey på kenyas stream?
Minatankar
2012-09-22 15:55
Tack. Har köpt ner den.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Conjuration
2012-09-22 15:44
Äsch, domarens kompetens påverkar lagen lika mycket. Seger idag och jag bjuder laget runt! (obs. erbjudandet gäller enbart för svartvita supportrar i Blekinge som är nykterister och dricker apelsinsaft istället). Snart smäller det :)
Örebro Conjuration
2012-09-22 15:44
Äsch, domarens kompetens påverkar lagen lika mycket. Seger idag och jag bjuder laget runt! (obs. erbjudandet gäller enbart för svartvita supportrar i Blekinge som är nykterister och dricker apelsinsaft istället). Snart smäller det :)
Örebro kenya
2012-09-22 15:36
Stream. Får se om den fungerar när matchen drar igång.
Benny Böckling
2012-09-22 15:28
Inte bra att det är sveriges sämsta domare Magnus Ahlsén som dömer denna så viktiga match. Förvrigt vore jag också tacksam om nån kunde länka stream
Minatankar
2012-09-22 15:05
Någon stream till dagens match, undrar jag som befinner mig i Oslo.
Mjällby Ben Dover på Lister
2012-09-22 15:01
Lycka till idag, och se till att greppa det där halmstrået.
Vi ska försöka bidra med vår del i morgon.
Fernando Garcia
2012-09-22 14:41
Hej gott folk, ursäkta OT men har en fråga till er.

Jag bor sedan 1 år tillbaka i Madrid för jobb och här nere följer jag dagligen favoritklubben R.Madrid, men jag följer även Rayo Vallecano väldigt noga.
Det intressanda i det hela är att det har blossat upp ett rykte bland folk som är stora Rayo supportrar att klubben håller ögonen på en svensk talang.

Så långt är det ingenting som fångar upp mitt intresse mer än att den omtalade är svensk. Men när jag frågar och undersöker lite mer så får man höra att killen är från Örebro (där jag är uppvuxen).

Där börjar jag fråga flitigt på matcher jag tittar på samt folk som följer Rayo slaviskt, vem är denna talang? Och i vilken svensk klubb finns han? efter ungefär 1 månad av pinsamma frågor till allt och alla (vissa vet, vissa inte och andra bryr sig inte) tillslut kommer det fram att det är en 16 årig svensk hemmahörande i BK Forward vid namn Nihad Emad... Mer än så har jag inte lyckats snappa upp.

När jag tänkte lite mer (av ren nyfikenhet och viss patriotism) kom jag att tänka på Svenskafans och att jag skulle kunna fråga er i Örebro om denna talang är omtalad i Örebro.

För har en spansk klubb ögonen på spelaren så borde ju ÖSK också ha det om det nu är en så stor talang som det sägs, eller?

ÖSK har ju tidigare bara sett på när talang efter talang från staden och närmare sagt BK Forward snappas upp utifrån.

Värt att notera är att spelaren tors ha provspelat för Barcelonas yngre kategorier för några år sedan, men mer än så vet man inte.

Han tros ha den "spanska" stilen med fina tekniska pasningsfötter, bra blick för spelet och nästa för mål. Olikt spanjorerna så sägs det att han har storleken då han sägs vara lång och välbyggd.

Tacksam för svar om någon vet något mer...
Örebro KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!)
2012-09-22 14:16
Ki Bebe //

Nu är vi inne på avdelning navelskåderi, men jag nämnde aldrig Atakora och Mutumba som anfallare. Bara som offensiva krafter. Anfallet är ju mer än de utpräglade anfallarna.. Här är vi nog helt överens gällande spelarnas roller. Mutumba kommer aldrig bli en renodlad anfallare.

AIK genomgår just nu en förändring där klubben tar flera steg framåt. Fler klassvärvningar är på väg. Ni har ett stabilt tränarpar i ALM och Nebojsa och ny arena på väg. Så det är svårt att sia om hur AIK tänker runt sina nuvarande spelare.

Men en förlängd utlåning som flera har varit inne på är en variant. Att låta Crespo bli ÖSK spelare med köpoption från AIK är en annan.

Lycka till i guldstriden! Vrid guldet ur händerna från västkusten nu och lycka till mot Peking! :-)
Örebro DaSa
2012-09-22 14:03
Om nu ÖSK åker ned och samtidigt köper loss Crespo så kommer vi har ett litet överskott av duktiga (och skadedrabbade) anfallare:
- Pettson
- Haddad (än man nästan gett upp honom)
- William (ny Hallenuis?! Om han är frisk så kommer han göra mer än 15 mål innan sommaruppehållet)
- Kalle (vill väl helst spela anfallare?!)
- Lukman (lär kräva speltid i a-laget nästa säsong)
- Hasani (köpt för dyra (?) pengar)
- Crespo (om han köps loss)

Skall vi spela 4-4-2 så vet jag inte om det är en anfallare till jag vill ha in. Om vi inte gör oss av med ett gäng dvs. Nya sportchefen kommer att få det stressigt i höst, hoppas bara att vi får en kompetent med lite kontakter så kommer det säkert bli bra.
AIK Ki Bebe
2012-09-22 13:59
KC

Kan mycket väl vara som du säger angående Bangura, men för att förtydliga lite.

Atakora och Mutumba är inte anfallare och har/kommer aldrig spela där.
Borges kommer fortsätta på innermitt.

Lägger egentligen ingen jättevärdering i Crepos vara eller inte vara i AIK eget, men att han inte ens får en halv säsong i laget är inte den väg AIK följer. KariKari lånade man ju t.ex. ut, och det blir jag dock inte förvånad över om det händer även med Crespo nästa säsong. Oavsett vilken serie ni spelare i så är det nog inte omöjligt att han hamnar hos er på lån.

För övrigt vill jag önska ett stort lycka till i dagens match.
Örebro DaSa
2012-09-22 13:58
Grixx/ Håller med om William, har också alltid gillat honom. Men att han är skadebenägen är nog det som gjort att han är kvar hos oss fortfarande. Han vårsäsong var lysande när han spelade, han är nästan komplett som anfallare. Målfarlig, duktig på att hålla i bollen och teknisk. Han kan säkert utveckla alla de sidorna ännu mera om han bara får hålla sig frisk. Sen borde han även jobba lite med huvudspelet.

Annars så är ju Lukman en spelare som kan gå riktigt långt om man skall lyssna på experterna (har aldrig själv sett honom spela). Frågan är om han har tålamodet att stanna i svensk fotboll eller om han sticker som ungdomsproffs. Känns som det senare efter hans uttalande innan säsongen. Men hoppas att klubben gör allt för att behålla honom!
Örebro Grixx
2012-09-22 13:58
Det kan om AIK vill avvakta utvecklingen av Crespo och även avvakta utvecklingen av sin egen spelartrupp bli låneförlängning 2013.
2012-09-22 13:52
Ki Bebe//

Sen är inte jag så säker på att Bangura försvinner efter säsongen..

Han kan mycket väl göra en "Wanderson"
2012-09-22 13:51
Ki Bebe //

Sorry men de signaler jag har från AIK-håll pekar tvärtom.
AIK har idag Goitom, Karikari, Atakora, Borges, Lundberg och Mutumba som offensiva spelare som kan spela både anfall och mittfält.

När säsongen är slut och AIK bärgat guldet (ja, jag är övertygad om att ni gör det) så kommer klubbledningen vilja spetsa laget med ytterligare kompetens i alla lagdelar, för att redan första året på nya arenan ta sig till CL gruppspel. Då vill nog AIK´s klubbledning få loss platser och då väger Crespo lätt.
AIK Ki Bebe
2012-09-22 13:46
KCMarten

Känslan är att Alm och ledningen har stora förväntningar och föhoppningar på Crespo så jag tror tyvärr, för er del, att Crespo kommer att återvända efter säsongen. Bangura kommer ju t.ex. inte vara kvar så där kommer det finnas en plats att fylla.
2012-09-22 13:28
Kalle är en talang men har ett par steg kvar för att blomma ut helt och hållet. Men med tanke på hans ålder så har han mer Allsvensk erfarenhet än många i samma ålder. Han kommer att utvecklas och är tillsammans med Astvald det intressantaste som ÖSK fått fram på länge.

Jag kan inget annat än hålla med GRIXX om William. Redan förra året så såg jag potentialen och skrev om den här inne. Tyvärr tror jag att Sixten också såg den och var lite för het på att använda honom i skarpt läge, vilket förvärrade skadesituationen. Nu hoppas jag att han är tillbaka ordentligt, för det är en spelare som kan göra skillnad mellan 0 eller 3 poäng.

Jag också är rätt säker på att vi kommer få behålla "Crespo" efter säsongen oavsett klausuler eller inte . Han platsar inte i dagens AIK som snarare kommer förstärka anfallet ytterligare inför nästa säsong. Så jag är rätt säker på att AIK vill få loss hans plats och släpper honom billigt till ÖSK.

Gällande Berisha så håller jag med Minatankar. Han är det starkaste kortet i backlinjen och en kille vi måste få behålla inför nästa säsong. Eftersom både Wikström och Wowoah är till åren komna så behöver vi spela ihop en ny backlinje nästa säsong ochg då vill jag ha Berisha som en stöttepelare.

Nu är det dags att röra sig mot Södertälje för se ÖSK inkassera tre nya friska poäng!!
Örebro pemo
2012-09-22 13:26
Skönt att läsa PeO:s uttalande om Rama. Det visar bara att laget är större än jaget. Man skall kanske inte alltid skrika på mobbing och talngförstöring näar vissa ögonstenar inte alltid platsar. Det finns oftast fler orsaker än att tränaren inte gillar spelaren. Därmed inte sagt att allt som Sixten gjorde var felfritt, men frågan är väl om han inte har fått oförtjänt mycket skit från detta forum?

Nåja, utan Rama , men med Grahn(?) så hoppas jag innerligt på tre poäng i dag. Fast det är ett konstigt byte som görs i truppen om inte Grahn kan spela. Anttonen är ju inte precis samma typ.

Annars håller jag med Grixx i väldigt mycket. Men Bengtssons öde är väl typ 1A på hur en talang försvinner i idrottens hårda schargong. Det är väl där den riktiga mobbingen finns. I omklädningsrummet.
Jag har aldrig förstått detta med kalsongklippning och annat dumt, som man får läsa om ibland. men det är väl den naturliga förklaringen. Man gör som man själv blivit behandlad.
Alltså var det ingen som pratade med Sixten när han var ung.
Djurgården basta
2012-09-22 13:25
Arneng har respekt ÖSK.
Örebro Grixx
2012-09-22 13:01
Kalle har varit hyllad av många men har varit alltför lättviktig. Samtidigt som han har fått spela så har det gett resutat i hans utveckling. Jag tycker att det ser väldigt bra ut för hans framtid....men det kan vara tillfälligt och plötsligt bli tvärstopp.

Näfver hade en ruskigt bra utvecklingskurva till dess att han fick en skada, hans vapenbroder Riddez försvann och det värsta var väl kanske ändå när Alec och Sixten bytte in honom och ut inom 5? minuter....psykiskt knäckande.
Vad som gjorde att det tog stopp är nog omöjligt att säga men stopp tog det.

Haginge var också en i raden som hyllats i forumet när han började i A-laget....men det tog sig i princip aldrig förutom hans fenomenala period innan han gick till Djurgården. Allt gick bra som han gjorde på plan...men sedan kom DIF-dippen och det var som tidigare...inte riktigt bra och med irriterande fadäser som tycktes vara hans fel, möjligen med lite otursinslag.

Ser man spelare som Nordin istället som har så sjukt mycket boll i sig så kan det bara inte gå fel...om inte personligheten/ambitionen sätter ett ben emellan. Mycket käftande var det i forumet när han kom tillbaka till ÖSK om hans kompetens.

Den med mest boll i sig som jag sett är ändå Martin Bengtsson och hans fotbollsberättelse är känd. Tragisk men ändå med ett gott slut idag men utan fotbollsanknytning. När han hade bollen så var det stört omöjligt att ta den. Det spelade ingen roll hur duktig motståndaren var, bara fysikiskt våld genom att tackla omkull honom hjälpte....men vilket bollgeni.

Emra hade framtiden framför sig men inte hårdheten för träning verkar det som. Känsliga fötter i positiv mening och en av få som kunnat nicka i klubben. Det hände inte så ofta men bra häng och hårt och välplacerat. Trots en klar och tydlig känsla av misslyckad karriär så är han en av ÖSK-spelarna i historien som gått längst. Motsägelsefullt men sant.

Sedan har vi Astrit...men för att göra den plågan kort så kan vi inte helt osökt gå vidare till....

....den som absolut ligger bäst till i dag som är William. Jag tokhyllade honom efter första matchen i år. Tror det var max 2 som höll med i forumet men sedan var det odiskutabelt matcherna därefter. Blicken och drivet med bollen är dramatiskt bra och är den klart lysande talangen i klubben. I princip allt borde göras för att behålla honom men skadehelvetet kan bryta loss för honom igen och OM vi skulle gå ner i S1 så finns det ingen chans i världen att vi skulle lyckas skriva ett längre kontrakt med honom....om han nu inte är skadad förståss :-/
Örebro D´Artagnan (hopplös)
2012-09-22 12:13
den närkingska älgen // Samma startelva som mot KFF
Örebro den närkingska älgen
2012-09-22 11:43
Hallå där. Skriver inte ofta men nu har jag en fråga. Någon som kan dela med sig av den startelva som publicerades i NA idag? Den brukar ju vara rätt träffsäker. Tack på förhand från en exilkuban i Stockholm.
Minatankar
2012-09-22 11:42
Retarded Jimmy (Örebro) // Håller med dig. Min synpunkt bygger på att de spelar i sina optimala positioner.
AIK Saywee
2012-09-22 11:38
Idag är jag förhoppningsfullare än vanligt, det blir 3 poäng i Södertälje för ÖSK.

Hoppas även på en bra support, alltså ett bra stöd för de svartvita eleganterna, som kommer att kämpa för laget.

Heja SPORT !!!
Djurgården basta
2012-09-22 11:31
Införsnack
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2012-09-22 11:19
Crespo gör 2 idag. Hoppas det räcker.
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-22 11:02
@Minatankar:

Nja - vet inte om jag håller med om Kalle. Visst är han lovande och en coming man. Men jag har sett rätt många matcher med honom som toppforward där han inte kommer någonstans kan jag tycka. Han har inte räckt till mot de allsvenska innerbackarna. Han är för lättviktigt och har inte visat upp "rycket" och skyttet. Om Peo hade alla (centrala) forwards som finns i truppen i dagsläget tillgängliga skulle han förmodligen hamna som sista val.

Däremot tycker jag han presterat bättre på en flank . Mycket bra arbetsinsats mot Kalmar senast.
Annons: