/fotboll/osk/forum/2351.aspx/fotboll/osk/forum/2351.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Telle
2012-09-24 13:38
Retarded Jimmy //

Ja, Norrköping har bättre ekonomi, bättre sportsliga förutsättningar just nu (hur sjukt det än låter...), ligger hyfsat nära Örebro och vill väl dessutom ersätta proffsflyktade Astrit.

Låter som en win-win för båda parter.

Men skulle någon ha sagt för ett år sedan att ÖSK skulle sälja Nordin till en allsvensk konkurrent, att klubben skulle skötas så illa under det följande året att vi troligtvis hamnar i superettan, och att chansen är större att han går till Norrköping än att han återvänder till oss, så skulle jag nog ha bett den personen att dra till ett varmare ställe. Till Norrköping kanske...? :)
Minatankar
2012-09-24 13:34
Namn: Retarded Jimmy
Sänt: 2012-09-24 12:44
Lekiller skrev följande:
Nordin tillbaka i ÖSK nästa säsong?

Floppvärvningen kan tvingas bort ifrån IFK!??

Tvejsamt om superettan lockar honom dock.

Det vore ju en dröm men IFK vill nog ha tillbaka en större del av investeringen dessutom. Tror inte ÖSK har pengar till det.

Kan tänka mig att Peking vore en rätt bra lösning för Nordin?
//

Tror det av många skäl skulle vara den bästa investering ÖSK kunde göra i dagsläget. Det behövs en stabil målvakt, spelande backar, en konstruktiv innermittfältare av hög klass och kanske en teknisk yttermittfältare.

Örebro Retarded Jimmy
2012-09-24 12:44
@Lekiller:

Det vore ju en dröm men IFK vill nog ha tillbaka en större del av investeringen dessutom. Tror inte ÖSK har pengar till det.

Kan tänka mig att Peking vore en rätt bra lösning för Nordin?
Örebro KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!)
2012-09-24 11:42
MinaTankar //

Kloka ord.

Revolutioner skapar sällan några stabila grunder. Konstruktiva dialoger och ömsesidig respekt brukar alltid leda längre. Jag tycker att resultatet från uppropet har varit mer lovande än jag vågat hoppats på och visar att även klubbledningen är öppen för dialog och nya idéer.

Nu gäller det att försvalta detta och göra något bra av det.

Minatankar
2012-09-24 11:29
Namn: Ur-Öskare
Sänt: 2012-09-24 10:05
//

Vill också säga att dina frågor är högst relevanta. De måste naturligtvis klubben själva svara på, inte minst genom att öppna en möjlighet till det på sin hemsida och genom öppet höstmöte och andra möten.

Vi kommer också komma in på dem redan på torsdag och gjorde så redan förra veckan, men det viktigaste nu är att få en positiv start på samarbete och att gå på lösningar, inte en massa analyser som vi menar redan är gjorda, åtminstone av oss i initiativgruppen.

Det är inte syndabockar vi letar nu utan snabba och konstruktiva lösningar.

Självklart har vi i initiativgruppen till Uppropet en klar bild om anledningarna till de problem som uppstått. Det ligger också som underlag för alla de konkreta förslag vi nu framför och kommer framföra till styrelse och ledning inom ramen för de tre punkter som Uppropet tar upp.

Det är detta vi kallar en positiv och konstruktiv anda.
Minatankar
2012-09-24 11:16
Namn: Ur-Öskare
Sänt: 2012-09-24 10:05
//

Bra med ditt engagemang!

Uppropet publicerades för 20 dagar sedan.Sedan dess har det införts flera artiklar (se länk nedan) i Na och möten har initierats av ÖSKs vd respektive ordförande i föreningen. Nu på torsdag kommer en rad frågor diskuteras som i allra högsta grad är viktiga för klubben.

Jag ber dig och andra att ha tålamod. Vi kan bara vända den negativa utvecklingen tillsammans och i en positiv och konstruktiv anda.

Du kan läsa rapport på vår hemsida från ett lunchmöte med Jan Karlsson och senare i veckan från möte med vår ordförande resp medlemsansvarige i föreningen. Dessutom kommer klubben ha ett öppet höstmöte.

Jag tycker själv att det händer ganska mycket i ganska högt tempo nu. Hoppas du kan hålla med om det. Men fortsätt gärna att ligga på! :-)

Jag kan i alla fall lova dig att alla i initiativgruppen jobbar intensivt med detta varje dag, inkl kvällar och helger, och vid sidan av våra arbeten och vårt familjeliv.
Örebro Lekiller
2012-09-24 11:15
Nordin tillbaka i ÖSK nästa säsong? Floppvärvningen kan tvingas bort ifrån IFK!?? Tvejsamt om superettan lockar honom dock.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro D´Artagnan (hopplös)
2012-09-24 11:05
Ur-Öskare // Jag tror Uppropet har koll på läget. Ett inledande möte för att etablera ett förtroende. Direkt efter Uppropet publicerades dök det upp debattartiklar och uttalanden beroende på att ledning och styrelsen blev oroliga pga grund av styrkan i Uppropet (bl a beroende på ditt bidrag) Rom byggdes inte på en dag.

Förslag på ett höstmöte där medlemmar OCH supporters får information och kan ställa frågor är en bra start tycker jag. Kom ihåg att ÖSK och deras policy att ge information är väl cementerad. Det ändrar man inte på under en lunch.
Det är länge sedan MinaTankar skickade frågor till ordförande. Svar har tydligen inte kommit men enligt Upprops siten har ett möte bokats in.

Ha lite tålamod det blir nog bättre.

P.S Jag får ringa varje år för att bli medlem. Det finns tydligen potential att öka medlemsantalet. Jag ska ta upp det på höstmötet, kom Du också och stötta mej.

Om Du kommenterar artikel direkt på Upprops-siten kanske Du får svar av någon av de var där. Dom vet bättre.
Örebro Mattias69
2012-09-24 10:40
@Motgångssupportern:

Jag börjar luta åt att Syrianska och Gefle snart byter plats och för ÖSK's del är det egentligen skit samma, huvudsaken är att det är något lag som misslyckas så att ÖSK's halmstrå fortfarande finns kvar. Det är bara att bita ihop och sen får man se vilket lag som vi ev. kan passera på mållinjen.
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-24 10:24
@D´Artagnan (hopplös):

Nej jag håller med dig och det börjas lyftas på twitter och bland andra auktoritetet och spelare nu. Jag tycker , så länge man inte onödigt provocerar andra klackar och så, skall få visa sin glädje som t ex Crespo gjorde sist utan att varnas. Börjar bli ett löjets skimmer över detta
Örebro Ur-Öskare
2012-09-24 10:05
Minatankar: Jag har följt Ösk i oerhört många år. Tigit och lidit och ibland fått glädjas. Jag har läst mycket här men aldrig skrivit, eller varit registrerad. Jag har förstått att min kära klubb är misskött å det värsta. Därför skrev jag med glädje på uppropet. När man nu läser det säger det ju ingenting. Jag var säker på att ni skulle gå hårdare fram. Varför är pengarna nästan slut? Hur kan man göra så hemskt dåliga spelaraffärer? Varför förlängde de kontraktet med Sixten? Hur kan man klubben ha kvar en uppsagd sportchef? Varför har styrelsen inte agerat tidigare? Detta är några av frågorna jag och säkert många andra som skrev under, skulle velat haft svar på. Nu har jag väntat i onödan. Ser ut som det är Ösk själva som skrivit svaret. Bra initiativ med uppropet, men var det inte.mer än detta ni ville? Jag är inte längre medlem eftersom Ösk slutade skicka inbetalningskort. När jag ringde dem och påpekade det skulle de genast åtgärda saken, det är över två år sedan. Jag väntar fortfarande men tänker inte tjata om att vara medlem. Därför har jag inte längre kunnat gå på medlemsmöten. Ledsen att behöva skriva det, men uppropet verkar bli samma praktfiasko som Ösk.
Kardinalen
2012-09-24 09:48
Jan Karlsson tycker bland annat:
"få skriver mycket, många upprepningar"

Jag håller med Janne K. Tråkigt med ett forum där man tvingas scrolla förbi meningslösa inlägg. Räcker att ta upp en sak en eller ett par gånger, sedan får det räcka. Annars känns det som att forumisten bara "klagar" för att få sin beskärda del av uppmärksamheten. Något admin borde stävja, står ju till och med om detta i forumreglerna....
Minatankar
2012-09-24 06:36

Nu ligger info ute från mötet mellan representanter för uppropet och Jan Karlsson.
Se länk nedan.
Örebro Svartvitt forever
2012-09-24 05:48
Instämmer med Telle. Såg matchen på plats. Jag sa till min granne: "Få se om vi slipper det obligatoriska billiga målet mot oss idag." Tyvärr inte, x 2. Expressen måste ha följt matchen via morsekod, de kan i alla fall inte ha sett den.
Örebro Conjuration
2012-09-24 04:48
Viker undan ÖSK ämnet för att hylla en annan svensk. Jättekul för Ranegie att göra sådan succé för Udinese och bidra så mycket till segern med ett mål & ordnad straff som Di Natale senare satte. Verkligen kul för svensk fotboll att inhemska spelare kan gå till klubbar i serie A och göra succé utan att behöva ta något mellansteg (typ Holland). Kul att även Zlatan går fram som tåget i PSG. Kul dag att vara svensk, mindre kul att vara svartvit supporter ;) Gefle sprattlar mer än en magikarp.
Örebro Telle
2012-09-23 23:33
För övrigt kan man ju tycka att Mjällby har ställt till nog med elände för oss redan. Det räcker tydligen inte med att de envisas med att vinna mot oss jämnt, eller att de släppte Grahn till oss. Så klart ska de få stryk mot Gefle också...

Örebro Telle
2012-09-23 23:23
Pemo //

Att Sandqvist får sämre betyg lokalt beror förmodligen på att han ser passiv ut och gör tveksamma insatser match efter match.
- De senaste matcherna har han ju inte gjort direkta tavlor som en opartisk åskådare specifikt kan skylla på Sandqvist. Ser man bara en enstaka match är man då kanske inte lika benägen att klaga på honom.

Ser man däremot ÖSK varje match, och ser laget släppa in mål varenda gång som ser aningen för billiga ut, och där Sandqvist konsekvent antingen ser aningen för passiv ut eller tar beslut som är aningen för tveksamma, så är man kanske mer benägen att leta fel i hans agerande. Särskilt om man hejar på laget i fråga och dessutom är allmänt besviken över säsongen, som även de flesta NA-journalister förmodligen är.

Men hur man nu kan se Sandqvists agerande vid 2-1-målet och sen ge honom en trea är för mig en gåta. Om man inte imponerades av hans löpning förstås - han höll ju onekligen en respektingivande hastighet när han sprang med tunnelseende mot högerstolpen samtidigt som bollen gick i rakt motsatt riktning in vid den vänstra...
Örebro D´Artagnan (hopplös)
2012-09-23 22:49
Nu har vi både Thorvaldsson i Peking och Crespo i ÖSK avstängda av samma anledning på onsdag. Anledningen är att dom är glada över att ha gjort mål.

Är det så SvFF vill locka publik till matchen på onsdag?
Örebro Lekiller
2012-09-23 22:34
pemo/ kan ju vänta tills det är 100 kört innan dessa laguttagningar börjar göras kan ja tycka.
Örebro pemo
2012-09-23 21:23
Kan man se foboll så olika? I NA fick Sankan 1:a och skulden för båda målen. I expressen fick han tre getingar och betydande räddningar????
Men de var ense om Bamberg. Tvärdålig. Och den värvningen är väl den sämsta i år. Inkl Grahn?
Nä, hoppas verkligen att vi får se framtidens lag i fortsättningen. Berger , Yasin , Kalle , Astvald , Boris osv.
Som ni ser talar jag mot mitt eget vetande, när det gäller att ta ut lag. Men något måste hända. Skall snart kolla in matchen och kanske reviderar min inställning.
Minatankar
2012-09-23 20:33
Namn: Bempa no:10
Sänt: 2012-09-23 20:22
//
Ok. Jag såg väl inte hans felpass. Såg mer att han jobbade hårt defensivt. Åtminstone de stunder jag var vaken. Måste ha somnat hehe
Minatankar
2012-09-23 20:27
Lekiller
//
Det var två av de andra i initiativgruppen som träffade Jan Karlsson i onsdags.
De har varit upptagna av sina arbeten och annat men ändå fått fram noteringar som jag vet är på gång för publicering på http://www.osksupporterfotboll.se ,
antagligen i morgon eller på tisdag.

Nytt möte på torsdag med ordförande Ros-Marie Ferbran och styrelseledamoten Lars Bolin från vilket vi naturligtvis också kommer lämna en rapport.
Örebro Bempa no:10
2012-09-23 20:22
Minatankar // Jag är faktiskt benägen att hålla med NA angående betyget på Bamberg .Jag tyckte han var helkass och då vart inte mitt betyg satt bara pga hans ofrivilliga ass på 1-1 målet men det var flera som visade upp ett hel ruttet passningsspel likt Bamberg ;)
Örebro Lekiller
2012-09-23 20:17
Minatankar/ Är väll bevisat att NA:s betygsättande är ett skämt sedan längre. Är väll Bränd och grabbarna som spånar ihop poängen efter någon skum kriteriemall som ingen utom de själva förstår. Jag har aldrig satt någon större tilltro till deras betygsättande. När kommer det rapporter ifrån era mötet med ÖSK ledningen förresten?
Örebro widemarsh
2012-09-23 20:09
Om ÖSK hade haft Sixtens poängsnitt 2012 fram till nu hade vi stått på 7-8 poäng.
Om vi hade haft Ljungs snitt hela säsongen hade vi haft 23 poäng. Fortfarande ett bottenlag, men det är ändå väldigt stor skillnad på 0,33 poäng per match och en poäng per match.

En poäng per match hänger man kvar i allsvenskan på.
Örebro DaSa
2012-09-23 19:48
ÖSK fick Ekvalls utropstecken i dagens TV4 sport! Han tyckte vi kämpade bra än vi låg där vi låg.
Minatankar
2012-09-23 19:23
Kom precis kommit hem från Oslo och läser nu pappers-Na om betygssättning av spelare.
Såg matchen och tyckte, till skillnad från i andra matcher, att Bamberg gjorde en hygglig insats, precis som Berisha. Båda får 1:or av NAs experter...
En enda sekvens där bollen råkar ta på Bambergs huvud och ta sig över Berisha kan väl inte rendera i en 1:a? Eller missade jag en massa annat som renderar underkänt?

Trodde jag visste lite om fotboll. Bäst att bli lite mer ödmjuk kanske hehe
Örebro Chipset
2012-09-23 19:07
Dessutom en mittback skadad.
Örebro Chipset
2012-09-23 19:05
Thorvaldsson och Frempong avstängda mot oss. Fler kan följa. Många på två gula i Peking
AIK Saywee
2012-09-23 18:25
Jag är imponerad av Häcken !

Tänk om vi kunde få samma form de närmaste fem, som de haft de senaste fem ....

Häcken 5 5 0 0 16-5 15 p

Att de dessutom en gång i tiden hade den smarta idén med Gothia Cup, kan ju få vem som helst att bli avundsjuk, för det är ju inte Häckens fel, eller?
Annons: