/fotboll/osk/forum/2343.aspx/fotboll/osk/forum/2343.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Minatankar
2012-10-01 07:51
Grixx och Bulten i Boo
//
Brukar ofta hålla med om det ni skriver. Tycker dock inte att det stormar bara för att man nämner det olämpliga i att en ÖSK-spelare under match bär AIK-märke.

Om man gör avkall på detaljer så innebär det att det nästa gång kan bli ännu värre. Då är det kanske ok att ha en AIK-halsduk runt halsen när man intervjuas i TV. Och tänk om Crespo blivit intervjuad med svettbandet med AIK-märket. Det hade blivit uppmärksammat i hela landet. Då kan man prata om en storm. Men det räcker långt att Expressen redan har en bild på det.

Att tillåta spelarna klä sig i andra klubbars märken är som att inte ta bort klotter i trappuppgången. Snart blir det mer och mer och till slut har man helt tappat greppet.

Är det något en spelare och supporter ska vara rädd om så är det klubbmärket och klubbdressen. Inte ens på träning eller privat kan en representant för ÖSK få bära märke av annan klubb.

Frågan om tatuering är delikat. Finns den behöver den i så fall tas bort eller döljas.

Om man inte ställer upp på det jag skriver ovan så är det ju som att en säljare av Volvo-bilar tillåts att bära märken av annat bilmärke på sig under tjänst. Det skulle vara underlag för s k illojalitet och avsked.

Förstår inte hur ni kan resonera annorlunda.

Örebro Bulten i Boo
2012-10-01 07:09
@Grixx:

Håller med Grixx. Snacka om storm i ett vattenglas..
Örebro Grixx
2012-10-01 05:21
Angående märket.
Jag bryr mig inte det minsta.
Ung spelare som inte refekterade och kanske inte ens tänkte på det en halv sekund. Inte heller någon annan i hans närhet.
...och Alec hade sin tatuering...
Örebro Conjuration
2012-10-01 00:33
Ett klassavslut från Ishizaki, få allsvenska spelare hade gjort mål där.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Conjuration
2012-09-30 23:35
Så typiskt ÖSK att våra spelare associerar sig med just AIK. Väldigt dumt gjort av Crespo helt enkelt, vad tänkte han? Kanske inte tänkte alls. Nu har vi nått punkten där vi måste vinna alla återstående matcher för att undvika direkt nedflyttning. Och då har vi matcher kvar mot guldjagande lag. Någon optimist kvar som tror på AS 2013?
Minatankar
2012-09-30 23:19
Bastard on Parade (Örebro) // Jag tror allt att den stora katten väser. :-)
Örebro Bastard on Parade
2012-09-30 22:12
Svettbandet som Crespo hade på sig hade ju även ett stort Adidas-märke. Vad tycker Puma om det?
Örebro Lekiller
2012-09-30 22:04
Skönt med en målvakt som vågar offra sig lite idag i alla fall. Tycker inte Tomer kan lastas allt för mycket för målet. Han måste ut och stänga ytan för Izizaki. Klass och bra gjort av honom däremot att få till den lobben. Däremot hänger ju inte Wowwen med vilker ger Izizaki den lilla extra tiden för att kunna lobba. Tomer har en aktiv spelstil. Antingen gillar man det eller så hatar man det. Men jag tycker bättre om det än en målvakt som kommer på mellanhand mest hela tiden.
Minatankar
2012-09-30 21:37
Att en ung, obetänksam spelare inte förstår att man inte ska ha ett AIK-märke på sig när man representerar ÖSK är illa nog. Men att ingen av alla lagkamrater reagerar när märket är så stort att det lär synas på flera meters håll, är desto mer märkligt.

Om inte annars borde detta har uppmärksammats i omklädningsrummet före matchen och i halvtidsvilan.

Örebro Retarded Jimmy
2012-09-30 21:23
@ÖSK KRILLE (GFG):

Sicken rykare! Sådan skruv bollen får.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-09-30 21:08
Kolla in denna pärla som gjordes i Ryska ligan igår. (se länk)
Örebro 0REBR0
2012-09-30 21:01
Bastard on Parade//

Jag reagerade också på kyssen vilket i de flesta fall känns ganska löjligt ännu mer när det handlar om lånespelare men, det är ju inget man kan stoppa.

Nån måste ju ha sett att han hade detta på sig och då bett honom att ta av det!?

Det man funderar på är ju om det har kommit påtryckningar från AIK-håll att han skulle ha detta svettbandet??
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-30 20:55
Ja det är synd i dag och att Ishizaki kom åter just idag. Tycker ÖSK fick Ellos dit dom ville och frustrationen började komma fram bland både spelare och publik. Det var läge för att börja gå framåt när målet plötsligt kom.

Jag har sett ÖSK betydligt mer utspelade tidigare senaste åren än idag.

Det är som det är med ett bottenlag.

Örebro Bastard on Parade
2012-09-30 20:53
0REBR0//

Tyckte jag såg ett AIK-märke på svettbandet. Snyggt med tanke på att han kysste ÖSK:s klubbmärke efter Hasanis mål mot Syrianska...
Örebro 0REBR0
2012-09-30 20:49
Sånt här(se länken) gör än så mycket mer besviken än alla förluster under året. Hur ska ÖSK kunna bli en klubb att räkna med, en klubb som tas på allvar, när spelarna springer runt i andra klubbars supportermaterial?
Vad fan sänder det för signaler till folk i Örebro i allmänhet och unga spelare i synnerhet? ÖSK har ju redan problem med att stockholmsklubbarna drar uppmärksamhet bland ungdomar i Örebro-trakten. Hur ska det då bli när till och med spelarna i laget springer runt med hyllningar till andra lag???? Det är ju helt sjuk!!!

Hur fan kan det tillåtas? Hur kommer det att följas upp?

Att ens lag förlorar det får man leva med, men jag kan inte komma på nåt mer förödmjukande för supportrarna än att en spelare springer runt med en konkurrents klubbmärke på armen!
Elfsborg IRON MAIDEN
2012-09-30 20:42
Tack för matchen
Örebro Kung Kobra
2012-09-30 19:56
Lysande försvarsarbete vid målet! Wowoah ligger två meter ifrån Ishizaki, istället för att försöka störa honom, och Tomer står i Ingenmansland mitt i straffområdet. Det är det undermåliga försvaret som kostat den Allsvenska platsen!

Nu när det är kört är det lika bra att spela ihop ett lag inför Superettan. Ut ur truppen (de ska inte ens sitta på bänken): Wowoah, Haginge, Bamberg, Alimi, Grahn. Yasin. In med Berger, Wikorsson m.fl. som ska leda återtåget. Viktigt inför nästa säsong är att köpa ett par ytterbackar som åtminstone håller Superettan-klass. En ny målvakt står också högt på önskelistan.
Elfsborg Nsubuga
2012-09-30 19:50
Jag förmodar att dagens resultat i praktiken innebär nedflyttning för er. Om ni får ordning på grejerna så borde ni tillsammans med Hammarby vara favoriter att återvända till Allsvenskan säsongen 2014.
Örebro Chipset
2012-09-30 19:23
Trots utrusningen så borde Tomer vara given nu. Felplaceringar kan man träna bort.
Örebro rirobban
2012-09-30 19:16
Hur som helst, bättre med en målvakt som inte är bollrädd! Tomer bör vi satsa på i "Ettan"
Örebro Shumway
2012-09-30 19:09
Om Tomer hade stått kvar kanske Iszhi hade skjutit rakt på honom - eller så hade han överlistat Tomer med en bredsdia. Vi får inte ta ifrån Iszhi att han är en skicklig avslutare. Det hade blivit en helt annan sitution och det går inte att säga vad som hade hänt om om inte hade varit. Men håller med om att han gör en del utrusningar, som får hjärtat att stanna i kroppen.

Edit: bredsida
Minatankar
2012-09-30 18:56
Det är som med oss alla. Det som är en styrka i många lägen blir ett handikap i andra. Tomer är alldeles för långt ut i detta läge. Kunde han lära sig att stå kvar i dessa lägen skulle hans nivå som målvakt öka betydligt.
Örebro Conjuration
2012-09-30 18:55
Awwww :(
Örebro Kom hem Kuba
2012-09-30 18:54
Vad fan gör Tomer därute?
Minatankar
2012-09-30 18:49
Namn: Svartvitt forever
Sänt: 2012-09-30 18:42
//
Bäst att du får sköta laguttagningen i fortsättningen :-)
Minatankar
2012-09-30 18:43
amn: Chipset
Sänt: 2012-09-30 18:40
//
Tänk om Astvald hade den tillgången. Då skulle han med sina löpningar bli mycket bra.
Örebro Svartvitt forever
2012-09-30 18:42
Har sagt det förut, säger det igen: Tomer ska stå!
Örebro Chipset
2012-09-30 18:40
Sjukt att man känner större trygghet med Tomer. Helt orädd
Örebro Grixx
2012-09-30 18:40
Det är som upplagt för att Elfsborg snart drabbas av ett baklängesmål.
Örebro mr olafski
2012-09-30 18:38
Orkar inte om tomer blir skadad
Annons: