/fotboll/osk/forum/2340.aspx/fotboll/osk/forum/2340.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-09-28 17:57
@Telle:

Instämmer verkligen, "gruppen!" gör ett fantastiskt jobb, troligtvis helt gratis, men det som irriterar mig lite, bara lite, är att varför har man inte insett allvaret tidigare från ledningen ....

... styrelseledamöterna är väl inte blinda eller döva, förmodar jag ?

Segheten kan kosta oss ett Allsvenskt spel 2013.

Detta gör mig nästan förbaskad ...det är så segt, och så sent agerat av de som har beslutsfattandet i sina huvuden att jag ...

...orka?

Nu kommer bortförklaringarna och det skall lirkas hit och dit ...

Tröttsamt efter så mycket tjat, som dessutom inte VD´n önskar från detta forum :(

ÖSK-Karl, hjälp mig ... du vet, alla dessa SSSSSS
Örebro Telle
2012-09-28 17:48
Saywee //

Jo, man kan ju tycka att ledningen för en allsvensk klubb med guldambitioner skulle ha tänkt på de här egentligen rätt självklara punkterna, utan att någon utifrån ska behöva påpeka det för dem när de i praktiken redan har åkt ur.

Men det är bättre att de de visar ödmjukhet nu i varje fall, och tar åt sig av konstruktiv kritik, än att de fortsätter som tidigare och ignorerar omvärlden pga prestigetänk. Det gör att förutsättningarna till förändring verkar bättre, åtminstone.
Örebro Telle
2012-09-28 17:39
Minatankar //

Tack för en trevlig rapport. Det låter som att man från ÖSK:s håll verkligen tar synpunkterna på allvar.
AIK Saywee
2012-09-28 17:06
@Chipset:

Ja, detta är faktiskt intressant, lite beroende på hur man tänker om framtiden, om man tänker redan nu, om framtiden alltså?

Har man bestämt sig för att Tomer skall ingå ÖSK 2013, så kan det framförallt vara läge att han spelas in, om matchresultaten blir "ointressanta" för fortsatt spel i AS, vilket jag verkligen inte hoppas att de blir ...

Kämpa SPORT !!!
AIK Saywee
2012-09-28 16:56
Om man inte presterat tillräckligt i sin "klass",
fanns risken/chansen,
att man fick vara kvar ett år till ;)

Gäller detta även ÖSK i Allsvenskan?

Kämpa SPORT !!!
AIK Saywee
2012-09-28 16:37
Minatankar, det är ett beundransvärt jobb som läggs ned från "gruppen" för ÖSK´s bästa i framtiden ...

... men samtidigt borde ju ledningen, styrelsen, med flera känna sig lite skamsna, för det är ju inga knepiga tre punkter att jobba för, som begärs.

Hur har de kunnat missa dessa, om de läst lite på detta forum, det är ju sådant som vi tjatat om i månader ...
Minatankar
2012-09-28 16:04
Nu ligger rapport ute på vår hemsida - se länk nedan - från torsdagens möte med ordföranden i föreningen ÖSK Fotboll, Rose-Marie Frebran och styelseledamoten Lars Bolin.

Tipsar dig att ta del av bildspeletl längs ner som beskriver konkreta idéer kring de tre punkterna i Uppropet.

Idéerna och förslagen är självklart av den karaktären att styrelsen, vd och årsmöten tar eventuella beslut. Det innebär att alla kan vara med och påverka.
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-28 10:37
@Rallyfinnen:

Lite annan typ av fotboll i Norge också. Kanske passar vissa bättre och andra sämre.
Örebro Rallyfinnen
2012-09-28 10:25
Bamberg gjorde 8 mål och 10 assist förra säsongen i Norge.
Frågan är om Riski skulle varit mycket bättre än Bamberg denna säsong..
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-27 23:47
@widemarsh:

Jo, jag kan hålla med om att han borde iaf satt en balja. Lite av ett bottenlags förbannelse. Chans på chans och sedan 0-1 i baken från ingenstans. Så ser det ofta ut med ÖSK.

Plus är att Hasani har känslan för lägena. Han är där. Samtidigt är han inte purung längre. Han borde ha lärt sig sätta bollarna. Annars gillar jag hans (och Crespos) förmåga att möta bollarna. ÖSK har fått in lite klass där. Han möter och skarvar vidare på ett tillslag (oftast) alternativt håller i. Crespo också. Ingen av dem är utpräglade targets men klarar iaf den fundamentala biten. Och det är den stora skillnaden mot att köra Holmberg och Astvald på topp.

När både Crespo och Hasani varit tillgängliga tycker jag ÖSK spelat för lite rakt upp på dem. För det händer mer än att gå via en kant. Båda klarar att vända upp med boll och ta nya beslut. Så jag skulle vilja se mer raka uppspel centralt på dem i framtiden. Det känns som om man hotar mer då.
Örebro widemarsh
2012-09-27 22:48
Var kanske lite hård mot Shpetim direkt efter matchen igår. De lägen han fick var kanske inte så öppna som dom upplevdes på plats. Men nickläget han får där han nickar utanför från nära håll. Den ska det vara mål på. Andra läget är lite lurigt på uppstuds. Men jo, minst ett mål borde han gjort igår!
Örebro Chipset
2012-09-27 22:10
Släpp fram Tomer
Örebro Grixx
2012-09-27 22:05
Välplacerad frispark av Nordin trots regnet.
Örebro Grixx
2012-09-27 21:11
Telle// Helt rätt så kändes det då...däremot efter att vi fick några snabba turliga PeOäng så såg spelet absolut helt värdelöst ut, då kändes det riktigt kört.

...men nu med Syrianska i siktet så kan vi hänga kvar!!!

Tuft tuft tuft men möjligt!!!
Örebro kenya
2012-09-27 20:56
Jo, Riski har väl snittat ungefär ett mål varannan match i Norge.
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-27 20:49
@Telle:

Kommer ihåg när Peo kom "Det är 18 matcher kvar att spela". Då kändes det som en outtömlig källa av matcher ;)
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-27 20:47
@Conjuration:

På tal om Risku hörde jag att han går riktigt bra i Norge. Snudd på succe faktiskt.
Minatankar
2012-09-27 20:43
Kommer nu från konstruktivt möte med vår ordförande i föreningen, Ros-Marie Frebran, och styrelseledamoten Lars Bolin, tillika ordförande i medlemsutskottet.

Vi återkommer på http://osksupporterfotboll.se inom kort med utförlig rapport.
Örebro Grixx
2012-09-27 18:57
Telle// Är du trött på gamla klyschor så bör du undvika all sport ;-))
Örebro Conjuration
2012-09-27 18:35
Den stora transferfrågan är ifall vi med korten i hand signat Riku Riski eller inte.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Conjuration
2012-09-27 18:29
Tackar, Jimmy ;) Bra poäng där Benny, sällan man skådar ÖSK i medgång haha. Är det bara jag som tycker att Superettan ser väldigt bra ut? Superettan är ju känt som ett getingbo, ser många bra lag där med historia.
Örebro Telle
2012-09-27 18:28
Grixx //

Du har helt rätt egentligen - klart att vi måste fortsätta hoppas innerst inne så länge det finns en teoretisk chans. Därför tänker jag heja på GAIS för första gången i år, när de möter Syrianska i morgon. Får Syrianska stryk är det fortfarande bara tio poäng upp till kvalplats när omgången är avslutad.

Men närkingen i mig insåg nog för rätt länge sedan att det är kört. Vi har inte särskilt många mer poäng nu när vi säger "Det är faktiskt 18 poäng kvar att spela om, snart lossnar det" än för ett antal matcher sen då vi sa "Det är faktiskt 30 poäng kvar att spela om, snart lossnar det" eller i somras, då vi sa "Det är faktiskt 54 poäng kvar att spela om, snart lossnar det."

Efter varje match återanvänder vi samma gamla trötta klyscha, med skillnaden att det är en match och tre poäng mindre kvar att spela om. Förr eller senare måste det faktiskt lossna. Förr eller senare måste vi börja vinna, göra mål på chanserna och sluta släppa in skitmål varje match. Och som sagt, chansen att vi gör det mot Elfsborg, MFF, HIF och IFK är väl tyvärr inte särskilt stora när vi inte har lyckats göra det mot bottenkollegorna.

Men jag har haft fel många gånger förr, och har det gärna igen... :)
Benny Böckling
2012-09-27 17:35
Det här med att följa ÖSK i med och motgång vet jag inte riktigt vad som menas med. Det är ju snarare såhär, ÖSK i motgång och ännu lite motgång... #Avgå Sandqvist!
Örebro Brodd
2012-09-27 17:31
Någon som vet när ÖSK senast förlorde 5 Allsvenska hemmamatcher i rad, har väl inte hänt på åtminstone tjugo år?
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-27 16:00
@Conjuration:

Ja det var modigt påstått ;0)
Örebro Conjuration
2012-09-27 15:52
Herregud, såg nyss vårt spelschema och vi är piskade att vinna alla matcher i princip? Jag vågar påstå att det ser tufft ut. Är lite grande i förnekelsestadiet, att chansen för fortsatt allsvenskt spel finns kvar som en realistisk möjlighet. Vi behöver ett mirakel och GAIS behöver ett mirakel av bibliska proportioner, typ Moses som mittfältare.
Örebro Grixx
2012-09-27 15:27
Telle// Visst, håller i princip med allt du skriver. Pratade med Saywee igår som likt mig började misströsta ordentligt....men nämnde alla möjliga omöjligheter som hänt i sporten, det finns ju så sjukt många idioträddningar på mållinjen som skett, bragder som inte funnits på kartan, David mot Goliat , "tennisspelare som vann trots 3 matchbollar mot sig redan i 3:e set" osv osv...

Vi går ofta på matcher där vi är underdogs så det bara skriker om det.
Varför gör vi det? Vi går ju för att det innerst inne finns ju en förhoppning att vi vinner trots att all logik, statistik och tabell säger "finns ingen chans".

Det är väl det som är idrottens hjärta och själ när vi håller på ett landslag, klubblag eller någon idrottssman/kvinna.

Just nu talar ALLT emot oss förutom den lilla lilla lilla förhoppningen om ett under.
Örebro Telle
2012-09-27 15:09
Säga vad man vill om P-O, men vinnarskalle har han i varje fall...

På sitt sätt är det faktiskt rätt skönt att han visar att han är besviken efter en förlust,. Men visst, man kanske kan dölja att man är en dålig förlorare lite snyggare ibland. Under en och annan intervju på Canal Plus efter matchen har man ju undrat om man har sett samma match som han... :)
Örebro Grixx
2012-09-27 15:01
Står man utanför och bedömmer så kan man se att vissa saker inte fungerat bra. Exakt vad som orsakernas höna eller ägg i de sammanhangen är så svårt att bedömma utifrån.

En förhoppning finns att om någon i ansvarig position känner att man inte räcker till, har tid eller saknar engagemang för sitt uppdrag stiger av eller att övriga i personens omgivning har styrka att kunna att kunna säga till den personen att det inte fungerar som alla önskar. Visst är det svårt att säga något sådant till någon som man jobbar nära med men det är en styrka i en organisation om vänskapsband inte hindrar nödvändigt personbyte.

Det är utifrån mina kunskaper omöjligt att avgöra om någon ska stiga åt sidan eller inte. Skulle man gå efter vissa forumåsikter så skulle många gå, men det baseras så mycket på någons/någras personliga åsikter som i sin tur baseras på vad någon annan sagt. Väldigt tråkigt vore det om någon som gör stor nytta lämnar sitt uppdrag pga forumskriverier.

Det har talats om andra organisatoriska problem än rena personfrågor som hindrat bra beslut. Försiktighet och demokratiska beslut har varit bra men samtidigt dåliga. Säkerligen kommer en hel del att kunna förändras efter de två senaste årens erfarenheter. Lika säkert kommer några av de nya besluten att möta kritik framöver....men kan likväl vara nödvändiga att göra i denna stund.
Örebro Telle
2012-09-27 14:52
Mina tankar 13:08 //

Mycket bra liknelse.
Annons: