/fotboll/osk/forum/2334.aspx/fotboll/osk/forum/2334.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Valderinho
2012-10-07 17:34
Det var inte riktat specifikt mot BiB utan mer som en formell riktlinje att förhålla sig till. Man kan visst hålla på andra lag som spelar i Allsvenskan, men att gå så långt som "ligger närmast hjärtat" är väl att ta i..
Örebro _Adde_
2012-10-07 17:30
Valderinho// Du ska nog läsa om BiBs inlägg en gång till!
Örebro Conjuration
2012-10-07 17:21
Sicken kalldusch för AIK. Får hoppas på att GAIS smiskar Borås.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Valderinho
2012-10-07 17:16
@Bulten i Boo:

Är man AIK supporter som ligger närmast om hjärtat, ska man fanimej inte ha någon ÖSK-tröja på sig. För det andra ska man heller inte stå i AIK-klacken som jag vet endel gjorde när dom var på besök, för att i andra hemmamatcher stå i kubanernas klack. Då är man en plastsupporter och sådana personer kan fan bestämma sig för vilket lag dom håller på och stanna där!
Örebro AFM
2012-10-07 17:14
Någon som sitter och ruvar på en stream?
Örebro Bulten i Boo
2012-10-07 17:02
N-E Johansson klantade bort AIK:s chans i guldstriden. Lite tråkigt, för av lagen som slåss om guldet så är det, om jag ska vara helt ärlig mot mig själv, och det bör man väl vara AIK som ligger mig närmast om hjärtat...
Minatankar
2012-10-07 17:01
Namn: _Adde_
Sänt: 2012-10-07 16:57
Kul att Peo ger alla talanger chansen, det gör matchen mycket intressantare i mina ögon!
//
Håller med!

Örebro _Adde_
2012-10-07 16:57
Kul att Peo ger alla talanger chansen, det gör matchen mycket intressantare i mina ögon!
Minatankar
2012-10-07 16:42
Namn: Conjuration Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2012-10-07 16:39
Kan tycka dock att det saknas lite kött på mittfältet.
//
Håller med dig. Tre av fyra äger inte mycket kött och den fjärde använder det inte :-)
Örebro Conjuration
2012-10-07 16:39
Kan tycka dock att det saknas lite kött på mittfältet.
Örebro Conjuration
2012-10-07 16:38
Kul startelva, gillar vårt mittfält med Holmberg, Saeid, Berger & Astvald. Det luktar framtid :)
Minatankar
2012-10-07 16:27
Namn: Grixx
Sänt: 2012-10-07 16:24
Minatankar// Det kan ju vara så att det PeO framför om satsning på regionala talanger är vad alla är eniga om just idag, inkl styrelse.
//
Jo, så tänkte jag också. Men det framgick inte av artikeln.
Örebro Grixx
2012-10-07 16:24
Minatankar// Det kan ju vara så att det PeO framför om satsning på regionala talanger är vad alla är eniga om just idag, inkl styrelse.
Örebro Karlstruum
2012-10-07 16:03
Tom Hell:

Absolut, håller jag med dig om. Men det är inte en kille som vinner 8 av 10 nickdueller han är med i. Men i dagens match spelar det ingen roll då Sundsvall också är ett spelande lag.
Örebro Tom Hell
2012-10-07 15:32
Karlstruum: Nja, jag tycker att Saeid har visat prov på osedvanlig spänst i höjddueller. Minns inte vilken match nu, men kommer ihåg hur killen tar sats minst tio meter och kastar sig in i nickduell som han faktiskt vinner mot en nästan dubbelt så lång spelare!!!

Men skämt åsido, just Saeid har visat upp en vilja som få i ÖSK kan matcha den här säsongen. Det bidrar till att han faktiskt kan vinna en och annan nickduell, trots att han ofta är kortast på planen.
Minatankar
2012-10-07 15:23
Namn: D´Artagnan (hopplös)
Sänt: 2012-10-07 14:52
//
Risken med alla förslag, oavsett från var de kommer, är att de är för kortsiktiga.
De flesta vill prestera inom ramen för sin kontrakstid. Det gäller t ex spelare och tränare. Eller så vill de prestera inom ramen för sin mandattid. Det gäller t ex styrelseledamöter.

Man är för mycket koncentrerad på att visa resultat och inte på att bygga det som ger bestående värde i längden. Detta gäller generellt, inte bara ÖSK.
Minatankar
2012-10-07 14:57
Låt mig förklara hur jag menar; En styrelse i ett fastighetsbolag avgör naturligtvis vilken typ av fastigheter bolaget ska äga, dvs bostads-, industri-, affärs- resp jordbruksfastigheter. Man avgör också var dessa fastigheter ska finnas och vilka lägen de ska ha. Vidare beslutar man om hur man ska skaffa nya fastigheter till sitt bestånd.

På motsvarande sätt behöver det fungera i ett elitklubb i fotboll. Detta är avgörande, långsiktiga och strategiska frågor och ska inte vara beroende av vilken tränare eller annan tjänsteman man har anställd. Det är frågor som behöver förankras bland medlemmar och aktieägare och drivas av styrelsen.

Personligen tror jag på att i första hand jobba med att rekrytera spelare från närområdet/regionen byggd på en proffsig talangutveckling och god scouting.
Men jag är bara en av ca 2.000 medlemmar och en av ca 240 aktieägare.

Varken en enskild ägare, styrelseordförande eller tränare ska kunna besluta detta själv. Det gör man i god demokratisk anda. Sedan gäller det naturligtvis att leva efter sina strategiska beslut och då vara beredd att till och från ta ett steg tillbaka för att nästa gång ta två steg framåt.

Förslag till styrelsen kan naturligtvis både tränare, sportchef, vd, enskilda medlemmar, aktieägare, partners och övriga supporters komma med. Om man då i en styrelse inte kan se de strategiska alternativen tycker jag inte man ska sitta i en styrelse.

Du kan inte ha någon utan bollsinne på planen i en elitklubb eller någon utan musiköra i en professionell orkester. På samma sätt kan du inte i en elitklubb ha styrelsemedlemmar som inte har ett strategiskt tänkande.
Örebro Karlstruum
2012-10-07 14:57
Proppen ur idag. 6-2 till våra svartvita hjältar. Ska bli kul att se hur spelet blir med Berger och Said på planen. Inga stora killar som kanske vinner luftspelet, men på marken kan det gå fort. Det mest trista är att jag måste se matchen i efterhand, men blir skönt att somna till en vinstmatch för en gångs skull.
Örebro D´Artagnan (hopplös)
2012-10-07 14:52
Minatankar // Har nuvarande och kommande styrelse den förmågan?
Är det inte så att styrelsen borde begära ett eller två strategiförslag rörande det sportsliga från den sportsliga ledningen och ett eller två strategiförslag rörande marknad och ekonomi. Och sedan pussla ihop det till en helhet.

Styrelsens viktigast uppgift bör sedan vara att utse VD och sportlig ledning.

Annars blir väl det som den blinde leder den seende och det brukar inte bli så bra.
Minatankar
2012-10-07 14:28
För min del anser jag inte att det är varken tränarens eller vd:s uppgift att lägga upp strategin för kommande år vad gäller hur spelartruppen ska se ut och hur rekryteringar ska gå till. Det är i allra högsta grad en fråga för styrelsens beslut som sedan vd, sportchef och tränare ska effektuera.

Vad ska vi annars ha en styrelse till?

Örebro pemo
2012-10-07 14:18
Fasen också. I dag miisar jag en hemmamatch. Lider verkligen. MEN, då kasnke det äntligen rasslar till lite i nätet för motståndarna. Visserligen är SE en realitet, men det är alltid bra att avsluta säsongen med ett positivt resultat.
Jag gissar på 5 - 0 . Lika bra att ta i, när man ändå bara skall önska.

Örebro Conjuration
2012-10-07 13:38
Bra initiativ av Peo. Ser fram mot dagens startelva. Undrar också ifall vi tar tillbaka Per & Björnqvist inför superettan
Örebro Grixx
2012-10-07 13:35
Chipset// Nu när slantarna i kassakistan tunnas ut så gäller det att hålla igen. S1-touren 2013 verkar näst intill bokad så PeO´s tankar är otvivelaktigt både kloka och de enda alternativen.

I ett framtida läge i AS där vi siktar mot toppskiktet minskar säkerligen möjligheterna att hitta alla nödvändiga spelarna för den startelvan i närområdet. Näst intill omöjligt men inte helt omöjligt förstås.

Bättre scoutning som alla påtalar hjälper till att få genom det men samtidigt är det ju ändå så att närområdet är det som vi har absolut bäst kontroll på.

Många talanger i närområdet men det måste sovras genom bättre scoutning även här. Vi kan inte plocka in alla. Skulle vi bli bättre på att sparka ut talanger så är det en lösning också men onödigt tuff och hård lösning om man efter ett år åker ut....och låter inte heller som en helt bra lösning om man talar om talangutveckling.

Saker som lagt hinder i vägen har ju annars varit några lokala klubbars historiska "fientlighet" mot ÖSK. Till viss del baserat på att vi några gånger härjat i samma serie eller "grannserie" vilket gjort att vi haft liknande spelarönskningar.

Bättre scoutning framöver och snabbare beslut både med kontraktsskrivning och avslut är önskemålen men de kan samtidigt vara motsägelsefulla.

Saywee// Tveksam naturgräskvalite i G-Borg?
Örebro Chipset
2012-10-07 13:02
PEO berättar i dagens blaska att han kommer bygga det nya ÖSK på våra lokala förmågor som grund och börja spela in de spelarna redan nu. Mohammed och Berger på mitten idag är väl en försmak av nästa års ÖSK. Känns tryggt tycker jag. Lag byggs på kontinuitet och denna gång har vi tur i oturen att våra unga utvecklingsbara spelare sitter på kontrakt även nästa år.
Örebro Brus-Nilsson (Nordin tog tåget)
2012-10-07 12:31
@Retarded Jimmy:

OK, ursäkta, men nu kommer man ju faktiskt till facebook, i morse kom det upp skarp varning från AdBlock att det var en fakesida till facebook och man varnades att gå till den webbadressen.
AIK Saywee
2012-10-07 12:20
Grixx, jag såg verkligen ditt ;-)

Men ville ändå bara skriva lite, känslor har vi väl alla, mer eller mindre ...

Vad skall vi hitta på nu, i väntan på 2-0 segern mot Sundsvall?

Jo, kanske ytterligare lite ältande av gårdagens sportbilaga i GT, som handlade om Gerzic´s skadeproblem.

En helsida och jag tar ett ytterligare "utdrag" ..

"FLOPPVÄRVNING? Ja, snacket har gått om Nordin Gerzic som värvades till Blåvitt för dyra pengar, men nu avslöjar ex-örebroaren att han förföljts av skadeproblem under premiäråret i IFK"

Mina kommentarer

"dyra pengar" - inga kommentarer
"men nu avslöjar" - varför har han väntat så länge med avslöjandet

Han har tydligen problem med inflammation i ljumskarna, kan det vara Ullevi´s "fina" gräs som ställer till det eller kan det vara fem års harvande på Behrn Arena´s konstiga gräs?
Örebro Grixx
2012-10-07 12:07
Saywee// Du vet att jag är snäll men ironiserar lite när svaren blir roliga. Lade ju därför till ;-) Du får inte vara så känslig.

Ser att du varit inne på mitt nic och hittat "Älska ditt lag, hata INTE motståndarna!" En tanke jag alltid har med mig när jag kollar på matcher. Det verkar ibland vara något som glöms bort i allt hatande och ondgörande över diverse motståndare.
AIK Saywee
2012-10-07 11:42
Snälla Grixx, vi har bara lite olika tankar och får "input" från olika håll, pm, telesamtal, media och det vi verkligen ser, eller upplever ...

... vi är iallafall helt överens om en grundtanke gällande hur man supportar sitt lag.

"Hata inte motståndarna, ÄLSKA ditt lag"
Örebro Grixx
2012-10-07 11:22
Saywee// Ok, du tror inte att jag har fel men ifrågasätter åsikten..hmm...det låter som när man kollar inställningar på maskiner, check, dubbelcheck & trippelcheck ;-)

AIK Saywee
2012-10-07 11:10
Grixx, vi kanske tror eller gissar eller känner av olika saker ...
... och det som har hänt är det enda som är sant.

Jag får så många samtal och pm att jag har svårt att tro att det finns, eller fanns en enda sanning och via vad vi läser i media eller på annat håll hör via media, så är det bara att sålla bland all info som bara haglar på i ett fruktansvärt snabbt samhälle, tacka vet jag röksignaler ...

... jag tror verkligen inte att du har fel, men vi lever alla med olika sanningar :)

... men GOK !!!
Annons: