/fotboll/osk/forum/232.aspx/fotboll/osk/forum/232.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sport!
2017-03-12 17:08
DG och Holmberg har alltså gjort 8 mål var i denna upplaga av svenska cupen.
O vem var det som att vi inte släpper fram talanger!.. synd bara att det är till andra lag ;)
Örebro Minatankar
2017-03-12 15:46
@Matta:
Och så finns de som vill att dessa tre ska ställas utanför laget. Då blir det 11 nya startspelare på ett år... :-)
Örebro Matta
2017-03-12 15:40
Inser att högst tre spelare - Almebäck, Ring och Gerzic - kan finnas kvar i startelvan jämfört med den som mötte Djurgården i den allsvenska premiären för snart ett år sedan. Ett nytt ÖSK. 8/11 har bytts ut på ett år.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Nubbli
2017-03-12 14:04
[QUOTE=Häståvagn.]Att Atashkadeh av oklar anledning kliver in och agerar modell åt ÖSK eller att vi återanvänder en gammal matchtröja? [/QUOTE] kolla datumet på när det är upplagt... (tummen upp)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Benny Böckling
2017-03-12 13:48
@Jonas r:

Jo det kunde jag också lista ut

Men nu tack vare Brandao återfinns vi på fotbolldirekts åtråvärda 10 plats. Även i skriftlig form.
Örebro malge
2017-03-12 13:41
@Pedretti - Admin:

Kan det ha å göra med att vi har ett oprövat mittbackspar. Seriens sämsta ytterbackar. En överviktig mittfältsgeneral. En Besara som inte vill spela fotboll sett till ansiktsuttryck och 5 nyförvärvade som inte spelat matcher på 2 säsonger. Slutligen vill jag säga att detta va skrivet smått på skämt
Örebro Jonas r
2017-03-12 13:38
[QUOTE=Benny Böckling]ÖSK finns liksom inte med på tipset:p [/QUOTE] Placering tio saknas alltså tolkade jag de som att Örebro skulle ligga där
Örebro Pedretti - Admin
2017-03-12 13:30
@Benny Böckling:

Om man läser emellan linjerna, bildligt talat, så ser man att tionde platsen saknas!
Alltså kommer vi tia!
Men varför kommer vi tia, fotbolldirekt, varför???
Örebro Brandao
2017-03-12 13:28
Jag skickade till han och frågade vad fan Hammarbysidan (Fotbolldirekt) höll på med...Han skämdes ;)
Örebro Benny Böckling
2017-03-12 13:26
@Jonas r:

ÖSK finns liksom inte med på tipset:p
Örebro Jonas r
2017-03-12 13:07
Tror han att Jönköpings kommer före oss. Dem har tappat sin viktigaste spelare.. Nä media har nog aldrig gillat ösk
Örebro Alltid Örebro
2017-03-12 13:06
Kalle var aldrig "rätt typ" av anfallare för ÖSK. För att vara framgångsrik anfallare i ÖSK ska du antingen vara stark target eller snabb och djupledsgående. Kalle är en lirande anfallare som är beroende av omgivningen och att laget han spelar i lirar boll kort och på backen. Att Kalle fick gå var nog det bästa för både honom å ÖSK. Han hade aldrig slagit igenom här, hade några ljusglimtar mot dämre motstånd fär ÖSK kunde lira ut men var (och är) inte rätt anfallare för den typ av fotboll ÖSK spelar nu och spelade då.
Örebro Benny Böckling
2017-03-12 12:58
Nog för att media inte är mycket för ÖSK men det här var nåt nytt alltså..
Örebro Häståvagn.
2017-03-12 12:39
@Nubbli:

Att Atashkadeh av oklar anledning kliver in och agerar modell åt ÖSK eller att vi återanvänder en gammal matchtröja?
Örebro Nubbli
2017-03-12 12:22
Hur många visste om detta?
Loppan i Axens skägg
2017-03-12 11:41
@Benny Böckling:

Hade vi haft han i cup matcherna och han fått samma lägen som våra spelare fått så hade vi firat cupen guld nu.
;-)
Örebro Benny Böckling
2017-03-12 10:38
Det är ju väldigt många "enkla" mål han gör Kalle inom straffområdet. Sällan man såg såna baljor i ÖSK tröjan.
Örebro Minatankar
2017-03-12 10:06
@Laul32:

Eller när man inte har pengar.

Men även om ekonomin är knapp gäller det att göra allt för att i god tid förlänga kontrakt för de spelare som framöver kan innebära höga intäkter för ÖSK och som nu har alldeles för låg betalning p g a gamla uppgörelser.

Det gäller då att på en gång erbjuda dem intressanta lösningar i form av bl a attraktiv del av potentiell övergångssumma som inte belastar nuvarande likviditet. Försöker man upprepade gånger med små höjningar från lågt utgångsläge, ökar risken för att spelaren letar andra alternativ, eftersom han ofta kan flerdubbla sin lön som Bossman.

Vet inte hur det var med ÖSK och Crespo, men vet att ÖSK historiskt har varit väl försiktiga ibland.
Örebro Laul32
2017-03-12 09:54
så blir det när man inte förlänger kontrakten i tid.
Örebro Laul32
2017-03-12 09:53
JA ÖSK ville förlänga med Crespo man försökte tills han tillslut skrev på som bosman för Häcken (han 3-dubblade sin lön mot i ÖSK). Då valde ösk att sälja crespo till Häcken redan under sommaren tyvärr väldigt billigt då han redan var signad av dom. crespo hade låg lön i lsk och förtjänade en ordentlig höjning men vi kunde ej ge han vad han ville ha.
Örebro Minatankar
2017-03-12 08:06
@KalleTeodor - Admin:

Den styrka och snabbhet som Crespo besitter gör att han har potential även för de stora ligorna., Avgörande är naturligtvis om han kan minska sin skadebenägenhet och framför allt prestera den målfabrikation vi vet att han har inom sig.

Om dessa pusselbitar faller på plats, handlar det om att bedöma om hans ekonomiska värde skulle vara 10 eller 40 mkr. Det var detta som man kunde ha olika uppfattningar om.

Till bilden hör att det då fanns ett speciellt förhållande med Spelarinvest som gjorde att ÖSKs andel av en övergångssumma skulle bli låg. ÖSK ville då ge Crespo chansen att bli frisk och att göra mål.

Varför han sedan gick vidare överlåter jag åt klubbens representater att svara på.
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-03-12 07:50
Loppan: hur menar du nu (01:21)? Jag måste helt ärligt erkänna att jag inte har koll på om ÖSK ville behålla Crespo eller inte. Vet du mer om situationen så får du gärna delge den. Av ditt inlägg att drömma verkar det vara solklart att ÖSK ville förlänga men att Crespo ville vidare och såg Häcken som ett bra alternativ och att då ÖSK valde att sälja istället för att behålla säsongen ut och släppa gratis.
Loppan i Axens skägg
2017-03-12 01:21
@Jonas r:

Lever du i fablernas värld? Ville ÖSK inte förlänga med Crespo? Ursäkt men blev du supporter till ÖSK förra säsongen eller?
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-03-12 00:14
Självförtroende är allt. Tror mer det ligger åt den sidan. Han var på väg att bygga upp det i Örebro också under sin starka höst och ännu starkare försäsong. Rätt snopet sen att Crespo gick före. Hörde Alek förklara varför Crespo startade och det var att han "behöver ett antal matcher för att komma i form. Det var likadant sist" (Fritt skrivet ur minnet med mina ord) M.a.o tolkade jag det som att Alek ansåg en Crespo i form vara mer värd än en Holmberg i form. Därför var det värt att ha tålamod med Crespo och flytta på Kalle. Obs, min tolkning. Hörde också Alek "försvara" med att Kalle (då utflyttad till kant) ändå vid bollinnehav ungefärligen hade samma position som en släpande forward. Så att det i praktiken inte var någon större skillnad mot tidigare. Personligen känner jag mig tveksam om det är samma sak att ligga i djup defensiv position på kanten som på mittplan när spelet vänder. Å andra sidan hinner han nog positionera sig vid ett etablerat anfall. Jag tror kanske att flytta på Kalle trots ett urstarkt sista halvår inte var den bästa signalen att skicka till honom. Han borde ha få inlett i sin position och fått chansen, om inte annat så då av sportslig rättvisa. Sedan får var och en dra sina slutsatser. Min var iaf att "Bästa laget spelar" frångicks lite grann där. Mer besvärande är ju att efter Crespo väl var på väg mot sin form så såldes han. På köpet vart vi av med Holmberg. Men jag gläds med Kalle. Han känner nog att beslutet att byta miljö var ett riktigt bra beslut. Ska bli intressant att följa honom när väl den allsvenska säsongen drar igång.
Loppan i Axens skägg
2017-03-12 00:04
@Hitta avslut!!:

Kalle tyckte inte han fick chansen och ville se sig om.
Hade INGENTING med lönen att göra.
Örebro Snö
2017-03-11 23:52
Bara att gratulera Kalle, bra kille och bra fotbollspelare, bara pinsamt av de härinne som inte kan glädjas, lyft blicken!!!!!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Jonas r
2017-03-11 23:32
[QUOTE=Vinter]ÄR en Örebrokille, va? Håller med Loppan, minus till Axén att han inte riktigt gav Kalle chansen och framförallt för att han uppenbarligen inte kunde nyttja hans fulla potential. [/QUOTE] Märk inte ord du vet vad jag menar.
Örebro Vinter
2017-03-11 23:23
@Jonas r:

ÄR en Örebrokille, va? Håller med Loppan, minus till Axén att han inte riktigt gav Kalle chansen och framförallt för att han uppenbarligen inte kunde nyttja hans fulla potential.
Örebro mustard
2017-03-11 22:53
På Norrköpings svenskafans-sida verkar man hyfsat nöjd med Kalle:

17. Kalle Holmberg 5
Hetare än en jalapenostoppad vulkan i en finsk bastu just nu. Åttonde målet i årets upplaga av svenska cupen och den enskilt största anledningen till att IFK Norrköping spelar semifinal mot Elfsborg eller Brommapojkarna nästa helg. Sticker ut hakan och hävdar att inte ens Zlatan hade gjort det bättre på Ullevis marströtta gräsmatta idag. Utses till dagens bäste IFKare!
Örebro Brandao
2017-03-11 22:10
Vi får inte glömma att Kalle har utvecklats Väldigt mycket sen han lämnade ÖSK. Spelar man i ett lag med bättre spelare blir man bättre själv..

Jag hade valt Kalle före Besara(just nu) alla dagar i veckan.
Annons: