/fotboll/osk/forum/2316.aspx/fotboll/osk/forum/2316.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Helsingborg Nicolai Jørgensen
2012-10-21 14:49
Någon som har en stream till matchen?
Örebro DaSa
2012-10-21 14:26
intressant startelva, ur kontraktssynvinkel så kan det mycket väl vara startelvan ( minus Wovven) som startar nästa säsong. Hade gärna haft kvar Berisha istället för Eiken men gissar att han vill vidare.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-10-21 14:15
Dagens start 11.

Tomer
------------
Haginge
Wiktorsson
Wikström
Wowoah
------------
Bamberg
Berger
Saeid
Yasin
------------
Holmberg
Hasani
------------

Bänk:
Sandqvist
Westerlund
Lumbana
Astvald
Crespo
Alimi
Rama
Minatankar
2012-10-21 13:21

Se länk nedan.
Minatankar
2012-10-21 13:19
Namn: KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!)
Sänt: 2012-10-21 13:17
//
Sverige har bevisat att inget är omöjligt :-)
Örebro KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!)
2012-10-21 13:17
Man kan ju hoppas att ÖSK gör som landslaget.

Inser att läget är helt kört, slappnar av och börjar spela en sanslöst bra fotboll som till sist gör det omöjliga möjligt. För ÖSK skulle det vara fyra raka segrar samtidigt som Giffarna rasar ihop fullständigt.
Djurgården basta
2012-10-21 10:56
Införsnack!
AIK Saywee
2012-10-21 09:36
Skönt att vi möter ett lag som inte direkt slåss om medaljer, eller om förnyat kontrakt, för det brukar ju vara ganska svårt under spurtdelen av AS, att möta lag som kämpar som attan ...,

Kämpa ÖSK, kämpa !!!
AIK Saywee
2012-10-21 09:33
Grixx, 19:45,

det var många kloka grejer i ditt inlägg, riktigt tänkvärda faktiskt.

Gillar ditt avslutande stycke :)
Örebro D´Artagnan (hopplös, jobbar inte på kansliet)
2012-10-21 09:04
Conjuration // Jag kan bekräfta ryktet.
Örebro Conjuration
2012-10-21 03:48
Både Alven & Nordin är välkomna hit med öppna armar. Fast jag unnar bägge fortsatt allsvenskt spel i en storklubb som Göteborg, vore ju kul ifall de kan ta någon titel. Men helt klart är den lokala anknytningen värd att satsa på. Hur har Per Johansson utvecklats under det senaste året? Hoppas att vi har koll på honom. D´Artagnan, det ryktas om att du inte jobbar på kansliet. Kul att Örgryte är klar för superettan, en klassisk klubb som är nyttig att ha i elitsammamhang och som dessutom gör nästa säsong i Superettan mer intressant. Hellre Örgryte än typ Varberg. Och med klubbar som Hammarby, ev Halmstad, Degerfors, GAIS osv kan det bli ett kul getingbo.
2012-10-20 23:54
Retarded Jimmy // Tror att klubben har all anledning att markera att man numera tänker satsa på de egna talangerna. Tidigare sportliga ledning (3*S+M) drog ned rullgardinen för dom, nu åker rullgardinen upp så det smäller om det.
Örebro Retarded Jimmy
2012-10-20 23:38
@D´Artagnan (hopplös, jobbar inte på kansliet):

Jo det håller jag ju förvisso med om. Men till att börja med måste man visa att man är ett ämne i ungdomslaget. Ett ämne som sticker ut. Särskilt om man vill bli uttagen som 17-åring till en allsvensk A-trupp.
2012-10-20 22:35
Retarded Jimmy // Dom måste få chansen att visa att dom är bra. Annars blir dom inte bra. Så enkelt är det..
Örebro Retarded Jimmy
2012-10-20 22:11
@Minatankar:

Fast det kan man ju bara om 17-åringen är tillräckligt bra, Jag menar att det måste ju finnas att ta av s.a.s. Det är möjligt att det funnits. Har inte sett ÖSK U särskilt ofta.

2012-10-20 21:55
Grixx // Hantering av talangerna har inte varit bra de senaste åren.
Det var därför man tappade flera duktiga förra vintern. Det har funnits signaler även i nuvarande trupp att det inte är bra.
Det är troligen därför att klubben aggerar kraftfullt och signalerar tydligt nu. Tack P-O !!!
Nu vi väntar på den 3:e länken. Klokt att man även tänker på relationerna med andra klubbar i distriktet. Detta hade Urban Hammar som förslag när han räddade oss kvar i AS.

Talangerna är klubbens framtid!!!
Minatankar
2012-10-20 21:38
Grixx (Örebro) // Det är väl inte så ofta man låtit 17-åringar fått chansen i A-laget?
Örebro Grixx
2012-10-20 19:45
Minatankar// Signalerna ner mot yngre spelare har väl varit rel ok tidigare. Det har plockats upp/in många men det kunde varit fler. Dock inte någon dålig nivå om man jämför med andra AS-klubbar. En förnuftig tanke verkar ha varit att man gett de som fått chansen lång tid att utveckla sig. Det har gett bra resultat med några men inte alla. Klokt men ju längre tid man ger dom att komma in i laget, ju färre av de andra ungdomarna underifrån får chansen.

Hur tidigare ÖSK-tränares uppdrag sett ut angående detta vore intressant att veta och om det gjorts ändringar med tiden. Alec hade också kritik mot sig angående detta när yngre fick sitta på bänken trots ordentliga ledningar.

Klubben har gjort en del stora förändringar för att få det att fungera men i nivån mellan detta och rena detaljer så verkar det brista.

För några år sedan tyckte man att det var för få matcher för B/U21 och U instiftades. Då blev ju hoppet från U till A enormt när det istället saknades B/U21.

..och inför 2012 plockade man fram U21 och ryckte bort U istället.

...på något sätt så letar man efter det senast dåliga och tar bort/byter ut mot någon annan kloss. Om man samtidigt gör en tydlig och detaljerad konsekvensbeskrivning av framtiden 1, 2 eller 5 år framåt vet jag inte och om den görs så verkar den inte läsas...eller så hoppas man bara att visa problem löser sig.

Problemen som många varnat för innan man gjort ändringar har infunnit sig och blivit ett problem. Idéerna om positiva förändringar har väl infriats också men de negativa som de flesta sett från början borde man satt sig ner för att lösa redan från början innan förändringen genomfördes.

Dock måste man måste vara medveten om att alla förändringar som görs är för att göra något bättre och att allt detta ändå kan bli skit någon gång, förhoppningsvis inte omedelbart.

Alla delar av förändringarna påverkar andra delar i organisationen och när förändringar görs måste man även se sig om hur de påverkar övrig verksamhet. Låsningar och öppningar kan behöva ske på många ställen som man inte tänkt sig.

Förutom att vi befinner oss i en föränderlig värld där saker sker utanför vår möjlighet att påverka vilket gör att bra idéer på klubbnivå havererar...samtidigt så har någon jävel för länge länge sedan även lagt in ett turmoment i fotbollscirkusen som kan omkullkasta allt.
AIK Saywee
2012-10-20 17:56
Häcken vann som vanligast och gör ofta flera mål, börjar lukta guld bakom buskarna i häcken.

De är ganska vana vid att rensa bort o-gräs ;)
Minatankar
2012-10-20 15:30
Att låta Anton Westerlund vara med i truppen i morgon är rätt signal till alla unga talanger.
Örebro ÖSK Fans
2012-10-20 15:28
Misstankar

Jag har en känsla att dom gör det med!! Något för spelarinvest att bita i?? Dom kan inte bara ha en ung trupp utan några rutinerade som för den delen måste vara hungriga och vilja spela upp Ösk igen...Nordin och en bra back skulle räcka!! Banta med valdet. Grahn.Alimi och sankan...
Minatankar
2012-10-20 15:14
ÖSK Fans (Örebro) // Jag håller med om att man bör göra allt för att få Nordin åter.
Örebro ÖSK Fans
2012-10-20 14:37
Men det är klart! Nordin är fån stan och populär bland företagare och ungdomar..Får dom bort Grahn och kan lägga hans lön på Nordin så kan det funka..Bygg laget runt han och ge han ansvar och kaptensbindeln!!

I super1an skulle han få mer tid på sig och skulle nog dominera!

Men dom måste ju lösa han från Göteborg =(
Örebro ÖSK Fans
2012-10-20 14:29
Saywee

det undrar jag med?!....Dom kan få Valdet och Grahn och vi Nordin =)
AIK Saywee
2012-10-20 11:33
Sextiotalslåten (1966) där Ola Håkansson sjunger, har idag fastnat i min skalle ...

"Alex is the man, Alex understands, Alex picks up all the girls so kneatly in his hands, nowhere else there is a man like Alex. I´m Alex, Alex it is me, I´m the one. I´m Alex !!! "
AIK Saywee
2012-10-20 11:22
@ÖSK Fans:

Ja, så avslutar Johan Arvidsson sin krönika i pappers-NA och när jag läste det, klurade jag några sekunder och tänkte sedan ..

... det ligger något i detta ?!?!
AIK Saywee
2012-10-20 10:45
Alex Is The Man !!!

(OLA AND THE JANGLERS)

Mycket om Axén i NA´s pappers-sport idag ...
Örebro ÖSK Fans
2012-10-20 10:44
Axen till ÖSK---Nu väntar vi bara på första smset till Nordin G.....=)
Örebro deportivista
2012-10-20 04:49
HEJA HALMSTAD!

(Ja, jag vill se Lagrell gråta)
Benny Böckling
2012-10-19 23:27
Satan vilken tung hockey torsk... Men vafan, kul att Axen är tillbaka!
Annons: