/fotboll/osk/forum/2309.aspx/fotboll/osk/forum/2309.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mattias69
2012-10-23 15:20
Han är rolig Grahn. "mina sportsliga ambitioner harmoniserar inte med spel i Superettan". Det må vara hur som helst med den saken, man hans sportsliga prestationer harmoniserar inte heller med Allsvenskan.
Minatankar
2012-10-23 15:20
Namn: Brodd
Sänt: 2012-10-23 15:17
Minatankar// Ja, du var nog allra snabbast.!!!
//
Ja, så är det. Valderinho får lägga sig i träning. Han var ytterligare några sekunder efter...:-)
AIK Saywee
2012-10-23 15:19
@Valderinho:

Snabbt jobbat med kommunikationen ÖSK, skönt att slippa divan, men är det gratis, eller vad kostar det?
Örebro Mattias69
Säger som Gert Fylking: Äntligen!
Örebro The Ox
Götze! Grahn var en av de värsta flopparna jag någonsin sett!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Brodd
2012-10-23 15:17
Minatankar// Ja, du var nog allra snabbast.!!!
Örebro Devo
2012-10-23 15:17
Fan va gött att puckot lämnar. Saknad av ingen
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Minatankar
2012-10-23 15:14
Namn: Brodd
Sänt: 2012-10-23 15:12
Snyggt och snabbt jobbat, Sköldmark!!!
//
Snabbast var väl ändå jag som låg ute med informationen först av alla och bara några sekunder efter att jag fick den från klubben. :-)
Örebro mr olafski
2012-10-23 15:14
Grahn lämnar bra så. Men jag tycker i alla fall det är oerhört tråkigt att vi inte fick det att funka med honom. Men i slutändan var det här bäst för båda parterna
Minatankar
2012-10-23 15:13
amn: Bastard on Parade
Sänt: 2012-10-23 15:11
//
Så du har humor du :-)
Det visste jag inte hehe
Örebro Brodd
2012-10-23 15:12
Snyggt och snabbt jobbat, Sköldmark!!!
Örebro Bastard on Parade
2012-10-23 15:11
Grahn lämnar. Äntligen!
Örebro Valderinho
2012-10-23 14:59
Tobias Grahn lämnar ÖSK Fotboll!!!!!!
Minatankar
2012-10-23 14:59
TOBIAS GRAHN LÄMNAR ÖSK!
Fick precis information från ÖSK om detta.
Minatankar
2012-10-23 14:57
Namn: Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
Sänt: 2012-10-23 14:29 Ändrat: 2012-10-23 14:31:20
//
Intressant uppställning. Saknar bara Nordin.
Hoppas ÖSK kan hyra honom under nästa säsong med option.
Alec är den person som har stört möjligheter att övertyga honom.
Vem som ska övertyga IFK G vet jag inte :-)
AIK Saywee
2012-10-23 14:43
@Kardinalen:

Men tidigare stod det "SM Guld 2015"

Nu står det "SM Guld senast 2015"

Vad målsättningen ALLTID har varit, har jag ingen aning om, kan ju bara läsa det som kommuniceras på hemsidan i detta fall.

Men det är ändå en positiv uppdatering, för då kan vi ju kanske nå målet, redan 2014 )

Men det har ändrats/uppdaterats, jag vet inte bara när, men troligtvis under sensommaren ... så är det bara, kan inte jag hjälpa ...
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2012-10-23 14:29
Målvakt
1. Oskar Jansson
14 Tomer Chencinski

Försvarare
6 Emil Berger
9 Andreas Haddad
4 Magnus Wikström
5 Ilir Berisha
21 Christoffer Wiktorsson
23 Eidur Aron Sigurbjörnsson

Mittfältare
8 Mohammed Saeid
15 Josef Ibrahim
18 Marcus Astvald
22 Daniel Bamberg
33 Ahmed Yasin
17 Kalle Holmberg

Forward
10 Peter Samuelsson
16 Shpetim Hasani
28 William Atashkadeh
93 Alhassan "Crespo" Kamara

-------------Oskar
Berger--Berisha--Haddad--Wiktorsson
------Kalle---Saeid---William
-------------Crespo
--------Peter-----Shpetim
Kardinalen
2012-10-23 14:14
@Saywee:

Målsättningen har ALLTID varit "SM-Guld senast 2015", Saywee. De har inte ändrat på någonting....
AIK Saywee
2012-10-23 13:56
Hahne,
6-7 spelare i din "lista" på 26 spelare skall bantas bort, minst, vi kanske måste ta bort några till, för att föryngra eller hitta ett par perfekta nyförvärv. Du kanske har hittat rätt bantning ?

Men mycket av ev nyförvärv, hänger ju på hur Grahn´s kontrakt är formulerat ...

ÖSK, vi väntar på besked, är det någon som kikat igenom kontraktet?

Kan vi snart få ett svar på Officiella hemsidan, så vi slipper fundera?

Eller skall vi fortsätta spekulera och fundera och låta media rota i skiten.

SNÄLLA ÖSK, kliv någon gång fram och berätta hur det ligger till, så att alla vet!
Örebro Hahne
2012-10-23 13:31
Målvakt
1 Jonas Sandqvist - sälja
14 Tomer Chencinski

Behov av en stabil målvakt ! Oscar Jansson?
Tomer duger som backup.

Försvarare
2 Patrik Haginge
3 Patrik Anttonen - Ej förnyat kontrakt
4 Magnus Wikström - kan ges förnyat kontrakt o ha som backup? o ge laget rutin
5 Ilir Berisha
20 Samuel Wowoah - Ej förnyat kontrakt
21 Christoffer Wiktorsson
23 Eidur Aron Sigurbjörnsson
27 Boris Lumbana

Här tycker ja man ska satsa nytt då de finns superettan kvalite iaf!
Haginge - Berisha - Boris - Wiktorsson borde kunna vara en potentiel backlinje? möjligtiss flytta in Wiktorsson i mitten o värva en vänsterback... själv ser jag gärna Per johansson tillbaka...

Mittfältare
6 Emil Berger
7 Tobias Grahn - Sparka, sälj lr be han dra åt helvete vad som! i ösk har han inget o göra! inte med 200 k i månaden iaf!
8 Mohammed Saeid
12 Denis Abdulahi (Utlånad - VPS Vasa) - varför är han kvar?
15 Josef Ibrahim (Utlånad - Syrianska FC) - kvar i syrianska ?
18 Marcus Astvald
22 Daniel Bamberg
29 Valdet Rama - komemr vilja sticka !
30 Armend Alimi - försvinner väll troligtviss med !
33 Ahmed Yasin

Yasin - Berger - Saeid - Bamberg
Är inte ett alltför dåligt mittfält om Berger hittar tillbaka till spelet som han hade förr förra säsongen... annars bör en stor, stark och bolltrygg mittfältare försöka hittas...
Astvald hoppas man juh alltid ska hitta ett självförtroende och bli en stark startspelare gör han det tro i superettan ? hoppas hoppas

Forward
9 Andreas Haddad
10 Peter Samuelsson (Utlånad - Degerfors IF)
16 Shpetim Hasani
17 Kalle Holmberg
28 William Atashkadeh
93 Alhassan "Crespo" Kamara (Inlånad - AIK) -tillbaka till Aik?

Kalle och attashkade vill man juh gärna se växa o bli ett yrväder i superettan. han attashkade hålla sig hel? annars finns juh både samuelsson och Hasani att tillgå ...
Vad händer med Haddad? kan han inte spela gör er av med honom Ösk!

Detta blir ca 18-20 spelare beroende på om man värvar in mittfältare o vänsterback.
AIK Saywee
2012-10-23 13:16
pemo

"Så att bara skylla på Grahn är att göra det lätt för sig. Om han är en bra förhandlare och fixar en bra lön så är det inte hans fel. Men kom ihåg att han gick ut redan i våras ( tror det var i slutet av träningsmatcherna ) och varnade för att laget skulle få kämpa för att klara kontraktet. Han såg bristerna redan då."

Jag skyller inte enbart allt elände på Grahn, men han blev en sorglig dyr historia för ÖSK, som kanske kommer att sabba för 2-3 nyförvärv nästa säsong, med sin kostnad om han inte kan säljas/sparkas innan jul?

Det är Grahn vi diskuterar, jag förmodar att några fortfarande hyllar honom, men jag kan envist skriva att jag hoppas att han aldrig mer spelar på BA´s hemliga gräs i den svartvita dressen, jag har fått nog av honom, så är det bara.

Vad gjorde han åt bristerna, som han redan såg i våras, tillsammans med Sixten, inte ett skit, han spelade skadad, han drog på sig kort och tramsade runt på krogen.

Fy fahn för Grahn, han har sabbat för vår klubb !!!
AIK Saywee
2012-10-23 12:40
Tänkte på en grej som jag läste i gårdagens NA om
"Så tvingas ÖSK banta"

Vet som vanligt inte om allt är rätt citerat, men så här står det i iallafall ...

"Spelartruppen skall minska från 25 till 19-20 man.
Personalstyrkan skall bantas med 25 %
- Vi måste anpassa oss, säger vd:n Jan Karlsson"

Jag förutsätter bara helt enkelt att Karlsson´s lön bantas med 25%, för en Superetta-VD kan ju knappast vara värd lika mycket som en Allsvensk VD?
AIK Saywee
2012-10-23 12:33
Berra och Barsom hade varit bra, då hade vi nog spelat i AS 2013 :)
AIK Saywee
2012-10-23 12:27
pemo,
sett till kostnaden och framtidsbygget så är/var ju Grahn någon som många trodde på?

Crespo är ju bara ett lån från AIK´s andrasortering och har levererat ganska skapligt målmässigt i ÖSK.
Örebro pemo
2012-10-23 12:18
Angående fel och brister. Jag vet inte om jag tokhyllade Grahn, men visste av det jag sett innan att han är en obekväm spelare för motståndare och dessutom varit väldigt bra i Mjällby. En spelartyp som ÖSK saknat. Att han sedan blev (var ) skadad och åker på många kort är en annan sak.
Men jämför med Crespo. Har rdan dragit påsig 6 gula kort i ÖSK. På hur många matcher?

Nä, det jag varnade för var målvakterna. Hur man kunde värva en reserv från Norge och som tidigare suttit på bänken i Grekland övergick mitt förstånd.

Värvningen av Bamberg måste ses som minst lika stor flopp. Om det beror på underlaget eller tränaren låter jag vara osagt, men han har absolut inte gjort mig något gladare. Förutom GAIS borta då förståss. Alimi skall vi inte ens nämna i samma andetag. Men han var väl en "Bunjakaj-värvning". Och det är en ledare som tydligen undgått all kritik på detta forum.

Så att bara skylla på Grahn är att göra det lätt för sig. Om han är en bra förhandlare och fixar en bra lön så är det inte hans fel. Men kom ihåg att han gick ut redan i våras ( tror det var i slutet av träningsmatcherna ) och varnade för att laget skulle få kämpa för att klara kontraktet.
Han såg bristerna redan då.

Såg två bottenkollegor igår. Sundsvall och Syrianska. Att de sistnämda klarar sig beror på två man. Sharbel Tuoma och målvakten Miller. Hade vi två sådana i årets ÖSK hade kontraktet varit klart.
Örebro "ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN)
2012-10-23 11:39
@Trivseltorsten:

Tyvärr kommer inte det att hända igen, snacket är att nu får de skylla och klara sig själva. Ishockeyn tackar och tar emot. Faktiskt även Indianerna, finns en anledning till att de nu har råd att värva ett guldlag till nästa år. En bra och relativt billig mediaplats för sponsorer. Likadant med Ishockeyn.

Så Saywee, den ekonomiska hissen går ner även vad gäller sponsorer. VD Jan Karlssons tiggarbrev fick motsatt effekt.
Örebro widemarsh
2012-10-23 11:37
Bra med sökfunktionen, så man kan gå tillbaka och minnas vad man skrev förr.
Många var helt lyriska över värvningen av Grahn, började skrivas om medaljer och ett par slängde in flera hundra på SM-guld till ÖSK!

Själv var jag lite mer försiktig: "Välkommen Grahn! Du har massor att leva upp till!"

Senare totalsågades D.Kristoffersson på expressen när han tippade ÖSK på 13:e plats. Kallades för pajas och okunnig. Idag önskar alla att han verkligen hade haft rätt, för det hade varit oändligt mycket bättre än vad resultatet av året blev :(

Själv tippade jag ÖSK på 7-8:e plats, obotlig optimist som man är.
Antar att en övertro på Grahn, Bamberg, Alimi, Tomer samt Atashkadeh/Haddads skadeläge var det som gjorde att jag var helt ute och cyklade. Sandqvist tyckte jag visst såg osäker ut redan första matchen, men hoppades att det berodde på ringrostighet. Där hade jag också fel :(

Tur man inte är fotbollsexpert.
Örebro "ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN)
2012-10-23 11:33
Saywee//

"Det är inte lätt att vara glad i dag, även om jag normalt sett är ganska optimistisk, det är så många saker som fortfarande kan förbättras, vilka tydligt påpekats i detta forum, från många forumskribenter, under en längre tid, där bland andra, framförallt ÖSK-Karl har haft förmågan att se problemen och felen samt tagit oerhört mycket skit.

Heder till dig Kalle, som inte gett upp!!!"

Jag har nästan gett upp, händer det inget radikalt med styrelsen och VD, samt att Sköldmark är kvar. Då är mitt hopp helt ute.
Örebro mr olafski
2012-10-23 11:30
@trivseltorsten Jag kan se både för och nackdelar i en värvning av Mattias Lindström. Fördelar är såklart dela rutinen och sen att jag antar PeO känner han sedan tidigare. Nackdelarna är att han inte riktigt passar in i den beskrivningen av lag somPeO pratar om inför nästa säsong. En annan nackdel är att om han skulle värvas och inte prestera på en gång så kommer folk tro Att vi har värvat en ny Grahn. Håller han fortfarande måttet för den delen kollar inte så mycket på Heif så jag kan inte uttala mig där. Tror ni annars att Lindström är en möjlig värvning? har svårt att säga.
Örebro Trivseltorsten
2012-10-23 11:29
Det kommer lösa sig ska du se, TG, Rama mfl kommer lämna till slut och löneutrymme kommer öppna sig.

Det är ju nu man verkligen hoppas att Örebros krösusar öppnar plånboken och hjälper till med..
Annons: