/fotboll/osk/forum/2301.aspx/fotboll/osk/forum/2301.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Walonen
2012-10-28 15:21
skönt med 1-0 ledning!
Örebro Bulten i Boo
2012-10-28 15:20
Härligt Näfver, 1-0 till Forward!!
Örebro Conjuration
2012-10-28 15:19
Haha! Vi leder, nice ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bulten i Boo
2012-10-28 15:16
Hehe, Alvbåge fortsätter sin fina svit på BA... Dessutom svårt att undvika baklängesmål om man kastar sig in en meter bakom mållinjen, även om man skulle "rädda" så att säga.. :-D
Örebro MrCrowly
2012-10-28 15:14
Han e mobbad av den skånska tränaren...
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Djurgården Showtime
2012-10-28 15:12
Varför får inte Rama lira?
Örebroar'n
2012-10-28 14:59
Stream??
AIK Saywee
2012-10-28 12:04
BiB, ja det vore en trevlig Superetta :)

Sedan, så har jag ju tre (!) bortaarenor i Halland, att besöka ...
Örebro Conjuration
2012-10-28 12:01
Herregud vi spelar match idag mot Göteborg! Galet. Var inte alls mentalt redo för match idag.
Örebro Conjuration
2012-10-28 11:58
Vore sjukt kul om Forward gick upp :) och om Degerfors klarar sig kvar så blir det en spännande serie nästa år
Örebro DaSa
2012-10-28 11:43
bib/ Håller med dig. Kul med riktiga derbyn nästa år:)
Örebro DaSa
2012-10-28 11:42
bob/ Håller med, tror tom att det är bättre ekonomiskt om Forward går upp än de kommer att konkurrera om samma sponsorer.
Örebro Grixx
2012-10-28 11:36
Minatankar// Jovisst, jag försökte diskutera det under förra vinteruppehållet och i våras. Det gäller även många andra positioner i organisationen.
Minatankar
2012-10-28 10:49
Namn: Grixx
Sänt: 2012-10-28 10:25
D´Artagnan// Omsättningen av spelare verkade vara den stora anledningen som många av de från 2008-2010 säger. Att det var finländarnas fel att det gick som det gick är skitsnack säger Nordin.
//
Det kan också vara svårt för spelare mfl att förstå hela bilden.
Jag är av den uppfattningen att PeO och Alec inte kommer låta sig bli överkörda varken av någon sportchef eller någon styrelse. De ställer krav på ett annat sätt än tidigare tränare och de kommunicerar också på ett helt annat sätt.
Örebro Bulten i Boo
2012-10-28 10:40
Vet inte om man får skriva såhär på detta forum, men den mest intressanta match som spelas kl 15.00 idag tycker jag nog är den i Sandviken. Hoppas på Forwardsvinst och att de sedan klarar av kvalet och att de i detta slipper att ställas mot Degerfors. En superetta nästa år innehållande såväl ÖSK, Forward och Degen skulle vara jättekul!
Örebro Grixx
2012-10-28 10:25
D´Artagnan// Omsättningen av spelare verkade vara den stora anledningen som många av de från 2008-2010 säger. Att det var finländarnas fel att det gick som det gick är skitsnack säger Nordin.
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2012-10-28 10:16
@Telle Spot on!
Örebro D´Artagnan (hopas på snabbt avancemang)
2012-10-28 09:53
Bra sagt "En nittiofemprocentig satsning är ett hundraprocentigt misslyckande".
Passat bra inom elitidrotten.
Örebro D´Artagnan (hopas på snabbt avancemang)
2012-10-28 09:47
Retarded Jimmy // Du skriver "Det är möjligt men indirekt lägger du som många andra mycket av din projektion på en enskild spelare. Till syvenes och sist är det laget som inte hållt. Detta beroende till stora delar på organisationen."

För att kunna åtgärda problem måste man analysera varför har dom uppstått. Och då måste man göra som Telle. Telle har koncentrerat sig på spelartruppen. Att ta alla delar (sportslig ledning, organisation, ansvarsfördelning, styrelsen sammansättning, m.m ) på en gång är en jätteuppgift. Andra här analyserar andra delar.

Därför bidrar Telle med en liten bit till förstå varför problemen uppstått. Bra början, nästa steg kan bli VARFÖR trodde inte Nordin på ÖSK.
Att säga "Till syvenes och sist är det laget som inte hållt. Detta beroende till stora delar på organisationen." bidar endast till att man famlar i mörkret och ev lösningar har ett drag av chansningar.
Minatankar
2012-10-28 09:27
Uppmanar dig som anmält dig till det öppna medlems-/dialogmötet idag före matchen att verkligen göra din röst hörd, ställa frågor och ge synpunkter.

Efter matchen är vi några som ska träffa valberedningen för att ställa frågor och framföra förslag.

I dagens pappers-Na finns intervju med Nordin. Vet inte om den kommer att läggas ut på webben.
AIK Saywee
2012-10-28 08:59
ÖSK Fans, 08:17,
OK då slutar vi väl ALLA att tjata om Grahn då,
för han kastade ju ut sig själv från klubben,
med sin dryga inställning.

Tycker att du med flera också är ganska tjatiga, men jag kan skrolla, bemöta eller ignorera.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2012-10-28 08:45
Flopp är väl när man förväntar sig nåt bra och det blir skit?

Så enligt mig är inte Grahn nån flopp, utan precis vad jag förväntade mig innan säsongen. Otroligt orutinerat köp av styrelsen som borde bli prisad som Sveriges mest naivaste i nåt sammanhang. AVGÅ allihop!

Vad såg man i Grahn som de flesta av oss andra inte såg. Eller rättare sagt, vad såg INTE styrelsen, som vi andra såg. 0 mål, 0 assist i Mjällby. Mest varnad. Vad förväntade man sig att han skulle göra i Örebro?
Örebro ÖSK Fans
2012-10-28 08:17
Saywee

du är jävligt tjatig med det mesta!! Bamberg är nästan större fiasko än Grahn då han inte varit bra i en enda Match, men det blundar du för=)?
Örebro Retarded Jimmy
2012-10-28 02:41
@Telle

"* En spelare som gör få eller inga poäng. Under sin sejour i Mjällby senast gjorde han noll poäng ifjol, och sammanlagt fem året innan. Det är inte godkänt för en central mittfältare som alla bollar ska gå igenom, och som spelet ska byggas omkring. "

Nordin gjorde 5 assist 2011. Grahn 2 poäng 2012. Men då hade Nordin en konstant offensiv roll.

"Han påstår själv att han får många gula kort för att han heter Tobias Grahn och har oförtjänt dåligt rykte, men efter att ha sett honom hästsparka iväg bollen, snudd på över läktaren, för att han inte hunnit ikapp bollen innan sidlinjen vågar jag påstå att det är skitsnack, rent ut sagt."

Kan kanske stämma i vissa fall. Men jag har sett honom fått gult för rena skitsaker faktiskt. Sen visste vi att han var en trash-talker redan innan han kom till ÖSK. Så varför överaskad?

" En spelare som har uppenbara attitydproblem mot sina tränare och klubbar: Om man ska tro media har Grahn har haft kontroverser med typ samtliga klubbar han har varit i genom åren. Senast i Mjällby hade han en stor konflikt med sin dåvarande tränare, när han mot sin vilja fick spela anfallare ett antal macther när laget hade sina ordinarie anfallare skadade. Jämför gärna med situationen i ÖSK tidigare i år, när han fick spela släpande anfallare ett tag då våra anfallare gick skadade. Man skämdes nästan när man såg honom på planen, eftersom han så uppenbart inte ansträngde sig för att göra sitt bästa trots läget."

Jag tycker han ansträngde sig i ÖSK i den rollen men det var uppenbart att han inte passade i den. Likt Pauhlino 2011. Här tycker jag i båda fallen är felbeslut av respektive tränare.

" En spelare som har uppenbara attitydproblem mot sina medspelare: Efter att ha sett honom skälla ut Saied för att han passat fel, och sen själv passa lika illa momentet senare, känns han inte som en naturlig ledare direkt."

När Bedoya visade liknande attityder kallade vi det vinnarskalle

"En spelare som, för att ta ett klassiskt citat från de gamla Hot Shots-filmerna med Charlie Sheen, vars ego skriver checkar som hans spel inte har teckning för. Han har ett flertal gånger i media kritiserat lagets spel och brist på struktur, medspelarnas bristande kvalitet och beklagat sig över att han inte kan glänsa i ett så dåligt lag som årets ÖSK, men han har i ärlighetens namn inte visat ett dugg att han är bättre själv på något sätt. Tvärtom - Saied, som jag nämnde innan, från division ett, har utifrån förutsättningarna presterat betydligt bättre än Grahn själv, vilket säger en del."

Fast det stämmer ju, han har ju spelat i ett skitlag. Faktiskt ett av allsvenskans sämsta.

"En legosoldat som, utan att fästa sig nämnvärt vid klubbarna han spelat i, byter lag vartannat år. Hans uttalande om att han bestämt sig för att lämna ÖSK för två månader sen, då vi fortfarande hade chans att hänga kvar, kom därför inte som en överraskning, även om jag själv blev förvånad över att han kunde uttrycka sig så oprofessionellt efter att ha tillbringat våren med att ha skrytit om hur professionell han är som spelare. "

Såvitt jag förstått det var det ÖSK som initerade mötet där man ville att Grahn skulle lämna efter säsongen om SE skulle bli ett fakum. Vilket det vid den tiden nästan det var.

"Jag säger inte att Grahn ensam ska klä skott för den misslyckade säsongen, eller utses till någon sorts syndabock, för det finns många andra anledningar än så som ligger bakom årets ras, men om någon hävdar något annat än att Grahn är en dyr och misslyckad fiaskovärvning, så vågar jag påstå att ni har fel. Oavsett vad NA skriver..."

Det är möjligt men indirekt lägger du som många andra mycket av din projektion på en enskild spelare. Till syvenes och sist är det laget som inte hållt. Detta beroende till stora delar på organisationen.

Örebro Telle
2012-10-28 01:56
Grixx //

Man behöver inte läsa NA för att inse att Grahn är den sämsta värvningen som ÖSK gjort på många, många år, möjligen bortsett från Brunet Hay Pino och den idiotiska idéen att ersätta en av allsvenskans bästa målvakter (jo, för det var faktiskt Alvbåge, oavsett hans sista säsong...) med två mediokra målvakter som man inte hade en aning om de höll allsvensk klass eller inte.

Grahn har varit riktigt bra i ett par matcher (läs mot AIK hemma och IFK Göteborg borta), klart godkänd som bollhållhållare i ett par matcher till, men sen direkt dålig i resten. Lägg sen till att han är allsvenskans mest varnade spelare i år och avstängd i tre matcher, skadad en hel del, och utöver det varit halvskadad i ytterligare ett antal matcher, och sen bidragit med uppenbar dålig attityd och brist på motivation i minst lika många, så kan ingen påstå annat än att det är en rejält misslyckad affär för båda parter - Särskilt som att det är en av ÖSKs bäst betalda spelare någonsin, och handplockad för att vara en ledargestalt på planen och föregå med gott exempel med sin erfarenhet och rutin.

Men jag klandrar inte Grahn så mycket som ÖSKs naiva ledning. Man har ju fått precis vad man har betalat för - alla som följt allsvenskan ens någorlunda intresserat de senaste två åren sen han kom tillbaka till Sverige visste precis vad man fick för pengarna:

* En spelare som i sina bästa stunder visserligen kan vara lysande (mot ÖSK har han till exempel varit briljant, vilket vår ledning uppenbarligen föll för) men som inte är tillräckligt bra sett över en hel säsong, på grund av att han inte är beredd att göra jobbet som krävs de matcher då han själv inte tycker att det är lika roligt. (Gefle eller Dyngbränna BK lockar uppenbarligen inte lika mycket som storstadslagen som har en rejäl klack att provocera.)

* En spelare som gör få eller inga poäng. Under sin sejour i Mjällby senast gjorde han noll poäng ifjol, och sammanlagt fem året innan. Det är inte godkänt för en central mittfältare som alla bollar ska gå igenom, och som spelet ska byggas omkring.

* En spelare som har uppenbara attitydproblem mot domarna: I fjol fick han 10 varningar, vilket räckte till titeln som det årets näst mest varnade spelare, och året innan fick han nio varningar, som räckte till en delad förstaplats som mest varnade spelare. Båda åren var han alltså avstängd tre matcher, precis som i år. Inte för att han spelar särskilt fult, utan för att han har dålig attityd. Han påstår själv att han får många gula kort för att han heter Tobias Grahn och har oförtjänt dåligt rykte, men efter att ha sett honom hästsparka iväg bollen, snudd på över läktaren, för att han inte hunnit ikapp bollen innan sidlinjen vågar jag påstå att det är skitsnack, rent ut sagt.

* En spelare som har uppenbara attitydproblem mot sina medspelare: Efter att ha sett honom skälla ut Saied för att han passat fel, och sen själv passa lika illa momentet senare, känns han inte som en naturlig ledare direkt.

* En spelare som har uppenbara attitydproblem mot sina tränare och klubbar: Om man ska tro media har Grahn har haft kontroverser med typ samtliga klubbar han har varit i genom åren. Senast i Mjällby hade han en stor konflikt med sin dåvarande tränare, när han mot sin vilja fick spela anfallare ett antal macther när laget hade sina ordinarie anfallare skadade. Jämför gärna med situationen i ÖSK tidigare i år, när han fick spela släpande anfallare ett tag då våra anfallare gick skadade. Man skämdes nästan när man såg honom på planen, eftersom han så uppenbart inte ansträngde sig för att göra sitt bästa trots läget.

* En spelare som, för att ta ett klassiskt citat från de gamla Hot Shots-filmerna med Charlie Sheen, vars ego skriver checkar som hans spel inte har teckning för. Han har ett flertal gånger i media kritiserat lagets spel och brist på struktur, medspelarnas bristande kvalitet och beklagat sig över att han inte kan glänsa i ett så dåligt lag som årets ÖSK, men han har i ärlighetens namn inte visat ett dugg att han är bättre själv på något sätt. Tvärtom - Saied, som jag nämnde innan, från division ett, har utifrån förutsättningarna presterat betydligt bättre än Grahn själv, vilket säger en del.

* En legosoldat som, utan att fästa sig nämnvärt vid klubbarna han spelat i, byter lag vartannat år. Hans uttalande om att han bestämt sig för att lämna ÖSK för två månader sen, då vi fortfarande hade chans att hänga kvar, kom därför inte som en överraskning, även om jag själv blev förvånad över att han kunde uttrycka sig så oprofessionellt efter att ha tillbringat våren med att ha skrytit om hur professionell han är som spelare.

Jag säger inte att Grahn ensam ska klä skott för den misslyckade säsongen, eller utses till någon sorts syndabock, för det finns många andra anledningar än så som ligger bakom årets ras, men om någon hävdar något annat än att Grahn är en dyr och misslyckad fiaskovärvning, så vågar jag påstå att ni har fel. Oavsett vad NA skriver...
Örebro Conjuration
2012-10-28 01:17
Jag tycker också att Grahn floppade. Han värvades för en tilltänkt ledarroll som skulle leda klubben framåt och inte plocka på sig så sjukt många onödiga kort. Sett till kostnaden och förväntningarna som klubben hade på Grahn så blev resultatet ett fiasko, därmed en flopp.
AIK Saywee
2012-10-28 00:29
Grixx,
det är inte bara jag som tycker att han blev en flopp,
om jag läst rätt här på forum,
men det var ganska förväntat.
Örebro Grixx
2012-10-27 23:36
Saywee// Tror ingen har missat ditt tyckande om Grahn. Fast det är lite fuskigt för du hade ju bestämt dig redan innan han kom hit;-)

Hoppas bara att du inte lutar dig mot experterna på NA som några som alltid vet vad som är rätt.
AIK Saywee
2012-10-27 23:25
I dagens pappers-NA bedömdes, som tidigare nämts, 24 nya ÖSK-spelare, dvs de som klivit in i truppen under 2011/2012.

Grahn var en av de som bedömdes som "urusel" och jag kan inte annat än hålla med om detta angående den dyra divan.

Det var mycket länge sedan, jag blivit så besviken på ett nyförvärv som detta, om jag någonsin blivit så besviken ?

Urusel var ordet!

Örebro Grixx
2012-10-27 23:08
Mjällby har också anmält sitt intresse.
Annons: