/fotboll/osk/forum/2298.aspx/fotboll/osk/forum/2298.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2012-10-24 11:52
Saywee/ I det här måste jag hålla med Kardinalen: HERREGUD vad du tjatar!!!!!!!
Du är ju värre än mina barn!!!!!!
Lägg ner nu, snälla!!!!
Örebro Karlstruum
2012-10-24 11:21
D´Artagnan (hopas på snabbt avancemang) (Örebro): Förtal, var har jag skrivit att årets målvakter har varit bra? Jag skrev att han var bra sist, men det kan ju alla som vet lite fotboll se redan under matchen. Sen skrev jag att han blev utsedd till årets målvakt i finland, inga tankar, bara fakta. Sen kanske Nurme har utvecklat sig bra med det förtroende han har fått i sin nya klubb, men ursäkta mig, men jag betvivlar att han hållt oss kvar i Allsvenskan. Sen pratar du om erfarenhet och något mer (sitter på mobilen så kan ej kolla ordagrant) och tänker du på det sättet så är ju Jonas Sandqvist en av de bättre målvakterna. Han blev ju inte proffs i Grekland för inget. Han vann väl tom ett SM-Guld eller minns jag fel? Hade Tomer varit som sist, hade jag gärna haft han hela säsongen. Nej, jag tycker vi skulle försökt norpa Höie efter hans Elfsborgsejour, det skulle kunnat ha räddat vår Allsvenska status. Sen innan säsongen vet jag ingen realistisk måvakt som vi kunde tagit in, kanske Noring? Men inte Sankan som förstemålis iaf. Så kom aldrig säg att jag tycker målvakterna vi har är okej, för det tycker varken du eller jag. :)
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-10-24 11:19
Kardinalen,

kan du berätta för mig, eller kan någon annan göra detta, dvs, när ÖSK´s officiella sida slängde in en "senast" för 2015?

Eftersom jag tjatat om detta så länge och inte förstått kommunikationen helt och hållet, så undrar jag bara när man uppdaterade.

Så enkelt är det och jag hoppas att någon kan svara, vilket datum detta hände?

Jag har läst på ÖSK´s hemsida var och varannan månad, bland visioner och målsättning och jag vill lova att det har ändrats under sensommaren 2012.

Eller kan du vara tydlig och ärlig och beskriva när detta ord "senast" tillkom på hemsidan, vilket är det kommunikation som har varit "tydligast"?

Attans vilket detaljerat tjafs vi tjötar om, men jag vill veta vad du egentligen tycker?
Kardinalen
2012-10-24 11:09
@Saywee:

Du har haft fel i detta redan sedan försäsongen, Saywee. Att hänvisa sin ståndpunkt med något som man tidigare själv har skrivit...nja, inte så värst övertygande!
AIK Saywee
2012-10-24 10:35
Kardinalen, nu har jag börjat rota lite i mitt arkiv från försäsongen ..

"Guldet kan dessutom tas redan i år, behöver inte vänta tills 2015, som oficiella är tydliga med, det är då det skall ske enligt ÖSK. 2015, inget annat år, inte "senast" eller "innan", utan just 2015, knepigt det där ... liksom toppklubb i Norden och frekvent Europaspel, inte 17 vet jag hur de tänker, känns bara som ett onödigt trams, som de måste skriva/förmedla på en hemsida."
Örebro D´Artagnan (hopas på snabbt avancemang)
2012-10-24 10:31
Kardinalen // Jag tycker det är bra för oss alla att det blev en snabb upplösning på Grahns anställning i ÖSK. Den borde aldrig kommit till stånd.
AIK Saywee
2012-10-24 10:30
Gammalt klipp från sådant som jag sparat ..

"AXEN, vilken underbar tränare och människa!

Snälla Sjögren, släpp prestigen och se till att ÖSK´s själ och framtid kan bli underbar, jag vet genom insatta källor att Axén inte är främmande för denna uppgift, men jag kan bara drömma och hoppas att ÖSK hittar en ansvarig själ som har hjärta för klubben!!!!!!

Snälla Sjögren, läs och försök förstå vad vi gamla längtar efter innan det blir för sent, SNÄLLA!"

Kardinalen,
Kanske bra att jag tjatade om att ÖSK borde vara snabba med information om Grahn-affären igår, så att vi slapp (som jag skrev) en massa spekulationer, osämja och mediarotande?

Bra jobbat ÖSK, kommunikationen tar sig, sakta men säkert :)

Kardinalen, är du någon slags moderator eller forumsnut?
Kardinalen
2012-10-24 10:13
"Din version"? Ja, tankar i ditt huvud...men nu är det i alla fall slutjatat om just detta. Synd för dig att ÖSK (och Grahn) gick ut med info om hans kontaktsstatus så pass snabbt som redan igår. Annars hade du ju kunnat hålla på att blaja om det i flera månader här på forumet...
AIK Saywee
2012-10-24 10:11
Kardinalen, 09:59,

är detta något du känner till i detalj, eller spekulerar du, hehe?

"ÖSK betalar inte någon hyra för huset. Varför skulle Grahn själv annars ha sagt upp villan?? "

Jag hoppas ändå att så är så som du skriver, för skulle ÖSK betala/betalat (delar av eller hela hyran), för Grahns villa, relativt centralt, så vore det ju bedrövlig, eftersom jag tror att han inte behöver bostadsbidrag ;)
AIK Saywee
2012-10-24 10:06
Kardinalen, i min version har det stått SM Guld 2015, det är just detta jag hakat upp mig på lite grann och tjatat om så länge, för jag tycker fortfarande att det var märkligt att man kunde pricka in just ett exakt år för när guldet skulle bärgas.

Så var det med detta

Jag vet att du inte gillar mitt nic eller mig, eller det jag skriver, men det spelar liksom ingen roll.

Jag kan ju bara skriva efter det jag känner till och det jag för tillfället känner för.

En känsla hos någon annan kan man sällan ändra, eller?
Kardinalen
2012-10-24 09:59
@"ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN):

ÖSK betalar inte någon hyra för huset. Varför skulle Grahn själv annars ha sagt upp villan??
Kardinalen
2012-10-24 09:57
@Saywee:

Sedan flera år tillbaka har det på hemsidan stått "SM-Guld senast 2015". Det är du som har läst och tänkt fel hur mycket som helst när du skrivit en massa blaj om detta här på forumet. Jag har tänkt många gånger om att rätta dig när du blajat om det där med att "ÖSK ska ta SM-Guld exakt år 2015". Fattar du inte hur orimligt det är? Sluta tönta Dig...
AIK Saywee
2012-10-24 09:42
MInatankar

"Som aktiv medlem kan man bl a gå på matcherna både i fram- och motgång, gå på årsmöten och medlemsmöten och där ställa frågor, ge synpunkter och förslag och avge sin röst vid val av ledamöter. Man kan vidare kontakta styrelseledamöter, ledning och valberedning via telefon, mejl eller personliga möten.

ÖSK har telefonnummer 019 -16 73 00"

Jag tycker i stort sett oftast som du tycker, och det är inte alls fel det du skriver, men ...

- Alla (?) kan betala och gå på matcher hemma och borta,
i fram- och i motgång,
gäller inte endast medlemmar

- Årsmöten och medlemsmöten är som du skriver till för medlemmar

- Alla (?) kan kontakta dessa olika svartvita aktörer
AIK Saywee
2012-10-24 09:09
Namn: Mattias69
Sänt: 2012-10-24 08:43

"Hans uttalande i tidningen var ju att nästa adress skulle vara på rimligt avstånd till sonen i Köpenhamn. Så det hintar ju lite grann om vart han tänker sig slå ner sina tillfälla bopålar nästa gång."

OXIE IF tror jag skulle passa Tobias perfekt, de har ett segertåg på gång ;)
2012-10-24 09:03
Citat från Eyravallen.com:
"Dagarna efter det att P-O Ljung sagt i alla tillgängliga media att det intressanta med ÖSK är satsningen på lokala talanger så strömmer det in provspelare med afrikanskt ursprung"

ÖSK globaliserar sin lokala värld?
AIK Saywee
2012-10-24 09:00
D´Artagnan,

välfärdsproblem vid färd i världen ...

... då ungefär 25.000 människor (främst barn),
dör på grund av att det inte finns rent vatten, denna onsdag :(
2012-10-24 08:56
OT-ämne:
SAS lyxkunder rasar över champagnestopp
"Smärtsamma upplevelser" Lyxresenärerna i den exklusiva klubben Pandion, som är ännu finare än guldkunderna, rasar över att champagnen bytts mot billigt bubbel på Europaflygningarna.

ÖSK och dessa herrar lever i olika värlldar
Örebro Rasberg
2012-10-24 08:50
Ska vi gissa på att P-O kommer vara där och hugga?

Såg precis att jag var ungefär ett dygn efter här :)
AIK Saywee
2012-10-24 08:45
Berra, Barsom och Tjerna, det är goa gubbar det !!!
Örebro Mattias69
2012-10-24 08:43
@Saywee:

Hans uttalande i tidningen var ju att nästa adress skulle vara på rimligt avstånd till sonen i Köpenhamn. Så det hintar ju lite grann om vart han tänker sig slå ner sina tillfälla bopålar nästa gång.

Ska bli intressant att se i vilken klubb han hamnar. Han kan ju knappast ha stärkt sina aktier under den gångna säsongen tack vare skador och onödiga gula kort som orsakat avstängingar.
AIK Saywee
2012-10-24 08:38
Kör lite mera Grahntjat, för det är ju ändå lite aktuellt.

I dagens pappers-NA citeras Grahn som följer

"Jag bestämde mig för att sluta i i ÖSK samtidigt som jag sade upp mitt hus för mer än två månader sedan, erkänner han för NA"

Så var det med hans passion för vår fina klubb.

Om detta är sant, så var det Tobias som bestämde sig för att han ville bort och jag undrar om det gav ÖSK en bättre "förhandlingsposition" om den så kallade "lösningen".

Tänk om ÖSK hade sagt att, "vi vill ha kvar dig som kon-bärare på träningar och bollkalle under matcher" ? Då hade han nog blivit världens bäst betalda bollkalle, men var skulle han bo när flytten från huset blev ett faktum ?
Örebro Mattias69
2012-10-24 08:38
@Minatankar:

Jag har ju tidigare flaggat för att bli medlem i ÖSK men det hänger också på vilka svar och vilken information som presenteras på mötet nu på söndag. Men hittills tycker jag att informationsflödet har gått mot det bättre så det lutar allt mer åt ett medlemsskap.
AIK Saywee
2012-10-24 08:24
Lekiller,

då var vi ialla fall två

"Skrev ifrån början att jag inte ville se Grahn i ÖSK. Dock så insåg jag att när han väl (spelat någon bra match) så var det en ok värvning. Förmodligen det största namn man kunde få tag i, i brist på annat. "
Minatankar
2012-10-24 08:21
D´Artagnan (hopas på snabbt avancemang) (Örebro) 2012-10-24 08:04 // Mycket kloka synpunkter. Jag är imponerad av det engagemang, den kreativitet, de kloka synpunkter och förslag man kan finna på Svartvitt om man ger sig tid att följa debatten. Den kompetensen kan ÖSK dra stor nytta av.
AIK Saywee
2012-10-24 08:21
Retarded Jimmy,

"Säger väl mer om ÖSK:S värvningsansvariga än om Grahn. Som att stå och skälla på sin dyra bil som inte motsvarat förväntningarna istället för att inse att man gjort ett dåligt köp. Grahn blir ju inte sämre för att han har en hög lön."

Mycket underlig jämförelse, dvs mellan en levande människa och en död pryl.
Bilen har ju inga öron (kan inte lyssna) och inget förstånd (kan inte tänka) etc etc

Men visst har den del av styrelsen som beslutade att Grahn skulle bli ÖSK´are ett par år, klantat till både det sportsliga och det ekonomiska för oss ...

Skönt att vi kan se framåt utan divan, som tyvärr motsvarade mina förväntningar, med facit i hand.

Nu bygger vi en svartvitt framtid, med stolthet, hjärta och passion :)
(Grahn saknade alla dessa "ingedienser")

Heja SPORT !!!
Örebro Lekiller
2012-10-24 08:10
Vore kul om man gick tillbaka och lösta vad folk tyckte om Grahn när han skrev på. Jag kan bara säga att jag har inte ändrat åsikt i alla fall. Skrev ifrån början att jag inte ville se Grahn i ÖSK. Dock så insåg jag att när han väl blev klar så var det en ok värvning. Förmodligen det största namn man kunde få tag i, i brist på annat. Var tveksam dock om det va värt pengarna att värva honom överhuvudtaget. Vilket det visat sig inte vara. Är ju så många som ändrar åsikt här inne som andra byter underkläder. Kan svära på att det var ungefär lika många som "hyllade" Grahn när han kom som nu "hatar" honom.
2012-10-24 08:04
ÖSK har en otroligt stor outnyttjad kunskap att hämta från sina medlemmar och supporters. För att utnyttja den kunskapen måste man upptäcka den, tänka att medlemmarna kan bidra och skapa förutsättningar för en dubbelriktad kommunikation med medlemmarna.
I dagsläget tänker man enkelriktad kommunikation, innefrån och ut. Och då stannar det hela med pins och CD i pappkartong.
Medlemmarna vill också ha gemensamhet och delaktighet, vilket svartvitt bidrar med.
2012-10-24 07:40
Karlstruum // Nurme fick ett avtalsförslag från ÖSK. Att Alvbåge var 1:a målvakt är inte så konstigt.

Frågan är om inte Nurme varit bårde ett bättre och billigare val än Sunkan och Tomer. Nurmes kapacitet och erfarenhet från S1 tyder på det.

Tyvärr är Du ganska ensam om att tycka årets två ÖSK målvakter är ok.
Minatankar
2012-10-24 07:36
Sänt: 2012-10-24 07:25
//
Håller med dig. Viktigt att visa båda unga och lovande lokala spelare och tränare uppmärksamhet och ge dem chanser.
Minatankar
2012-10-24 07:31
Sänt: 2012-10-24 07:16
//
Slutsaten bör väl då vara att så många som möjligt av alla som läser och skriver på Svartvitt ser till att snarast bli aktiva medlemmar och gärna aktieägare?

Som aktiv medlem kan man bl a gå på matcherna både i fram- och motgång, gå på årsmöten och medlemsmöten och där ställa frågor, ge synpunkter och förslag och avge sin röst vid val av ledamöter. Man kan vidare kontakta styrelseledamöter, ledning och valberedning via telefon, mejl eller personliga möten.

ÖSK har telefonnummer 019 -16 73 00
Annons: