/fotboll/osk/forum/2297.aspx/fotboll/osk/forum/2297.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro D´Artagnan (hopas på snabbt avancemang)
2012-10-29 10:27
Saywee / Det närmaste gult kort var:

- förslag att Jan Karlsson blir markadschef och att kombinerad VD och sportchef anställes
- att fotbollskommiten borde ut och se aktuella spelare i matcher, inte bara lita till rapporter. Detta såg inte inte Larsen som fotbollskomittens uppgift
Örebro Lekiller
2012-10-29 10:19
Rama är för rolig.

Anledningen till att han blivit bänkad framför allt nu under PEO är ju för att han helt enkelt inte platsar. Tror inga andra allsvenska lag har varit jätte intresserade av honom på länge nu. Är bara Cabrera som snackar en massa skit för att kunna fiska fram någon ny klubb till Rama.
Kardinalen
2012-10-29 09:54
Nåja, Valdet Rama har kontrakt fram till sommare 2013. Så, att som agenten Cabrera säger, att Rama går "gratis efter säsongen" lär inte hända. Jag tror inte ÖSK släpper Rama utan få någonting tillbaka. (Om det inte är så att Rama har inskrivet i sitt kontrakt att han kan bryta det vid degradering till Superettan, förstås.)
Örebro Haxel
2012-10-29 09:08
Saywee/
Ja, bort med divorna!
Men det måste kännas fint för alla goa öskare som konkurerat ut "världsstjärnan".
AIK Saywee
2012-10-29 09:02
Haxel, ja, alla divor skall bara rensas bort, hör inte hemma i vårt fina lag, där lagspelet borde prioriteras, framför egna utflykter.

"- Inga kommentarer om det, däremot kan jag säga att han känner sig misshandlad i Örebro. "

Alla misshandelsfall bör väl anmälas?
Örebro Haxel
2012-10-29 08:55
(D)rama om situationen i Örebro (eller är det agenten Oliver som gråter ut?).
Snacka om divafasoner!
AIK Saywee
2012-10-29 08:23
Sinivalkea, tackar

Apropå dagens nyhet i NA, som knappast är en nyhet, för det har väl ändå alla förstått en längre tid ...

"ÖSK värvar ny målvakt"

Vår målvakt (Tomer) har en förmåga att ibland spela lite väl långt ut från mållinjen, men han var duktig i går och höll nollan.

Med det är bättre än att göra som Alven, spela bakom (innanför) mållinjen.
IFK Göteborg Sinivalkea
2012-10-29 08:13
Grattis till segern. Ni får ta nya tag. Precis som vi,
Lycka till nästa år!
AIK Saywee
2012-10-29 07:53
Delades det ut några gula kort vid gårdagens dialogmöte ?
AIK Saywee
2012-10-29 07:49
Redan i kväll blir det SE på BA.

Tror att matchen kan bli ganska publik, men väl ändå inte som vid gårdagens 2811 på arenan, eftersom vädret tjafsar.

Traktorerna från andra sidan bergen, startade tidigt i morse med snökedjor och liknande och Axel Kjell skall väl dit och kolla in läget, liksom troligtvis även P O Ljung.
AIK Saywee
2012-10-29 07:42
"Namn: Retarded Jimmy
Sänt: 2012-10-28 16:33 Ändrat: 2012-10-28 16:42:35
@ Saywee
Sänt: 2012-10-28 12:04

Ja du får det ju rätt bra nästa säsong. Alltid något plåster på såren. Landskrona/Göteborg är väl också inom relativt körbara köravstånd?"

Får la även bli Jönköping och Ängelholm inom "köravståndet" till bortamatcher, dvs om Landskrona räknas dit, typ max två timmar med min ferrari :)

Kanske t.o.m. Värnamo hänger kvar?

(den dära "citeringsikonen" verkar inte funka nuförtiden (?), så det blev kopiera/klistra)
Örebro Grixx
2012-10-28 20:49
Retarded Jimmy// Mittåt spelade in det mesta från mötet så han renskriver nog och lägger ut det under kvällen skulle jag tro...

edit: verkar inte ha kommit något därifrån under kvällen, det var kanske för lite nytt?
Örebro Retarded Jimmy
2012-10-28 20:41
Blåvitts klack stod kvar länge efter matchen och krävde svar på hur de kunde förlora.

" Det var också väldigt tyst i Göteborgs omklädningsrum efter matchen, en talande tystnad. Sportchefen Håkan Mild såg allt annat än nöjd ut.
– Bittert, sade målvakten John Alvbåge som spelade med Örebro förra säsongen.
Örebros tränare Peo Ljung var mer uppåt efter segern. Han hade redan blicken fäst mot nästa säsong i superettan.
– Klart att vi vill komma tillbaka så snabbt som möjligt men det är besluten i vinter som bestämmer mycket om hur stor vår chans kommer att vara, sade Ljung."
Örebro Retarded Jimmy
2012-10-28 20:32
@Minatankar

Tack för info. @Grixx var inne också på att det förmodligen kommer en del i NA. Ska läsa sammanfattningen på hemsidan och i NA imorgon. Bra med raka frågor!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2012-10-28 20:17
Mattias// Stellan är tillbaka! :)
Minatankar
2012-10-28 20:12
Namn: Retarded Jimmy
Sänt: 2012-10-28 16:59
Så ?? Ingen som var på dialogmötet och kan dela med sig lite info?
//
Tror det blir stor artikel i Na i morgon eftersom deras sportchef Anders Uddling var med på mötet.

Kan berätta att det på dialogmötet kom upp flera frågor och synpunkter som aldrig brukar komma upp på medlems- och årsmöten och som var tuffa och raka.

Är imponerad av att det var så många medlemmar och supportrar som ställde frågor och uttryckte synpunkter.

Initiativgruppen för uppropet kommer med rapport i morgon på sin hemsida men också från möte efter matchen med föreningens valberedning.
Örebro Mattias69
2012-10-28 20:05
Ytterligare ett rekord ÖSK slapp. Det tackar vi för.
Örebro widemarsh
2012-10-28 20:01
Tycker det mest positiva idag, förutom en seger förstås, var att både Bamberg och Hasani visade upp ett spel som ger hopp om superettan. Både dessa värvningar har överraskat negativt på mig, men idag tycker jag att de båda gjorde mycket nytta ute på planen, och mot SE-motstånd kan det bli ännu bättre. Tycker även Kalle, Patrik A, Tomer och Saeid ska ha bra betyg. Bra drag av PeO att dra in Patrik som mittback, när Wiktorsson tvingades av! Tycker Anttonen klarade det galant.

Anttonen bör man förlänga med! Han vill stanna kvar och blir en viktig kugge om han får vara hel.
Örebro Mattias69
2012-10-28 19:45
Näfver avstängd i den första kvalmatchen till Superettan. Det blir nog inget Forward i Superettan då.
Örebro Mattias69
2012-10-28 19:42
Det blev en riktigt trevlig dag idag. Först ett bra möte med ÖSK och som följdes upp med 3 poäng, det var sannerligen inte igår som man vandrade hem från fotbollen utan att vara besviken :)
Örebro # brorzan
2012-10-28 19:26
Hör är en spelare jag ville ha redan den här säsongen...
Örebro ÖSK Fans
2012-10-28 19:14
Tyckte Berger så riktigt bra ut i dag...bådar gott...försök låna crespo och behåll Berisha så ser det riktigt bra ut...Tomer duger gott i super1an..konstgräset ser riktigt dåligt ut!
Örebro Bulten i Boo
2012-10-28 18:51
Den här vinsten var inte bara ett "plåster på såren", utan lite mer än så. Vi säkrade idag ett undvikande av sistaplatsen. Som jag skrivit förut så har vi alltså aldrig kommit sist i allsvenskan och blir härmed inte det i år heller. En god tradition att hålla fast vid. F ö tippade jag, inför säsongen ÖSK på trettonde plats, så att vi blev ett bottenlag var ingen överraskning. Men, så här dåligt som det blev kunde väl inte värste pessimist tippa?

Dock: Två segrar till nu och PeO-delen av säsongen kan anses godkänd. Vore himla kul också om ÖSK kunde sätta en liten käpp i hjulet för MFF!
Örebro Retarded Jimmy
2012-10-28 18:25
@Grixx

Ok tack. Får väl läsa imorgon
IFK Göteborg schnyggen
2012-10-28 18:03
Grattis till en synnerligen säker och välförtjänt seger: Jag unnar Er den verkligen efter Er tunga säsong.

Hoppas innerligt att Ni återbördas fortast möjligast till Allsvenskan, där Ni som alla vet hör hemma.

Ha´de´gött gubbar!
Örebro Grixx
2012-10-28 17:33
Forward är def en ÖSK-light version som närmat sig oss i år...tyvärr inte enbart pga av dom själva utan vi har också hjälpt till kraftigt.
Örebro Grixx
2012-10-28 17:30
Retarded Jimmy Jag tror att den mest fullödiga kommer att kunna läsas på Eyravallen.se.

Jag vet inte om det var något revolutionerande som togs upp. Ganska många frågor kunde ställas men eftersom det blev lite kösystem så var det bökigt med följdfrågor.
Malmö FF Blå i exilen
2012-10-28 17:24
Styvt jobbat, tack för att ni hjälpte oss att dryga ut avståndet i maratontabellens topp.

Ni är synnerligen välkomna tillbaka 2014 men tänk på att Grahnar ska möjligen inhandlas till jul, inte till seriestarten.
Örebro Ståplats är bäst
2012-10-28 17:09
skönt med vinst på hemmaplan igen även om matchen till stora delar var ett sömnpiller...Saied var riktigt bra idag och blev väl bästa ÖSKare tror jag?Kul att Forward fixat kvalplats till SE...blir väl mot fjantarna på andra sidan kilsbergen skulle jag tro!
Benny Böckling
2012-10-28 17:04
Trevligt med en vinst!
Annons: