/fotboll/osk/forum/2295.aspx/fotboll/osk/forum/2295.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Minatankar
2012-10-24 07:36
Namn: Mattias69
Sänt: 2012-10-24 07:25
//
Håller med dig. Viktigt att visa båda unga och lovande lokala spelare och tränare uppmärksamhet och ge dem chanser.
Minatankar
2012-10-24 07:31
Namn: Mattias69
Sänt: 2012-10-24 07:16
//
Slutsaten bör väl då vara att så många som möjligt av alla som läser och skriver på Svartvitt ser till att snarast bli aktiva medlemmar och gärna aktieägare?

Som aktiv medlem kan man bl a gå på matcherna både i fram- och motgång, gå på årsmöten och medlemsmöten och där ställa frågor, ge synpunkter och förslag och avge sin röst vid val av ledamöter. Man kan vidare kontakta styrelseledamöter, ledning och valberedning via telefon, mejl eller personliga möten.

ÖSK har telefonnummer 019 -16 73 00
Örebro Mattias69
2012-10-24 07:25
@Visionen:

Personligen ser jag gärna att den platsen tas av Axel Kjäll om Forward inte går upp i Superettan och personligen tror jag att de kommer att stupa på målsnöret.
Örebro Mattias69
2012-10-24 07:16
@stalin:

Det är nog väldigt många som håller med dej i det du skriver. Problemet är att ingen här inne var delaktig i beslutet att värva Grahn. Vi kan bara titta på och lida, i bästa fall protestera på något medlemsmöte eller via mail till ansvariga på kansliet.
Örebro Grixx
2012-10-24 07:13
En hel sida i dagens NA med beslutet om att de klandras i Pressens opinionsnämnd i det de skrev om bråket mellan styrelseman och vakt.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK stalin
2012-10-24 02:14
@stalin:

AIK stalin
2012-10-24 01:42
Att öh-tgt värva ..grahn..var ju helt galet från börj, har bara kost..ösk..en massa pengar--------prec som vänt, Har ju spelat i varannan klubb i..norge+..danm. = inte all den klassp han alltid utgett sig vara. 1 rikt jubelsopa !
Örebro Grixx
2012-10-23 22:41
Nurme platsade inte tidigare i ÖSK. Tomer var väl tänkt som 2 målvakt och Sankan kom med på gamla meriter som 1 målvakt....trots att man talade om att båda skulle konkurrera med varandra utan någon bestämd 1:e målis.

Tomer kom som finska ligans bäste målvakt och mycket populär...men Sankan verkar ha scoutats uselt dåligt och som sagt gamla meriter verkar ha lett honom hela vägen till oss.

...men att han varit reservmålvakt behöver ju inte betyda uselhet, även Alven kom tillbaka från dansk reservbänk.

Det betyder dock inte att Nurme kan ha tagit ett steg upp i kapacitet och skulle varit bäste målvakt i år...men det är ju bara spekulationer. Förra året så räckte det i vart fall inte till och det var för den nivån han släpptes att sedan scoutningen på spec Sankan var usel är en helt annan sak men väldigt betydelsefull.

Kan tyvärr inte svara under kvällen om nu någon vill så...begränsad tid vid datorn.
Örebro Karlstruum
2012-10-23 22:25
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/article15659286.ab

23 minuter in där så snackar dom Tobias Grahn och vart han borde gå. Låter som att de önskar honom till Djurgården. En profil som behövs för stockholmsklubben.
Örebro Karlstruum
2012-10-23 22:13
Alltså, så dum i huvudet kan väl inte Sixten vara så att han har Nurme hela förra året och sen tackar nej till honom men säger ja till Chenchinski som provtränar i en vecka (?).

Han måste ju ha imponerat mer än vad Nurme gjort på hela året. Stod inte han förra året mot Mjällby i hemmamatchen som blev 0-3. Jag kollade den matchen men kanske var året före, då även med T.Grahn på banan som ägde mittfältet. Ja, se hur livet kan gå.
Örebro D´Artagnan (hopas på snabbt avancemang)
2012-10-23 21:59
Karlstruum // Man kan inte bedömma Nurme med hjälp av Tomer. Nurme har gjort ett antal bra säsonger i S1 i Degerfors och Assyriska. Betydligt stabilare än ÖSKs nuvarande målvakter. Här gäller det att vara realistiskt både sportsligt och ekonomiskt.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-10-23 21:40
Lekiller//

Tack för din analys av provspelarna.
Örebro Lekiller
2012-10-23 21:35
ÖSK KRILLE/ Någon som var nere och kolla på U21-matchen ikväll och tittade på provspelarna Ayanda Nkili och Aminu Abdallah? Yes, satt och frös. Nkili spela 90 min som mittback och så helt ok ut. Rörde sig som en fotbollspelare ska göra och bra passningsfot. Sattes väll inte på några större prov men kan nog mycket väl hålla i superettan om inte konkkurensen är för tuff i ÖSK:s backlinje?? Abdalla var svårbedömd, hade tydligen en lång resa i kroppen men såg lite stabbig och osmidig ut. Slog väll ett par hyfsad passningar men såg ut att ha problem med tempot. Tipset är nog att Nkili ligger bäst till att bli kvar i ÖSK någon längre tid.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro "ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN)
2012-10-23 21:26
@"ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN) :

2012-10-23 21:25
Kihlberg fick ju rätt. Han sa i en intervju när han satt i studion i ÖSK-TV i vintras, när ryktet börja gå att Grahn var på väg hit, att Grahn inte passa in och att det inte var någo för ÖSK att satsa på.

Kihlberg som assisterande eller värvningsansvarig :)
Örebro Karlstruum
2012-10-23 21:14
@D´Artagnan (hopas på snabbt avancemang):

Hm, vet inte riktigt jag. Vart inte Tomer Chenchinski utsett till den bästa målvakten i den ligan? Säger lite om klassen på den ligan. Litmanen spelar väl där fortfarande och gör 0,5-1 poäng i snitt per match.

Obs, det sista var ironi.
Örebro Marquis de Sade
2012-10-23 20:52
En spelare som går ut och säger att han bestämde sig för att lämna för två månader sen - när det fortfarande fanns en chans att hänga kvar - förtjänar all skit som han får på detta forum.

då kunde han väl slutat ta emot lönen också.

så, nu är fanskapet väck. ingen mer energi på det.
2012-10-23 20:47
Kihlen har väl norsk tränarutbildning, kanske bra att starta som assisterande tränare
2012-10-23 20:44
Namn: Fjärde Bytet - en lodis från Bagis
Sänt: 2012-10-23 20:24
Bajen vann U21-matchen med 2-0. Mer info kommer!
Örebro Visionen
2012-10-23 20:43
Jag märker att många (inklusive mig) är glada att grahn försvinner. Jag skrev tidigare denna säsong mina tankar/min bedömning om Grahns "kvalitéer" så jag skippar att gå in på det nu. Grahn historien får avsluta mitt 'Idiot kapitel' i min ÖSK-bok.

Men jag vill gärna skicka en hälsning till denne ÖSKsupporter som troligtvis är gladast av alla idag!

http://www.fotbolldirekt.se/2012/08/24/missnojd-supporter-till-attack-mot-grahn/

Bilder finns på denna länk

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article15307179.ab

Ang. nästa säsong,

Ovissheten kring den färdiga produkten (ÖSK anno 2013 på alla plan) bidrar till känslan av tomhet och svårigheten att placera ÖSK i serien, fågel, fisk eller mittemellan.
Att banta truppen, javisst men enbart på överflödiga. Vi måste ändå värva spelare på många positioner. Ser främst följande, Målvakt, 2ggr ytterback, innermitt samt ytter/offensiv mitt och om inte Crespo stannar så måste även en anfallare in.

Resterande kan gärna utgöras av de unga spelarna vi har idag. Beroende på värvningarnas kvalité, kan vi börja spekulera i eventuella slutplaceringar 2013. För det vi har idag räcker inte.

Vi söker en assisterande tränare i detta 3-tränar system. Omskolning av en rutinerad herre med utgående kontrakt kanske? Vovven? Wiken? Grabbar som har varit med länge nog för att veta ett och annat om denna yrkesroll.

Resterande matcher ska endast spelare som är säkra alternativ 2013 spela resten ska förpassas till bänk resp. läktare.

PO kan detta jag tror på mannen men om han ska vara med och strukturera ÖSK från grunden så ser jag hans 2,5års kontrakt som aningen för kort! Dessa idéer ect som nu tas upp och ska förverkligas speciellt på ungdomssidan kräver mer en de 2år som återstår av POs kontrakt.
För en fullfjädrad effekt krävs en kontinuitet på minst 4-5säsonger. Men självklart måste enstaka resultat komma längs vägen. Jag tror att dessa 2 återstående år på POs kontrakt är vad vi är max beredda att ta för att komma upp igen.

Hur som helst nu får det vara nog! Fanan högt till nästa match och ni som ska på mötet den 28:e, vi ses där!
Örebro Bulten i Boo
2012-10-23 20:43
@Einar B:
2012-10-23 20:30
Någon som var nere och kolla på U21-matchen ikväll och tittade på provspelarna Ayanda Nkili och Aminu Abdallah?
Örebro Einar B
2012-10-23 20:24
Fel forum, jag vet. Men AIK hockeys nya ordförande heter Odd Swarting.... Kan det verkligen stämma? Eller är det någon med rejält med humor på Svttext....
Örebro Marquis de Sade
2012-10-23 20:11
@Saywee:

Jag gör en ÖSK Karl
Örebro Retarded Jimmy
2012-10-23 19:54
@ÖSK Fans:

Säger väl mer om ÖSK:S värvningsansvariga än om Grahn. Som att stå och skälla på sin dyra bil som inte motsvarat förväntningarna istället för att inse att man gjort ett dåligt köp. Grahn blir ju inte sämre för att han har en hög lön.

Sen tycker jag han i vissa matcher tillhört en av de bättre i ÖSK. I några andra varit medelmåttig. Men varit för ofta avstäng o skadad och med det har inte ÖSK fått förväntat utslag.

Det finns många mer i truppen som inte rosat marknaden men de får bära en bråkdel av skulden pga lägre lön. Eller de som knappt spelat alls på 2-3 säsonger.

Tycker häxjakten på Grahn är väldigt onyanserad och han har fått rollen att bli syndabocken för all skit som drabbat laget i år. Då tror jag man kraftigt missat helheten och ser inte träden för skogen. Han anklagas att vara diva fast flera källor säger att han inte alls uppfört sig som sådan i laget. Tjat blir sanningar till slut.

2012-10-23 19:43
In med Gerzic och gör han till lagkapten.

Kanske kaptensbindeln skulle kunna locka hit Gerzic?
2012-10-23 19:41
Simon Nurme, IFK Mariehamn 26/0, 12 hållna nollor.

Fick inte ett anständigt bud på kontrakt för 2012 från ÖSK
Minatankar
2012-10-23 19:32
Namn: Bonaventure Maruti
Sänt: 2012-10-23 19:13
//
Det finns många bra fortbollsspelare som tyvärr är för långsamma av olika skäl.
Några exempel är Grahn, Wikström, Samuel, Wiktorsson och Berger. Tror inte att vi
ska bygga på den skaran ytterligare med att rekrytera Daniel Tjernström.

Det behövs snabba spelare i ÖSK, både i tanken, benen och fötterna.
Örebro Bonaventure Maruti
2012-10-23 19:17
Ett år i superettan och hjälpa oss tillbaka pallar han nog :)
Örebro Bulten i Boo
2012-10-23 19:15
@Bonaventure Maruti:

hmmm... Daniel Tjernström, 39 år i februari...
Annons: