/fotboll/osk/forum/2293.aspx/fotboll/osk/forum/2293.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro go_osk (Spela Haginge som högerback)
2012-10-24 17:07
Bastard on Parade//

I dagsläget så håller jag med dig om att en central mittfältare bör prioriteras. Vi måste dock vara realistiska. Är det verkligen möjligt att en central mittfältare med bra karaktär och rutin väljer spel i ÖSK nästa säsong? Oavsett vad så vore Lindström ett klassförvärv i mina ögon.
Örebro Lekiller
2012-10-24 16:59
Ja tycker ÖSK ska satsa på en bra central mittfältare och börja bygga upp en ny backlinje plus ev en ny målvakt. I anfallet och på kanterna finns det folk som ska hålla i superettan. William, Peter S, Hasani och ev Haddad håller i superettan.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bastard on Parade
2012-10-24 16:47
go_osk (Spela Haginge som högerback)//

Jag håller med dig om att vi behöver spelare med karaktär och rutin, men vi måste värva klokt. Skulle det bli så att någon av våra yttrar lämnar så måste ÖSK givetvis göra en omvärdering, men nu är alla kontrakterade samtidigt som vi har stort behov av kvalitetsspelare på andra positioner.

Jag är övertygad om att en duktig karaktärsspelare dessutom gör större nytta centralt på mittfältet än ute på kanten.
2012-10-24 16:30
Bastard on Parade//

Jag anser att vi behöver spelare med Lindströms karaktär och rutin. Den typen av spelare växer inte på träd. Vi tappade det när Nordback och Kihlberg slutade. Sen räknar jag inte med att alla de spelare som du nämner är kvar nästa säsong.
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2012-10-24 16:28
Läser igenom frågorna till Björn på NA:s hemsida. Jag kan sammanfatta det som sådant:

Att ingen i ÖSK:s organisation vill träda fram och lämna sin plats till förfogande, måste helt enkelt betyda att ingen känner sig ansvarig för det som har hänt.

Vad är det för j-vla organisationsstruktur som inte har något ansvar? Hur kan en organisation och styrelse ha så otydliga roller att när klubben använder sig av fel värvningsstrategi, JA det är en strategi, så är det ingen som står bakom den.
Eller att ingen tar på sig ansvaret för den kritik som spelarna framfört gällande konstgräset.

ÖSK, den första organisationen utan ansvariga!
Örebro Bastard on Parade
2012-10-24 15:54
go_osk (Spela Haginge som högerback) //

Tycker du att vi behöver en ny högerytter till nästa säsong? Visst har Lindström en del bra egenskaper, men i mina ögon är han inte en tillräckligt bra fotbollsspelare. Då ser jag mycket hellre att ÖSK satsar på Holmberg, Yasin, Bamberg, Astvald och Ibrahim som yttrar.

Vi behöver förstärka innermittfältet, byta ut minst en målvakt, få in en vänsterback och antagligen även en innerback. Att då ta in en högerytter som dessutom är 32 år är slöseri på resurser.
AIK Saywee
2012-10-24 15:42
MRCrowly, vi kan ta tramset via pm, för du vill ju inte förstå det jag skriver, kommunikationen har varit dålig och hemsidan har varit otydlig och kanske till och med felaktig i vissa avseenden ...
2012-10-24 15:32
Mattias Lindström har haft både Axén och Ljung som tränare tidigare. Han har alltid varit lite av en personlig favorit i allsvenskan. Hoppas att ÖSK är där och hugger!
Örebro MrCrowly
2012-10-24 15:27
Saywee// vad menar du med " ... och allt du läser verkar ju inte vara sant, bara en del, det väljer man ju själv "

Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro MrCrowly
2012-10-24 15:25
Saywee// Så du menar att om målsättningen är att ta guld är samma som att det kommer ske?

Varför ska du fördumma mig med att påstå(fråga) om Jan är min idol?
Örebro Karlstruum
2012-10-24 14:45
Namn: D´Artagnan (hopas på snabbt avancemang)
Sänt: 2012-10-24 12:48

Varför skulle vi inte haft råd med Noring från början. Istället för att värva två målvakter kunde vi värvat en och behållt Nurme/Rosendahl som du så gärna hade velat haft i laget.

Höie, lär ju inte ha mer än vad Grahn har. Skulle tippa på att han ligger lite över Alvbåges lön (enbart vad jag tror och gissar) så varför skulle vi inte ha råd? Hade ju varit billigare att värva honom på ett säsongskontrakt (då får han även mycket mindre i signon) och kanske klarat sig kvar istället för att skita i honom och nu åka ur.

Sen vidare med Noring, kunde MFF låna in honom och ha råd att ha honom på bänken så skulle vi nog kunna ha råd att ha honom på plan. Vi satsade fel, det vi båda om, men varför stänga in sig att man skulle haft Nurme när man kunnat fått andra målvakter som skulle varit mer beprövade och bättre. Hade jag suttit i styrelsen så hade jag gjort allt jag kunnat för att få Höie. Klart jag inte hade tagit riskerna för KK för att få honom komma, men tror inte att vi hade behövt riskera så mycket.

Ska du fortsätta vara butter?
Örebro Haxel
2012-10-24 14:33
"I dagsläget talar allt för att konstgräset kommer att bytas ut. Troligen under nästa år."
Då får vi hoppas på att det är bytt innan försäsongen drar igång.
AIK Saywee
2012-10-24 14:28
MrCrowly, 14:17,

om det var till mig du riktade ditt inlägg (?)

jag tror inte att du vill förstå vad jag skriver, kommunikationen har varit otydlig, det är det jag önskar en förbättring i, och det verkar faktiskt som att det håller på att ske, gäller även den officiella hemsidans uppdateringar :)

Häskarteknik, vad är det för nytt uttryck, vad betyder det i ett diskussionsforum, alla får väl skriva det det tycker, så länge det inte blir personpåhopp, eller?

... och allt du läser verkar ju inte vara sant, bara en del, det väljer man ju själv ;)
AIK Kribba
2012-10-24 14:24
Får beklaga er degradering här,som nu är 100 procentigt klar. Hoppas ni snabbt kan komma tillbaka,tycker ni hör hemma i allsvenskan som klubb,även om prestationerna på planen inte visat det. Vem kunde tro på detta scenario när det såg som ljusast ut för för någon säsong sedan,när ni nosade på toppplaceringarna..

Hoppas ni kan avsluta bra,bla genom att spöa gråvitt härnäst. Sedan får ni göra jobbet att hålla bajen på sin plats i superettan. Lycka till med det också. Ni bör kunna vara en av superettans starkaste kandidater till att gå upp om ni behåller kraften i organisationen som ni haft dessa år. Det bör räcka.
AIK Saywee
2012-10-24 14:21
Haxel, inressant

Svar från Åqvist

"Vi fattar i huvudsak beslut om långsiktiga och strategiska frågor samt har det sista ordet i beslut om värvningar och försäljningar av spelare."

Då kan man ju undra varför styrelsen sparkat Sjögren, som inte har sista ordet vid värvningar och Sköldmark fortfarande är kvar, om han är kvar?
Örebro MrCrowly
2012-10-24 14:17
Så du menar att om målsättningen är att ta guld är samma som att det kommer ske?

Målsättning samma som att det kommer hända.

Vadå idol? Nu börjar du med härskarteknik igen för att fördumma mig! Jag skrev så för att sa det i en intervju som jag läste.
Örebro Haxel
2012-10-24 14:10
Ställ era frågor till Åqvist på na.se nu.
AIK Saywee
2012-10-24 13:27
Kardinalen,
då kanske jag varit otydlig eller/och okonstruktiv, men att ha en hemsida som förmedlar felaktig, otydlig, konstig och ej uppdaterat information, det är där jag har mina elaka påpekanden, Kommunikationen har faktiskt inte varit bra, sett ur min synvinkel alltså ...

... sådant som man inte tycker är ett dugg intressant, kan man ju skrålla förbi, ignorera eller som i ditt fall bemöta, det är inte konstigt.

Men även jag kanske vill bemöta, eller skall jag inte få skriva det jag tycker?

Men jag vet att det har ändrats på ÖSK´s hemsida så är det bara, undvik inte detta faktum!
Örebro "ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN)
2012-10-24 13:23
@Kardinalen:

Nähä, att vinna SM-Guld är ingen stor fråga???
AIK Saywee
2012-10-24 13:19
@MrCrowly:

Jag vill ärligt skriva att det nog saknar betydelse, så som det nu har blivit, men det är trots atlt en viss skillnad på att ta ett guld exakt 2015, eller Senast 2015. Nu blir det säkerligen EFTER 2015???

Troligtvis kan vi lite äldre och även yngre forumskribenter, för den delen glömma båda alternativen, för klubben har inga pengar och de flesta verkar ha reagerat och agerat alldeles för sent.

Om din idol (?) Jan Karlsson tycker det är tjatigt på detta forum, så förstår jag ju att han läser här, och då kan det ju inte vara alltför jobbigt att be någon ansvarig att uppdatera den officiella hemsidan, som varit ganska svår, otydlig och ouppdaterad tidigare.

Men nu börjar det hända saker, nu brinner det lite i knutarna, eller vad det kan kallas.

Jag hoppas bara att Karlsson bidrar med att sänka sin lön med 25 % i framtidens stålbad!!!

Alla måste dra sitt strå till stacken, eller?
Kardinalen
2012-10-24 13:17
Saywee:

Jag har förståelse för att du tycker jag är agressiv som högst sporadiskt skriver foruminlägg, och när jag väl gör det så är det i stor grad att delge dig negativa synpunkter på ditt sätt att vara på det här forumet.

Men: jag läser det mesta på forumet och jag tycker inte ditt "tyckande" om SM-guld EXAKT 2015 är ett dugg intressant eller konstruktivt. Vid konstanta upprepningar blir det istället destruktivt. Det är inte en tillräckligt stor fråga för att konstant hålla på och ältas kring. Tycker jag.
Örebro D´Artagnan (hopas på snabbt avancemang)
2012-10-24 13:00
Malmö FF:s mål:

SPORTSLIGA MÅL
Så här ser MFF:s sportsliga mål ut, på kortare och på lite längre sikt:
2009 - MFF ska nå topp 4 samt satsa på att vinna Svenska Cupen.
PS: - Det tar tid att bygga upp en organisation och ett lag. Vi pratar inte om att vi ska vinna guld - utan vi börjar här. Och det är viktigt, kommenterade Pelle Svensson.
2010 - MFF ska ut i Europa, MFF "kan och vill vinna allsvenskan".
PS: - "Kan och vill vinna allsvenskan", den formuleringen är Rolles, och jag tycker den är väldigt bra, ett lite mer pragmatiskt uttryckssätt än bara att vi ska vinna, sa Pelle.
2011 och framåt - MFF ska vinna titlar varje år, och det gäller även U/J/P.
PS: - Det är viktigt att vi inte får "pyspunka" efter de närmaste åren utan håller uppe nivån framåt.
Ytterligare integrera A-laget och ungdomsverksamheten.
PS:- Tanken är att vi ska ha en Elitgrupp med 45 spelare, som utgörs av A-truppen och de mest lovande ungdomarna.

Inget om Guld där. Detta är ett bra mål att sikta mot: 2010 - MFF ska ut i Europa, MFF "kan och vill vinna allsvenskan".
2012-10-24 12:54
Finns det någon annan klubb i Sverige som har ett så välspecificerat mål som Guld 2015? Är målet realistiskt? Är målet vettigt?

Försöker man på detta sätt sälja klubben till sponsorerna? Vad händer om man säljer en produkt som inte uppfyller det man utlovat?

Min uppfattning är att detta mål bör strykas från officiella snarast. Undrar om det är det som Saywee vill men har svråt att uttrycka det klart.
Om VD tycker det är tjatigt här på forumet är det inget emot vad jag tycker om att ha målet Guld 2015 på ofifciella. Detta kan vi framföra på Dialogmötet på söndag.
Örebro Brus-Nilsson (Grahn åkte iväg i Porschen)
2012-10-24 12:49
Ang.betydelsen av Saywee så är det bara i filmen Den Sista Färden som jag vet att uttrycket förekommer. Sen kan det ju ha en helt annan betydelse, vad vet jag?
//Edit// Vad betyder då mitt nick? Jo, jag hade en com-radio med dålig antenn en gång i tiden....over and out!
2012-10-24 12:48
Karlstruum // Det är bara en dröm att ÖSK skulle ha råd att värva Höie eller Noring. Dax att vara realistisk. Nurme håller ungefär samma nivå nu som det senaste åren.
Skillnaden är konkurransen (alvbåge) och hur tränaren (sixten) bedömmer dig.
Örebro MrCrowly
2012-10-24 12:42
Saywee//
Vad har det för betydels om det stod "Guld innan 2015" eller "Guld 2015"?

Nu har du tjat om detta i flera år...man försår ju att Jan K. tycker att det är tjatigt här på forumet...
AIK Saywee
2012-10-24 12:36
Kardinalen, 12:28,

kan du beskriva var du läste detta, dvs om det var på oficiella hemsidan, under fliken "verksamhet", för det är där jag tittat in titt som tätt, den är den kommunikation jag har fått, eller snarare fått söka efter .....

Måste ett nic betyda något?
Kardinalen
2012-10-24 12:32
@Saywee:

Varför skulle jag irritera mig över ditt nic? Jag vet inte ens vad det betyder. Jag måste vara dum som inte vet vad Saywee står för. Vad betyder det?

Ja, det är vissa saker du skriver här på forumet som irriterar. Alla dessa upprepningar. Hela tiden. Tjat, kallas det visst.
Kardinalen
2012-10-24 12:28
@Saywee:

Kan inte komma ihåg exakt när. Men vet att jag läste det åtminstone för ett par år sedan. Dessutom har ÖSK kommunicerat detta på flera andra håll i diverse media de senaste åren. Det är ett välkänt faktum att ÖSK:s målsättning är att att "ta SM-guld senast 2015". Inget annat.
Mannen med den gula hatten
2012-10-24 12:17
Mors...kommer med fredspipan i högsta hugg...innehåll får ni gissa.

Men jag råkade läsa detta...""Mina sportsliga ambitioner harmoniserar inte med spel i Superettan, säger Tobias Grahn."

Måste vara en missuppfattning från journalisten/skribenten.
Självklart sa han ""Mina sportsliga kvalitéer harmoniserar med spel i Superettan, men inte mitt ego, säger Tobias Grahn."

Vi ses.
Annons: